Zebranie organizacyjne

Aktualne informacje pojawią się po zakończeniu procesu rekrutacji do przedszkola.


Szanowni Państwo,

Proponujemy udział Państwa dziecka w zajęciach adaptacyjnych w dniach od

Zajęcia adaptacyjne odbędą się w małych (8-osobowych) grupach i będą trwały po 2,5h dziennie.

I grupa: 8:30-11:00

II grupa: 11:00-13:30

III grupa: 13:30-16:00

Przydział do grupy otrzymają Państwo drogą mailową.

W tracie pobytu dzieci będą miały okazję poznać nowe otoczenie, zjeść wspólnie 1 posiłek oraz podejmować codzienne czynności, które wynikają z planu dnia obowiązującego w naszej placówce. Dołożymy wszelkich starań, aby czas adaptacji pozytywnie wpłynął na pierwsze doświadczenia Państwa dziecka w nowym miejscu, jakim jest nasze Przedszkole.

Dlaczego dzielimy dzieci na mniejsze grupy?

Dzieci przychodzące do przedszkola są na różnym poziomie samodzielności oraz zdolności adaptacyjnych. Często mają trudności w pozostawaniu w nowym miejscu oraz z nieznanymi osobami. Procesowi temu towarzyszy często płacz, obniżony poziom emocji oraz niechęć do podejmowania samodzielnych aktywności. Negatywne emocje, takie jak płacz udzielają się też innym dzieciom z grupy, co skutkuje wyczuwalnym wśród dzieci napięciem, płaczem i niezadowoleniem. Czas w nieznanym miejscu często się dłuży dzieciom, co znacząco wpływa na obniżenie ich nastroju i niechęć do pozostawania w przedszkolu w kolejne dni, dlatego czas pobytu proponujemy skrócić w okresie adaptacji do 2,5 godziny.


* mokry papier toaletowy (chusteczki) 1 opakowanie


Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu

  1. Warto jest wcześniej rozmawiać z dzieckiem o zmianach, które mają nastąpić w jego życiu opowiadając czego może się spodziewać, tłumacząc powody rozłąki, zapewniając o swojej miłości.
  2. W początkowym okresie dobrze jest odbierać dziecko wcześniej, ponieważ trzylatek ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje mu się bardzo długi.
  3. Nie mówmy dziecku, że przyjdziemy po nie wcześniej, kiedy to jest nie możliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe, nie składamy obietnic, których nie możemy wypełnić.
  4. Nie przedstawiajmy przedszkola jako „krainy szczęśliwości” gdzie uśmiechnięte i zadowolone dzieci beztrosko i wesoło się bawią. Mówmy prawdę: będą nowi koledzy, dużo zabawek, ale trzeba tam być bez rodziców.
  5. Nigdy nie straszymy dziecka przedszkolem.
  6. Lepiej nie przedłużać momentu rozstania, w przeciwnym razie dziecko żywi nadzieję, że może mieć wpływ na zmianę decyzji rodzica. Pożegnanie powinno przebiegać w atmosferze miłości, ale stanowczo i zdecydowanie.
  7. Nie zmieniaj decyzji o pójściu do przedszkola pod wpływem płaczu dziecka – jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić powrót do domu.
  8. Pozwalamy dziecku zabrać cząstkę domu do przedszkola (np. przytulankę)
  9. Wdrażamy dziecko do przestrzegania umów i zasad.
  10. Przyzwyczajamy do samoobsługi, pozwalamy dziecku samemu załatwić potrzeby fizjologiczne, myć ręce, ubierać się.
  11. Nie okazujemy dziecku własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, przekazujemy mu wtedy swoje lęki. Warto starać się opanować własne przykre odczucia związane z rozstaniem z dzieckiem. Dziecko bezbłędnie wyczuwa emocje rodziców i zaczyna się bać. Dziecku będzie znacznie łatwiej, gdy rodzice zachowają spokój i pozytywne nastawienie oraz wykażą zaufanie do personelu przedszkola.
  12. Unikajmy wrażenia niepokoju i obaw związanych z adaptacją w rozmowach, przy których dziecko jest obecne.
  13. Bardzo korzystna dla dziecka jest możliwość obserwowania pozytywnej relacji rodzica z nauczycielem. Nawiązanie przez nich dobrego kontaktu przekłada się na pozytywne spostrzeganie i obdarzenie zaufaniem pań w grupie przez dziecko.
  14. Przygotowujemy dziecku wygodny strój do samodzielnego ubierania się, który można pobrudzić pastelami czy farbami.
  15. Prowadząc dziecko do przedszkola często się do Niego uśmiechaj.