Wtorek 01.02.2022r.

Dzisiaj proponuję wam, abyście zrobili kilka eksperymentów:

Do pierwszego eksperymentu przygotujcie:

– ¾ szklanki wody

– 4 łyżki oleju

– barwnik spożywczy (lub bibułę)

– miskę

– widelec

Olej wymieszajcie z barwnikiem lub kilkoma kroplami wody zabarwionej bibułą, a następnie przelejcie kolorowy olej do szklanki z wodą. Zaobserwujcie co się stanie z olejem w szklance.

 

Do drugiego eksperymentu potrzebna będzie:
– pianka do golenia

– szklanka z wodą 

– pianka do golenia

– barwnik spożywczy lub kilka kropelek wody zabarwionej bibułą

 

Gdy już wszystko macie przygotowane, do szklanki z wodą wciśnijcie piankę do golenia i bardzo powoli wlewajcie kolorową wodę (jeśli macie strzykawkę użyjcie ją do tego).

Pianka (nasza chmura) szybko napełni się barwami, a kolorowe kropelki będą wpadać do kubka jak prawdziwy deszcz

 

Ostatni eksperyment zróbcie pod okiem dorosłego, ponieważ będziemy używać zapalonej świeczki.

Proszę przygotujcie podstawkę, szklankę, świeczkę, zabarwiona wodę.

Zapalcie świeczkę i postawcie ją na podstawce, na której znajduje się kolorowa woda, następnie przykrywamy ją szklanką. W trakcie eksperymentu świeczka powinna zgasnąć.

Czy wiecie dlaczego?

Płomień świecy pali się dzięki tlenowi, gdy tlenu pod szklanką zabraknie płomień zgaśnie.

 


Poniedziałek 31 stycznia 2022r.

  1. Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania:
    Marlena Szeląg

    Kiedy pierwszy śnieżek spadł,
    Antek w wielki zachwyt wpadł!
    I nie zważał nawet na to,
    że na dworze już nie lato.
    Włożył kurtkę i kozaki
    lecz zapomniał czapki w maki.
    Szalik także w domu leży,
    Antek się już z zaspą mierzy.
    Robi orły w białym śniegu
    i bałwana stawia w biegu.
    Ale cóż to? Nie tak coś?
    Antek przemarzł aż na wskroś!
    Prędko wnet do domu goni,
    bo nie czuje już swych dłoni…
    Następnego dnia gorączka –
    to dopiero jest bolączka!
    Chłopiec kaszle, w łóżku leży,
    w swego pecha sam nie wierzy.
    Lecz czy to jest pech, czy kpina?
    To jest tylko Antka wina!
    Bowiem przez swe niemyślenie,
    złapał już płuc zapalenie.
    Jakie wiersz ten ma przesłanie?
    – Zimą ciepłe noś ubranie!

    Kto jest bohaterem wiersza? Co zrobił Antek, gdy zauważył pierwszy śnieg? O czym zapomniał? Dlaczego chłopiec biegiem wrócił do domu? Co się działo z Antkiem następnego dnia? Czy ubieranie się odpowiednio do pogody ma wpływ na nasze zdrowie? Dlaczego?
  2. Zimowe ubranka: Sami lub z pomocą rodzica narysujcie na kartce postać dziecka. Następnie przygotujcie kolorowe gazety i wytnijcie z nich obrazki zimowych ubrań. Przyklejcie je w odpowiednim miejscu, tak aby postać była gotowa na zimowy spacer. 
  3. Zagadki:
    Czapka
    To dopiero jest zagadka! Bywa w kropki, bywa gładka. Nosisz zimą ją na głowie, kto mi nazwę jej dziś powie?
    Szalik
    Miękki, długi, w paski bywa, szyję twą przed zimą skrywa.
    Kurtka
    Ciepły kołnierz, mocny zamek,
    guziki, rękawy.
    Jestem z tobą zawsze podczas
    śniegowej zabawy.
    Rękawiczki
    Dziesięć palców z ciepłej wełny,
    z zamszu lub ze skórki.
    Grzeją ręce, gdy się słonko
    chowa poza chmurki.
  4. Gra online:
Rękawiczki czerwono-białe

Piątek 28 stycznia 2022r.

Przypomnijcie sobie słowa i układ ruchowy do piosenki „zimowa poleczka” oraz spróbujcie zatańczyć z rodzicami/opiekunami lub rodzeństwem.

Wytnijcie po linii 4 elementy , przyklejcie w odpowiednim miejscu, a następnie pokolorujcie bałwanka.

szablon bałwanka do wycięcia
  1. Wysłuchajcie wiersz pt. „Dziewięć bałwanków”i odpowiedzcie na pytania 
  2. Ten pierwszy bałwanek na brzuszek pękaty.I pasek szeroki, co dostał od taty. Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie.
  3. Czy mu w nim nie ciężko? Kto na to odpowie?
  4. Ten trzeci bałwanek też bielutki cały.
    W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.
    A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.
    Chyba nic nie słyszy, no, bo nie ma uszu.
    A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.
    I chce, żeby długo była mroźna zima.
    A szósty bałwanek zupełnie malutki.
    Szepcze cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”
    A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.
    Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.
    A ósmy bałwanek ma kilka wąsików, 
    Kapelusz na głowie i osiem guzików.
    Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.
    Ale głośno krzyczy „Niech mróz długo trzyma!”.
  5. Numerowanie kolejnych bałwanków, omówienie wyglądu każdego z nich – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi:
    – Co mają na głowie?
    – Ile guzików ma każdy kolejny bałwanek?
    – Który z bałwanków ma wesołą minę?
    – Co mówi szósty/ósmy/dziewiąty bałwanek?

Poniedziałek 6 grudnia 21.

Zadanie 1

Obejrzyjcie uważnie film edukacyjny.

Spróbuj opowiedzieć jak Kot pomagał Mikołajowi.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej informacji o Historii Prawdziwego Mikołaja zajrzyj w zakładkę Zdalna nauka Króliczki

Zadanie 2

Świąteczne krasnale – pomocnicy św. Mikołaja. Znajdź jednakowe krasnale. Ćwiczymy spostrzegawczość.

Zadanie 3

Spróbujcie narysować małego Mikołaja, podobnego do tych, które były w poprzednim zadaniu. Pomoże Wam w tym instrukcja autora.

Jeśli podoba Ci się takie rysowanie poniżej masz kolejne propozycje.

Zadanie 4

Trochę ruchu. Obserwując taniec dzieci spróbuj zatańczyć. Powodzenia.