Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne grupa I
Styczeń 2021 r.
- poznanie tradycji witania Nowego Roku; rozwijanie umiejętności aktorskich; odczuwanie wspólnej radości
- poznanie nazw dni tygodnia; kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień; odczuwanie życzliwości dla innych osób
- nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru, dostrzeganie różnic w porach roku; rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie
- poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy; kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu; rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych
- rozumienie pojęcia rodzina; nazywanie członków rodziny; zacieśnianie więzi rodzinnych, przygotowania do ,,Dnia Babci i Dziadka,, nauka piosenek i wierszy z okazji tego dnia
- rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek; stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć
- Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, Pana Poety.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (solidarność, piękno, tolerancja, sprawiedliwość)
Grudzień 2020 r.
- Poznanie oznak zimy, umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy
- Dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych
- Uświadomienie konieczności niesienia zimą pomocy ptakom
- Zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami; nabywanie umiejętności składania życzeń
- Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem; umiejętność tworzenia prezentów, odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent
- Poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej; śpiewanie kolęd oraz piosenek z repertuaru dziecięcego umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia
- Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, B. Grimm, G. Kasdepke, A.A. Milne.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)
Listopad 2020 r.
- Rozpoznawanie symboli narodowych
- Zainteresowanie krajem, podanie jego nazwy oraz stolicy
- Uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych
- Rozwijanie zainteresowań bajkami poprzez twórczość H.Ch. Andersena, B. Grimm, G. Kasdepke, A.A. Milne.
- Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną.
- Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa)
- Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia.
- Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości (miłość, przyjaźń, szacunek)
- Doskonalenie sprawności manualnej i spostrzegawczości poprzez składanie obrazka w całość, dostrzeganie podobieństw i różnic
Październik 2020 r.
- Integrowanie grupy rówieśniczej.
- Poznanie oraz obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt związanych z porą roku( wiewiórka, jeż, sarna, dzięcioł).
- Rozwijanie zainteresowań przyrodą poprzez obserwację, doświadczenia oraz twórczość I. Salach, M. Barańskiej, H. Zdzitowieckiej.
- Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw.
- Rozumienie znaczenia jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia.
- Budowanie poczucia własnej wartości, wzmacnianie emocjonalne dziecka.
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa.
- Rozróżnienie uczestników ruchu drogowego( piesi, kierowcy, pasażerowie).
- Poznanie pracy policjanta- wygląd munduru, narzędzia pracy.
- Poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię- sygnalizator świetlny, zebra.
Wrzesień 2020 r.
- Integrowanie grupy rówieśniczej
- Zapoznanie się z innymi dziećmi, z nauczycielami i pracownikami obsługi
- Tworzenie przyjaznej dziecku atmosfery
- Budowanie poczucia własnej wartości, wzmacnianie emocjonalne dziecka
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa
- Zapoznanie z salą dydaktyczną oraz przedszkolem
- Zapoznanie się z zasadami obowiązującymi w życiu przedszkolnym
- Zapoznanie z zasadami przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim