Grupa „Jeżyki”
Uczą nas pani Agata Antos i Kamila Jankowska. Pomaga im pani Beatka, a o porządek w sali dba pani Ewa Dmochowska.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MIESIĄC STYCZEŃ 2023 R
➢ Wdrażanie do przestrzegania zasad zabawy w przeznaczonych do tego miejscach.
➢ Kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu.
➢ Dalsze wdrażanie do samodzielności podczas posiłków, przebierania się oraz korzystania z toalety.
➢ Nabywanie poczucia przynależności do rodziny.
➢ Nabywanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
➢ Nabywanie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru.
➢ Wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy.
➢ Rozwijanie wyobraźni i zachęcanie do przedstawiania muzyki ruchem.
➢ Wdrażanie do skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.
➢ Rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej.
➢ Wzbogacanie plastycznych doświadczeń.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MIESIĄC GRUDZIEŃ 2022 R
- Nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków.
- Uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy.
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu w czasie zimy.
- Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem.
- Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
- Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów.
- Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie do 4.
- Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia, ukazanie ich piękna.
- Dalsze wdrażanie do samodzielności podczas posiłków, przebierania się oraz korzystania z toalety.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2022 R
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesieniąi wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela, wypowiadanie się na określony temat z zachowaniem płynności mówienia i panując nad swoim głosem, słuchanie wypowiedzi innych.
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa i odpowiedzialności za swoje zdrowie m.in. poprzez wyrabianie nawyku dbałości o zdrowe żywienie, zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami.
- Rozwijanie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie wrażliwości, analizy i syntezy słuchowej
- Wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności poprawnego wypowiadania się m.in. poprzez dbałośc o poprawne pod względem artykulacyjnym wymawianie słów i budowanie dłuższych wypowiedzi, wzbogacanie słownika o pojęcia związane z tematami zajęć oraz wdrażanie do rozumienia wieloznaczności wyrazów.
- Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała -lewa i prawa strona, przód i tył, części ciała.
- Rozwijanie spostrzegawczości, uwagi i pamięci wzrokowej, uwagi, pamięci oraz analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się m.in. poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela oraz odpowiadanie na pytania, rozwijanie odwagi. wypowiadania własnych myśli.
- Wdrażanie do życia w grupie społecznej m.in. poprzez uczenie czerpania radości ze wspólnej zabawy, zgodnej współpracy przy wykonywaniu wspólnych. prac plastycznych i poszanowania pracy własnej i innych osób.
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa m.in poprzez przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i spaceru.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, zwinności i zręczności, koordynacji wzrokowo – ruchowej i słuchowo – ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez uważne słuchanie i wykonywanie instrukcji, rozwijanie odwagi wypowiadania się
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
- Zapoznanie z metodami komunikacji drogowej.
- Kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowuch: pierwszy, drugi, trzeci.
- Tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zabawy.
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w życiu codziennym.
- Wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania swoich potrzeb.
- Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
- Rozwijanie plastycznej inwencji twórczej, zainteresowania literaturą i muzyką dziecięcą.
- Poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze.
- Poznanie i rozrożnianie pojęć mały, duży.
- Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży.
- Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi.
- Wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi.
- Ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw i ćwiczeń.
- Poznanie malarstwa o tematyce jesiennej.
- Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych.
- Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy.