Rytmika z Panią Jolą

Dla wszystkich grup

Dzień dobry,

Dzisiaj trochę potańczymy do piosenki „W moim ogródeczku”.

“W moim ogródeczku” – muzyka i słowa D. I K. Jagiełło

1. W moim ogródeczku rosną śliczne kwiatki,
czerwone różyczki, błękitne bławatki. / 2x

2. Ułożę bukiecik piękny kolorowy,
zaniosę rodzicom, gdy będzie gotowy. / 2x

3. Gdy mama się spyta skąd te śliczne kwiatki,
to z mego ogródka, to z mojej rabatki.

Zapraszam do tańca – instrukcja

W moim ogródeczku – muzyka do tańca

Zaśpiewajmy razem

Miłej zabawy,
Pani Jola


Dla grupy V i VI

Dzień dobry,

Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „Szkoła czeka”. Jeśli dzieci chciałyby zaśpiewać dla mnie tę bądź inną piosenkę, proszę o przesłanie nagrania na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl
Do piosenki „Szkoła czeka” dołączam również nagranie samego akompaniamentu.

Życzę zdrowia,
Pani Jola

Piosenka “Szkoła czeka”

1. Szkoła, czeka na nas szkoła,

więc z przedszkolem żegnam się.

Dzwonek w szkole dziś mnie woła,

pilnym uczniem już być chcę.

Ref:

Tu ławeczki są za małe i krzesełka małe też.

Klasa w szkole stoi pusta, poznać z nami też się chce.

Na przygodę nas zaprasza miła Ola, piesek As.

Nowe książki mam i kredki, więc do szkoły iść już czas.

2. Ładnie jestem dziś ubrany,

bo żegnamy przecież się.

Patrzę czasem w stronę mamy,

łezka w oku kręci się.

Ref:

Lecz nie będę dzisiaj płakać, choć ostatni to jest dzień.

Pójdę śmiało nową drogą. Jest ciekawa – to już wiem.

Na przygodę mnie zaprasza miła Ala, piesek As.

Nowe książki mam i kredki, więc do szkoły iść już czas

Dla grupy II i IV

Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „W moim ogródeczku” muzyka i słowa D. i K. Jagiełło
oraz do pokolorowania biedronki. Jeśli dzieci chciałyby pokazać mi swoją kolorowankę, proszę o przesłanie na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Dla grupy I i III

Dzień dobry,

Dzisiaj zapraszam dzieci do wysłuchania piosenki „W moim ogródeczku” muzyka i słowa D. i K. Jagiełło
oraz do pokolorowania biedronki. Jeśli dzieci chciałyby pokazać mi swoją kolorowankę, proszę o przesłanie na mój adres mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Posłuchajcie


Dzień dobry,

Ostatnio wysłałam wam piosenkę pt.: „Przedszkolna samba”. Mam nadzieję, że się wam spodobała. Spróbujcie tym razem sami pośpiewać z moim akompaniamentem. Moje nagranie ma więcej zwrotek, które możecie wykorzystać do tańca.

Do następnego razu,
Pani Jola

Dla grupy III i IV

Dzień dobry,

Ostatnio wysłałam do was piosenkę pt.:”Morskie przygody”. Mam nadzieję, że się wam spodobała.
Tym razem spróbujcie pokolorować oraz połączyć kropki na obrazkach przedstawiających statek piracki
i żaglowiec.
Chętnie zobaczę wasze prace. Mój email: mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Do następnego razu,
Pani Jola

Dla grupy I i III

Dzień dobry,

Dzisiaj pobawmy się z piosenką pt.:”Pomogę mamusi”, muzyka T. Kiesewetter słowa H.Ożogowska

Do następnego razu,
Pani Jola


Witajcie dzieciaki,

Ostatnio wysłałam do was muzykę pana Vivaldiego. Dzisiaj przesyłam muzykę pana Vivaldiego, Chopina
i Straussa, ale tym tym razem chciałabym żebyście popatrzyli na małego ludzika jadącego razem z muzyką. Zwróćcie uwagę kiedy muzyka będzie głośna kiedy cicha, wolna albo szybka.

Miłego oglądania, no i powtarzajcie piosenki, i nie zapomnijcie o piosenkach dla waszych mam.

https://www.youtube.com/watch?v=Df89_lrTotA – A.Vivaldi „Wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=TMJcg7vubgI – F.Chopin „Walc minutowy”

https://www.youtube.com/watch?v=Pnm50nou92E  –  J.Strauss „Marsz Radeckiego”

Do następnego razu,

Pani Jola


Dzień dobry,

Dzisiaj zapraszam was do obejrzenia programu, w którym muzycy będą grać muzykę pana Straussa, z waszą pomocą.
Będziecie potrzebować kilku domowych instrumentów. Są to:

1. Plastikowa miska

2. Drewniane łyżki kuchenne

3. Dwie grzechotki – jeśli macie pojemniki po kinder niespodziankach, możecie je wypełnić ryżem albo kaszą i grzechotki gotowe

Tak więc, poproście mamę o miskę i łyżki oraz spróbujcie zrobić własne grzechotki.

Życzę wam wspaniałej zabawy:

Do następnego razu,

Pani Jola

Pani Jola przygotowała specjalnie dla naszych przedszkolaków przygotowała nagrania piosenek i propozycje zabaw.

Dla grupy I i III

Dzień dobry,

Dzisiaj, w ten majowy dzień, zabawcie się w żabki.

Żabki wybierają się na spacer do sadzawki:

hop, hop, hop…odpoczywają i znowu hop, hop, hop. Przysiadają na brzegu sadzawki i moczą łapki, jak to zwykle robią żabki.

Teraz hop i wskakują do wody…

Przyszła pora, aby się trochę osuszyć. Żabki wychodzą na brzeg i suszą się w słońcu. Cała ta żabia gimnastyka sprawiła, że zrobiły się głodne. Każda żabka siedzi teraz nieruchomo i cierpliwie czeka, aż przeleci jakiś owad i wtedy długim językiem chwyta go i zjada. Pamiętajcie, że żabki muszą siedzieć nieruchomo żeby nie spłoszyć owada. Żabki są bardzo uważne.

Jak się najedzą to masują sobie brzuchy.

Udało się złapać? Ile owadów zjadły żaby?

Posłuchajcie teraz muzyki i odpocznijcie.

Do następnego razu,
Pani Jola

Dla grupy II i IV

Dzień dobry,

Czy lubicie podróżować? Ja bardzo. Wybierzmy się zatem w podróż morską. Zapraszam was do zabawy z piosenką pt.: „Morskie przygody”.

„Morskie przygody”
sł.: U. Piotrowska
muz.: M. Mielnicka-Sypko

1. Już od dawna o tym marzę ,
żeby dzielnym być żeglarzem.
i popłynąć w świat nieznany,
przez trzy wielkie oceany,
przez trzy wielkie oceany.

2. Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę ,
pogawędzę z wielorybem,
pogawędzę z wielorybem.

3. Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię ,
a rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne,
bo to zwierzę niebezpieczne.

4. A gdy mama do mnie powie
Czas, by wrócił twój żaglowiec,
zaraz wrócę, daję słowo
i popłynę jutro znowu,
i popłynę jutro znowu.

Do następnego razu,
Pani Jola

Dla grupy V i VI

Dzień dobry,

Czy lubicie podróżować? Ja bardzo. Wybierzmy się zatem w podróż do dalekiej Amazonii. Któż tam mieszka, ciekawe? Posłuchajcie piosenki pt.: „Przedszkolna samba”

„Przedszkolna samba”

I. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref.:
Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)

II. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref.:
Tańczmy sambę…

Do następnego razu,
Pani Jola


Dla grupy I i III

Dzień dobry,

Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.

Dla grupy II i IV

Dzień dobry,

Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.

Dla grupy V i VI

Dzień dobry,

Zapraszam dzisiaj do zabawy z dźwiękami.

Do zobaczenia,
Pani Jola


Dla grupy I i III

„Zajączek” – słowa i muzyka Danuta i Karol Jagiełło

I. Mały zajączek skacze po łące,
   Zbiera dla mamy kwiatki pachnące.
Refren:
La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x

II. Stanął na chwilkę, liczy kwiatuszki,
Patrzy wokoło, nadstawia uszki.

Refren:
La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2X

III. Wtem psotny wietrzyk poruszył drzewem,
      Zając się spłoszył, co to jest, nie wie.

Refren: La, la, la, la, la la, la, la, la.
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x

IV. Podkulił ogon i stulił uszki,
    Zmyka do domu, niesie kwiatuszki.

Refren:
La, la, la, la, la, la, la, la, la
Dużo kwiatuszków zajączek ma. 2x

Dla grupy II i IV

TRA, LA, LA, DLA MAMY

 1. Moja mama jest kochana,
 Moja mama wszystko wie
 Kiedy do mnie się uśmiecha
 Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la, tram pam pam najpiękniejszą mamę mam
Tra la la, tram pam pam Zaraz buzi mamie dam.

2. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la, tram pam pam, najpiękniejszą mamę mam
Tra la la, tram pam pam. Zaraz buzi mamie dam.

Dla grupy V i VI


Dla grupy I i III

Przesyłam piosenkę pt.:”Wiosna, wiosna” słowa i muzyka D. i K. Jagiełło

Dla grupy II i IV

Polecam dzieciom kolorowankę “Muzyczne notatki”.

Dla dzieci, które są chętne do przesłania pracy do mnie podaję adres e-mail:

mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Dla grupy V i VI

Polecam dzieciom kolorowankę “Trzymając się nut”.

Dla dzieci, które są chętne do przesłania pracy do mnie podaję adres e-mail:

mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Do następnego razu,
Pani Jola


Dla grupy V i VI

Piosenka pt: „Mama i tata” słowa Z. Dmitroca, muz. J. Lawgmin

Dla grupy II i IV

Piosenka pt: „Jaki to dzień” muzyka i słowa D.K.Jagiełło

Dla grupy I i III

Piosenka pt: „Tra la la dla mamy”

Świąteczne życzenia

Dzień dobry dzieci,

Ostatnio przesłałam wam piosenkę pt: „Wielkanocny koszyczek”. Posłuchajcie tej piosenki raz jeszcze i pokolorujcie wielkanocny koszyczek:

Jeśli chcielibyście pokazać mi waszą pracę to poproście mamę albo tatę o zrobienie zdjęcia i przesłanie do mnie mdk.jolanta.szopa@wp.pl

Wesołych Świąt i do następnego razu,
Pani Jola  🙂


Dzieci 5 – 6 letnie i 4 – 5 letnie

Dzień dobry dzieci,

Niebawem będą święta Wielkanocne i będziecie kolorować jajka. Czy macie już jakieś pomysły jak pokolorujecie jajka? Możecie poćwiczyć tutaj:

Popróbujcie również kropkowanek:

Jeśli chcielibyście pokazać mi wasze prace, to poproście mamę albo tatę o zrobienie im zdjęcia. (Podaję e-mail, na który można przesłać zdjęcie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl)

Spróbujcie się teraz zamienić w kurczaka, który śpi jeszcze w skorupce. Teraz powolutku zaczynacie ruszać jedną nogą, teraz drugą. Kurczak chwilę odpoczywa. Próbuje teraz przebić skorupkę dziobem. Wyciąga jedno skrzydło, drugie i w końcu cały wydostaje się ze skorupki i idzie na pierwszy spacer.

A co mówi?

Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. Wielkanocne Zabawy – muz. J. Świder,  sł. D. Graj

Piosenka  “Wielkanocne Zabawy” – muz. J. Świder,  sł. Danuta Graj

1. Był niedawno bal świąteczny, bal dla jajek – bal jajeczny,
kostiumowy, kostiumowy.

2. Każde jajko się przebrało, w kostium piękny jakich mało –
barwny nowy, barwny nowy.

3. A po nocy pełnej szaleństw wybrać chciano króla balu
przed porankiem, przed porankiem.

4. Jak się jednak okazało, każde jajko się przebrało
za pisankę, za pisankę.

Do następnego razu,
Pani Jola  🙂


Dzieci 3 – 4 letnie

Dzień dobry dzieci,

Niebawem będą święta Wielkanocne i będziecie kolorować jajka. Czy macie już jakieś pomysły jak pokolorujecie jajka? Możecie poćwiczyć tutaj

Jeśli chcielibyście pokazać mi wasze pisanki, to poproście mamę albo tatę o zrobienie jej zdjęcia. (Podaję e-mail, na który można przesłać zdjęcie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl  )

Spróbujcie się teraz zamienić w kurczaka, który śpi jeszcze w skorupce. Teraz powolutku zaczynacie ruszać jedną nogą, teraz drugą. Kurczak chwilę odpoczywa. Próbuje teraz przebić skorupkę dziobem. Wyciąga jedno skrzydło, drugie i w końcu cały wydostaje się ze skorupki i idzie na pierwszy spacer.

A co mówi?

Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. „Wielkanocny koszyczek” –  muz. D.K. Jagiełło

Do następnego razu,
Pani Jola  🙂


Tydzień 3 (8-10 kwietnia)

Dzieci 5-6 letnie

Dzień dobry dzieci,

Wiosna, cieplejszy wieje wiatr. WIOSNA!!!

Czy tęsknicie za przedszkolem? Ja bardzo.

Proponuje, żebyśmy przypomnieli sobie jak rozśpiewujemy nasze głosy. Usiądźcie wygodnie

i wyprostujcie plecy. Zaczynamy najpierw od kilku wdechów i wydechów.

Wyobraźcie sobie, ze w brzuchu jest balon, który będziecie wypełniać powietrzem. Wciągamy powoli powietrze, balon się powiększa. Wypuszczamy powoli, balon się kurczy i znowu wciągamy, balon się powiększa, wypuszczamy powoli, balon się kurczy. I jeszcze raz…

Teraz, będziecie śpiewać razem ze mną: SOL MI DO. Włączcie nagranie.

Jeśli macie ochotę kolorować, to poniżej są nutki, które bardzo chciałyby być kolorowe

Do następnego razu,
Pani Jola 


Dzieci 4 – 5 letnie

Dzień dobry dzieci,

Zapraszam dzisiaj dzieci do wysłuchania piosenki o zakochanym bocianie. Mam też rozśpiewankę, która pomoże dzieciom rozćwiczyć głos.


Wiosna, cieplejszy wieje wiatr. WIOSNA!!!
Czy tęsknicie za przedszkolem? Ja bardzo. Mam nadzieje, ze niedługo się spotkamy.
Tymczasem posłuchajcie piosenki o zakochanym bocianie i jego rozterkach

“Bocian” – sł. Janusz Szczepkowski, muz. Jolanta Szopa -Tabisz

1. Bocian się zakochał raz
W najpiękniejszej z wszystkich żab
Chodził za Nią cały dzień
I klekotał: Kle, Kle, Kle
Żaba woła: Rechu, Rech ,
Nie wiadomo tak czy nie,
aż od plotek kipiał staw
co za miłość ach, ach, ach

Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle (bis)

2. Chodź dokoła milion żab,
bocian człapie człap, człap, człap
W zimnym stawie cały dzień
szuka, biega żabki swej
Żaba woła: Kum, Kum, Kum
drogi boćku jestem tu
Bocian na to: Kle, Kle, Kle
Która z was tą moją jest

Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle

Jeśli macie ochotę kolorować, to poniżej są nutki, które bardzo chciałyby być kolorowe

Do następnego razu,
Pani Jola


Dzieci 3 – 4 letnie


Tydzień II (1 – 3 kwietnia)

Dzieci 5 – 6 letnie

Dzień dobry dzieci,

Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.
Czy już wiesz kto to taki?

Tak, to wiosna!

Zamień się teraz w drzewo. Stań i wyobraź sobie, że twoje nogi są jak korzenie które wchodzą głęboko w ziemię. Zamknij oczy, rozłóż ręce, palce zaciśnięte. Teraz powoli zacznij otwierać palce tak, jakby to były listki, które się budzą. Powoli…Nagle przyszedł wiatr i całe gałęzie się ruszają, nogi są nieruchome. Wiatr ustaje i znowu listki się budzą…

Rytmiczanki
Rozpoczyna się nowy miesiąc. Czy wiecie jak się nazywa?  Kwiecień. Może ktoś z was pamięta przysłowie o kwietniu?

Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
Choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje

Posłuchajcie nagrania z przysłowiami.

Spróbujcie teraz na swój sposób powiedzieć przyłowie. Jeśli chcecie się pochwalić swoimi pomysłami, to poproście rodziców o nagranie swoich Rytmiczanek.

(Podaję email, na który można przesłać nagranie: mdk.jolanta.szopa@wp.pl i strona344@wp.pl   )

Do następnego razu
Pani Jola  🙂


Dzieci 5 – 6 letnie

Dzień dobry dzieci,

Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.
Czy już wiesz kto to taki?

Tak, to wiosna!

Zamień się teraz w drzewo. Stań i wyobraź sobie, że twoje nogi są jak korzenie które wchodzą głęboko w ziemię. Zamknij oczy, rozłóż ręce, palce zaciśnięte. Teraz powoli zacznij otwierać palce tak, jakby to były listki, które się budzą. Powoli…Nagle przyszedł wiatr i całe gałęzie się ruszają, nogi są nieruchome. Wiatr ustaje i znowu listki się budzą…

Teraz wysłuchajcie piosenki pt „Kwiatowa wróżka” – muz. Tadeusz Pabisiak,  sł. Agnieszka Galica

1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle:
tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile.

Refren: To wiosna, to wiosna,
zielona wiosna,
razem z deszczem,
ciepłym deszczem
kwiaty nam przyniosła.

Spytaj więc bociana i spytaj skowronka:
kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach?

Refren: To wiosna, to wiosna …

A może to wróżka, co wszystko czaruje.
drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.

Refren: To wiosna, to wiosna …


Dzieci 3 – 4 letnie

Dzień dobry dzieci,

Czy ktoś z was wie co to za wróżka co wszystko maluje dookoła? Drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje. Czy już wiesz kto to taki?

Tak, to wiosna!

Zapraszam was do zabawy z piosenką „Kukułka”. Jesteście kukułkami w lesie, siedzicie w gniazdku i razem z piosenka zaczynacie mówić KU-KU, KU-KU! Wyskakujecie z gniazdka i lecicie po lesie. Zatrzymujecie się na KU-KU, KU-KU! I znów lecicie.

Zapraszam do zabawy z piosenką (niemiecka melodia ludowa, sł. Jacek Hilchen)

Ku-ku, ku-ku!
Precz zimo zła!
Już bociek leci,
cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!
Już kwitnie sad!
W gałązkach drzewa
już ptaszek śpiewa.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Ku-ku, ku-ku!
Już ciepły wiatr.
Zatańczmy w koło,
bo nam wesoło.
Wiosna, wiosna
idzie przez świat.

Do następnego razu ,
Pani Jola  🙂


Tydzień I (25-27 marca)

Propozycje zabaw

Dzieci 5 – 6 letnie:

1. Czy słyszysz jakieś dźwięki? Jakie one są, wysokie, średnie czy niskie?

Dziecko może zamknąć oczy, a rodzic w tym czasie stuka w różne przedmioty. Dziecko próbuje odgadnąć co to było. Proponuję zamieniać się rolami

2. Kolorowanki online.

Jaki to instrument?


Dzieci 5 – 6 letnie

Dzień dobry dzieci,

Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego.

Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną?

Poproście kogoś aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.

…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….

Teraz wysłuchajcie piosenki pt „Artysta Marzec”

Jakich kolorów użył Artysta Marzec?

Wysłuchajcie piosenki raz jeszcze, chwyćcie za magiczny pędzel i malujcie razem z Artystą Marcem.

Tekst piosenki

1. Spojrzał na świat Marzec i chwycił za pędzel
zaraz te szarości i brązy przepędzę

Ref  Choć farb mam niewiele, nie martwię się wcale
Ważniejsze jest aby prawdziwy mieć talent

2. Mam trochę błękitu i trochę zieleni
Wystarczy to żeby krajobraz odmienić.

Ref  Choć….

3. Zieleni zabrakło, muszę w takim razie
Na gałązkach białe namalować bazie.

Ref  Choć….

4. A na trawy prysnę żółtych plam niemało
By mojemu dziełu nic nie brakowało

Ref  Choć….

Do następnego spotkania,
Pani Jola  🙂


Dzieci 4 – 5 letnie

Dzień dobry dzieci,

Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego. Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną? Poproście kogoś aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.

…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….

Wspaniale! A kto jeszcze rośnie i rośnie, i to cały czas? To Wy kochani.
Wy kochani rośniecie każdego dnia. Jesteście coraz więksi. Pokażcie jacy jesteście duzi. Poproście rodziców żeby zmierzyli jacy jesteście duzi. Jak się spotkamy w przedszkolu mam nadzieję już niedługo, to powiecie mi ile każdy z was urósł; a teraz posłuchajcie piosenki pt „Nie jestem już maluchem”

Do następnego spotkania,
Pani Jola  🙂


Dzieci 3 – 4 letnie

Dzień dobry dzieci,

Świat dookoła nas robi się coraz bardziej kolorowy. Wszystko budzi się ze snu zimowego. Za chwilę zamienicie się w cebulki, z których będą wyrastać kwiatki. Jakie znacie kwiatki, które budzą się wiosną? Poproście kogoś, aby dał wam sygnał do rośnięcia. Mama, tata, brat albo siostra może delikatnie uderzyć w pokrywkę. Może macie jakiś instrument w domu, który możecie wykorzystać.

…Rośniecie powoli, powoli, powoli aż do samego słoneczka….

Wspaniale! A kto przylatuje do nas z Afryki?

Tak, to bocian. Jak mówi bocian? KLE, KLE, KLE…

A czy widzieliście kiedyś żabę? Jak mówi żaba? KUM, KUM, KUM….

Posłuchajcie teraz piosenki o żabkach i bocianach.

Do następnego spotkania,

Pani Jola  🙂