Tygrysy on-line

Kochani czas na wspólną zabawę. Codziennie znajdziecie tu zajęcia dydaktyczne. Gdyby pojawiły się jakieś pytania zapraszamy do kontaktu z Nami drogą mailową:

Wasze Nauczycielki

Ania i Małgosia

Piątek 15.05.2020 r. Dzień Rodziny

Cele:

  • doskonalenie skupienia uwagi.
  • rozumie znaczenie słów ,,drzewo genealogiczne,,
  • wzmocnienie poczucia przynależności oraz budowanie relacji
  • wymienia członków rodziny, nazywa kto jest kim w rodzinie

W dniu dzisiejszym 15.05 obchodzimy Dzień Rodziny. Z okazji tego właśnie dnia dowiemy się Co to jest Rodzina? Pomogą Nam w tym dzieci z innego przedszkola. Posłuchajcie ich wypowiedzi:

A dla Was czym jest Rodzina?

Przypomnimy sobie członków rodziny z pomocą kilku zadań:

Drogi Rodzicu zadaj dziecku pytania dotyczące struktury Waszej rodziny „Ile osób mamy w rodzinie?” (policz),„Kto to są dziadkowie?”, „Jak mają na imię twoje babcie i dziadkowie?”, „Ile braci/sióstr mają twoi rodzice?”, Ile masz rodzeństwa i jak się nazywają?”itp.

A teraz chciałabym pokazać Wam Drzewa które przedstawiają członków pewnych dwóch Rodzin.
Drzewo takie nazywamy DRZEWEM GENEALOGICZNYM

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie drzewo.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie DrzewoGenealogiczne2.jpg

Zadanie Dnia: Moje drzewo genealogiczne – stwórzcie wspólnie Wasze drzewo genealogiczne, możecie skorzystać z szablonów do pobrania:

Angielski na weekend:

Cel:

Emocje – utrwalenie słownictwa: jelous – zazdrosny, content – zadowolony, excited – podekscytowany, proud – dumny, bored – znudzony, angry – rozłoszczony , mad – wściekły, unsure – niepewny, nervous – zdenerwowany.

Zadanie Jak dobrze odgadujesz emocje? Znajdź pary.

Na koniec tygodnia: Piosenka zespołu Fasolki „Jesteśmy jedną Rodziną”

Powodzenia

Czwartek 14.05.2020 r. Jak pozbyć się Strachu?

Cele:

  • doskonalenie spostrzegawczości i skupienia uwagi
  • doskonalenie wypowiadania się na podany temat
  • wzbogacanie słownictwa czynnego

Dziś będziemy zapoznawać się z opowiadaniami Pana Grzegorza Kasdepke z „Wielkiej Księgi uczuć”
Mowa w nich o dwóch emocjach – Strachu i Gniewie.
Opowiadania czytają aktorzy z Teatru Pinokio.

Zadanie 1. Posłuchaj opowiadania o Gniewie i z pomocą osoby dorosłej postaraj się wykonać zdanie na końcu

Zadanie 2. Posłuchaj opowiadania o Strachu i postaraj się odpowiedzieć na pytania poniżej:

Pytania do opowiadania:

  • Co takiego zrobił Grześ?
  • Gdzie się schował?
  • Jak zareagowały dzieci na to że Grześ się schował?
  • Kto i dlaczego się przestraszył?
  • Dlaczego Bodzio i Pajacyk schowali się za szafkę?
  • W jaki sposób Strach może Nam pomóc?

Zabawa z latarkami Teatrzyk cieni – zabawa polega na tym żeby przy zgaszonym świetle w pokoju lub pod kołdrą doświadczyć ciemności a następnie włączyć latarkę aby pobawić się w teatr cieni na oświetlonej ścianie według własnego pomysłu.

Dla chętnych: grupowanie postaci z gry popularnej w Naszej grupie wśród chłopców

Powodzenia

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • Litera E – doskonalenie umiejętności rozróżniana dzięków krótkich i długich. Utrwalenie (egg, hens, ten, eagle, geese, tree, green, eat, elephant) i wprowadzenie nowego słownictwa (eel -węgorz, egret – czapla, stream-potok, edge – krawędź, equal-równy). Filmy i gra edukacyjna dla dzieci– łączenie obrazu z dźwiękiem.
  • Feelings & Emotions – utrwalenie słownictwa (happy, sad, scared, angry, silly, shy), wprowadzenie nowego słownictwa (offended – obrażony, ashamed – zawstydzony, suprised – zdziwiony, hopeful – pełen nadziei, embarrassed – zakłopotany, proud – dumny, jealous – zazdrosny). Piosenki, film edukacyjny i gra edukacyjna dla dzieci – łączenie wyrazu z dźwiękiem.
  • doskonalenie skupienia uwagi podczas słuchania utworu, rozwijanie percepcji słuchowej.

Zadanie 1.

Krok I Obejrzyj filmy video:

Krok II Połącz obraz z dźwiękiem.

Krok III Jak brzmi krótki dźwięk litery E? Powtórz wyrazy z krótkim dźwiękiem litery E.

Krok IV Jak brzmi długi dźwięk litery E. Powtórz wyrazy z długim dźwiękiem litery E.

Zadanie 2.

Krok I Obejrzyj film video.

Krok II Zagraj w grę – połącz obraz z dźwiękiem.

Bye!bye!

Środa 13.05.2020 r. Emocje w mojej głowie

Cele:

  • rozwijanie empatii
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • doskonalenie słuchania ze zrozumieniem
  • poszerzenie słownika czynnego
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności

Drogie dzieci w dniu dzisiejszym zajmiemy się emocjami z pomocą filmu animowanego ” W głowie się nie mieści”. Zapraszam Was do obejrzenia filmu wspólnie z Rodzicami a następnie do odpowiedzi na pytania oraz zadań. Film odpala się po kliknięciu na obrazek:

W głowie się nie mieści

Pytania do filmu:

  • Jak ma na imię główna bohaterka filmu?
  • Jaka emocja pojawiła się jako pierwsza w głowie bohaterki filmu?
  • Jakiego koloru są włosy Radości z filmu?
  • Do jakiego miasta przeprowadziła się główna bohaterka z rodzicami?
  • Jakie emocje występują w głowie dziewczynki?
  • Co wybucha z głowy Gniewu gdy jest zły?
  • Jak Radość wydostała się z dołu zapomnianych wspomnień?
  • Jakiego koloru są kule ze wspomnieniami Radości, Smutku, Gniewu, Odrazy i Strachu?
  • Jak nazywają się wyspy z najważniejszymi wspomnieniami?

Zadanie 2

Zadanie 3 Czy zastanawialiście się kiedyś jak to jest ze smutkiem lub radością? Zapraszam Was na dwa filmiki z Artystycznego kącika przedszkola Montessori które wyjaśniają ten temat:

Zadanie 4 Emocje w mojej głowie – praca plastyczna inspirowana filmem, Waszym zadaniem jest narysowanie emocji w Waszej głowie:-). Drogi Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat wykonanego rysunku.
Do wykonania pracy możecie skorzystać z szablonu głowy:

Przykład z filmu

Ciekawa jestem jakie będą Wasze prace 🙂

Powodzenia

Wtorek 12.05.2020 r. W płaczu nie ma nic złego

Cele:

  • doskonalenie percepcji słuchowej oraz skupienia uwagi na tekście literackim.
  • rozwijanie wrażliwości i empatii
  • poszerzanie słownika czynnego dziecka

Dziś zapraszam Was do wysłuchania fragmentu opowiadania Pani Renaty Piątkowskiej „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”, podczas czytania utworu postarajcie się zapamiętać, jak miał na imię jego bohater oraz jaka przygoda mu się przytrafiła?

„Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” czyta Pani Ania

Spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jak miał na imię bohater opowiadania?
  • Co mu się przytrafiło?
  • Na czyją pomoc liczył Łukasz?
  • Co oznacza przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”?

Zadanie 2
Co mogłoby pomóc  Łukaszowi?
Zastanówcie się w jaki sposób można by pomóc Łukaszowi bohaterowi opowiadania.
Drogi Rodzicu pokieruj tak rozmową z dzieckiem, by pojawiła się również odpowiedź, że Łukasz mógłby płakać, smucić się, wyżalić się komuś bliskiemu, np babci.
Podkreśl, że płacz często pomaga nam uporać się z trudnymi emocjami, reguluje je.
Uświadom dziecku, że nie wolno wyśmiewać się z płaczących osób, zwróćcie uwagę na to, ze dorośli też czasem się boją, smucą,płaczą  i to jest w porządku:-) 

Powodzenia

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • Powtórzenie materiału: słownictwo z tematyki: BUGD & INSECTS (owady). Gra edukacyjna dla dzieci – łączenie obrazu z dźwiękiem.
  • Litera H –  Utrwalenie słownictwa z literą H z zakresu tematyki części ciała i świata zwierząt (happy, hungry, hear, hippopotamus, horse, helicopter, house, hen, honeybee, hedgehog, hamster, heart, hair, hand, hip, head). Wprowadzenie nowych wyrazów (hilarious – zabawny , harmonica – harmonijka ustna , hankie – chustka do nosa, hid – schował, huddle – gromada, half – połowa, herd– stado, hay – siano). Filmy i gra edukacyjna dla dzieci– łączenie obrazu z dźwiękiem.
  • Litera H – utrwalenie słownictwa z literą H. Piosenka.
  • Doskonalenie koncentracji, spostrzegania, rozwijanie percepcji słuchowej.

Zadanie 1 Znajdź pary – połącz z obrazkiem

Zadanie 2
KROK 1  Obejrzyj filmy video.

KROK 2 Zagraj w grę. Znajdź zwierzęta z literą H. Powiedz po angielsku, jakie to zwierzę. Następnie znajdź wyrazy, które nie wyrażają zwierząt. Powiedz po angielsku, jakie to wyrazy.

KROK 3 Zagraj w grę. Znajdź części ciała z literą H. Powiedź po angielsku ich nazwy.

Zadanie 3 Wysłuchaj piosenki: ”How many H words can there be? – Hip, hip, hooray!”. Znajdź wyrazy na literę H. Ile takich wyrazów znaleźliście? Porównajcie wyniki.

Bye! bye!

Poniedziałek 11.05.2020 r. Uczymy się wyrażać emocję

Cele:

  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji ruchem
  • doskonali umiejętności odtwarzania mimiki
  • rozwija empatię
  • doskonali skupienie uwagi podczas słuchania utworu
  • wypowiada się na jego temat
  • utrwala informacje o emocjach innych

W tym tygodniu będziemy mówić o emocjach i uczuciach. Zaczniemy od opowiadania Macieja Bennewicza Wrażenia i uczucia , podczas słuchania opowiadania zwróćcie uwagę na to jakie zdarzenie wywołało rozmowę o uczuciach.

„Wrażenia i uczucia” czyta Pani Ania

Postarajcie się opowiedzieć na pytania do tekstu:

  • W jaki sposób wujek Alfred pokazał dzieciom, że najbardziej boimy się tego, czego nie znamy?
  • Czy miał rację?
  • Jak babcia i wujek pokazali dzieciom, co zrobić, gdy nie wiadomo jak się czują osoby, z którymi przebywamy?

Zadanie 2.
Lustro emocji – weźcie lusterko do ręki lub stańcie przed lustrem. Waszym zadaniem jest pokazanie w lustrze emocji według instrukcji osoby dorosłej np. A teraz pokaż mi radość, smutek, złość itp.

Zadanie 3.
Uczucia i emocje – Dopasuj obrazek do emocji:

Zadanie 4.
Emocje – dopasuj nazwy emocji do obrazka:

Zadanie 5.
Czy rozpoznajesz te emocje?–  Spośród przedstawionych twarzy znajdź pary przedstawiające te same emocje i spróbuj je nazwać:

Powodzenia

Piątek 8.05.2020 r. H jak Harfa

Cele:

  • doskonalenie spostrzegawczości i skupienia uwagi
  • poznaje zapis graficzny litery „H”
  • znajduje „h” w wyrazach
  • identyfikuje literę „H, h” z jej zapisem graficznym.
  • przepisuje proste wyrazy i zdania według wzoru

Kochani dziś poznamy nową literę jest nią H jak harfa, hejnał lub hak.

Zadanie 1. Znajdź wyraz na literę „H, h”

Zadanie 2. Znajdź pary z literą „H” – zadaniem jest znalezienie par z litera ,,H,,

Zadanie 3. Ile głosek, sylab, liter w wyrazie? Spójrzcie na wyrazy w tabeli i zapiszcie na kartce papieru ilość liter, głosek oraz sylab.

Ćwiczenia do pobrania z literą „H, h”

Dla chętnych: Uczę się pisać na klawiaturze komputera

Dla rozluźnienia na koniec tygodnia:

Powodzenia


Czwartek 7.05.2020 r. Głośno i cicho

Cele:

  • doskonalenie narządów artykulacyjnych
  • doskonalenie zdolności manualnych
  • wymienia sytuacje w których słyszy głośne lub ciche dźwięki oraz ich szkodliwość dla zdrowia

Dziś zaczniemy od zabawy wyśpiewaj swoje imię. Spróbujcie wyśpiewać swoje imiona cicho a następnie głośno tak jak umiecie.

Zadanie 1. Głośno, cicho – przyjrzyjcie się ilustracji i zastanówcie co jest głośniejsze:

  • głośno grające radio czy startujący samolot?
  • płaczące dziecko czy szczekanie psa?
  • szept czy rozmowa?

Jak myślicie w którym miejscu na ilustracji mogłyby się znaleźć dzieci bawiące się w przedszkolu?

Zadanie 2. Głośne dźwięki i ciche dźwięki wymieńcie sytuacje, w których słyszycie głośne lub ciche dźwięki. Zastanówcie się które z nich mogą mieć zły wpływ na nasz słuch.

Dla chętnych: praca plastyczna Mój instrument muzyczny – narysujcie wybrany instrument muzyczny który według Was ma najładniejszy dźwięk.

Powodzenia

Zapraszamy na język angielski z literkami 🙂

Cele:

  • Powtórzenie materiału: Litera Z, litera B, litera U. Gra edukacyjna dla dzieci – łączenie obrazu z dźwiękiem.
  • Litera O – doskonalenie umiejętności rozróżniana dzięków krótkich i długich. Utrwalenie (pot, hot, stop, top, open, ocean, cold, snow, grow, rose) i wprowadzenie nowego słownictwa (otter-wydra, octopus-ośmiornica, ostrich-struś, oscillate – wahać się, oboe-obój, oatmeal-owsianka). Filmy i gra edukacyjna dla dzieci– łączenie obrazu z dźwiękiem.
  • Musical instruments – utrwalenie słownictwa. Gra edukacyjna dla dzieci – łączenie wyrazu z dźwiękiem.

Zadanie 1.  Połącz pary – dopasuj obraz do dźwięku. Które słowa nie zaczynają się na literę Z?

Zadanie 2.

Krok I Obejrzyj filmy video.

Krok II Połącz obraz z dźwiękiem. 

Krok III Jak brzmi krótki dźwięk litery O? Powtórz wyrazy z krótkim dźwiękiem litery O.

Krok IV Jak brzmi długi dźwięk litery O. Powtórz wyrazy z długim dźwiękiem litery O.

Zadanie 3.

Krok I Obejrzyj film video.

Krok II Zagraj w grę – połącz obraz z dźwiękiem

Bye! bye!


Środa 6.05.2020 r. Co to za instrument?

Cele:

  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • utrwalanie nazw poznanych instrumentów muzycznych
  • odtwarzanie podanego rytmu
  • wyrabia poczucie rytmu w zabawie

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od przypomnienia sobie grup do jakich należą poszczególne instrumenty muzyczne, poniższa plansza pokazuje taki właśnie podział:

Zadanie 1. Do jakiej grupy należy ten instrument?

Zadanie 2. Memory obrazowe z instrumentami.

Zadanie 3. Ułóż układanki i nazwij instrumenty:

Zadanie 4. Orkiestra kuchenna stwórzcie orkiestrę z przyborów kuchennych ( drewnianych lub plastikowych łyżek, pokrywek, garnków). Drogi Rodzicu wyklaskuj rytm dziecku a ono powtarza go na „instrumencie”.

Zadanie 5. Pląsy muzyczne  -zabawa relaksacyjna. Wykonajcie masaż pleców według podanej instrukcji:

Idą słonie(na plecach kładziemy na przemian całe dłonie)
potem konie(piąstki)
panieneczki na szpileczkach(palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami(szczypanie delikatnie).
Świeci słonko(zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka(rysujemy linie),
pada deszczyk(naciskamy palcami)
Czujesz dreszczyk?(łaskoczemy)

Dla chętnych : Memory słuchowe

Proponujemy memo słuchowe zrobione z pojemniczków po zabawkach z kinder niespodzianek. Zabawa która kształci pamięć słuchową.

Materiały i przybory:

  • minimum 4 maksimum 16 pojemników po zabawkach z kinder niespodzianek
    W zależności od ilości jajeczek wybieramy określoną ilość materiałów, mogą to być np:
  • 2 spinacze biurowe
  • 2 kostki do gry
  • surowy makaron typu spaghetti
  • 2 szklane kulki
  • ryż
  • 4 guziki
  • 6 małych muszelek
  • kilka małych koralików

Krok I Zgromadzone drobiazgi wkładamy do przygotowanych jajeczek tak by uzyskać pary jednakowo brzmiących pojemników.

Krok II Kolejno próbujcie po wydawanym dźwięku znaleźć po dwa tak samo brzmiące jajeczka.

Jeśli Wam się to uda zdobyliście punkt 🙂 Możecie także zgadywać na zmianę jaki przedmiot wydaje dany dźwięk

Powodzenia


Wtorek 5.05.2020 r. Tańce hulańce

Cele:

  • rozwijanie kreatywności
  • rozwijanie ekspresji ruchowej
  • doskonalenie percepcji słuchowej

Kochani dziś zabawa pod tytułem Taniec wymyślaniec zabawa polega na tym, żeby ułożyć taniec do wybranego przez siebie rodzaju muzyki lub do jednego z podanych poniżej:

Zabawa nr 2 Z jakiej bajki jest ta piosenka?

Powodzenia

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • Litera U – doskonalenie umiejętności rozróżniana dzięków krótkich i długich. Utrwalenie (uncle, us, up, bug, mud, jump, unicorn, music) i wprowadzenie nowego słownictwa (umpire, slug, uniform, cute, bugle, mule).
  • Litera B – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się w j. angielskim. Utrwalenie pisowni znaku graficznego litery B, wprowadzenie do czytania w j. angielskim. Powtórzenie słownictwa z literą B.

Zadanie 1

  1. Obejrzyj filmy video.
  2. Powiedz na głos w języku angielskim nazwy obrazków na pocztówce w takiej kolejności jak w pierwszym filmie video. 
  3. Jak brzmi krótki dźwięk litery U? Powtórz wyrazy z pocztówki z krótkim dźwiękiem litery U.
  4. Jak brzmi długi dźwięk litery U. Powtórz wyrazy z pocztówki z długim dźwiękiem litery U.

Zadanie 2

  1. Obejrzyj film video.
  2. Powiedz na głos w języku angielskim nazwy obrazków na pocztówce w takiej kolejności jak w filmie video. 
  3. Wstaw literę B w obu wyrazach zapisanych na dole środkowego obrazka z literą B i spróbuj przeczytać te wyrazy. Zacznij od tego wyrazu, który wydaje się Tobie łatwiejszy do przeczytania. 

Zadanie 3

1.Obejrzyj video:

2. Wstaw literę B na początek wyrazu i spróbuj powiedzieć ten wyraz.

Bye, bye!


Poniedziałek 4.05.2020r. Poznajemy instrumenty muzyczne

Cele:

  • dopasowywanie instrumentów muzycznych w pary po nazwie i dźwięku
  • wzbogaca wiedzę na temat instrumentów muzycznych, rozszerza słownictwo
  • rozwiązuje zagadki słuchowe oraz doskonali umiejętność analizy i syntezy wyrazów

W tym tygodniu przeniesiemy się do krainy muzyki. Zaczniemy od przypomnienia sobie instrumentów muzycznych:

A teraz czas na zadania z instrumentami:

Zadanie 1 i 2

Zadanie 3. Muzyczne zgadywanki, spróbujcie zgadnąć jaki instrument wydaje dany dźwięk:

Zadanie 4. Ile głosek jest w nazwach tych instrumentów? Nazwij instrumenty i przelicz głoski w wyrazach:

Powodzenia


Czwartek 30.04.2020 r. Polskie krajobrazy

Cele:

  • rozwiązuje zagadki słowne
  • wzbogaca wiedzę o charakterystyczne cechy krajobrazu oraz rodzaje krajobrazów w Polsce
  • wzbogaca słownictwo o nowe pojęcia związane z tematem.
  • utrwala nazwy polskich legend

Dziś będziemy mówić o krajobrazach naszego kraju. Czy wiecie co to jest krajobraz? Zapraszam Was na krótki film:

A teraz czas na „Zagadki znad Wisły” autorstwa Elżbiety Śnieżkowskiej – Bielak

Zagadki znad Wisły

Czy znasz polskie legendy? przypomnijcie sobie legendy które omawialiśmy:

Dla chętnych:


Środa 29.04.2020 r. Kraków – miasto smoka

Cele:

  • doskonali skupienie uwagi
  • przypomina sobie legendę o smoku Wawelskim
  • rozwiązuje zagadki obrazkowe
  • doskonali różne techniki plastyczne
  • wzbogaca wiedzę o charakterystyczne miejsca w Polsce

Dzisiejszy temat dotyczy jednego z miast polskich – Krakowa. Zaczniemy od przypomnienia sobie legendy o smoku wawelskim.

„Legenda o smoku Wawelskim” czyta Pani Ania

A teraz czas na zagadkę. Ciekawa jestem czy uda Wam się odgadnąć co jest ukryte pod zdjęciami:

Zadanie 2
„Zabytki Krakowa” dopasujcie nazwy do zdjęć zabytków

Zadanie 3
Praca plastyczna „Smok Wawelski” wyobraźcie sobie jak mógłby wyglądać smok z Wawelu i narysujcie go. Forma wykonania pracy dowolna, możecie także pokolorować smoka online:

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • Litera Z – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się w j. angielskim.
  • Utrwalenie pisowni znaku graficznego litery Z
  1. Obejrzyj filmy video.

2. Sprawdź znaczenie wyrazów z pocztówki, następnie wymień w języku angielskim nazwy obrazków na pocztówce z literą Z.

3. Co łączy te wszystkie wyrazy?
4. Wstaw literę Z na początku wyrazu w środkowym obrazku i spróbuj odczytać ten wyraz.
5. Na koniec powtórz jeszcze raz wszystkie wyrazy:

Do jutra! Bye, Bye!


Wtorek 28.04.2020 r. Warszawa – stolica Polski

Cele:

  • wzbogaca wiedzę charakterystyczne miejsca w mieście w którym mieszka
  • wzbogaca wiedzę o informację dotyczące rzeki  Wisły
  • doskonali umiejętność czytania globalnego
  • doskonali umiejętność analizy i syntezy wyrazów

Drogie dzieci w dniu dzisiejszym poznamy trochę lepiej miasto w którym mieszkamy. Jakie znacie charakterystyczne miejsca w Warszawie? Na początek zapraszam Was na krótki film „Zabytki Warszawy”

Mam nadzieję że spodobał Wam się film. Jakie miejsca z filmu mieliście okazję odwiedzić? Następne zadania polegają na dopasowaniu znanych miejsc lub zabytków do ich nazw.

Zadanie 1. Sławne miejsca w Warszawie

Zadanie 2. Połącz w pary nazwy związane z Warszawą

A teraz zapraszam Was na film edukacyjny o rzece Wiśle:

Drogie Tygrysy przypomnimy sobie teraz legendę o warszawskiej Syrence:

Dla zainteresowanych: Poniższy film przypomina jaka jest różnica miedzy głoską, literą a sylabą

Powodzenia

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:
– powtórzenie słownictwa – litera A, wymowa wyrazów z literą A.
– Wprowadzenie do czytania w j. angielskim

Zadanie 1
Utrwalenie słownictwa: litera A i wyrazy rozpoczynające się na literę A. Obejrzyj film i odpowiedz.

  1. What do you see? What is it? (co to jest?)
  2. What do you see? What animal is it? (Jakie to zwierzę?)
  3. What do you see? What insect is it? (Jaki to owad?)

Zadanie 2
Wymowa litery A. Obejrzyj video.

Przeczytaj wyrazy z pocztówki, zgodnie z wymową z video.

rat, cat, rap, cap

April, ape, apron, acorn

snake, cake, shape

Przeczytaj wyrazy z pocztówki, zgodnie z wymową z video.


Poniedziałek 27.04.2020 r. Polska – Moja Ojczyzna

Cele:

  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • doskonalenie umiejętności poprawnego wypowiadania się
  • rozpoznaje symbole narodowe (flaga, godło hymn narodowy)
  • wzbogaca wiedzę na dany temat

W tym tygodniu będziemy mówić o Naszym kraju – Polsce, zapraszam do wysłuchania fragmentu wiersza Pani Małgorzaty Strzałkowskiej pt „Polska”. Jakie symbole narodowe pojawiły się w wierszu? Co oznacza „Polska naszą jest ojczyzną”?

M. Strzałkowska „Polska” czyta Pani Ania

A teraz zapraszam Was na film „Polak Mały” z którego dowiecie się więcej o symbolach narodowych:

Po obejrzeniu filmu spróbujcie wskazać symbole narodowe oraz rzeczy z nimi związane:

A teraz dla chętnych:

Powodzenia


Piątek 24.04.2020r. Z jak Ziemia

Cele:

  • doskonalenie spostrzegawczości i skupienia uwagi
  • poznaje zapis graficzny litery „Z”
  • znajduje „z” w wyrazach
  • identyfikuje literę „Z, z” z jej zapisem graficznym.
  • kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie

Kochani dziś nauczymy się nowej litery „Z” jak zegar, Ziemia albo zamek.

1. Spróbujcie przeczytać tekst pod obrazkiem i policzyć ile liter „Z” się w nim znajduje.

2. Dzielenie wyrazów
Pamiętacie dzielenie wyrazów na spółgłoski(niebieskie) samogłoski (czerwone)?
Wybierzcie jeden lub więcej wyrazów na literę ,,Z,, i zapiszcie go za pomocą kolorów. Następnie sprawdźcie czy Rodzice albo starsze rodzeństwo będą umieli zgadnąć jaki wyraz wybraliście.

3. Znajdź literę Z

4. Memory

A na koniec – układanka „Nasza planeta”, jak myślicie czy zdanie „Los planety jest w naszych rękach” pasuje do obrazka jeśli tak to dlaczego?

Powodzenia

A teraz małe powtórzenie z języka angielskiego

Cele:

  • Powtórzenie słownictwa – litera F. Wprowadzenie do czytania w j. angielskim.
  • Zabawa z angielskim „Earth Day Mascot” – oswajanie z czytaniem instrukcji w języku angielskim.

Zadanie 1
Obejrzyj film „Alphabet Surprise” i odpowiedz na pytania pod filmem:
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=-kZUq9u7SUk

  • What do you see? What animal is it? (Jakie to zwierzę?)
  • What do you see? What insect is it? (Jaki to owad?)
  • What do you see? Who is he? (Kto to jest?)

Wymień w języku angielskim nazwy obrazków. Co łączy te wszystkie wyrazy?

Zadanie 2 Make an Earth Day Mascot With Arms and Legs that Move (Wykonaj maskotkę Dnia Ziemi w rękami i nogami, które poruszają się). Maskotkę możesz przypiąć do tablicy korkowej.

Step 1: Color the mascot’s parts. Krok 1 – (Pokoloruj poszczególne części maskotki).Czy pamiętacie jakiego koloru jest kula ziemska, jakiego koloru są kontynenty?

Step 2: Cut out the body, arms, and legs. Krok 2 – (Wytnij korpus, ręcę i nogi).

Step 3: Attach the arms and legs with brass paper fasteners. (Połącz ręce i nogi z korpusem maskotki za pomocą spinaczy albo pinezek).
Your finished mascot will look like this (jak skończysz maskotka będzie tak wyglądała):

Bye Bye!


Czwartek 23.04.2020 r. Co pływa a co tonie? Co znika w wodzie?

Cele:

  • wzbogacanie wyobraźni
  • doskonalenie różnych technik plastycznych
  • rozbudzenie zainteresowań doświadczalnych
  • doskonali umiejętności naśladowcze

Dziś aby odpowiedzieć na pytania w temacie dnia przeprowadzimy doświadczeń z wodą. Spróbujcie znaleźć odpowiedz na te pytania po wykonaniu ich:

DOŚWIADCZENIE 1

DOŚWIADCZENIE 2

Czy kostki lodu wrzucone do wody utoną?

DOŚWIADCZENIE 3

Do jednego naczynia lub szklanki z wodą wsyp łyżkę soli, do drugiego łyżkę cukru, a do trzeciego łyżkę suchej kaszy. Do czwartego włóż kulki plasteliny. Zamieszaj wodę w naczyniach i po chwili sprawdź, które substancje zniknęły, a które pozostały na dnie. Jak myślisz dlaczego tak się stało?

Po tych doświadczeniach czas na zabawę pt „Żywioły” Wstańcie i narysujcie w powietrzu, obiema rękami jednocześnie:

  • kulę ziemską
  • drzewa
  • rzeki
  • motyle

A teraz pora na coś z niczego:„Recyklingowy ludzik” wykonajcie własnego ludzika lub potworka z dostępnych materiałów i nadajcie mu imię. Oto kilka inspiracji:

Przypominam o możliwości dla chętnych, przesyłania zdjęć prac plastycznych oraz waszych aktywności 🙂

POWODZENIA


Z okazji Światowego Dnia Książki Zapraszamy dzieci do obejrzenia Spotkania z autorem książek dla dzieci Panią Małgorzatą Swędrowską, która w zakładce „Czytane znienacka” czyta dzieciom książki


Środa 22.04.2020r. Dzień Ziemi

Cele:

  • doskonali umiejętność trafiania do celu, toczenia
  • utrwala informacje z zakresu dbania o środowisko
  • współpracuje w gronie rodzinnym

Kochani dziś bardzo ważny dzień – Dzień Ziemi. Ma on uświadamiać nam, jak ważne jest troszczenie się o środowisko naturalne.
Z okazji Dnia Ziemi będziemy dziś robić Rodzinny plakat dla ziemi. Postarajcie się uwzględnić w plakacie „Kodeks Ekologa” Oto kilka inspiracji które możecie wykorzystać wykonując plakat, zaangażujcie całą rodzinę i wykonany plakat zawieście w oknie:

Zabawa na dziś „Butelkowe kręgle z literami”
Potrzebne będą:
– Butelki wypełnione wodą (tak by były stabilne)
– Kartka papieru, ołówek lub mazak
– klej lub taśma
– piłka mała
Kręgle wykonajcie z plastikowych butelek. Na jednym z nich przyklejcie kartkę z napisaną literą „Z” jak Ziemia. Zabawa polega na tym, aby trafić w kręgiel właśnie z literą „Z”.
Poniżej przykład kręgli z innymi literami.

Dla chętnych dzieci:

Powodzenia

Dzisiaj z okazji Dnia Ziemi specjalny język angielski

Cele:

  • kontynuacja tematu: Ekologia – omówienie tematu: „Let’s see what we can do to save our planet for me and you” (Zobaczmy co możemy zrobić, żeby ocalić naszą planetę dla mnie i dla ciebie), na przykładzie piosenki – doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
  • wprowadzenie nowego słownictwa: (environment, team, recycle, trash, humans).

Hello children! How are you?  Dzisiaj nauczymy się piosenki o Ziemi. Zanim obejrzymy video, powtórzmy dwa słowa, których uczyliście się w poprzednim tygodniu i nauczymy się kilku nowych słów.

What do you see? Say it in English. Say it aloud (Powiedz to na głos).

Poniżej lista nowych słów: dopasujcie słowa do obrazków na pocztówce. Poproście Waszych Rodziców o pomoc w przeczytaniu słów z listy.

ENVIRONMENT  środowisko
TEAM                  drużyna
RECYCLE           ponownie wykorzystywać
TRASH              śmieci
HUMANS         ludzie

Let’s watch: „Let’s see what we can do to save our planet for me and you”.  Obejrzyjcie video:
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=lJToF8D9bdU&feature=youtu.be&t=5

Czy znacie odpowiedzi na te pytania? Wszystkie odpowiedzi znajdziecie w piosence.

Pytania (Questions). Podajcie odpowiedzi w języku angielskim. (Answer in English)
1. Do you know the name of our planet? (Czy wiesz jak nazywa się nasza planeta?)
2. Do you know how many planets Earth we have? (czy wiesz jak wiele Ziem mamy?)
3. Is it important to respect and treat with kindness our planet Earth? YES or NO? (Czy to ważne, żeby szanować i traktować dobrze naszą planetę ?)
4. A teraz najważniejsze pytanie: Jak możemy pomóc naszej planecie? How can we help our planet?

GOOD LUCK! (Powodzenia!)


Wtorek 21.04.2020 r. Segregujemy odpady

Cele:

  • rozpoznaje znak „recykling”
  • odtwarza podany rytm
  • utrwalają umiejętności w segregowaniu śmieci
  • rozwijanie wrażliwości przyrodniczej 

Dziś przypomnimy sobie jak należy segregować odpady. Dowiecie się też co oznacza słowo „recykling”. Można powiedzieć że recykling to coś nowego ze starego. Obejrzycie proszę poniższe plansze:

Znak Recyklingu

Zadanie 1:
Zwróćcie uwagę na segregowane śmieci w domu. Czy potraficie je prawidłowo segregować? W zadaniu poniżej posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników

Zadanie 2:
Dopasuj odpowiednio obrazki

Dla chętnych dzieci:
Zadanie 3:
Recyklingowa orkiestra, spróbujcie zrobić proste instrumenty muzyczne z pojemników plastikowych, papierowych lub metalowych według własnego pomysłu i zagrajcie na nich. Oto kilka przykładów:

Powodzenia

A teraz czas na język angielski

Cele:

  • Wprowadzenie do tematu: Ekologia – omówienie tematu: „ Ziemia – moja planeta”. Film edukacyjny dla dzieci: „Our Planet Earth” – doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
  • Powtarzanie słownictwa poprzez zagadki słowne: „1 minute challenge”.

1. Zadanie 1 – Realizacja tematu: „Ziemia – moja planeta”
Hello children! How are you?  Let’s watch: Our Planet Earth.  
Obejrzyjcie video. Czy znacie odpowiedzi na te pytania:
https://youtu.be/dk8zDjQT0aE?t=7

Pytania (Questions). Podajcie odpowiedzi w języku angielskim. (Answer in English)
1. Jak brzmi w języku angielskim nazwa planety na której żyjemy?
2. Jakiego koloru jest nasza planeta?
3. Ile jest kontynentów na planecie – Ziemia? Wymień nazwy kontynentów w języku angielskim.
4. Ile jest oceanów na planecie – Ziemia?

Zadanie 2 – Powtórzenie słownictwa:
1 minute CHALLENGE:  Co widzicie? What do you see?

Do jutra! Bye Bye!


Poniedziałek 20.04.2020r. Ekoprzyjaciele

Cele:

  • poznaje nowe pojęcia związane z tematem(ekologia, ekologiczny)
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • doskonalenie umiejętności poprawnego wypowiadania się
  • doskonali umiejętności wokalne, powtarza tekst z pamięci

Drodzy Rodzice w tym tygodniu będziemy mówić o tym jak dbać o naszą planetę. Zapraszam do wysłuchania wiersza „Co to jest ekologia?” D.Klimkiewicz , W. Drabik.
Spróbujcie znaleźć odpowiedz na pytanie: Co to jest ekologia? I czego dotyczy?
Co oznacza słowo „szanować”?

Co to jest Ekologia?

Zadanie 1. Połącz obrazek z wyrazem.

Zadanie 2. Spróbujcie zaśpiewać razem tę piosenkę

Pojedziemy dziś do lasu,
zaśpiewamy kwiatom, drzewom,
że kochamy je nad życie,
nie zabraknie im niczego!

Ref. Bo choć mamy mało lat,
kochamy tak bardzo świat
i jeśli ma pięknie być,
to musimy o to dbać,
to musimy o to dbać,
to musimy dobrzy być!

Posprzątamy dookoła
pozbieramy wszystkie śmieci,
posadzimy więcej drzewek,
niech im słońce mocno świeci.

Chętne dzieci z Rodzicami mogą przesłać film lub nagranie swojego wykonania 🙂
POWODZENIA


Piątek 17.04. 2020 r. Biblioteka a księgarnia

Cele:

  • doskonali skupienie uwagi
  • doskonali wypowiadanie się na podany temat
  • wzbogacanie wiedzy na temat biblioteki oraz księgarni
  • doskonali umiejętność grupowania według określonej kategorii
  • wskazuje różnice i podobieństwa między księgarnią a biblioteką

Dziś dowiemy się czegoś o bibliotece i księgarni, ale na początek zapraszam Was na wiersz pt. „Ja jestem książka” Tadeusza Kubiaka.

Postarajcie się odpowiedzieć na pytania: Czego można dowiedzieć się z książek? Dlaczego książkę można nazwać przyjacielem?

Ja jestem książka, czyta Pani Ania

Zadanie 1. Księgarnia a biblioteka czym się różnią? Co można robić w bibliotece, a co w księgarni? Spróbujcie porównać te dwa zdjęcia:

BIBLIOTEKA
KSIĘGARNIA

Zadanie 2. „Gdzie jest miejsce tej książki?” – znajdźcie miejsce tych książek.

A teraz zapraszam Was na krótki film który przedstawia spacer po bibliotece którą zapewne znacie.

Powodzenia

A teraz czas na język angielski

Cele:

  • poszerzenie i utrwalenie znanego słownictwa z zakresu tematyki: „Książka moim przewodnikiem po świecie”.
  • rozwijanie mowy czynnej i doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu z wykorzystaniem piosenki: „Open a book you little child”.
  • utrwalenie słownictwa z zakresu przyrody z użyciem kart obrazkowych.
  • powtarzanie słownictwa poprzez zagadki słowne: literka F i „1 minute challenge”.
  1. Hello children! How are you!  

Spójrzcie na poniższe obrazki i powiedzcie, które słowa już znacie, a które są dla Was nowe. Poproście rodziców, żeby przeczytali Wam te słowa z poniższej listy, których jeszcze nie znacie.

  • guide (przewodnik)
  • book (książka)
  • child (dziecko)
  • people (ludzie)
  • places (miejsca)
  • king (król)
  • queen (królowa)
  • cloud (chmura)
  • sky (niebo)
  • wings (skrzydła)
  • ring (pierścień).

Obejrzyjcie dobrze obrazek, który przedstawia bardzo znane miejsca na świecie. Może tam już byliście. Czy wiecie w jakich państwa one leżą. Który rysunek przedstawia Londyn?

Następnie posłuchajcie i obejrzyjcie video tyle razy ile potrzebujecie, żeby zrozumieć i zapamiętać wszystkie słowa z obrazków. Zaśpiewajcie piosenkę razem z nagraniem.
https://www.youtube.com/watch?v=nk0MqcAIc5o

UWAGA! Piosenka: „Open a book you little child” jest pierwsza na nagraniu i jej czas to około 2 minuty.
Całe video trwa około 1,5 godziny. Dzieci, które chcą i mogą obejrzeć całe video, mają możliwość posłuchania znanych piosenek w języku angielskim.

2. Drogie Tygryski! Poszukajcie na karcie z życzeniami dla Was, 5 obrazów, których nazwa w języku angielskim rozpoczyna się na literę F. Powiedźcie te słowa na głos.

What do you see? Pomyślcie jakie to mogą być słowa i powiedźcie je głośno w języku angielskim.

 1 minute CHALLENGE:  Co widzicie? What do you see?

Życzę Wam udanego weekendu! Have a nice weekend. Bye Bye!


Czwartek 16.04.2020r. F – jak Fotel

Cele:

  • Poznaje zapis graficzny litery „f”
  • różnicuje głoski  w wyrazach
  • wyróżnia literę „F” na początku, na końcu i środku wyrazu
  • identyfikuje literę „F, f” z jej zapisem graficznym.
  • kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.

Dziś zabawy z nową literą, a jest nią F jak FOTEL lub FARBA

Na początek zabawa w zaznaczanie obrazków na literę:

A teraz „Gdzie słychać  F?”
Zaznaczcie, w której części wyrazu słychać literkę „F”, na końcu, początku czy na środku

„Litera F, f z fasoli” ułóżcie litery F, f z dostępnych materiałów np. z ziarenek fasoli, kaszy lub piszcie literę palcem po mące, możecie też kreślić literę w powietrzu lub na plecach Rodzica 🙂 Oto kilka przykładów :

A teraz coś nowego – układanka

Do pobrania – ćwiczenia z literką F

A teraz zapraszamy na język angielski

Cele:

  • rozwijanie mowy czynnej poprzez rozwijanie wyobraźni przestrzennej w połączeniu z zabawą ruchowo-słowną:  Rock, Scissors, Paper.
  • doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
  • utrwalenie słownictwa z zakresu świata zwierząt gospodarskich– baby farm animals.

1. Hello children! How are you Let’s play Rock, Scissors, Paper. Posłuchajcie i obejrzyjcie video. Następnie zaśpiewajcie i powtarzajcie gesty.
https://www.youtube.com/watch?v=P65yE_EXLd8

Pytania: Questions. Podajcie nazwy w języku angielskim.

  1. Wymień w języku angielskim nazwy zwierząt z piosenki.
  2. Podaj po dwie nazwy postaci bajkowych, które można pokazać za pomocą obu rąk złożonych w pięść.
  3. Podaj nazwę deseru, który uwielbiają dzieci, za pomocą prawej ręki w geście nożyczek i lewej – w geście kamienia.
  4. Podaj nazwę zwierzęcia, które żyje w morzu, za pomocą prawej ręki w geście kamienia i lewej – w geście papieru.
  5. Podaj nazwę zwierzęcia, które mieszka na farmie, za pomocą obu rąk pokazujących papier.

Sprawdźcie odpowiedzi. Znajdziecie je w video, do których link poniżej:

Jeśli odpowiedzieliście już na wszystkie pytania i sprawdziliście odpowiedzi, to zapraszam Was do kolejnego zadania.

2. 1 minute CHALLENGE:  Co widzicie? What do you see?

Do jutra! Bye Bye!


Środa 15.04.2020 r. Jak powstaje papier?

Cele:

  • rozwijanie kompetencji poznawczych i myślenia logicznego
  • poznanie procesu powstawania papieru
  • ćwiczenie sprawności manualnej
  • rozwijanie zainteresowań badawczych

Dziś opowiemy sobie na pytanie „Skąd się bierze papier?”

Na tej planszy widać to po kolei:

A teraz przenosimy się do fabryki papieru

Spróbujcie ułożyć historyjkę obrazkową:

Tworzymy własny papier krok po kroku

Oczywiście wszystkie kroki wykonujemy z pomocą osoby dorosłej

Potrzebne będą:

  • makulatura(gazety, papier itp)
  • woda gorąca
  • blender lub mikser
  • miska ewentualnie garnek
  • siatka lub cienka tkanina np firanka z drobnymi oczkami ewentualnie ścierka
  • krochmal ( 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 0,5 litra wody)
  • wałek
  • deska do krojenia

Krok I Przygotowanie masy z makulatury

Podrzyj lub potnij na drobne kawałki makulaturę. Włóż ją do miski z gorącą wodą najlepiej na całą noc lub przyśpiesz proces nasiąkania makulatury wodą gotując ją w garnku oczywiście z pomocą Rodzica. Następnie blenderem lub mikserem zrób z niego papkę.

Zmiksowana blenderem pulpa

Krok II Mieszanie krochmalu z pulpą papierową

Zmieszaj mąkę ziemniaczaną w 1/3 szklance wody. Resztę wody (niecałe 0,5 litra) zagotuj. Jak zacznie się gotować, zmniejsz ogień i wlej zawiesinę z mąki ziemniaczanej. Trzymając na małym ogniu wszystko wymieszaj do zgęstnienia. (Czy wiecie, że tak właśnie powstaje Kisiel)
Odciśniętą papkę z pierwszego naczynia przełóż do innego i dodaj 2-3 łyżki krochmalu, wszystko zamieszaj.

Pulpa wymieszana z krochmalem

KROK III Czerpanie papieru

Na deskę do krojenia, bądź inny płaski element nałóż siatkę. Następnie na siatkę rozłóż równomiernie masę papierową( na zdjęciu dodane suszone kwiaty jako ozdoba) Następnie nałóż kolejną warstwę siatki i delikatnie rozwałkuj. Odstaw całość w ciepłym miejscu do następnego dnia.

Pulpę wylewamy na deskę do krojenia

KROK IV Suszenie papieru

Delikatnie zdejmij górną siatkę i sprawdź, czy papier już wysechł. Jeżeli nie, zostaw do dalszego schnięcia, potem usuń drugą siatkę. Ważne jest, to aby warstwa nałożonej masy nie była gruba, bo wówczas, trzeba długo czekać aż wszystko wyschnie.

KROK V Efekt końcowy

Powodzenia


Wtorek 14.04.2020 r. Jak powstaje książka?

Cele:

  • orientuje się na kartce papieru,
  • wskazuje i opisuje elementy okładki
  • wykazuje się kreatywnością
  • doskonali motorykę małą
  • doskonalenie zdolności poznawczych
  • doskonali skupienie uwagi
  • wzbogacenie słownika dziecka o nowe pojęcia związane z produkcją książek

Witamy Was serdecznie po świętach! Ten tydzień poświęcimy książkom 🙂

Zapraszam Was na krótki film „Jak powstaje książka?”

Zadanie 1.
Ułóż we właściwej kolejności proces powstawania książki, w górnych rogach obrazków są podpowiedzi.

Zadanie 2.
Burza mózgów – „Jak należy dbać o książki?” zastanówcie się jak należy dbać o książki. Możecie zapisać lub narysować odpowiedzi na kartce w formie mapy myślowej według własnego pomysłu.

Zadanie 3.
„Moja książka” – praca plastyczno- techniczna, zaprojektujcie swoją własną okładkę książki, następnie wybierzcie ilość stron do swojej książki i z pomocą sklejcie je lub połączcie sznurkiem. Gdy strony będą już gotowe stwórzcie treść książki. Może to być książka obrazkowa lub możecie do obrazków dodać tekst.

Materiały:

  • kartki białe, ewentualnie kolorowe
  • klej lub sznurek ewentualnie taśma klejąca
  • dziurkacz lub zszywacz
  • flamastry lub kredki
  • nożyczki

Oto kilka inspirujących pomysłów:

Powodzenia!


Piątek 10.04.2020 r. Nasze hodowle

Cele:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • przypomnienie cyklu rozwoju roślin
  • kształtowanie umiejętności obserwacji

„Dlaczego rośliny rosną?”

Zastanówcie się co jest potrzebne roślinie do życia. Możecie wspierać się tym co macie w domu np. książkami, zdjęciami itp.
Porozmawiajcie o tym, spróbujcie zrobić plakat ( może być w formacie A4) z pomocą dostępnych materiałów (kredki, flamastry, papier kolorowy, klej nożyczki)

Zadanie 1.
Ułóż w odpowiedniej kolejności etapy wzrostu rośliny oraz krokusa.

Zadanie 2.
Drogie Tygryski jeżeli chcecie załóżcie własną hodowle i obserwujcie jak wzrasta Wasza roślinka. Proponuje hodowle fasoli, potrzebne będą:

  • słoik lub szklanka
  • gaza lub ręcznik papierowy
  • gumka recepturka lub zwykła gumka do włosów
  • ziarnko fasoli jedno lub dwa
  • woda

Zakładamy hodowlę fasoli krok po kroku:

Krok I – zbierz potrzebne materiały

Krok II – nalej wody do szklanki

Krok III – nałóż gazę lub ręcznik papierowy tak żeby odrobinę dotykał wody (żeby fasolka mogła pić, można też wcześniej nawilżyć gazę lub ręcznik.

Krok IV – nałóż na gazę lub ręcznik gumkę tak jak na zdjęciu.

Krok V Ułóż ziarenka fasoli tak jak na zdjęciu, ja dałam dość dużo, bo aż 4, ale jedno też wystarczy

Sprawdzajcie codziennie jak rośnie fasolka, czy ma dostateczną ilość światła oraz wody

Uwaga praca plastyczna na święta 🙂 kto może i chce. Wykonanie krok po kroku w pliku:

A teraz zapraszamy na angielski

Cele:
– Poszerzenie tematyki ze świata zwierząt: baby animals vocabulary.
– Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.

Temat naszych zajęć to – Baby Farm Animals – dzieci zwierząt gospodarskich:

Drogie dzieci, dowiedźcie się trochę więcej o dzieciach zwierząt. Listen and repeat.
Słuchajcie i powtarzajcie.
Zapytajcie: „What is the name for a baby dog? (cat, cow, duck, horse, pig, rabbit, sheep) i odpowiedzcie: It’s a puppy. (kitten, calf, duckling, fawn, piglet, bunny, lamb)
https://youtu.be/v0hN3UP0PQo

Zabieram Was teraz w podróż pociągiem. Słuchajcie i powtarzajcie. Odpowiedzcie ile zwierząt weszło do pociągu i wymieńcie nazwy zwierząt w języku angielskim.
https://youtu.be/zgJle_VO7Gk

Znacie już wyrazy określające różne zwierzęta gospodarskie.
Proponuję teraz zabawę:
What is it? Can you guess what it is? Czy możecie zgadnąć, co to jest?
https://youtu.be/D_sdGxUxz_4?t=7

Na pożegnanie posłuchajcie piosenki: Old MacDonald had a farm.
Wymieńcie w języku angielskim nazwy zwierząt z piosenki.

Znane Wam dobrze zadanie na powtórzenie przed świętami 🙂


Czwartek 9.04.2020 r. Matematyczne zwierzęta

Cele:

  • doskonalenie klasyfikowania według wybranego kryterium
  • przeliczanie przedmiotów
  • doskonalenie skupienia uwagi

Drogie Tygrysy dziś zajmiemy się przeliczaniem zwierząt na gospodarstwie. Umieszczamy zwierzęta w grupach tzn: kury z kurami, krowy z krowami i tak dalej 🙂

A teraz zadanie „Bystre oczko” ciekawa jestem czy uda Wam się policzyć kurczaczki na filmie
Kwoka i kurczęta

A teraz zapraszamy na język angielski 🙂


Cele:
– Rozwijanie mowy czynnej poprzez utrwalanie słownictwa: Farm animals.
– Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
– Doskonalenie wymowy angielskiej z użyciem wyrazów naśladujących głosy zwierząt.

Hello children! How are you? Czy pamiętacie jak brzmią w języku angielskim głosy zwierząt z gospodarstwa wiejskiego? Przywitajmy się z tymi zwierzętami. Powiedźcie w języku angielskim: Dzień dobry, wiejskie zwierzęta – Good morning, Farm Animals. Posłuchajcie odpowiedzi zwierząt. Potem zaśpiewajcie i powtarzajcie gesty. Nauczcie się tej piosenki na pamięć.
Link do piosenki: https://youtu.be/7m-Di2OB_TU

Pytania: Questions
1. Wymień w języku angielskim nazwy zwierząt z którymi witaliśmy się w piosence.
2. Czy witaliśmy się z Panią, czy z Panem Owcą?
3. Jak brzmi głos osła? Jeśli umiecie odpowiedzieć na wszystkie pytania, zapraszam Was do drugiego zadania. Jeśli nie, to jeszcze raz posłuchajcie piosenki: „Good morning, Farm Animals”.

Zapamiętacie, że mówimy:
Good morning! – Dzień dobry! – rano – do południa.
Good afternoon! – Dzień dobry! – po południu, po godzinie 12.00,
Good evening! – Dobry wieczór! (po godzinie 18.00)

Mr – Pan Mrs – Pani barn – stodoła tractor – tractor by the lake – nad jeziorem

Do jutra! Bye Bye!


Środa 8.04.2020r. Praca rolnika

Cele:

  • wzbogacanie wiedzy na temat pracy rolnika
  • wzbogacenie wiedzy na temat gospodarstwa oraz zwierząt
  • rozwijanie wyobraźni

Dziś będziemy rolnikami ! Zapraszam Was na zajęcia razem ze mną 🙂

A teraz postarajcie się dopasować zwierzęta do budynków gospodarczych:

Drogie Tygrysy proponuje Wam teraz wykonanie gospodarstwa dla zwierząt. Potrzebne Wam do tego będą:

WARIANT I

  • Klocki np. lego choć nie koniecznie
  • figurki zwierząt np. krowa, kura, świnia

WARIANT II

Jeśli nie macie materiałów z wariantu I możecie narysować kredkami gospodarstwo :-), pamiętajcie że każde zwierzę na gospodarstwie ma swoje pomieszczenie w którym mieszka.

Kochani bardzo prosimy o przesyłanie zdjęć wykonanych prac 🙂


Wtorek 7.04. 2020 r. Wiejskie produkty

Cele:

  • utrwalanie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych
  • wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia
  • wie że ssaki wytwarzają mleko w celu karmienia potomstwa.
  • wymienia zwierzęta od których pozyskujemy  mleko, jajka, miód, wełna
  • wie co można zrobić z mleka

Dziś dowiecie się czegoś o wiejskich produktach, między innymi czy tylko krowy dają mleko?Jakie produkty dostajemy od zwierząt gospodarskich? Ciekawa jestem Waszych odpowiedzi 🙂

Czy tylko krowa daję mleko które możemy kupić w sklepie? Sprawdźcie swoje odpowiedzi w tej grze:

A jak myślicie jakie produkty otrzymujemy od zwierząt na gospodarstwie?

A teraz zapraszam Was na film z którego dowiecie się jak wygląda przetwarzanie mleka w gospodarstwie oraz jakie produkty możemy z niego otrzymać :

Drogi Rodzicu poproś dziecko aby opowiedziało Ci na podstawie ilustracji jak wygląda produkcja mleka.

PRODUKCJA MLEKA

Zadanie:
Drogie Tygrysy sprawdźcie jakie produkty mleczne lub pochodzenia zwierzęcego posiadacie w domu oraz z jakiego gospodarstwa lub przetwórni one pochodzą. Ja dowiedziałam się że ser żółty który kupuję pochodzi z zakładów mleczarskich w Lidzbarku Warmińskim 🙂 to prawie 300 km od Warszawy!

Ser żółty z lodówki Pani Ani

A teraz zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • rozwijanie mowy czynnej poprzez utrwalanie słownictwa:  Easter vocabulary.
  • doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
  • poszerzenie tematyki ze świata zwierząt: farm animals vocabulary.

Hello children! How are you? Czy pamiętacie piosenkę o króliczku, której uczyliście się i śpiewaliście na ostatnich zajęciach. Zaśpiewajcie jeszcze raz tę piosenkę w dłuższej wersji i powiedźcie do jakich zwierząt króliczek mówił: „odejdź – idź sobie”.

A teraz czas na  1 minute CHALLENGE :

Temat naszych zajęć to – Farm Animals – zwierzęta gospodarskie:

horse – koń                          cow – krowa               sheep – owca                         goat – koza

donkey – osioł                      pig – świnia                rabbit – królik                         rooster – kogut

hen – kura                            turkey – indyk             duck – kaczka                        gooose – gęś

Do you know what a donkey sounds like? Drogie dzieci, czy wiecie jak brzmi głos osła. Dowiedźcie się trochę więcej o zwierzętach gospodarskich. Listen and repeat. Posłuchajcie i spróbujcie to powtórzyć:

Link do piosenki:
https://youtu.be/TSdeIhmv6v0

Poniżej znajdziecie tekst z tłumaczeniem:

Znacie już wyrazy określające różne zwierzęta gospodarskie. Proponuję teraz zabawę:

Pożegnajmy się utworem w wykonaniu zwierzęcej orkiestry. Powiedźcie głośno w języku angielskim jakie zwierzęta tworzą orkiestrę. Czy identycznie brzmią odgłosy zwierząt w języku polskim i angielskim?:

Do jutra! Bye Bye!


Poniedziałek 6.04.2020 r. Dzień w gospodarstwie

Cele:

  • rozpoznawanie i dopasowywanie odgłosów zwierząt do obrazka
  • doskonalenie zdolności poznawczych
  • doskonali skupienie uwagi
  • naśladuje poznane dźwięki

Drogi Rodzicu tematem zabaw w tym tygodniu jest Gospodarstwo. Zaczniemy od wysłuchania wiersza Barbary Kosowskiej „Rozmowy zwierząt” postarajcie się odpowiedzieć na moje pytania:

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  • O czym rozmawiały?
  • Czy zwierzęta mogą ze sobą rozmawiać?

Następnie zapraszam Was do zabawy w dopasowywanie dźwięków. Ciekawe czy wiecie co to za zwierzęta?

A teraz dopasujcie proszę zwierzęta do ich dzieci 🙂

Powodzenia !


Piątek 3.04.2020 r. Zajączki malują jajka

Cele:

  • doskonali skupienie uwagi
  • odpowiada na pytania
  • opisuje obrazek, przelicza elementy
  • opowiada historyjkę obrazkową
  • odwzorowuje podany wzór

Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było bajką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

Drogi Rodzicu niech dziecko spróbuje Wam opowiedzieć co się wydarzyło dalej. Możecie wspierać się takimi pytaniami:

Co dalej się wydarzyło?
Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
Co odczuwał zajączek?
A co przeżywał zajączek gdy jajka się potłukły ?
Dlaczego zajączki miały pełne ręce pracy?
Czy wiecie, co to jest pisanka?


Narysuj własną pisankę – narysuj pisankę według własnego pomysłu lub pokoloruj online. Dzieci oto przykładowy sposób stworzenia pisanki:

  1. Rysujemy kontur dwóch jajek

2. Oto dwa jajka. Rodzicu zrób pisankę z jednego jajka – narysuj na nim wzór. Drugie może nią być dopiero wtedy, gdy dziecko narysuje na nim wzór – najlepiej, żeby był taki sam jak na przedstawionej pisance. Potem można obie pokolorować.

Pisanki do pokolorowania online:
Kolorowanie według numerków – http://www.supercoloring.com/coloring-pages/easter-scene-color-by-number?colore=online
Kolorowanie pisanek z zajączkiem – http://www.supercoloring.com/coloring-pages/cute-rabbit-on-easter-basket?colore=online


Czwartek 2.04.2020 r. Skaczemy jak…

Cele:

  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
  • Ćwiczenie koordynacji ruchowej
  • Wzmacnianie mięśni brzucha, grzbietu

Kochani przyszedł czas na zerwanie z kanapą! Dziś będziemy ćwiczyć i wzmacniać nasze ciało!
Proponujemy taki oto zestaw ćwiczeń porannych do którego potrzebne są: chęci, woreczek lub miś.

„Idą kaczki” – marsz na ugiętych nogach

„Idą krowy” – marsz na czworaka

„Zwierzęta piją wodę„- skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego tak aby dotknąć leżącego przed sobą woreczka lub Przytulanki ( zależy co mamy)

 „Koty się budzą” –  wykonujemy koci grzbiet

„Króliczki skaczą” -przeskakiwanie nad woreczkiem lub Przytulanką w lewą i prawą stronę

Pamiętajcie ćwiczymy dokładnie i tyle na ile pozwala nam nasze ciało, nie wygłupiamy się podczas ćwiczeń 😉 

BRAWO!

Zapraszamy na język angielski 🙂

Cele:

  • rozwijanie mowy czynnej poprzez utrwalanie słownictwa: (bugs, body parts, Easter vocabulary)
  • poszerzenie tematyki świąt wielkanocnych

Hello children! How are you? Witam Was serdecznie na zajęciach z angielskiego. Obejrzyjcie ten filmik. Powtarzajcie słowa i gesty. Jestem pewna, że znacie tę piosenkę. Ale czy tym razem również w takiej wersji:

Film: https://youtu.be/TSdeIhmv6v0

1 minute CHALLENGE:  Co widzicie? What do you see?

A teraz wracamy to bieżącego tematu – Happy Easter!  Wesołych Świąt Wielkanocnych!:

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Easeter Game for Kids – What Is It? Game  Maple Leaf Learning Playhouse :          

Are you ready? What is it?

Easter Egg – pisanka            basket – koszyk               Easter bunny – wielkanocny zajączek

Znacie już jak nazywają się owady po angielsku i potraficie je nazwać. Czy znacie piosenkę o małym króliczku Piotrusiu?  Posłuchajcie piosenki: „Little Peter Rabbit” i nauczcie się jej na pamięć:

Do jutra! Bye Bye!


Środa 1.04.2020 r.
Zając Wielkanocny

Cele:

  • Doskonalenie skupienia uwagi
  • Wzbogacanie wiedzy na temat Wielkanocy w kraju i za granicą
  • poznawanie różnych technik plastycznych i rozwijanie orientacji na płaszczyźnie kartki.

Tygryski dziś zadanie dla całej Rodziny, dotyczy ono zajączka wielkanocnego. Zadanie polega na obejrzeniu filmu familijnego pt. „Hop” lecz to nie wszystko. Postarajcie się podczas oglądania ułożyć w prawidłowiej kolejności obrazki z filmu oraz opowiedzieć na pytania. Można wyznaczyć jedną osobę która będzie zapisywała odpowiedzi.

Film znajdziecie tutaj :
https://www.cda.pl/video/4853043b

Część pierwsza zadania:

Pytania:

  • Jak ma na imię syn Zająca Wielkanocnego?
  • Na jakiej wyspie mieszka zajączek?
  • Na jakim instrumencie lubi grać Zet?
  • Do jakiego miasta się wybrał?
  • Dlaczego uciekł z domu?
  • Kogo spotkał w nowym mieście?
  • Jak się zaczęła przyjaźń zająca Zet i Freda?
  • Kto i dlaczego chciał przejąć fabrykę słodyczy na wyspie Wielkanocnej?
  • Jak udaję się uratować Wielkanoc?
  • Kto zostaje nowym zającem wielkanocnym?

Ułóż sceny z filmu we właściwej kolejności :
https://wordwall.net/play/1129/021/715

Druga część zadania:
praca plastyczna pt „Zając Wielkanocy z kółek”

Potrzebne materiały:

  • kartka papieru
  • mały kubeczek
  • mały talerzyk
  • ołówek lub kredka
  • klej oraz wata lub płatki kosmetyczne ( jeśli nie macie można po prostu pokolorować zajączka)
  • gazety, nożyczki (jeśli chcecie zrobić trawę)

Krok 1.

Na kartce papieru układamy kubeczek i talerzyk, obrysowujemy ich kontur.  To będzie głowa i brzuszek naszego zajączka.

Krok 2.

Dorysowujemy uszy, łapki, ogonek według własnego pomysłu. Skoryguj mniejsze koło tak, żeby powstał pyszczek zajączka.

Krok 3.

Wyklejamy zajączka watą lub płatkami kosmetycznymi. Wycinamy paski z kolorowej prasy i przyklejamy do kartki. To będzie nasza trawa. I gotowe !

Powodzenia !


Wtorek 31.03.2020 r. Wielkanocne zgadywanki

Cele:

  • Podaje słowa które kojarzą się z tematem
  • Wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia
  • Rozwiązuje zagadki słowne

Wtorek rozpoczniemy od zgadywanek. Drogi Rodzicu postarajcie się na początek znaleźć z dzieckiem jak najwięcej skojarzeń z tematem Wielkanoc, możecie zapisać je na kartce papieru. Jest to forma przygotowania do zgadywania 🙂
Poniżej zgadywanki wielkanocne – Ciekawe kto odgadnie najwięcej ?

Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem
słodkie upominki każdemu rozdaje. /zajączek wielkanocny/

W ten świąteczny dzień
każdy z nas się śmieje.
A woda nie z nieba,
lecz z wiader się leje. /lany poniedziałek/

Choć już Święta blisko
wiatr na dworze dmucha.
Na talerzu, w domu
kiełkuje /rzeżucha/

W wielkanocnym koszyczku
leżeć będą sobie.
Zanim je tam włożę,
ślicznie je ozdobię./pisanki/

Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dziś przecież…/Wielkanoc/

Tyle w koszyczku
leży pisanek!
A pośród nich
słodki.../baranek/

Mleczka nie chcą pić.
Nigdy nie biegają.
Choć mają futerka,
ogonków – nie mają.
Oj dziwne to kotki!
Wolą stać w wazonie,
niż wziąć się za psotki./bazie/

A teraz czas na język angielski 🙂

Cele:

  • utrwalenie poznanego słownictwa dotyczącego owadów (bug vocabulary) i części ciała
  • utrwalenie poznanych piosenek
  • wprowadzenie do tematyki świąt wielkanocnych
  1. Witam Was na zajęciach z angielskiego. Wstańcie. Na początek trochę gimnastyki. Jestem pewna, że znacie tę piosenkę. Ale czy w tej wersji również:
    https://www.youtube.com/watch?v=sTghLjkJF9A

    Cheeks, Chin, Neck and Bum
    Cheeks, Chin, Neck and Bum /2 times Policzki, broda, szyja i pupa
    Eyebrown, Back and Belly and Thumbs Brwi, plecy i brzuch i Kciuki

2. Czy wiecie jak powiedzieć po angielsku: Motyl siedzi na kwiatku, pszczoła kocha miód. Skrzydła ważki mają wzór sieci. Biedronka ma piękny wzór na grzbiecie. Tak? To powiedźcie to głośno. …. Zróbcie to jeszcze raz głośniej. ….. Dobrze (Great job). Jeśli ktoś z Was nie zapamiętał, to obejrzyjcie jeszcze raz film edukacyjny z poprzednich zajęć.

3. A teraz rozejrzyjcie się. Co widzicie? What do you see? Posłuchajcie piosenki i powtarzajcie słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=bn8QLdWJYl8

4.Znacie już jak nazywają się owady po angielsku i potraficie je nazwać. Czy wiecie jak jest Wielkanoc po angielsku?: Easter day. Posłuchajcie piosenki o króliczku „This is the way the bunny hops” i nauczcie się jej na pamięć:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

„This is the way the bunny hops, (Tak króliczek podskakuje)
Hop hop hop, Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops On Easter day!
This is the way he wiggles his nose, (Tak kręci swoim noskiem)
Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose On Easter day!
This is the way he flops his ears, (Tak opuszcza swoje uszy)
Flop, flop, flop. Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears On Easter day!
This is the way he shakes his tail, (Tak potrząsa swoim ogonkiem)
Shake, shake, shake, Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail On Easter day!
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop, Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops On Easter day! On Easter day!

Do jutra! Bye Bye!


Poniedziałek 30.03.2020 r. Bajeczka wielkanocna

Cele:

  • doskonalenie umiejętności skupienia uwagi
  • rozwijanie myślenia oraz pamięci słuchowej dziecka
  • poznanie tradycji Wielkanocnych

Drogi Rodzicu tematem zabaw w tym tygodniu jest Wielkanoc.
Proponujemy bajeczkę wielkanocną na dobry początek. Poćwiczymy skupienie oraz pamięć słuchową.

Część 1
Zadanie jest bardzo proste, podczas czytania bajki każdy Tygrys skupia się jak najbardziej i stara się zapamiętać kogo budziło słońce i w jakiej kolejności.

Zapraszam do wysłuchania Bajki Wielkanocnej specjalnie przygotowanej dla Tygrysków

Część 2
Do tej części potrzebna Wam będzie kartka papieru i kredki lub flamastry. Spróbujcie narysować po kolei kogo słońce obudziło.

,,Bajeczka Wielkanocna” Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

Powodzenia!!!!


Piątek 27.03.2020r
Praca plastyczna ,,Moja Gąsienica”

Cele:

  • doskonalenie motoryki małej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • poznawanie różnych technik plastycznych
  • utrwalanie słownictwa w języku angielskim

Dziś proponujemy prace plastyczną z wykorzystaniem nakrętek po napojach. Będziemy wykonywać własne kolorowe gąsienice praca ta ma kilka wariantów.

Wariant 1.
Potrzebne będą : klej lub plastelina, nakrętki, marker, kartka papieru

Na kartce papieru mocujemy kolorowe nakrętki przy pomocy plasteliny lub kleju tak aby powstała nam gąsienica. Dorysowujemy nogi, oczy oraz czułki gąsienicy przy pomocy markera.

Wariant 2.
Wchodzimy na stronę poniżej i kolorujemy gąsienice według własnego pomysłu. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/gasienica?colore=online

Wariant 3.
Gdy nie macie wszystkich materiałów z wariantu 1. Po prostu narysujcie gąsienice najpiękniej jak potraficie używając do tego kredek, flamastrów lub ołówka.


Zapraszamy na język angielski 🙂

Drodzy Rodzice, kochane Tygryski z tym filmem edukacyjnym nauczymy się razem czegoś więcej o owadach i to po angielsku. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej ciekawostek o tych małych stworzonkach.

Kids vocabulary – Bugs – Learn English for kids – English educational video

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs

Poniżej tłumaczenie na język polski:

Look at this!
Popatrz na to!
A butterfly is sitting on a flower. BUTTERFLY
Motyl siedzi na kwiatku.
Bees love honey. BEE
Pszczoła kocha miód.
The wings of a dragonfly have a net-like pattern. DRAGONFLY
Skrzydła ważki mają wzór podobny do sieci.
A ladybug has a beautiful pattern on its back. LADYBUG
Biedronka ma piękny wzór na swoim grzbiecie.
A firefly is lighting up. FIREFLY
Świetlik (Robaczki świętojańskie) świecą.
A mosquito likes blood. Be careful of mosquito bites! MOSQUITO
Komar lubi krew. Uważaj na ugryzienia komara
A fly is caught in a web. FLY
Mucha jest złapana w pajęczynę.
A spider makes a great big web. SPIDER
Pająk robi wielką pajęczynę.
The front legs of a mantis have sharp spines. MANTIS
Przednie nogi modliszki mają ostre kolce.
A cricket is chirping. CRICKET
Świerszcz cyka.
A grasshopper jumps very well. GRASSHOPPER
Pasikonik doskonale skacze.
A dung beetle is very strong. DUNG BEETLE
Chrząszcz jest bardzo silny.
Ants are marching. ANT
Mrówki maszerują.
A beetle has a hard body. BEETLE
Żuk ma twarde ciało.
Oh, my God! It’s a cockroach! COCKROACH
O rany! To jest karaluch!
I hate cockroaches! Go away, please!
Nie znoszę karaluchów. Odejdź, proszę!

Miłej zabawy z owadami Kochani !


Czwartek 26.03.2020 r. Cykl rozwojowy motyla

Cele:

  • Kształtowanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego
  • Poznanie cyklu rozwojowego motyla opartego na zjawisku przemiany – metamorfozy
  • Wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia poznanego środowiska przyrodniczego.

Nawiązując do Bajki o gąsienicy zachęcamy dzieci do zapoznania się z cyklem rozwojowym motyla. Możecie to zrobić korzystając z poniższego filmów lub książek przyrodniczych jakie macie w domu.

Do obejrzenia :

Zachęcamy dzieci wraz z rodzicami by spróbowały same dowolną techniką wykonać własny cykl rozwojowy motyla.


Czas na trochę więcej owadów po angielsku

Drodzy rodzice spróbujcie razem z dziećmi powtarzać słówka z tym filmem to naprawdę fajna zabawa: Learn Bugs Vocabulary https://www.youtube.com/watch?v=DViQ0ZhNGig

  • butterfly – motyl
  • ladybug – biedronka
  • spider – pająk
  • ant – mrówka
  • caterpillar – gąsienica
  • bee – pszczoła
  • grasshopper – pasikonik
  • snail – ślimak
  • beetle – żuk
  • mosquito – komar
  • cicada – świerszcz
  • worm – dżdżownica
  • dragonfly – ważka
  • fly – mucha
  • cockroach – karaluch
  • praying mantis – modliszka

Którego owada lubicie najbardziej? A którego najmniej?


Środa 25.03.2020 r. Słuchanie oraz wypowiadanie się do tekstu

Cele:

  • słuchanie bajki oraz wypowiadanie się na temat jej treści
  • doskonalenie kompetencji językowych
  • formułowanie wypowiedzi pełnymi zdaniami
  • wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia związane z przyrodą

Zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnego zapoznania się z fragmentem bajki o brzydkiej gąsienicy autorstwa Agnieszki Galicy.

Drogi Rodzicu po przeczytaniu bajki możesz zadać dziecku następujące pytania:

  • Co robiła gąsienica?
  • Jak się czuła gąsienica gdy słyszała komentarze pod swoim adresem?
  • Co stało się z gąsienicą kiedy nastał dzień?
  • W co zamieniała się gąsienica?
  • Jak się mogła czuć gąsienica gdy zamieniła się w motyla?

Kochani starajcie się aby wasze odpowiedzi były formułowane pełnymi zadaniami.

Fragment Bajki o brzydkiej gąsienicy A. Galica

Po wierzbowej gałązce maszerowała powoli – raz i dwa, raz i dwa – włochata gąsienica. Przyfrunęła na gałązkę biedronka:
Ale potworny potwór! – zawołała przestraszona i odleciała.
Gąsienicy zrobiło się troszeczkę przykro, ale maszerowała dalej po gałązce – raz i dwa, raz i dwa. Przyleciała pszczoła. Obejrzała gąsienicę od nosa aż do ogona.
– No tak – bzyknęła – piękna to nie jesteś, ale potwór? Przesada.
A gąsienica powolutku maszerowała raz i dwa, raz i dwa, przesuwała się po gałązce. Po chwili na wierzbie wylądowała ważka podobna do małego helikoptera.
„Och, co za dziwne stworzenie” – pomyślała i zapytała:
– Jak się nazywasz, włochaty robaku?
Gąsienica z przerażenia zatrzymała się i postanowiła udawać, że jest gałązką. Po chwili do przerażonej gąsienicy podszedł ślimak, wydawało mu się, że to kawałek dziwnej gałązki i o mało co jej nie zadeptał wielką nogą.
– Co tu robisz? – spytał zdziwiony.
– Czekam – szepnęła gąsienica.
– Na co czekasz? – zaciekawił się ślimak.
– Czekam, żeby pofrunąć daleko.
– Pofrunąć! – ślimak zaczął się śmiać tak, że o mało nie zgubił muszelki – Ty chcesz pofrunąć? W tym grubym futrze? Bez skrzydeł? Możesz najwyżej spaść na ziemię, a wtedy znajdzie cię wrona i zje! – i ślimak śmiejąc się powędrował dalej. Zrobił się wieczór, gąsienica trzęsła się z zimna i ze strachu, przytulona do gałązki. Potem przyszła noc.
A nad ranem…
Czy wiesz, co biedronka, pszczoła, ważka i ślimak zobaczyli rano, gdy się obudzili?
Po gąsienicy nie było śladu, a na gałązce wierzby trzepotał się piękny kolorowy motyl. Prostował skrzydełka i szykował się do lotu.


Butterfly Song

Zapraszamy Tygryski do nauki piosenki w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=VQtmNSe2X2g


Tekst piosenki jest bardzo łatwy i przyjemny :

Butterfly, butterfly, ladybug

Spider, spider, ant

POWODZENIA !