Zebranie organizacyjne
Aktualne informacje pojawią się po zakończeniu procesu rekrutacji do przedszkola.
Szanowni Państwo,
Proponujemy udział Państwa dziecka w zajęciach adaptacyjnych w dniach od
Zajęcia adaptacyjne odbędą się w małych (8-osobowych) grupach i będą trwały po 2,5h dziennie.
I grupa: 8:30-11:00
II grupa: 11:00-13:30
III grupa: 13:30-16:00
Przydział do grupy otrzymają Państwo drogą mailową.
W tracie pobytu dzieci będą miały okazję poznać nowe otoczenie, zjeść wspólnie 1 posiłek oraz podejmować codzienne czynności, które wynikają z planu dnia obowiązującego w naszej placówce. Dołożymy wszelkich starań, aby czas adaptacji pozytywnie wpłynął na pierwsze doświadczenia Państwa dziecka w nowym miejscu, jakim jest nasze Przedszkole.
Dlaczego dzielimy dzieci na mniejsze grupy?
Dzieci przychodzące do przedszkola są na różnym poziomie samodzielności oraz zdolności adaptacyjnych. Często mają trudności w pozostawaniu w nowym miejscu oraz z nieznanymi osobami. Procesowi temu towarzyszy często płacz, obniżony poziom emocji oraz niechęć do podejmowania samodzielnych aktywności. Negatywne emocje, takie jak płacz udzielają się też innym dzieciom z grupy, co skutkuje wyczuwalnym wśród dzieci napięciem, płaczem i niezadowoleniem. Czas w nieznanym miejscu często się dłuży dzieciom, co znacząco wpływa na obniżenie ich nastroju i niechęć do pozostawania w przedszkolu w kolejne dni, dlatego czas pobytu proponujemy skrócić w okresie adaptacji do 2,5 godziny.
* mokry papier toaletowy (chusteczki) 1 opakowanie
Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu
- Warto jest wcześniej rozmawiać z dzieckiem o zmianach, które mają nastąpić w jego życiu opowiadając czego może się spodziewać, tłumacząc powody rozłąki, zapewniając o swojej miłości.
- W początkowym okresie dobrze jest odbierać dziecko wcześniej, ponieważ trzylatek ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje mu się bardzo długi.
- Nie mówmy dziecku, że przyjdziemy po nie wcześniej, kiedy to jest nie możliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe, nie składamy obietnic, których nie możemy wypełnić.
- Nie przedstawiajmy przedszkola jako „krainy szczęśliwości” gdzie uśmiechnięte i zadowolone dzieci beztrosko i wesoło się bawią. Mówmy prawdę: będą nowi koledzy, dużo zabawek, ale trzeba tam być bez rodziców.
- Nigdy nie straszymy dziecka przedszkolem.
- Lepiej nie przedłużać momentu rozstania, w przeciwnym razie dziecko żywi nadzieję, że może mieć wpływ na zmianę decyzji rodzica. Pożegnanie powinno przebiegać w atmosferze miłości, ale stanowczo i zdecydowanie.
- Nie zmieniaj decyzji o pójściu do przedszkola pod wpływem płaczu dziecka – jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić powrót do domu.
- Pozwalamy dziecku zabrać cząstkę domu do przedszkola (np. przytulankę)
- Wdrażamy dziecko do przestrzegania umów i zasad.
- Przyzwyczajamy do samoobsługi, pozwalamy dziecku samemu załatwić potrzeby fizjologiczne, myć ręce, ubierać się.
- Nie okazujemy dziecku własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, przekazujemy mu wtedy swoje lęki. Warto starać się opanować własne przykre odczucia związane z rozstaniem z dzieckiem. Dziecko bezbłędnie wyczuwa emocje rodziców i zaczyna się bać. Dziecku będzie znacznie łatwiej, gdy rodzice zachowają spokój i pozytywne nastawienie oraz wykażą zaufanie do personelu przedszkola.
- Unikajmy wrażenia niepokoju i obaw związanych z adaptacją w rozmowach, przy których dziecko jest obecne.
- Bardzo korzystna dla dziecka jest możliwość obserwowania pozytywnej relacji rodzica z nauczycielem. Nawiązanie przez nich dobrego kontaktu przekłada się na pozytywne spostrzeganie i obdarzenie zaufaniem pań w grupie przez dziecko.
- Przygotowujemy dziecku wygodny strój do samodzielnego ubierania się, który można pobrudzić pastelami czy farbami.
- Prowadząc dziecko do przedszkola często się do Niego uśmiechaj.