Grupa „Jeżyki”

Uczą nas pani Agata Antos i Kamila Jankowska. Pomaga im pani Beatka, a o porządek w sali dba pani Ewa Dmochowska.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MIESIĄC STYCZEŃ 2023 R


➢ Wdrażanie do przestrzegania zasad zabawy w przeznaczonych do tego miejscach.
➢ Kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu.
➢ Dalsze wdrażanie do samodzielności podczas posiłków, przebierania się oraz korzystania z toalety.
➢ Nabywanie poczucia przynależności do rodziny.
➢ Nabywanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
➢ Nabywanie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru.
➢ Wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy.
➢ Rozwijanie wyobraźni i zachęcanie do przedstawiania muzyki ruchem.
➢ Wdrażanie do skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.
➢ Rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej.
➢ Wzbogacanie plastycznych doświadczeń.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MIESIĄC GRUDZIEŃ 2022 R

  • Nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków.
  • Uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy.
  • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu w czasie zimy.
  • Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem.
  • Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
  • Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów.
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie do 4.
  • Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia, ukazanie ich piękna.
  • Dalsze wdrażanie do samodzielności podczas posiłków, przebierania się oraz korzystania z toalety.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2022 R

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesieniąi wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela, wypowiadanie się na określony temat z zachowaniem płynności mówienia i panując nad swoim głosem, słuchanie wypowiedzi innych.
  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa i odpowiedzialności za swoje zdrowie m.in. poprzez wyrabianie nawyku dbałości o zdrowe żywienie, zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami.
  • Rozwijanie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie wrażliwości, analizy i syntezy słuchowej
  • Wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności poprawnego wypowiadania się m.in. poprzez dbałośc o poprawne pod względem artykulacyjnym wymawianie słów i budowanie dłuższych wypowiedzi, wzbogacanie słownika o pojęcia związane z tematami zajęć oraz wdrażanie do rozumienia wieloznaczności wyrazów.
  • Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała -lewa i prawa strona, przód i tył, części ciała.
  • Rozwijanie spostrzegawczości, uwagi i pamięci wzrokowej, uwagi, pamięci oraz analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się m.in. poprzez słuchanie poleceń i pytań nauczyciela oraz odpowiadanie na pytania, rozwijanie odwagi. wypowiadania własnych myśli.
  • Wdrażanie do życia w grupie społecznej m.in. poprzez uczenie czerpania radości ze wspólnej zabawy, zgodnej współpracy przy wykonywaniu wspólnych. prac plastycznych i poszanowania pracy własnej i innych osób.
  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa m.in poprzez przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i spaceru.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej, zwinności i zręczności, koordynacji wzrokowo – ruchowej i słuchowo – ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez uważne słuchanie i wykonywanie instrukcji, rozwijanie odwagi wypowiadania się
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze. 
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
  • Zapoznanie z metodami komunikacji drogowej.
  • Kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowuch: pierwszy, drugi, trzeci.
  • Tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zabawy.
  • Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w życiu codziennym.
  • Wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania swoich potrzeb.
  • Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
  • Rozwijanie plastycznej inwencji twórczej, zainteresowania literaturą i muzyką dziecięcą.
  • Poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze.
  • Poznanie i rozrożnianie pojęć mały, duży.
  • Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi.
  • Wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi.
  • Ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw i ćwiczeń.
  • Poznanie malarstwa o tematyce jesiennej.
  • Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy.