Wtorek 01.02.2022r.
- Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania:
Idzie zima krok za krokiem
Marlena Szeląg
Idzie zima krok za krokiem,
podążajmy za tym tropem!
Raz słoneczkiem nam zaświeci
i mrozikiem zmrozi dzieci.
A raz stworzy ciemne chmury,
biały śnieżek leci z góry!
Świat dziś w śnieżnym jest kubraku,
wychodź na dwór, przedszkolaku!
Załóż kurtkę, rękawiczki,
trochę zmarzną dziś policzki –
ale to jest mała sprawa,
czeka dobra nas zabawa!
Orły widać już na śniegu,
komuś spadła czapka w biegu!
Niechaj bałwan dzisiaj stanie,
to zimowe jest wyzwanie!
Już lepimy kule trzy,
On i ona, ja i ty!
Niechaj z góry jadą sanki,
na nich ty i koleżanki!
Stoczcie razem bitwę śnieżną,
niech po lodzie łyżwy jeżdżą!
Skrzypi śnieżek pod nogami,
To już zima – wiecie sami!
O jakiej porze roku opowiada wiersz? Jaką pogodę potrafi wyczarować zima? Czy przedszkolaki powinny zimą wychodzić na dwór? Co dzieci mogą robić na dworze podczas zimy? Co ty lubisz robić?
2. Zimowe ćwiczenia w podskokach. Wykonujcie to, co jest pokazane na filmiku.
3. Praca plastyczna: Spróbujcie stworzyć bałwanki z rolki papieru. Poniżej wstawiam Wam inspirację, ale w tym zadaniu nic Was nie ogranicza, tylko Wasza wyobraźnia.
Poniedziałek 31.01.2022r.
- Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania:
Marlena Szeląg
Kiedy pierwszy śnieżek spadł,
Antek w wielki zachwyt wpadł!
I nie zważał nawet na to,
że na dworze już nie lato.
Włożył kurtkę i kozaki
lecz zapomniał czapki w maki.
Szalik także w domu leży,
Antek się już z zaspą mierzy.
Robi orły w białym śniegu
i bałwana stawia w biegu.
Ale cóż to? Nie tak coś?
Antek przemarzł aż na wskroś!
Prędko wnet do domu goni,
bo nie czuje już swych dłoni…
Następnego dnia gorączka –
to dopiero jest bolączka!
Chłopiec kaszle, w łóżku leży,
w swego pecha sam nie wierzy.
Lecz czy to jest pech, czy kpina?
To jest tylko Antka wina!
Bowiem przez swe niemyślenie,
złapał już płuc zapalenie.
Jakie wiersz ten ma przesłanie?
– Zimą ciepłe noś ubranie!
Kto jest bohaterem wiersza? Co zrobił Antek, gdy zauważył pierwszy śnieg? O czym zapomniał? Dlaczego chłopiec biegiem wrócił do domu? Co się działo z Antkiem następnego dnia? Czy ubieranie się odpowiednio do pogody ma wpływ na nasze zdrowie? Dlaczego? - Zimowe ubranka: Sami lub z pomocą rodzica narysujcie na kartce postać dziecka. Następnie przygotujcie kolorowe gazety i wytnijcie z nich obrazki zimowych ubrań. Przyklejcie je w odpowiednim miejscu, tak aby postać była gotowa na zimowy spacer.
- Zagadki:
Czapka
To dopiero jest zagadka! Bywa w kropki, bywa gładka. Nosisz zimą ją na głowie, kto mi nazwę jej dziś powie?
Szalik
Miękki, długi, w paski bywa, szyję twą przed zimą skrywa.
Kurtka
Ciepły kołnierz, mocny zamek,
guziki, rękawy.
Jestem z tobą zawsze podczas
śniegowej zabawy.
Rękawiczki
Dziesięć palców z ciepłej wełny,
z zamszu lub ze skórki.
Grzeją ręce, gdy się słonko
chowa poza chmurki. - Gra online:
Piątek 28.01.22r.
Kochane Dzieci!
Dzisiaj przypomnimy sobie jakie mamy sporty zimowe 🙂 Na początek proszę obejrzyjcie i posłuchajcie piosenki pt. “Pora Na Zimowy Sport” 🙂
Na sam koniec połóżcie się w wygodnym miejscu, zamknijcie oczy i posłuchajcie muzyki. Zastanówcie się co słyszycie. Po jej wysłuchaniu spróbujcie narysować to co usłyszeliście.
Poniedziałek 13.12.21r.
12.12.2021
Zapraszamy do obejrzenia następnej części przygód Winstona: kliknij tutaj
Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
- Jakie słowa były wymalowane nad wejściem?
- Co przedstawiały fotografie wywieszone na wystawie? Był tam śnieg?
- W jakim kolorze były dwie plamy na globusie?
- Po tym jak Winston się przestraszył czyjegoś głosu, spadł i w coś wpadł. Co to było?
Zadanie plastyczne:
GAZETOWA CHOINKA
Potrzebne materiały: czerwone i żółte kartki, szablon gwiazdy, szare gazety, kleje, nożyczki.,
Etap I; gazetę z napisami rwiemy na małe kawałki i układamy w kształt choinki- od najdłuższej do najkrótszej i przyklejamy. Na koniec odrysowujemy gwiazdę i przyklejamy
Ćwiczenie ruchowe:
„Ubieramy choinkę” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci udają, że ubierają choinkę. W przysiadzie podpartym wyciągają jedną rękę do przodu – sięgają po bombkę, następnie wstają i wyciągają się wysoko do góry – próbują zawiesić ozdoby na najwyższej gałązce. Ćwiczenie należy powtórzyć wielokrotnie.
Linki do piosenek, które ćwiczymy w przedszkolu:
Piątek 10.12.21r.
Kolejna część przygód Winstona: kliknij tutaj
Pytania do filmiku:
1.Przed witryną jakiego sklepu stanął Winston?
2.Co zobaczył Winston na wystawie?
3.Z jakich pokoi składał się domek dla lalek?
4.Który pokój najbardziej spodobał się Winstonowi?
Zadanie plastyczne: Za oknem spadł śnieg. Spróbujmy wykonać dziś zimowy krajobraz. Spróbujcie namalować to, co widzicie za oknem. Proponujemy dzisiaj pracę plastyczną z użyciem pasty do zębów:
Do obrazków z pastą potrzebne będą: kolorowe kartony, pasta do zębów i ewentualnie brokat sypany. Pastę nakładamy palcami i od razu sypiemy brokatem (jeśli go mamy). Rysunek można ozdobić tym, co mamy w domu.
Zadanie ruchowe: Wyobraźcie sobie, że bawicie się na śniegu. Spróbujcie zrobić na dywanie aniołka, poćwiczcie rzucanie śnieżkami i uchylanie się od nich.
Miłego dnia 🙂
Czwartek 9.12.2021r.
Obejrzycie kolejną część przygód Winstona: https://youtu.be/mSLJtIHr_2U i odpowiedzcie na pytania:
- Jaką wystawę pierwszą zobaczył Winston?
- Czym zajmuje się piekarz?
- Co ludzie mogą kupić w piekarni?
- Jakie inne wystawy oglądał Winston?
- Co można kupić w sklepie odzieżowym?
- Jak nazywa się pan lub pani, którzy zajmują się szyciem ubrań?
- Dlaczego Winstonowi spodobał się niebieski, aksamitny płaszczyk?
- Dlaczego Myszek zgubił na chwilę kopertę?
- Jak myślisz, wystawa jakiego sklepu zdziwiła Winstona?
Pobawcie się z rodzicami w piekarzy. Czy wiecie jak zrobić pierniczki?
Jak wykonać łańcuch choinkowy z papieru:
- Przygotuj kolorowe kartki, nożyczki i klej.
- Wytnij z pomocą rodziców z kolorowego papieru paski.
- Zrób z wyciętego paseczka koło i sklej w miejscu, gdzie koniec łączy się z początkiem.
- Następny pasek włóż do gotowego kółka i znów uformuj go w kółeczko. Sklej klejem.
- Możesz wykonać tak długo łańcuch, jak tylko chcesz. \
- Łańcuch możecie przynieść do przedszkola. Połączymy go z innymi łańcuchami i stworzymy NAAAAAAAAAAAAJDŁUŻSZY ŁAŃCUCH!
Środa 8.12.2021r.
Przed przejściem na edukację zdalną zaczęliśmy z dziećmi przygodę z książką „Jak WInston uratował święta”. Książka to 24 historie, po jednej na każdy dzień grudnia. Proponuję dziś obejrzenie filmiku- posłuchania jednej z historii Winstona:
https://www.youtube.com/watch?v=zr4Eq5t4czE -LINK DO FILMIKU
Zadania:
Zadanie plastyczne: WINSTONOWA PACYNKA
Będą potrzebne:
2 białe kartki, nożyczki, klej, taśma, ołówek i kredki, sznurek lub nitka
Jak wykonać Winstona (instrukcja z książki):
1.Zacznijcie od wycięcia z kartki czterech figur. Pierwszą z nich jest koło (możecie odrysować je od miski). Druga i trzecia to dwa małe kółeczka (odrysowane od nakrętek po napojach). A czwarta to kwadrat o boku długości palca wskazującego dziecka.
2. Weźcie duże koło, to będzie tułów Winstona. Rozetnijcie je od brzegu do środka i zwińcie w formę stożka, to znaczy tak, by był cienki na górze i o wiele szerszy na dole. Następnie sklejcie stożek taśmą.
3.Zegnijcie fragment małych kółek. To będą uszy. Przyklejcie je do stożka, mniej więcej w połowie długości.
4.Teraz weźcie kwadrat i zwińcie w rulonik tak, żeby pasował na palec. Sklejcie rulon taśmą, a potem klejem umocujcie go w stożku.
5. Teraz domalujcie oczy, nosek i doklejcie ogon ze sznurka.
Zadanie: Winstonowe Minki
Spróbuj naśladować minki, jakie może mieć Winston, kiedy:
- Jest wesoły, bo może pomóc chłopcu, w dostarczeniu jego listu.
- Jest smutny, gdy pomyśli, że ma bardzo mało czasu na dostarczenie listu.
- Jest zdziwiony, bo nie wie, kim był ten staruszek z brodą w czerwonym ubraniu.
- Jest podekscytowany, gdy dowiaduje się, że Mikołaj roznosi prezenty wszystkim dzieciom.
- Boi się, że nie znajdzie bieguna północnego.
Zadanie ruchowe: Winstonowa droga
Naśladuj Winstona. który:
- Przeskakuje przez zaspy.
- Biegnie szybko, aby zdążyć na czas.
- Czołga się pod konarami drzew.
- Ślizga się po lodzie.
- Unika śnieżek, które rzucają w niego inne myszki.
Do jutra!
Poniedziałek 6.12.2021r.
1.Obejrzyj filmik o Mikołaju i odpowiedz na pytania:
– Jak nazywa się kraina, w której mieszka Mikołaj?
– Jak wygląda Mikołaj?
– Czym porusza się Mikołaj?
– Kto pomaga Mikołajowi?
– Co dzieje się w fabryce?
– Jakie uczynki możemy zrobić dla naszych bliskich? Co możemy zrobić, żeby było im miło? (Dorosły może nawiązać do tego, że uczynek, to także prezent)
2.Zaśpiewaj rodzicom i Mikołajowi piosenkę “Dziadzio Mikołaj”.
Tekst piosenki:
Dziadzio Mikołaj lasem wędruje
W okna zagląda i nasłuchuje
Gwiazdką w okna świeci,
gdzie są grzeczne dzieci.
Gwiazdka w okna świeci,
gdzie są grzeczne dzieci
O każdym grzecznym dziecku pamięta,
Stary dziadunio, Mikołaj Święty
Co za radość będzie,
gdy do nas przybędzie.
Co za radość będzie,
gdy do nas przybędzie.
Poniżej znajduje się link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZLkjpjuJTVg
3. Pobaw się w Mikołaja. Wykonuj czynności, które czyta dorosły:
Mikołaj wspina się po drabinie, aby wejść na dach.(Dzieci stąpają po podłodze, udają, że łapią rączkami za szczebelki drabiny)Najpierw wspina się szybko, ale później opada z sił i idzie coraz wolniej. Udało się! Dotarł na dach. Czas na skok do komina (Dzieci udają, że wskakują do komina). A teraz cichutko.. Mikołaj musi podłożyć prezenty pod choinkę, tak aby nikt go nie zauważył (Dzieci kucają i czołgają się aby podłożyć prezenty pod choinkę).
4. Wykonaj ćwiczenie: naśladuj dźwięki wydawane przez Mikołaja (o ho ho, hop hop, hej hej, u hu hu)
5. Pobaw się w chowanie prezentów:
Dorosły (Mikołaj) ukrywa w pokoju kilka przedmiotów (wcześniej ustalonych z dzieckiem). Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich przedmiotów. Dorosły może podpowiadać dziecku słowami: ciepło, zimno, gorąco. Następnie role mogą się odwrócić.
6. Wykonaj z dorosłym pracę plastyczną- podobiznę Mikołaja.
Opcja 1: MIKOŁAJ Z ROLKI: https://www.youtube.com/watch?v=umIOTXVvTq0
Opcja 2: MIKOŁAJ Z PAPIERU I PŁATKÓW KOSMETYCZNYCH: https://www.youtube.com/watch?v=o5nNpbxPZfE
W zakładce: Angielski w przedszkolu znajdują się także materiały z języka angielskiego.
Miłego dnia i do zobaczenia w przedszkolu!