Rytmika z Panią Jolą
Grupy 4,5,6
Dzień dobry,
Słowa piosenki „Tańcząca piłka” – muzyka Józef Świder, słowa Elżbieta Śnieżkowska-Bielak.
Tańcząca piłka – muzyka Józef Świder, słowa Elżbieta Śnieżkowska-Bielak
1. Tańczy moja piłka
po zielonej łące,
uciekają przed nią
spłoszone zające.
Ref: Tańczy piłka raz i dwa,
a z tą piłką tańczę ja / bis
2. Toczy swą piłeczkę
złociste słoneczko,
stanęło chwileczkę
nad błękitną rzeczką
Ref: Tańczy piłka raz i dwa,
a z tą piłką tańczę ja / bis
3. Płynie gruby księżyc
i srebrzyście świeci
czas iść do łóżeczka
pora spać dla dzieci.
Ref: Śpi już piłka, śpię już ja,
księżyc na fujarce gra / bis
Wszystkie grupy
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy z piosenką „Wesoła zabawa”, muzyka i słowa D. i K. Jagiełło.
Wesoła zabawa
Danuta Jagiełło
I. Jak przyjemnie i wesoło,
kiedy dzieci idą wkoło,
noga lewa, noga prawa,
jaka miła to zabawa. (bis)
Ref. Hop, hop, tra, la, la,
tańczę, gdy muzyka gra
II. Przyszła pora na klaskanie,
aż się dziwią wszystkie panie,
ręka lewa, ręka prawa,
jaka miła to zabawa. (bis)
Ref. Hop, hop, tra, la, la,……..
III. Teraz pięknie się kłaniamy,
naszą panią pozdrawiamy,
ręka lewa, ręka prawa,
jaka miła to zabawa. (bis)
Ref. Hop, hop, tra, la, la,…………
Grupy 4,5,6
Witajcie kochane dzieci,
Pobawimy się dzisiaj piłką. Poszukajcie więc jakiejś piłki w domu.
Jesteście gotowi?
Turlamy piłkę po podłodze z jednej ręki do drugiej.
Teraz odbijamy piłkę od podłogi na każde “raz”. Liczymy raz, dwa; raz, dwa….
Spróbujcie teraz z muzyką.
Wszystkie grupy
Dzień dobry,
Dzisiaj pobawicie się z muzyka pana Mozarta. Przygotujcie chustki i jeśli macie, mala obręcz, która możne być kierownica samochodu.
Miłej zabawy,
Pani Jola
Grupy IV, V, VI
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy z piosenką „Marsz przy bębenku”. Przygotujcie bębenek albo miskę jeśli nie macie bębenka.
Grupy I, II, III
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy przy piosence Daj mi rączkę
Dla wszystkich grup
Dzień dobry,
Dzisiaj trochę potańczymy do piosenki „W moim ogródeczku”.
“W moim ogródeczku” – muzyka i słowa D. I K. Jagiełło
1. W moim ogródeczku rosną śliczne kwiatki,
czerwone różyczki, błękitne bławatki. / 2x
2. Ułożę bukiecik piękny kolorowy,
zaniosę rodzicom, gdy będzie gotowy. / 2x
3. Gdy mama się spyta skąd te śliczne kwiatki,
to z mego ogródka, to z mojej rabatki.
Zapraszam do tańca – instrukcja
W moim ogródeczku – muzyka do tańca
Zaśpiewajmy razem
Miłej zabawy,
Pani Jola
Dla grupy V i VI
Dzień dobry,
Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „Szkoła czeka”. Jeśli dzieci chciałyby zaśpiewać dla mnie tę bądź inną piosenkę, proszę o przesłanie nagrania na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Do piosenki „Szkoła czeka” dołączam również nagranie samego akompaniamentu.
Życzę zdrowia,
Pani Jola
Piosenka “Szkoła czeka”
1. Szkoła, czeka na nas szkoła,
więc z przedszkolem żegnam się.
Dzwonek w szkole dziś mnie woła,
pilnym uczniem już być chcę.
Ref:
Tu ławeczki są za małe i krzesełka małe też.
Klasa w szkole stoi pusta, poznać z nami też się chce.
Na przygodę nas zaprasza miła Ola, piesek As.
Nowe książki mam i kredki, więc do szkoły iść już czas.
2. Ładnie jestem dziś ubrany,
bo żegnamy przecież się.
Patrzę czasem w stronę mamy,
łezka w oku kręci się.
Ref:
Lecz nie będę dzisiaj płakać, choć ostatni to jest dzień.
Pójdę śmiało nową drogą. Jest ciekawa – to już wiem.
Na przygodę mnie zaprasza miła Ala, piesek As.
Nowe książki mam i kredki, więc do szkoły iść już czas
Dla grupy II i IV
Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „W moim ogródeczku” muzyka i słowa D. i K. Jagiełło
oraz do pokolorowania biedronki. Jeśli dzieci chciałyby pokazać mi swoją kolorowankę, proszę o przesłanie na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Dla grupy I i III
Dzień dobry,
Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „W moim ogródeczku” muzyka i słowa D. i K. Jagiełło
oraz do pokolorowania biedronki. Jeśli dzieci chciałyby pokazać mi swoją kolorowankę, proszę o przesłanie na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Posłuchajcie
Dzień dobry,
Ostatnio wysłałam wam piosenkę pt.: „Przedszkolna samba”. Mam nadzieję, że się wam spodobała. Spróbujcie tym razem sami pośpiewać z moim akompaniamentem. Moje nagranie ma więcej zwrotek, które możecie wykorzystać do tańca.
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy III i IV
Dzień dobry,
Ostatnio wysłałam do was piosenkę pt.:”Morskie przygody”. Mam nadzieję, że się wam spodobała.
Tym razem spróbujcie pokolorować oraz połączyć kropki na obrazkach przedstawiających statek piracki
i żaglowiec.
Chętnie zobaczę wasze prace. Mój email: mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy I i III
Dzień dobry,
Dzisiaj pobawmy się z piosenką pt.:”Pomogę mamusi”, muzyka T. Kiesewetter słowa H.Ożogowska
Do następnego razu,
Pani Jola
Witajcie dzieciaki,
Ostatnio wysłałam do was muzykę pana Vivaldiego. Dzisiaj przesyłam muzykę pana Vivaldiego, Chopina
i Straussa, ale tym tym razem chciałabym żebyście popatrzyli na małego ludzika jadącego razem z muzyką. Zwróćcie uwagę kiedy muzyka będzie głośna kiedy cicha, wolna albo szybka.
Miłego oglądania, no i powtarzajcie piosenki, i nie zapomnijcie o piosenkach dla waszych mam.
https://www.youtube.com/watch?v=Df89_lrTotA – A.Vivaldi „Wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=TMJcg7vubgI – F.Chopin „Walc minutowy”
https://www.youtube.com/watch?v=Pnm50nou92E – J.Strauss „Marsz Radeckiego”
Do następnego razu,
Pani Jola
Dzień dobry,
Dzisiaj zapraszam was do obejrzenia programu, w którym muzycy będą grać muzykę pana Straussa, z waszą pomocą.
Będziecie potrzebować kilku domowych instrumentów. Są to:
1. Plastikowa miska
2. Drewniane łyżki kuchenne
3. Dwie grzechotki – jeśli macie pojemniki po kinder niespodziankach, możecie je wypełnić ryżem albo kaszą i grzechotki gotowe
Tak więc, poproście mamę o miskę i łyżki oraz spróbujcie zrobić własne grzechotki.
Życzę wam wspaniałej zabawy:
Do następnego razu,
Pani Jola
Pani Jola przygotowała specjalnie dla naszych przedszkolaków przygotowała nagrania piosenek i propozycje zabaw.
Dla grupy I i III
Dzień dobry,
Dzisiaj, w ten majowy dzień, zabawcie się w żabki.
Żabki wybierają się na spacer do sadzawki:
hop, hop, hop…odpoczywają i znowu hop, hop, hop. Przysiadają na brzegu sadzawki i moczą łapki, jak to zwykle robią żabki.
Teraz hop i wskakują do wody…
Przyszła pora, aby się trochę osuszyć. Żabki wychodzą na brzeg i suszą się w słońcu. Cała ta żabia gimnastyka sprawiła, że zrobiły się głodne. Każda żabka siedzi teraz nieruchomo i cierpliwie czeka, aż przeleci jakiś owad i wtedy długim językiem chwyta go i zjada. Pamiętajcie, że żabki muszą siedzieć nieruchomo żeby nie spłoszyć owada. Żabki są bardzo uważne.
Jak się najedzą to masują sobie brzuchy.
Udało się złapać? Ile owadów zjadły żaby?
Posłuchajcie teraz muzyki i odpocznijcie.
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy II i IV
Dzień dobry,
Czy lubicie podróżować? Ja bardzo. Wybierzmy się zatem w podróż morską. Zapraszam was do zabawy z piosenką pt.: „Morskie przygody”.
„Morskie przygody”
sł.: U. Piotrowska
muz.: M. Mielnicka-Sypko
1. Już od dawna o tym marzę ,
żeby dzielnym być żeglarzem.
i popłynąć w świat nieznany,
przez trzy wielkie oceany,
przez trzy wielkie oceany.
2. Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę ,
pogawędzę z wielorybem,
pogawędzę z wielorybem.
3. Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię ,
a rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne,
bo to zwierzę niebezpieczne.
4. A gdy mama do mnie powie
Czas, by wrócił twój żaglowiec,
zaraz wrócę, daję słowo
i popłynę jutro znowu,
i popłynę jutro znowu.
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy V i VI
Dzień dobry,
Czy lubicie podróżować? Ja bardzo. Wybierzmy się zatem w podróż do dalekiej Amazonii. Któż tam mieszka, ciekawe? Posłuchajcie piosenki pt.: „Przedszkolna samba”
„Przedszkolna samba”
I. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)
II. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę…
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy I i III
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.
Dla grupy II i IV
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.
Dla grupy V i VI
Dzień dobry,
Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.
Do zobaczenia,
Pani Jola
Dla grupy I i III
„Zajączek” – słowa i muzyka Danuta i Karol Jagiełło
I. Mały zajączek skacze po łące,
Zbiera dla mamy kwiatki pachnące.
Refren:
La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x
II. Stanął na chwilkę, liczy kwiatuszki,
Patrzy wokoło, nadstawia uszki.
Refren:
La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2X
III. Wtem psotny wietrzyk poruszył drzewem,
Zając się spłoszył, co to jest, nie wie.
Refren: La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x
IV. Podkulił ogon i stulił uszki,
Zmyka do domu, niesie kwiatuszki.
Refren:
La, la, la, la, la, la, la, la, la
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x
Dla grupy II i IV
TRA, LA, LA, DLA MAMY
1. Moja mama jest kochana,
Moja mama wszystko wie
Kiedy do mnie się uśmiecha
Tak zaśpiewam jej:
Ref. Tra la la, tram pam pam najpiękniejszą mamę mam
Tra la la, tram pam pam Zaraz buzi mamie dam.
2. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
Tak zaśpiewam jej:
Ref. Tra la la, tram pam pam, najpiękniejszą mamę mam
Tra la la, tram pam pam. Zaraz buzi mamie dam.
Dla grupy V i VI
Dla grupy I i III
Przesyłam piosenkę pt.:”Wiosna, wiosna” słowa i muzyka D. i K. Jagiełło
Dla grupy II i IV
Polecam dzieciom kolorowankę “Muzyczne notatki”.
Dla dzieci, które są chętne do przesłania pracy do mnie podaję adres e-mail:
mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Dla grupy V i VI
Polecam dzieciom kolorowankę “Trzymając się nut”.
Dla dzieci, które są chętne do przesłania pracy do mnie podaję adres e-mail:
mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Do następnego razu,
Pani Jola
Dla grupy V i VI
Piosenka pt: „Mama i tata” słowa Z. Dmitroca, muz. J. Lawgmin
Dla grupy II i IV
Piosenka pt: „Jaki to dzień” muzyka i słowa D.K.Jagiełło
Dla grupy I i III
Piosenka pt: „Tra la la dla mamy”
Świąteczne życzenia
Dzień dobry dzieci,
Ostatnio przesłałam wam piosenkę pt: „Wielkanocny koszyczek”. Posłuchajcie tej piosenki raz jeszcze i pokolorujcie wielkanocny koszyczek:
Jeśli chcielibyście pokazać mi waszą pracę to poproście mamę albo tatę o zrobienie zdjęcia i przesłanie do mnie mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Wesołych Świąt i do następnego razu,
Pani Jola 🙂
Dzieci 5 – 6 letnie i 4 – 5 letnie
Dzień dobry dzieci,
Niebawem będą święta Wielkanocne i będziecie kolorować jajka. Czy macie już jakieś pomysły jak pokolorujecie jajka? Możecie poćwiczyć tutaj:
Popróbujcie również kropkowanek:
Jeśli chcielibyście pokazać mi wasze prace, to poproście mamę albo tatę o zrobienie im zdjęcia. (Podaję e-mail, na który można przesłać zdjęcie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl)
Spróbujcie się teraz zamienić w kurczaka, który śpi jeszcze w skorupce. Teraz powolutku zaczynacie ruszać jedną nogą, teraz drugą. Kurczak chwilę odpoczywa. Próbuje teraz przebić skorupkę dziobem. Wyciąga jedno skrzydło, drugie i w końcu cały wydostaje się ze skorupki i idzie na pierwszy spacer.
A co mówi?
Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. Wielkanocne Zabawy – muz. J. Świder, sł. D. Graj
Piosenka “Wielkanocne Zabawy” – muz. J. Świder, sł. Danuta Graj
1. Był niedawno bal świąteczny, bal dla jajek – bal jajeczny,
kostiumowy, kostiumowy.
2. Każde jajko się przebrało, w kostium piękny jakich mało –
barwny nowy, barwny nowy.
3. A po nocy pełnej szaleństw wybrać chciano króla balu
przed porankiem, przed porankiem.
4. Jak się jednak okazało, każde jajko się przebrało
za pisankę, za pisankę.
Do następnego razu,
Pani Jola 🙂
Dzieci 3 – 4 letnie
Dzień dobry dzieci,
Niebawem będą święta Wielkanocne i będziecie kolorować jajka. Czy macie już jakieś pomysły jak pokolorujecie jajka? Możecie poćwiczyć tutaj
Jeśli chcielibyście pokazać mi wasze pisanki, to poproście mamę albo tatę o zrobienie jej zdjęcia. (Podaję e-mail, na który można przesłać zdjęcie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl )
Spróbujcie się teraz zamienić w kurczaka, który śpi jeszcze w skorupce. Teraz powolutku zaczynacie ruszać jedną nogą, teraz drugą. Kurczak chwilę odpoczywa. Próbuje teraz przebić skorupkę dziobem. Wyciąga jedno skrzydło, drugie i w końcu cały wydostaje się ze skorupki i idzie na pierwszy spacer.
A co mówi?
Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. „Wielkanocny koszyczek” – muz. D.K. Jagiełło
Do następnego razu,
Pani Jola 🙂
Tydzień 3 (8-10 kwietnia)
Dzieci 5-6 letnie
Dzień dobry dzieci,
Wiosna, cieplejszy wieje wiatr. WIOSNA!!!
Czy tęsknicie za przedszkolem? Ja bardzo.
Proponuje, żebyśmy przypomnieli sobie jak rozśpiewujemy nasze głosy. Usiądźcie wygodnie
i wyprostujcie plecy. Zaczynamy najpierw od kilku wdechów i wydechów.
Wyobraźcie sobie, ze w brzuchu jest balon, który będziecie wypełniać powietrzem. Wciągamy powoli powietrze, balon się powiększa. Wypuszczamy powoli, balon się kurczy i znowu wciągamy, balon się powiększa, wypuszczamy powoli, balon się kurczy. I jeszcze raz…
Teraz, będziecie śpiewać razem ze mną: SOL MI DO. Włączcie nagranie.
Jeśli macie ochotę kolorować, to poniżej są nutki, które bardzo chciałyby być kolorowe
Do następnego razu,
Pani Jola
Dzieci 4 – 5 letnie
Dzień dobry dzieci,
Zapraszam dzisiaj dzieci do wysłuchania piosenki o zakochanym bocianie. Mam też rozśpiewankę, która pomoże dzieciom rozćwiczyć głos.
Wiosna, cieplejszy wieje wiatr. WIOSNA!!!
Czy tęsknicie za przedszkolem? Ja bardzo. Mam nadzieje, ze niedługo się spotkamy.
Tymczasem posłuchajcie piosenki o zakochanym bocianie i jego rozterkach
“Bocian” – sł. Janusz Szczepkowski, muz. Jolanta Szopa -Tabisz
1. Bocian się zakochał raz
W najpiękniejszej z wszystkich żab
Chodził za Nią cały dzień
I klekotał: Kle, Kle, Kle
Żaba woła: Rechu, Rech ,
Nie wiadomo tak czy nie,
aż od plotek kipiał staw
co za miłość ach, ach, ach
Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle (bis)
2. Chodź dokoła milion żab,
bocian człapie człap, człap, człap
W zimnym stawie cały dzień
szuka, biega żabki swej
Żaba woła: Kum, Kum, Kum
drogi boćku jestem tu
Bocian na to: Kle, Kle, Kle
Która z was tą moją jest
Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle
Jeśli macie ochotę kolorować, to poniżej są nutki, które bardzo chciałyby być kolorowe
Do następnego razu,
Pani Jola
Dzieci 3 – 4 letnie
Tydzień II (1 – 3 kwietnia)
Dzieci 5 – 6 letnie
Dzień dobry dzieci,
Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.
Czy już wiesz kto to taki?
Tak, to wiosna!
Zamień się teraz w drzewo. Stań i wyobraź sobie, że twoje nogi są jak korzenie które wchodzą głęboko w ziemię. Zamknij oczy, rozłóż ręce, palce zaciśnięte. Teraz powoli zacznij otwierać palce tak, jakby to były listki, które się budzą. Powoli…Nagle przyszedł wiatr i całe gałęzie się ruszają, nogi są nieruchome. Wiatr ustaje i znowu listki się budzą…
Rytmiczanki
Rozpoczyna się nowy miesiąc. Czy wiecie jak się nazywa? Kwiecień. Może ktoś z was pamięta przysłowie o kwietniu?
Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
Choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
Posłuchajcie nagrania z przysłowiami.
Spróbujcie teraz na swój sposób powiedzieć przyłowie. Jeśli chcecie się pochwalić swoimi pomysłami, to poproście rodziców o nagranie swoich Rytmiczanek.
(Podaję email, na który można przesłać nagranie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl i strona344@wp.pl )
Do następnego razu
Pani Jola 🙂
Dzieci 5 – 6 letnie
Dzień dobry dzieci,
Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.
Czy już wiesz kto to taki?
Tak, to wiosna!
Zamień się teraz w drzewo. Stań i wyobraź sobie, że twoje nogi są jak korzenie które wchodzą głęboko w ziemię. Zamknij oczy, rozłóż ręce, palce zaciśnięte. Teraz powoli zacznij otwierać palce tak, jakby to były listki, które się budzą. Powoli…Nagle przyszedł wiatr i całe gałęzie się ruszają, nogi są nieruchome. Wiatr ustaje i znowu listki się budzą…
Teraz wysłuchajcie piosenki pt „Kwiatowa wróżka” – muz. Tadeusz Pabisiak, sł. Agnieszka Galica
1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle:
tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile.
Refren: To wiosna, to wiosna,
zielona wiosna,
razem z deszczem,
ciepłym deszczem
kwiaty nam przyniosła.
Spytaj więc bociana i spytaj skowronka:
kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach?
Refren: To wiosna, to wiosna …
A może to wróżka, co wszystko czaruje.
drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.
Refren: To wiosna, to wiosna …
Dzieci 3 – 4 letnie
Dzień dobry dzieci,
Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje. Czy już wiesz kto to taki?
Tak, to wiosna!
Zapraszam was do zabawy z piosenką „Kukułka”. Jesteście kukułkami w lesie, siedzicie w gniazdku i razem z piosenka zaczynacie mówić KU-KU, KU-KU! Wyskakujecie z gniazdka i lecicie po lesie. Zatrzymujecie się na KU-KU, KU-KU! I znów lecicie.
Zapraszam do zabawy z piosenką (niemiecka melodia ludowa, sł. Jacek Hilchen)
Ku-ku, ku-ku!
Precz zimo zła!
Już bociek leci,
cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.
Ku-ku, ku-ku!
Już kwitnie sad!
W gałązkach drzewa
już ptaszek śpiewa.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.
Ku-ku, ku-ku!
Już ciepły wiatr.
Zatańczmy w koło,
bo nam wesoło.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.
Do następnego razu ,
Pani Jola 🙂
Tydzień I (25-27 marca)
Propozycje zabaw
Dzieci 5 – 6 letnie:
1. Czy słyszysz jakieś dźwięki? Jakie one są, wysokie, średnie czy niskie?
Dziecko może zamknąć oczy, a rodzic w tym czasie stuka w różne przedmioty. Dziecko próbuje odgadnąć co to było. Proponuję zamieniać się rolami
2. Kolorowanki online.
Jaki to instrument?
Dzieci 5 – 6 letnie
Dzień dobry dzieci,
Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego.
Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną?
Poproście kogoś aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.
…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….
Teraz wysłuchajcie piosenki pt „Artysta Marzec”
Jakich kolorów użył Artysta Marzec?
Wysłuchajcie piosenki raz jeszcze, chwyćcie za magiczny pędzel i malujcie razem z Artystą Marcem.
Tekst piosenki
1. Spojrzał na świat Marzec i chwycił za pędzel
zaraz te szarości i brązy przepędzę
Ref Choć farb mam niewiele, nie martwię się wcale
Ważniejsze jest aby prawdziwy mieć talent
2. Mam trochę błękitu i trochę zieleni
Wystarczy to żeby krajobraz odmienić.
Ref Choć….
3. Zieleni zabrakło, muszę w takim razie
Na gałązkach białe namalować bazie.
Ref Choć….
4. A na trawy prysnę żółtych plam niemało
By mojemu dziełu nic nie brakowało
Ref Choć….
Do następnego spotkania,
Pani Jola 🙂
Dzieci 4 – 5 letnie
Dzień dobry dzieci,
Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego. Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną? Poproście kogoś aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.
…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….
Wspaniale! A kto jeszcze rośnie i rośnie, i to cały czas? To Wy kochani.
Wy kochani rośniecie każdego dnia. Jesteście coraz więksi. Pokażcie jacy jesteście duzi. Poproście rodziców żeby zmierzyli jacy jesteście duzi. Jak się spotkamy w przedszkolu mam nadzieję już niedługo, to powiecie mi ile każdy z was urósł; a teraz posłuchajcie piosenki pt „Nie jestem już maluchem”
Do następnego spotkania,
Pani Jola 🙂
Dzieci 3 – 4 letnie
Dzień dobry dzieci,
Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego. Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną? Poproście kogoś, aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.
…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….
Wspaniale! A kto przylatuje do nas z Afryki?
Tak, to bocian. Jak mówi bocian? KLE, KLE, KLE…
A czy widzieliście kiedyś żabę? Jak mówi żaba? KUM, KUM, KUM….
Posłuchajcie teraz piosenki o żabkach i bocianach.
Do następnego spotkania,
Pani Jola 🙂