Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
Oddział II
Grudzień 2020 r.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
- Poznanie oznak zimy, umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy
- Dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych
- Uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom
- Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą
- Zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami; nabywanie umiejętności składania życzeń
- Utrwalenie nazw części ciała
- Przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
- Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem; umiejętność tworzenia prezentów, odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent
- Poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej; śpiewanie kolęd oraz piosenek z repertuaru dziecięcego umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia
- Przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych
- Utrwalanie podstawowych kolorów; usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)
Listopad 2020 r.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
- Rozpoznanie symboli narodowych
- Zainteresowanie krajem, podanie jego nazwy oraz stolicy
- Uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych
- Doskonalenie sprawności manualnej i spostrzegawczości poprzez składanie obrazka w całość i dostrzeganie podobieństw i różnic
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim
- Rozpoznanie sygnału świetlnego, rozróżnianie jego kolorystyki
- Poznanie pracy policjanta i strażaka
- Rozpoznanie kształtów takich jak: koło, trójkąt, kwadrat
Październik 2020 r.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
- Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
- Obserwacja zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pór roku.
- Zwrócenie uwagi na różnorodność kształtów i kolorów liści .
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
TEMATY KOMPLEKSOWE
- Owoce i warzywa
- Jesień w parku i lesie
- Przygotowania do zimy
Wrzesień 2020 r.
- Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy.
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
- Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
- Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
- Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie.
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim.
- Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
- Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.