Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
Oddział II

Grudzień 2020 r.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Poznanie oznak zimy, umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy
  • Dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych
  • Uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom
  • Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą
  • Zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami; nabywanie umiejętności składania życzeń
  • Utrwalenie nazw części ciała
  • Przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
  • Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem; umiejętność tworzenia prezentów, odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent
  • Poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej; śpiewanie kolęd oraz piosenek z repertuaru dziecięcego umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia
  • Przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych
  • Utrwalanie podstawowych kolorów; usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę
  • Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)

Listopad 2020 r.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  •  Rozpoznanie symboli narodowych
  • Zainteresowanie krajem, podanie jego nazwy oraz stolicy
  • Uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych
  • Doskonalenie sprawności manualnej i spostrzegawczości poprzez składanie obrazka w całość i dostrzeganie podobieństw i różnic
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim
  • Rozpoznanie sygnału świetlnego, rozróżnianie jego kolorystyki
  • Poznanie pracy policjanta i strażaka
  • Rozpoznanie kształtów takich jak: koło, trójkąt, kwadrat

Październik 2020 r.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  •  Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
  • Obserwacja zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pór roku.
  • Zwrócenie uwagi na różnorodność kształtów i kolorów liści .
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.

    TEMATY KOMPLEKSOWE
  1. Owoce i warzywa
  2. Jesień w parku i lesie
  3. Przygotowania do zimy

Wrzesień 2020 r.

  •  Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy.
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
  • Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
  • Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie.
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim.
  • Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
  • Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.