Grupa „Biedronki”

Uczą nas dwie Panie: Pani Ania i Pani Magda
Pomaga nam Pani Jadzia, a o porządek wokół nas dba Pani Monika


LUTY 2024

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • kształtowanie umiejętności odkrywania, dostrzegania w najbliższym otoczeniu
    nowych rzeczy, zjawisk;
  • -rozwijanie ciekawości i wrażliwości na walory otoczenia;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw różnych pojazdów,
    dzielenia ich na powietrzne, wodne i lądowe.
    -rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci;
    -zapoznanie z różnymi pojazdami poruszającymi się w powietrzu;
  • rozbudzanie zainteresowań technicznych dzieci;
    -rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, pokazywanie
    jego różnorodności;
  • poszerzenie słownika dzieci o wyrażenia dotyczące nazw geograficznych:
    Antarktyda, Himalaje;
  • czytanie globalne wyrazów las tropikalny, wydmy, piramidy, pustynia;
    -zapoznanie dzieci z położeniem biegunów północnego i południowego;
    -wprowadzenie pojęcia dociekliwość rozumianego jako chęć dowiedzenia się i
    zrozumienia jak najwięcej;
    -rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań;
  • poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego;

Styczeń 2024

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  1. rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania, oceny postępowania bohaterów;
  2. budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem stylistycznym;
  3. rozumienie konieczności pomagania innym,
  4. wyrabianie u dzieci chęci niesienia pomocy.
  5. poznanie urządzeń technicznych wykorzystywanych dawniej i dziś,
  6. poznanie historii powstania zegara,
  7. czytanie globalne wyrazu zegary.
  8. pamięciowe opanowanie dni tygodnia według kolejności występowania,
  9. czytanie globalne ich nazw;
  10. rozumienie pojęć: wczoraj, dziś, jutro oraz cykliczności występowania dni tygodnia
  11. wprowadzenie znaku matematycznego +,
  12. doskonalenie umiejętności dodawania w zakresie 5.

Grudzień 2023

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  1. Poznanie różnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy,
  2. Zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła;
    -globalne czytanie wyrazów: kaloryfer, kominek, piec, drewno, kotłownia, solary:
  3. Poznanie sposobu pomiaru ciepła – zapoznanie z działaniem termometru;
  4. Doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania;
    -rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci;
    -kształtowanie uczucia życzliwości i chęci pomagania innym;
  5. Rozwijanie umiejętności językowych;
    -budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem stylistycznym;
  6. Wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia życzliwość i dobro;
  7. Podtrzymywanie tradycji bożonarodzeniowych – kolędowanie;
  8. Poszerzenie słownictwa dzieci o pojęcia: kolęda, pastorałka.

Listopad 2023

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Tematy kompleksowe:
I. Nasza mała ojczyzna
II. Polska moja ojczyzna

1. Poznanie nazwy kraju, wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna;
2. Doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy (osiedla), numer domu (bloku, mieszkania);
3. Utrwalenie nazwy własnej miejscowości, herbu i położenia na mapie Polski; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw obiektów charakterystycznych dla swojej miejscowości;
4. Rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, globalne czytanie wyrazów: mapa, Polska, dom;
5. Zapoznanie z wyglądem strojów regionalnych, fachowym nazewnictwem części garderoby, wzbogacanie słownika biernego; poznanie gwary regionalnej, wybranych przyśpiewek ludowych, kształtowanie tożsamości lokalnej;
6. Poznanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle białym”, kształtowanie szacunku do własnego państwa, kształtowanie postaw patriotycznych; rozwijanie zainteresowań historią kraju;
7. Poznanie polskich symboli narodowych (godło, hymn, flaga), kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu państwowego;
8. Zapoznanie z historią Narodowego Święta Niepodległości; kształtowanie miłości i szacunku do symboli narodowych;
9. Rozwijanie sprawności manualnej podczas rysowania na dany temat;
10. Poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, pracy burmistrza, obejrzenie siedziby władz miejskich;
10. Kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania; kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji;
11. Zapoznanie z literami G, H, I; wskazywanie liter wśród innych, czytanie w izolacji, w prostych sylabach, wyrazach, czytanie prostych tekstów
słowno-obrazkowych.


Październik 2023

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Tematy kompleksowe:
I. Idzie jesień przez świat
II. Jesienna przyroda
III. Leśne zwierzęta przed zimą

1. Wdrażanie do odpowiedzialnego wykonywania zadań;
2. Poszerzanie słownictwa dzieci z zakresu przyrody – drzewa i ich nazwy oraz grzyby;
3. Doskonalenie pamięci spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej;
4. Doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania;
5. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno;
6. Zapoznawanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz przedstawicielami różnych gatunków drzew;
7. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew oraz wybranych grzybów jadalnych i trujących;
8. Kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań podczas spacerów w parku i lesie;
9. Wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia fizyczne;
10. Doskonalenie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-ruchowe;
11. Wprowadzenie litery D,E,F,G;
12. Poznanie informacji o zwierzętach zapadających w sen zimowy;
13. Czytanie globalne; poszerza-nie słownika biernego o nowe wyrażenia (hibernacja);
14. Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt;
15. Wdrażanie do szanowania przyrody, budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą.


Wrzesień 2023

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Tematy kompleksowe:
I. Wracamy do przedszkola

1. Wprowadzenie pojęcia dobre maniery rozumianego jako znajomość zwyczajów i norm towarzyskich obowiązujących w danej grupie, wskazanie przejawów dobrych manier; doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach;
nabieranie przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie, integracja grupy przedszkolnej;
2. Ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie; rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, słuchowe różnicowanie samogłosek o, a, u, i; rozumienie konieczności przestrzegania ustalonych zasad;
3. Różnicowanie pojęć prawa, lewa; kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie; nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych;
4. Globalne odczytywanie swojego imienia, podawanie nazw kącików w sali; rozwijanie inwencji twórczej dzieci; nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu.
5. Wprowadzenie głoski „A”;
6. Wprowadzenie głoski „B”.