Piątek 16 kwietnia 2021 r.

wpis w: Nowości | 0

Na koncercie
1. Zastanów się i spróbuj własnymi słowami powiedzieć mamie/tacie kto to jest ARTYSTA.
Teraz włącz i obejrzyj krótki filmik „Kim jest artysta” i sprawdź czy jest to zgodne z twoimi pomysłami .

2. Czas na wizytę w szkole muzycznej. Sprawdzić jak wyglądają niektóre z instrumentów muzycznych.

3. Posłuchaj piosenki „Grzeczne słówka” . A teraz usiądź wygodnie i wykonuj dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. Porozmawiaj z rodzicami na temat treści piosenki. Z pomocą mamie/tacie spróbuj zrealizować rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc. Podziel zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu.


4. Powiedz, co słyszysz na początku słowa: Muzyka, Koncert, Teatr, Artysta, Muzeum, Gitara, Skrzypce. Podziel wyrazy na sylaby. Dla dzieci starszych, policz ile jest głosek.

5. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe. Spróbuj odgadnąć jaki to instrument.


6. „Wesołe instrumenty” – czy wiesz, że przedmioty użytku domowego też wydają różne dzięki. Wybierz trzy przedmioty, których dźwięk najbardziej ci się podoba zamień się w artystę i twórz własny utwór muzyczny.
7. Usiądź wygodnie zabiorę cię teraz na spacer po Operze Wrocławskiej.