Gry i zabawy

Zapraszamy do zabawy w liczenie, „sadzenie” wiosennych kwiatków

Kolejna dawka rytmicznej zabawy.

Zabawy matematyczne

Nowa propozycja zabawy Marii Jose Sanchez Parra. Rytmiczne klaskanie

Zabawy usprawniające dłonie i przygotowujące do nauki pisania

Propozycja zabawy w parach


Kolejna propozycja zabawy rytmiczno – muzycznej do muzyki Clap, Clap Song

Do tej samej muzyki możemy poruszać się klaszcząc rytmicznie (być może pamiętacie z Tańców)
1. przed sobą
2. pod uniesionym kolanem
3. przed sobą
W refrenie – improwizacja ruchowa
1. przed sobą
2. za sobą
3. przed sobą


Zabawy rytmiczno – muzyczne 🙂


Dzień 6

Dzisiaj proponujemy zabawy z wodą
„Co pływa, a co tonie?”
Potrzebne matreiały:

  • naczynie z wodą
  • różne dostępne w domu przedmioty np.: nakrętki, klocki, spinacze, korek od butelki, plastelina w kulce – Liczymy na waszą pomysłowość i kreatywność w znajdowaniu przedmiotów,
  • kartkę papieru, na której zaznaczać będziecie wyniki eksperymentu z podziałem na to co tonie (np. narysujcie szklankę, w połowie jej kreskę i poniżej kreski kolorową kropkę) i to co pływa po powierzchni (np. narysujcie szklankę, w jej połowie kreskę i kropkę na kresce)
  • Jeśli umiecie już pisać napiszcie co tonie, a co pływa, ale można też narysować przedmioty.

Dzień 5

Troszkę przypominajki z angielskiego

Link do PDF


Dzień 4

Potrzebne materiały:

  • patyk o długości 25 cm
  • 2 białe kółka 2cm, z dziurką
  • 10 kolorowych pasków papieru 21 cm (długość), 0,5 cm (szerokość)
  • klej, nożyczki, taśma klejąca

Sposób wykonania:
– do pierwszego kółka przyklejamy promieniście paski papieru,
– następnie łączymy z drugim kółkiem od góry
– przekuwamy patyczkiem przez dolne i górne kółko
– koniec patyka zaklejamy taśmą klejącą

Wzór jak wykonać zabawkę


Dzień 3

Kartofel

Cel: Połączenie wszystkich liczb od 1 do 20
Potrzebne materiały:

  • Kartka papieru
  • Kredki, tyle sztuk ile graczy (najlepiej w różnych kolorach)
  • Dobry humor

Przygotowanie planszy:
Na kartce piszemy w różnych miejscach (rozsypane) liczby od 1 do np. 20 (w przypadku młodszych dzieci proponujemy do 10)
Przebieg gry:

  • Gracz1 rysuje koło (kartofel) wokół 1 i 2 łączy je linią,
  • Gracz2 rysuje koło wokół 3 i łączy ją z 2,
  • Kolejny gracz łączy 3 z 4 i tak dalej do połączenia wszystkich,

Warunki:

  • Nie można przecinać linii
  • Bezpiecznie można przechodzić przez „kartofel” i tam można przecinać linię
  • Złamanie warunku wiąże się z delikatnym pociągnięciem gracza za ucho
Przykładowa plansza.
Uwaga! Dzieciom młodszym (3/4 latki) warto wskazywać, którą liczbę mają zakreślić w kółko

Dzień 2

Zapraszamy do wspólnej rytmicznej zabawy przy muzyce.

Poniżej link do muzyki

Kokoleoko

Uwaga!
Dzieci z grupy III Króliczków mogą chcieć modyfikować klaskanie w refrenie 😉 , bo lubimy po swojemu klaskać.


Dzień 1

„Cicha Julka” – idealna gra do wyciszenia dziecka

Potrzebne materiały

  • Kostka do gry
  • ołówek/długopis
  • Karta kontrolna z tabelką wykonaną odręcznie: Poziomo – imiona graczy, Pionowo – cyfry od 1 do 6

Zasady gry:

  1. Każdy gracz kolejno rzuca kostką
  2. Zadaniem każdego gracza jest wyrzucić kolejno od 1 do 6 oczek
  3. Wyrzucone oczka zapisuje się na karcie kontrolnej
  4. Po wyrzuceniu 1(jedynki) – Gracz, który ją wyrzucił milczy,
  5. Pozostali gracze, którzy jeszcze nie wyrzucili 1(jedynki) mogą rozmawiać, dopóki jej nie wyrzucą,
  6. Odezwanie się Gracza przekreśla uzyskane przez niego punkty i musi zacząć zbierać swoje punkty od nowa. Uwaga! Dopóki nie wyrzuci 1(jedynki) może się odzywać.
  7. Wygrywa ten Gracz, który wyrzuci w kolejności od 1 do 6 oczek i nie odzywa się w tym czasie.

Grę można wydłużyć poprzez wprowadzenie zasady, że po wyrzuceniu w kolejności od 1 do 6 kontynuujemy grę wyrzucając kolejno od 6 do 1