Język angielski
W naszym przedszkolu wszystkie dzieci uczą się języka angielskiego. Zajęcia prowadzi Pani Anna Kowalewska
Zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki wg harmonogramu
W zakładkach zamieszczamy treści realizowane w poszczególnych grupach wiekowych w każdym miesiącu oraz tytuły piosenek, których mogą się Państwo uczyć razem z dziećmi.
ODDZIAŁ | godziny i dni tygodnia |
I Motylki | 10:00- 10:30 wtorek |
II Tęczowe Misie | angielski realizowany w ramach etatu nauczyciela |
III Biedronki | 9:30 – 10:00 wtorek/czwartek |
IV Żabki | 12:30 -13:00 wtorek/czwartek |
V Króliki | 13:00 - 13:30 wtorek/czwartek |
VI Rekiny | 13.30 – 14.00 wtorek/czwartek |
Cele ogólne:
- kształtowanie postawy zaciekawienia innym językiem i kulturą, tolerancja,
- praca nad pozytywnym nastawieniem do nauki języka obcego,
- dawanie dzieciom poczucia przyjemności słuchania i posługiwania się angielskim,
- osłuchanie z angielskim, budowanie fundamentów wiedzy i podstawowych umiejętności językowych,
- wystawienie dzieci na kontakt z językiem obcym,
- stymulowanie inteligentnego zgadywania sensu wypowiedzi w języku obcym, pokonanie niepewności i poradzenie sobie z „obcością", przedstawienia w języku obcym,
- stymulowanie komunikacji niewerbalnej i werbalnej w społeczności dzieci,
- rozwijanie sprawności mówienia, słuchania, zabawy ze słowami,
- uwrażliwianie na język obcy i ojczysty,
- rozwijanie inteligencji językowej ,
- zachęcanie do wspólnej zabawy, integrowanie dzieci,
Cele szczegółowe:
- rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie,
- uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, w języku angielskim,
- używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności,
- powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie,
- rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami,
Sytuacje i funkcje komunikacyjne:
- witanie się,
- przedstawianie siebie i innych,
- wyrażanie swoich upodobań i zainteresowań,
- przedstawianie swoich umiejętności,
- opisywanie wyglądu osób,
- przedstawianie swojej rodziny,
- opisywanie cech przedmiotów (wielkość, kolor, kształt),
- nazywanie zabawek, przyborów szkolnych,
- nazywanie zwierząt,
- nazywanie produktów żywnościowych i posiłków,
- opisywanie codziennych czynności,
- nazywanie pomieszczeń w domu,
- opisywanie pogody,
- nazywanie ubioru,
- nazywanie środków transportu
- nazywanie i opisywanie świąt i zwyczajów,
- składanie życzeń świątecznych i okolicznościowych,
Materiał leksykalny:
- kolory,
- zwierzęta,
- zabawki,
- przybory szkolne,
- wyposażenie sali,
- członkowie rodziny,
- części ciała i twarzy,
- nazwy ubrań,
- produkty żywnościowe,
- pomieszczenia w domu,
- sprzęty domowe,
- umiejętności umysłowe i ruchowe,
- stany emocjonalne i uczucia,
- codzienne czynności,
- dyscypliny sportowe,
- pogoda,
- transport,
- liczby,
Metody:
- pedagogika zabawy,
- reagowania całym ciałem (TPR - Total Physical Response) : opiera się na rozumieniu i wykonywaniu instrukcji nauczyciela,
- komunikacyjna,
- audiolingwlana (audiolingual method) główny nacisk kładzie na poprawne powtarzanie słów i fraz językowych za wzorem,
- audiowizualna (audiovisual method) wykorzystuje dźwięk (nagranie) w połączeniu z ilustracją,
- aktywizująca, zadań stawianych dziecku
- oglądowa: prezentacje multimedialne, filmy video, karty obrazkowe,
- słowne: wierszyki, rymowanki, piosenki, pląsy,
Formy pracy:
- grupowa
- indywidualna
- praca w parach i małych zespołach
ROCZNY PLAN ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 DLA 3 I 4 LATKÓW
ROCZNY PLAN ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 DLA 5 I 6 LARKÓW
1st and 2nd week 1.09-10.09
words and songs:
Vocabulary: Hello!, Goodbye , I’m ( Anna). And you? ,blue ,green , red, yellow , pink purple , kite , teddy bear , ball , train , plane, doll, computer game, car.
My toys - ENGLISH ADVENTURE. UNIT 1: TOYS. ACTIVITY 2 - YouTube
If you're happy - If You're Happy | Super Simple Songs - YouTube
After a while, crocodile - After A While, Crocodile | Super Simple Songs - YouTube