Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne grupa I


Styczeń 2021 r.

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku; rozwijanie umiejętności aktorskich; odczuwanie wspólnej radości
  • poznanie nazw dni tygodnia; kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień; odczuwanie życzliwości dla innych osób
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru, dostrzeganie różnic w porach roku; rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy; kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu; rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych
  • rozumienie pojęcia rodzina; nazywanie członków rodziny; zacieśnianie więzi rodzinnych, przygotowania do ,,Dnia Babci i Dziadka,, nauka piosenek i wierszy z okazji tego dnia
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek; stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć
  • Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, Pana Poety.
  • Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (solidarność, piękno, tolerancja, sprawiedliwość)

Grudzień 2020 r.

  • Poznanie oznak zimy, umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy
  • Dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych
  • Uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom
  • Zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami; nabywanie umiejętności składania życzeń
  • Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem; umiejętność tworzenia prezentów, odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent
  • Poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej; śpiewanie kolęd oraz piosenek z repertuaru dziecięcego umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia
  • Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, B. Grimm, G. Kasdepke, A.A. Milne.
  • Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)

Listopad 2020 r.

  • Rozpoznawanie symboli narodowych
  • Zainteresowanie krajem, podanie jego nazwy oraz stolicy
  • Uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych
  • Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, B. Grimm, G. Kasdepke, A.A. Milne.
  • Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną.
  • Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa)
  • Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia.
  • Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)
  • Doskonalenie sprawności manualnej i spostrzegawczości poprzez składanie obrazka w całość, dostrzeganie podobieństw i różnic 

Październik 2020 r.

  • Integrowanie grupy rówieśniczej.
  • Poznanie oraz obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt związanych z porą roku( wiewiórka, jeż, sarna, dzięcioł).
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodą poprzez obserwację, doświadczenia oraz twórczość I. Salach, M. Barańskiej, H. Zdzitowieckiej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw.
  • Rozumienie znaczenia jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia.
  • Budowanie poczucia własnej wartości, wzmacnianie emocjonalne dziecka.
  • Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa.
  • Rozróżnienie uczestników ruchu drogowego( piesi, kierowcy, pasażerowie).
  • Poznanie pracy policjanta- wygląd munduru, narzędzia pracy.
  • Poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię- sygnalizator świetlny, zebra.

Wrzesień 2020 r.

  • Integrowanie grupy rówieśniczej
  • Zapoznanie się z innymi dziećmi, z nauczycielami i pracownikami obsługi
  • Tworzenie przyjaznej dziecku atmosfery
  • Budowanie poczucia własnej wartości, wzmacnianie emocjonalne dziecka
  • Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa
  • Zapoznanie z salą dydaktyczną oraz przedszkolem
  • Zapoznanie się z zasadami obowiązującymi w życiu przedszkolnym
  • Zapoznanie z zasadami przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim