Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne grupa III

Październik 2021

Tematy kompleksowe

1. Jestem bezpieczny

2. Jesienna przygoda – dbam o planetę

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • Poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości.
  • Kształtowanie pojęcia „odwaga”, rozwijanie komunikatywnej funkcji języka.
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań.
  • Poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych.
  • Rozwijanie umiejętności poznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw.
  • Poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły.
  • Wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na druga stronę ulicy.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego.
  • Poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak).
  • Utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112.
  • Poznanie wyglądu cyfr 1 i 2.
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat wartości jaką jest pracowitość.
  • Poznanie jesiennych zwyczajów bocianów i niedźwiedzi.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
  • Poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat ekologii.
  • Zachęcanie dzieci do dbania o środowisko.
  • Promowanie ekologicznego stylu życia.
  • Rozwijanie świadomości dzieci na temat odpowiedniego zachowania w lesie.
  • Poszerzanie doświadczeń językowych dzieci w zakresie posługiwania się językiem angielskim.

Wrzesień 2021

Tematy kompleksowe

1. Wracamy do przedszkola i wspominamy wakacje.

2. Idzie jesień przez świat. 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół;
  • kształtowanie postawy przyjacielskiej;
  • budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy;
  • poznanie wartości „przyjaźni”;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół;
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie;
  • zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
  • motywowanie do samodzielnych doświadczeń;
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy;
  • motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami;
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych;
  • kształtowanie słuchu muzycznego, wyrabianie pamięci, rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie sprawności fizycznej;
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie;
  • poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu;
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej;
  • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności’
  • poznanie roli pracowników przedszkola;
  • wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu;
  • dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie;
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej;
  • poznanie wartości „pracowitości”;
  • rozwijanie funkcji komunikatywnej języka i logicznego myślenia;
  • zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni;
  • ćwiczenie pamięci; uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody;
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca; rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3;
  • prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń;