Gry i zabawy
Zapraszamy do zabawy w liczenie, „sadzenie” wiosennych kwiatków
Kolejna dawka rytmicznej zabawy.
Zabawy matematyczne
Nowa propozycja zabawy Marii Jose Sanchez Parra. Rytmiczne klaskanie
Zabawy usprawniające dłonie i przygotowujące do nauki pisania
Propozycja zabawy w parach
Kolejna propozycja zabawy rytmiczno – muzycznej do muzyki Clap, Clap Song
Do tej samej muzyki możemy poruszać się klaszcząc rytmicznie (być może pamiętacie z Tańców)
1. przed sobą
2. pod uniesionym kolanem
3. przed sobą
W refrenie – improwizacja ruchowa
1. przed sobą
2. za sobą
3. przed sobą
Zabawy rytmiczno – muzyczne 🙂
Dzień 6
Dzisiaj proponujemy zabawy z wodą
„Co pływa, a co tonie?”
Potrzebne matreiały:
- naczynie z wodą
- różne dostępne w domu przedmioty np.: nakrętki, klocki, spinacze, korek od butelki, plastelina w kulce – Liczymy na waszą pomysłowość i kreatywność w znajdowaniu przedmiotów,
- kartkę papieru, na której zaznaczać będziecie wyniki eksperymentu z podziałem na to co tonie (np. narysujcie szklankę, w połowie jej kreskę i poniżej kreski kolorową kropkę) i to co pływa po powierzchni (np. narysujcie szklankę, w jej połowie kreskę i kropkę na kresce)
- Jeśli umiecie już pisać napiszcie co tonie, a co pływa, ale można też narysować przedmioty.
Dzień 5
Troszkę przypominajki z angielskiego
Link do PDF
Dzień 4
Potrzebne materiały:
- patyk o długości 25 cm
- 2 białe kółka 2cm, z dziurką
- 10 kolorowych pasków papieru 21 cm (długość), 0,5 cm (szerokość)
- klej, nożyczki, taśma klejąca
Sposób wykonania:
– do pierwszego kółka przyklejamy promieniście paski papieru,
– następnie łączymy z drugim kółkiem od góry
– przekuwamy patyczkiem przez dolne i górne kółko
– koniec patyka zaklejamy taśmą klejącą
Dzień 3
Kartofel
Cel: Połączenie wszystkich liczb od 1 do 20
Potrzebne materiały:
- Kartka papieru
- Kredki, tyle sztuk ile graczy (najlepiej w różnych kolorach)
- Dobry humor
Przygotowanie planszy:
Na kartce piszemy w różnych miejscach (rozsypane) liczby od 1 do np. 20 (w przypadku młodszych dzieci proponujemy do 10)
Przebieg gry:
- Gracz1 rysuje koło (kartofel) wokół 1 i 2 łączy je linią,
- Gracz2 rysuje koło wokół 3 i łączy ją z 2,
- Kolejny gracz łączy 3 z 4 i tak dalej do połączenia wszystkich,
Warunki:
- Nie można przecinać linii
- Bezpiecznie można przechodzić przez „kartofel” i tam można przecinać linię
- Złamanie warunku wiąże się z delikatnym pociągnięciem gracza za ucho
Dzień 2
Zapraszamy do wspólnej rytmicznej zabawy przy muzyce.
Poniżej link do muzyki
Uwaga!
Dzieci z grupy III Króliczków mogą chcieć modyfikować klaskanie w refrenie 😉 , bo lubimy po swojemu klaskać.
Dzień 1
„Cicha Julka” – idealna gra do wyciszenia dziecka
Potrzebne materiały
- Kostka do gry
- ołówek/długopis
- Karta kontrolna z tabelką wykonaną odręcznie: Poziomo – imiona graczy, Pionowo – cyfry od 1 do 6
Zasady gry:
- Każdy gracz kolejno rzuca kostką
- Zadaniem każdego gracza jest wyrzucić kolejno od 1 do 6 oczek
- Wyrzucone oczka zapisuje się na karcie kontrolnej
- Po wyrzuceniu 1(jedynki) – Gracz, który ją wyrzucił milczy,
- Pozostali gracze, którzy jeszcze nie wyrzucili 1(jedynki) mogą rozmawiać, dopóki jej nie wyrzucą,
- Odezwanie się Gracza przekreśla uzyskane przez niego punkty i musi zacząć zbierać swoje punkty od nowa. Uwaga! Dopóki nie wyrzuci 1(jedynki) może się odzywać.
- Wygrywa ten Gracz, który wyrzuci w kolejności od 1 do 6 oczek i nie odzywa się w tym czasie.
Grę można wydłużyć poprzez wprowadzenie zasady, że po wyrzuceniu w kolejności od 1 do 6 kontynuujemy grę wyrzucając kolejno od 6 do 1