Grupa IV Króliczki

Jesteśmy grupą 4/5 latków. W zeszłym roku w drodze głosowania wybraliśmy nazwę grupy. Obecnie jest nas 12 dziewczynek i 15 chłopców.

Uczą nas i opiekują się nami Panie Ewa i Dagmara. Pomaga nam Pani Asia, a o porządek dba Pani Ala.


Zakończenie akcji „Mokotowskie Przedszkolaki na kółkach”


Dzień Dziecka

« z 2 »

Kraina litery B

Tym razem po odszukaniu obrazków przedstawiających przedmioty zaczynające się literką B, poznaniu graficznego zapisu litery i zabawach, po południu pracowaliśmy na macie z Genibotem. Naszym zadaniem było ustalenie trasy, tak by Genibot zbierał „bobasy”.


Popołudnie z Dinozaurami

W piątek był dzień Dinozaura, i to im poświęciliśmy nasze popołudniowe zabawy przy tablicy. Rozwiązywaliśmy różne zadania, najchętniej jedna te, które przygotowała Pani Ewa na konkurs. Pomysły na zadania wymyślała m.in. nasza ekspertka w tej dziedzinie – Ola

link do prezentacji W Krainie Dinozaurów


Urodziny Ali

Nasza koleżanki Ala kończyła 5 lat. Obejrzeliśmy krótką prezentację o tym jak Ala wyglądała, gdy była całkiem mała. Bawiliśmy się przy piosence „Spotkanie na polanie”


Układ pokarmowy – praca w zespołach

Oglądaliśmy filmy edukacyjne o układzie pokarmowym. Na koniec zajęć mieliśmy wykonać zadanie w grupach.

« z 2 »

Kraina Litery A

Rozpoczęliśmy zabawy z literami. Mamy już swoje wizytówki, umiemy rozpoznawać swoje imię, a także imiona naszych koleżanek i kolegów. W poniedziałki wyruszamy do krainy Liter. Nasz kolega sprawdza, kto w swoim imieniu ma literkę A. Królową i Królem krainy litery A zostali Ala i Antoś.


Projekt Człowiek – Skóra i odcisk dłoni

Po obejrzeniu filmu edukacyjnego o skórze, jej właściwościach, oglądaliśmy przez lupę naszą skórę.

« z 2 »

Potem przygotowaliśmy odcisk naszych dłoni do Lapbooka


Zimowa piosenka

Coraz ładniej śpiewamy. Tym razem wraz z Panią Jolą śpiewaliśmy na rytmice Zimową piosenkę.

Zimowe aniołki

W piątek korzystając z pięknej słonecznej pogody, oraz tego, że powietrze było czyste wyszliśmy do ogrodu. Po śladach Pani Ewy szliśmy do ogrodu. Pani nas ustawiła w rzędzie, z tyłu za nami mieliśmy gładki, niezadeptany śnieg. I nagle Pani nam pokazuje jak mamy zrobić anioła na śniegu. Śnieg był tak sypki, że nie dążyliśmy zmoczyć się, a już byliśmy w ruchu.
A oto filmik


Projekt Człowiek

Na początku zrobiliśmy mapę myśli, to znaczy każdy mówił co wie o człowieku, a Pani Ewa zapisywała. W niektórych miejscach pojawiły się znaki zapytania, tego chcielibyśmy się dowiedzieć.

Przygotowujemy Lapbook – rysujemy postać człowieka


Bal w przedszkolu

A właściwie tylko w naszej grupie. Były tańce i zabawy, a na koniec Parada postaci.


Ciach, ciach – ćwiczymy nasze ręce

Przygotowujemy się do balu, wycinając i tnąc paski papieru.

« z 2 »

Zimowe obrazy

Za pomocą białej farby i srebrnego brokatu powstały niezwykłe obrazy.

« z 2 »

Moja Babcia i Mój Dziadek

Opowiadaliśmy o swoich Babciach i Dziadkach. Jak lubimy z nimi spędzać czas, za co ich kochamy.


Spadł pierwszy w tym roku śnieg

Pierwszy śnieg był bardzo dobry do lepienia śnieżek i ćwiczenia rzucania. Niektórzy podjęli próbę lepienia bałwana, ale zdecydowanie weselej było rzucać śnieżkami.

« z 2 »

Drzewo w 4 porach roku

Najpierw był podział na zespoły, wspólne rysowanie przy muzyce, potem wielkie darcie papieru

« z 2 »

A na końcu powstały piękne drzewa

« z 2 »

Rysowanie na ekranie

Po południu chętne dzieci rysowały według instrukcji Agaty Jakuszko Sobackiej, która „rysuje słowa”


Wizyta św. Mikołaja


Złotowłoska i trzy misie

Po wysłuchaniu bajki, Pani Ewa zaproponowała nam zrobienie teatrzyku. Przygotowaliśmy wspólnie scenę, stroje i widownię. Wcieliliśmy się w rolę aktorów. Śmiechu było co nie miara. Każdy miał okazję wystąpić w przedstawieniu.


Malowanie

Malowaliśmy portrety Misiów. Uczyliśmy się malować bez mycia pędzli w wodzie. Wycieraliśmy je w papierowe ręczniki. Niektórym tak bardzo spodobało się takie malowanie, że trudno ich było oderwać od pracy.

« z 2 »

Kodowanie

Lubimy zabawy kubeczkami. Tym razem graliśmy w małych zespołach w linie, a potem ustawialiśmy kubeczki według jednego warunku – nie stawiamy kubeczków na polu w takim samym kolorze. Udało nam się szybko wykonać to zadanie.


Zabawy

Pani Ewa przyniosła do zabawy sprężynki, wystarczyło powyciągać i poustawiać pudełka, i już była super zabawa i obserwacja jak spadają w dół.


Nasze kolekcje

Na tablicy multimedialnej prezentowaliśmy swoje kolekcje tzn. opowiadaliśmy o tym co zbieramy. Po to, by przejść do następnej kolekcji musieliśmy rozwiązać zagadkę Pani Ewy.


Gimnastyka

Gimnastyka na sali


Kącik Dobrego Startu – okulary

Okulary są na nosie moich koleżanek …
Po nauce piosenki i ćwiczeniach grafomotorycznych ozdabialiśmy szablon okularów


Gimnastyka w ogrodzie

Pogoda zachęciła nas do zajęć gimnastycznych na świeżym powietrzu.


Listopadowe święto Niepodległości


Spotkanie on line

Połączyliśmy się on-line z naszymi koleżankami i kolegami. Było dużo radości i śmiechu.


Symbole Polski – testujemy Genibota

Zdążyliśmy przed „wyjazdem” Genibota jeszcze raz ułożyć dla niego trasę. Tym razem robot miał za zadanie wędrować po macie wskazując symbole narodowe Polski.

« z 2 »

Domy i domki

Składaliśmy z papieru domki, idzie nam coraz lepiej, potem je ozdabialiśmy.


Testujemy Genibota

Na tydzień dostaliśmy do testowania Genibota. Ten mały robot mówi po polsku i po angielsku. Liczy, gra – np. gamę. Jednego dnia miał za zadanie pozbierać nasze marchewki. Trasę musieliśmy mu ułożyć, potem stawiając robota na specjalnych kartach kodowaliśmy jego drogę.


Przygotowujemy własne pomoce do matematyki

„Koszyk babci Ewy, to kosz z warzywami, czyli marchewkami oraz pietruszkami…” tej piosenki uczyliśmy się rysując koszyk. Pani zaproponowała, byśmy zrobili sobie marchewki, które wykorzystamy do liczenia.
Najpierw składaliśmy kartkę na różne sposoby, potem wyznaczaliśmy linie zgięcia, a na koniec w powstałych okienkach rysowaliśmy kredkami plamy, z których po odrysowaniu szablonu marchewki wycięliśmy „wszystko to co marchewką nie jest”


Popołudniowe zajęcia przy tablicy

Naszym zadaniem było łączenie kolorowych kropek. Musieliśmy pilnować, by rysowane przez nas linie nie krzyżowały się. Pani pilnowała, byśmy nie szli na skróty i rysowali linie dokładnie.


Uczymy dzieci programować

Kolorowe wieże – wspólnie przekładaliśmy kubeczki tak, by ustawić jednokolorowe wieże


Kolory jesieni – język angielski

Utrwalaliśmy nazwy kolorów, których jest najwięcej w czasie jesieni. Poznawaliśmy nazwy owoców i warzyw.


Wielka Sztuka Przedszkolnego Zucha – Vincent van Gogh i słoneczniki

W piątek wysłuchaliśmy książki „Kamil i słoneczniki”, oglądaliśmy zdjęcia obrazów jakie namalował malarz Vincent van Gogh, na chwilkę wyskoczyliśmy przyjrzeć się słonecznikom rosnącym w naszym ogrodzie i zaczęliśmy sami rysować nasze słoneczniki. Na początku rysowania kształtu pomogła nam trochę znana piosenka Lizak policjanta.

« z 2 »

Gimnastyka

We wtorki i czwartki mamy zajęcia na sali ruchowej. Poprzez zabawę i ćwiczenia usprawniamy swoje ciało. Często towarzyszy nam muzyka i taniec. Ćwiczymy też swoje stopy, byśmy nie mieli płaskostopia.


Swobodne zabawy przy stolikach

W piątek testowaliśmy na stolikach taśmy z nadrukiem jezdni, zabawy było co nie miara, a hałasu jeszcze więcej, bo każdy samochód (a właściwie jego kierowca) wydawał głośne dźwięki. Z czasem nauczyliśmy się tylko jeździć samochodami, bez dodatkowego hałasu.


Międzynarodowy projekt „Magiczna Moc Baśni”

W październiku przystąpiliśmy do realizacji Międzynarodowego projektu „Magiczna Moc Baśni” (więcej informacji w zakładce). W ramach przygotowań do projektu wykonaliśmy skrzacika ze skarpetki, wełny, ryżu i waty. Będzie on nam towarzyszył w poznawaniu wartości ukrytych w baśniach. W drodze głosowania wybraliśmy dla niego imię Bartek.

« z 2 »

Język angielski z Panią Agnieszką

We wtorki i czwartki uczymy się języka angielskiego z Panią Agnieszką. Poznajemy słówka określające części ciała. Śpiewamy piosenki i dobrze się bawimy. Pani Agnieszka nas chwali, a Pani Ewa jest dumna z takiej grupy.

No Images found.


Kącik Metody Dobrego Startu

Nauczyliśmy się piosenki „Plastikowy lizak”. Rysowaliśmy po śladzie śpiewając piosenkę. Do wypełnienia „lizaka” użyliśmy małych guziczków. Abyśmy nie mieli zbyt łatwego zadania, dostaliśmy trzy wielkości guzików. Trzeba było wybrać te najmniejsze.

« z 2 »

Uczymy Dzieci Programować – zadanie w programie

W tym tygodniu rozmawialiśmy o bezpieczeństwie na drodze. Na tablicy wskazywaliśmy, które zachowania są niebezpieczne i dlaczego. Na macie do kodowania układaliśmy drogę do przedszkola. Potem zostaliśmy podzieleni na zespoły i wykonaliśmy kolejne zadanie. Najpierw układaliśmy rysunek według kodu, a potem go przyklejaliśmy na kartkę, mając tylko jeden klej na zespół. Pani pochwaliła nas jak ładnie współpracujemy i sobie pomagamy.

« z 2 »

Zajęcia umuzykalniające

W środy i piątki mamy zajęcia z Panią Jolą. Uczymy się śpiewać, tańczyć i coraz częściej zaskakujemy nasze Panie tym jak szybko umiemy nauczyć się piosenki. Zanim zaczniemy śpiewać rozbudzamy nasze głosy i łapiemy nutki


Dzień Kropki

We wtorek obchodziliśmy dzień odkrywania talentów – Dzień Kropki. Oglądaliśmy przygotowaną bajkę o kropce, wysłuchaliśmy też historii o małej dziewczynce Vasthi. Rozmawialiśmy o swoich talentach. Na koniec mieliśmy zadanie, wyczarować coś z kolorowych kropek i opowiedzieć co powstało z kropki.

« z 2 »

Wakacyjne wspomnienia

Takie czasy nastały, że nie możemy do przedszkola przynosić swoich wakacyjnych pamiątek, by móc opowiadać o minionych wakacjach. Dzięki rodzicom i Pani Ewie ominęliśmy tą trudność. Nasze zdjęcia z wakacji wyświetlały się na tablicy multimedialnej, a my dzięki temu mogliśmy opowiedzieć, gdzie byliśmy i jak spędziliśmy ten czas.

Drodzy Rodzice,
Dziękujemy za przesłane zdjęcia. Błysk w oku dziecka, gdy zobaczyło siebie na ekranie – bezcenny.

« z 2 »

Nasze zabawy w ogrodzie

Korzystamy z każdej nadarzającej się okazji, by wykorzystać piękną pogodę na zabawę na świeżym powietrzu.
Wrzucanie piłek do kosza, może być super zabawą zwłaszcza, gdy obok jest przyjaciel. Przy okazji ćwiczymy m.in. koordynację wzrokową ruchową, mięśnie obręczy barkowych i współpracę.

« z 2 »