Wtorek 01.02.2022r.
Dzisiaj proponuję wam, abyście zrobili kilka eksperymentów:
Do pierwszego eksperymentu przygotujcie:
– ¾ szklanki wody
– 4 łyżki oleju
– barwnik spożywczy (lub bibułę)
– miskę
– widelec
Olej wymieszajcie z barwnikiem lub kilkoma kroplami wody zabarwionej bibułą, a następnie przelejcie kolorowy olej do szklanki z wodą. Zaobserwujcie co się stanie z olejem w szklance.
Do drugiego eksperymentu potrzebna będzie:
– pianka do golenia
– szklanka z wodą
– pianka do golenia
– barwnik spożywczy lub kilka kropelek wody zabarwionej bibułą
Gdy już wszystko macie przygotowane, do szklanki z wodą wciśnijcie piankę do golenia i bardzo powoli wlewajcie kolorową wodę (jeśli macie strzykawkę użyjcie ją do tego).
Pianka (nasza chmura) szybko napełni się barwami, a kolorowe kropelki będą wpadać do kubka jak prawdziwy deszcz
Ostatni eksperyment zróbcie pod okiem dorosłego, ponieważ będziemy używać zapalonej świeczki.
Proszę przygotujcie podstawkę, szklankę, świeczkę, zabarwiona wodę.
Zapalcie świeczkę i postawcie ją na podstawce, na której znajduje się kolorowa woda, następnie przykrywamy ją szklanką. W trakcie eksperymentu świeczka powinna zgasnąć.
Czy wiecie dlaczego?
Płomień świecy pali się dzięki tlenowi, gdy tlenu pod szklanką zabraknie płomień zgaśnie.
Poniedziałek 31 stycznia 2022r.
- Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania:
Marlena Szeląg
Kiedy pierwszy śnieżek spadł,
Antek w wielki zachwyt wpadł!
I nie zważał nawet na to,
że na dworze już nie lato.
Włożył kurtkę i kozaki
lecz zapomniał czapki w maki.
Szalik także w domu leży,
Antek się już z zaspą mierzy.
Robi orły w białym śniegu
i bałwana stawia w biegu.
Ale cóż to? Nie tak coś?
Antek przemarzł aż na wskroś!
Prędko wnet do domu goni,
bo nie czuje już swych dłoni…
Następnego dnia gorączka –
to dopiero jest bolączka!
Chłopiec kaszle, w łóżku leży,
w swego pecha sam nie wierzy.
Lecz czy to jest pech, czy kpina?
To jest tylko Antka wina!
Bowiem przez swe niemyślenie,
złapał już płuc zapalenie.
Jakie wiersz ten ma przesłanie?
– Zimą ciepłe noś ubranie!
Kto jest bohaterem wiersza? Co zrobił Antek, gdy zauważył pierwszy śnieg? O czym zapomniał? Dlaczego chłopiec biegiem wrócił do domu? Co się działo z Antkiem następnego dnia? Czy ubieranie się odpowiednio do pogody ma wpływ na nasze zdrowie? Dlaczego? - Zimowe ubranka: Sami lub z pomocą rodzica narysujcie na kartce postać dziecka. Następnie przygotujcie kolorowe gazety i wytnijcie z nich obrazki zimowych ubrań. Przyklejcie je w odpowiednim miejscu, tak aby postać była gotowa na zimowy spacer.
- Zagadki:
Czapka
To dopiero jest zagadka! Bywa w kropki, bywa gładka. Nosisz zimą ją na głowie, kto mi nazwę jej dziś powie?
Szalik
Miękki, długi, w paski bywa, szyję twą przed zimą skrywa.
Kurtka
Ciepły kołnierz, mocny zamek,
guziki, rękawy.
Jestem z tobą zawsze podczas
śniegowej zabawy.
Rękawiczki
Dziesięć palców z ciepłej wełny,
z zamszu lub ze skórki.
Grzeją ręce, gdy się słonko
chowa poza chmurki. - Gra online:
Piątek 28 stycznia 2022r.
Przypomnijcie sobie słowa i układ ruchowy do piosenki „zimowa poleczka” oraz spróbujcie zatańczyć z rodzicami/opiekunami lub rodzeństwem.
Wytnijcie po linii 4 elementy , przyklejcie w odpowiednim miejscu, a następnie pokolorujcie bałwanka.
- Wysłuchajcie wiersz pt. „Dziewięć bałwanków”i odpowiedzcie na pytania
- Ten pierwszy bałwanek na brzuszek pękaty.I pasek szeroki, co dostał od taty. Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie.
- Czy mu w nim nie ciężko? Kto na to odpowie?
- Ten trzeci bałwanek też bielutki cały.
W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.
A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.
Chyba nic nie słyszy, no, bo nie ma uszu.
A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.
I chce, żeby długo była mroźna zima.
A szósty bałwanek zupełnie malutki.
Szepcze cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”
A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.
Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.
A ósmy bałwanek ma kilka wąsików,
Kapelusz na głowie i osiem guzików.
Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.
Ale głośno krzyczy „Niech mróz długo trzyma!”. - Numerowanie kolejnych bałwanków, omówienie wyglądu każdego z nich – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi:
– Co mają na głowie?
– Ile guzików ma każdy kolejny bałwanek?
– Który z bałwanków ma wesołą minę?
– Co mówi szósty/ósmy/dziewiąty bałwanek?
Poniedziałek 6 grudnia 21.
Zadanie 1
Obejrzyjcie uważnie film edukacyjny.
Spróbuj opowiedzieć jak Kot pomagał Mikołajowi.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej informacji o Historii Prawdziwego Mikołaja zajrzyj w zakładkę Zdalna nauka Króliczki
Zadanie 2
Świąteczne krasnale – pomocnicy św. Mikołaja. Znajdź jednakowe krasnale. Ćwiczymy spostrzegawczość.
Zadanie 3
Spróbujcie narysować małego Mikołaja, podobnego do tych, które były w poprzednim zadaniu. Pomoże Wam w tym instrukcja autora.
Jeśli podoba Ci się takie rysowanie poniżej masz kolejne propozycje.
Zadanie 4
Trochę ruchu. Obserwując taniec dzieci spróbuj zatańczyć. Powodzenia.