Zdalne nauczanie 2020/2021

Piątek 14.05.2021r. Bądź gotowy dziś do drogi

Cel :  Kształtowanie nawyków rozważnego i odpowiedzialnego korzystania z roweru w ruchu  drogowym

Zadanie 1

Rodzic daje dziecku kartkę i zatemperowaną kredkę. Prosi dziecko aby położyło kartkę poziomo i rysowało obrazek według wskazówek na filmie ; w trakcie rysowania zgadło co to jest.

Zadanie 2

Rodzic pyta dziecko, co trzeba zrobić by być bezpiecznym jadąc na rowerze. Po rozmowie z dzieckiem czytamy mu zasady bezpiecznego korzystania z roweru.

Zasady bezpiecznego korzystania z roweru.

1. Kask dobrze dobrany i zapięty

2. Rower odpowiedniej wielkości

3. Sprawne hamulce. Zawsze przed jazdą sprawdź hamulce

4. Napompowane opony. Sprawny łańcuch

5. Działający dzwonek

6. Działające światła rowerowe z przodu i tyłu.

7. Zawiązane sznurówki.

8. Odblaskowe, widoczne z daleka i w ciemności ubrania

9. Jazda po prawej stronie

10.  Przestrzeganie znaków drogowych

11. Schodzenie z roweru przed przejściem dla pieszych, zatrzymanie, rozejrzenie czy nic nie jedzie i przeprowadzenie roweru na drugą stronę

12. Umyte uszy, bez słuchawek

Zadanie 3

Na podstawie przeczytanych wcześniej zasad dziecko ma rozwiązać zadanie. Czyli pogrupować obrazki na zachowania bezpieczne i niebezpieczne( np. na rower dobry kask czy może elegancki modny kapelusz ?)

Zadanie 4

Zadanie multimedialne Pani Ani Moroz

LINK: https://view.genial.ly/607ab8356dd96a0d4b4b4689/presentation-elementy-roweru 

Zadanie 5

Słuchamy piosenki, tańczymy, pedałujemy.. ale nie za szybko i uczymy się nowych słów

Chętnym prześlę tekst piosenki po polsku i angielsku. Proszę o zgłoszenia na email.

Zadanie 6

Zachęcam do nauki słów piosenki na poniedziałek

Majowe rowerowanie   

słowa: Ola Barcińska i Anna Moroz 

muzyka: Jolanta Szopa Tobisz 

O! Popatrzcie, kto to taki? 

Na rowerach przedszkolaki. 

Gdzie tak gnają? Gdzie tak pędzą? 

Ależ im się koła kręcą! 

A na głowach mają kaski, 

Na kurteczkach są odblaski. x 2  

Dzieci są przygotowane na majowe rowerowanie  

Hej kolego! Oto rady 

Podczas jazdy znaj zasady 

Na rowerze patrz na drogę 

Trzymaj mocno hulajnogę 

Na zielone światło czekaj! 

Hop na rower i nie zwlekaj. x 2 

Dzieci są przygotowane na majowe rowerowanie /x2 

Czwartek 13.05.2021r.  Pierwsza pomoc – ważna sprawa

Cel
Uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia 

Zadanie 1

Obejrzenie filmu co zrobić gdy ktoś potrzebuje pomocy .

Zadanie 2

Pokazanie dziecku jak wybrać numer alarmowy na komórce. Kilkukrotne przećwiczenie.

Zadanie 3

Obejrzenie filmu instruktarzowego jak się zachować w sytuacji niebezpiecznej

Zadanie 4

Przećwiczenie z,, pluszakami- zabawkami’’ różnych sytuacji. Rodzic mówi co się stało ,,zwierzakowi pluszakowi’’ a dziecko ma odpowiednio zareagować. ( np. pluszak biegał między stołami i oparzył się gorącą herbatą.. ). Do zabawy można użyć zamiast bandażu, opatrunku jałowego czy chusty trójkątnej rzeczy dostępnych w domu .

Zadanie 5

Wspólne śpiewanie piosenki ( dzieci znają więc chętnie zaśpiewają 🙂 )

Zadanie 6

Połącz w pary zadenie

Zadanie 7

Zadania Pani Oli Barcińskiej

Środa 12.05.2021r. Aktywny przedszkolak to zdrowy przedszkolak

 Cel : 

Zachęcenie do aktywności ruchowej

 Zadanie 1.

Wake up –   Obudź się

Zadaniem dziecka jest stworzenie własnego zestawu ćwiczeń a następnie prezentacja ich podczas muzyki.

Teraz zadaniem dziecka jest ćwiczenie według wskazówek słownych

Lyrics: Jump Up, Bend Down

Jump up, bend down. Shake your head all around.- Podskocz, schyl się. Kręć głową w około.

 Jump up, bend down. Hands on your head and turn around.- Podskocz, schyl się. Ręce na głowę i obróć sie

 Spin left. Spin right. Hands on your head and hold on tight. Skręś się w lewo, obróć w prawo. Ręce na głowie trzymaj mocno

Spin left. Spin right. Hands off your head. You did it right!- Obróć się w lewo. Obróć się w prawo. Ręce z głowy robisz to dobrze.

 Jump up, bend down. Shake your shoulders all around.- Podskocz, schyl się. Kręć ramionach na około.

 Jump up, bend down. Hands on your shoulders and turn around. Podskocz, schyl się. Ręce na ramionach . Obróć się

Spin left. Spin right. Hands on your shoulders and hold on tight.- Skręć się w lewo, obróć w prawo ręce na ramionach i trzymaj mocno.

 Spin left. Spin right. Hands off your shoulders. You did it right! – Obróć się w lewo, obróć się w prawo. Ręce dejmij  ramon ramionach. Zrobiłeś to dobrze

Jump up, bend down. Shake your arms all around. – Podskocz, schyl się. Kręć ramionami na około.

Jump up, bend down. Hands on your arms and turn around. – Podskocz, schyl się. Dłonie na ręce i obróć się

 Spin left. Spin right. Hands on your arms and hold on tight. – Obróć się w lewo, obróć się w prawo Dłonie na rękach i trzymaj mocno

Spin left. Spin right. Hands off your arms. You did it right! Obróć w lwo, obróć w prawo. Dłonie zdejmij z rąk. Zrrobileś to dobrze

 Jump up, bend down. Shake your hips all around.- Podskocz ,schyl się . Kręć biodrami w około.

 Jump up, bend down. Hands on your hips and turn around. – Podskocz, schyl się.Ręce na biodra i się obróć

Spin left. Spin right. Hands on your hips and hold on tight. – Skręć się w lew, obróć w prawo. Ręce na biodra i trzymaj mocno.

Spin left. Spin right. Hands off your hips. You did it right!-  skręć w lewo, skręć w prawo.  Ręce zdejmij z bioder . Zrobiłeś to dobrze.

 Jump up, bend down. Shake your knees all around.- Podskocz, schyl się. Kręć kolanami w około.

 Jump up, bend down. Hands on your knees and turn around. – Podskocz, schyl się. Ręce na kolanach i obróć się.

Spin left. Spin right. Hands on your knees and hold on tight.- Obróć w lewo. Obróć w prawo. Ręce na kolanach i trzymaj mocno.

 Spin left. Spin right. Hands off your knees. You did it right! – Skręć się w lewo, obróć w prawo. Ręce zdejmij z kolan. Roiłes to prawidłowo.

Jump up, bend down. Shake your feet all around.- Podskocz, schyl się.  Kręć stopami na około.

 Jump up, bend down. Hands on your feet and turn around. – Podskocz, schyl się. Ręce na stopach i obróć się wokoło

Spin left. Spin right. Hands on your feet and hold on tight.  Obróć w lewo, obróć w prawo. Ręce na stopach i trzymaj mocno.

Spin left. Spin right. Hands off your feet. You did it right!- Skręć w lewo, skręć w prawo. Ręce zdejmij ze stóp. Robiłeś to dobrze.

Zadanie 2

Po rozgrzewce pora na małe co nieco. Naleśniki na śniadanie będą idealne.

 „Naleśniki”, czyli rolowanie po podłodze – Rodzic rozkłada koc na podłodze i  klęczy na podłodze przy leżącym na plechach obok dziecku, które ma wyciągnięte ręce w tył (za głową). Rodzic stara się powoli i lekko obrócić (przetoczyć) dziecko na brzuch wraz z kocem by powstał naleśnik.

Zadanie 3

Zadaniem rodzica będzie rozmowa z dzieckiem o tym ,że jedzenie wpływa na kondycje fizyczną i zdrowie.

Zdaniem dzieci jest wymienienie produktów zdrowych na daną głoskę wybraną przez rodzica( np. a – arbuz, ananas , agrest).

Zadanie 4

Stworzenie z dzieckiem zdrowej przekąski. Może być to szaszłyk owocowy lub zdrowa przekąska wymyślona przez dziecko.

Zadanie 5

TRIATLON DOMOWY.

Zadaniem rodzica jest stworzenie trasy triatlonu a zadaniem dziecka jej przebycie .

 Trasa rowerowa

W leżeniu tyłem dzieci wykonują ruchy naśladujące jazdę na rowerze  
z jednoczesnym wypowiadaniem rymowanki 

Jedzie rowerek na spacerek 
Jaki z tyłu ma numerek? 

Wyznaczone dziecko podaje dowolną liczbę od 10 do 20.  

Potem dziecko musi dogonić zawodnika z wymienionym numerkiem szybko licząc i kręcąc nogami .

Pływanie

 Dziecko leży na brzuchu na kocu, odpycha się rękami od podłogi próbując pokonać jak najdłuższy dystans. Rodzic może dodatkowo na podłodze rozłożyć tabliczki z numerkami . Dziecka zadaniem jest płynąć zebrać kartki z numerkami, o które po kolei będzie prosił rodzic. Zadanie jest zakończone jeśli wszystkie numerki zostaną zebrane we właściwej kolejności wybranej przez rodzica.

Biegi z przeszkodami na czworaka

Dzieci ,w każdym pokoju przygotowują trasę do biegu z przeszkodami. Potem muszą ją pokonać na czworaka w jak najszybszym tempie.

Zadanie 6

Sok z buraka

Każdy sportowiec pije sok z buraków. Zachęcam do zrobienia z dziećmi soku owocowego z lekką nutka soku z buraka lub zrobić wyzwanie kto wypije sok jabłkowo burakowy tata czy dziecko.

Zadanie 7

Sportowcy i nazwy sportów . Połącz obrazki

Zadanie 8

Teraz dziecko może zobaczyć film i opowiedzieć jak się powinien zachować prawdziwy sportowiec https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU&t=74s

Gry na tablicę autorstwa Aleksandry Przybylskiej : 

Wtorek 11.05.2021 r. Bezpieczeństwo na drodze

Cel:

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, a także do wyrobienia nawyków stosowania się do przepisów ruchu drogowego

Zadanie1

.Rozgrzewka przy muzyce. Poruszanie się według poleceń w piosence.

,,Na ulicy  piosenka W podskokach – pokazywanka’’

2. Rozmowa na temat piosenki oraz uzupełnienie wiedzy o zasadach ruchu drogowego

– utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię

– przekraczanie jezdni tylko w wyznaczonych miejscach, – korzystanie z kasku, ochraniaczy podczas jazdy rowerem i na rolkach

Zadanie 2

Odczytanie wiersza przez nauczyciela dotyczących bezpiecznego poruszania się po ulicy

W. Chotomska „Pies z ulicy Bałamutów”

„W pięknym mieście Piaskowicach

Przy ulicy Bałamutów

Mieszkał sobie czarny jamnik

Który miał dwie pary butów.

Do południa czyścił buty

Luksusową białą pastą,

A gdy tylko skończył pracę,

Chyłkiem wymknął się za miasto.

Zamiast chodzić po chodniku

On po jezdni szedł piechotą.

Więc powiedział mu policjant,

Że zły przykład daje kotom.

– Źle jamniku! Ucz się tego,

co już małe wiedzą smyki:

JEZDNIA SŁUŻY DO JEŻDŻENIA

DO CHODZENIA SĄ CHODNIKI.

Pies na chodnik wkroczył godnie

Z miną wielce obrażoną.

Przewracają się przechodnie:

Któż to chodzi lewą stroną?

-Patrz jamniku- rzekł policjant-

Jakie z Tobą są kłopoty!

CHODŹ CHODNIKIEM, PRAWĄ STRONĄ,

I PAMIĘTAJ ZAWSZE O TYM.

Na ulicy Polędwicy

Jamnik jezdnią się przemyka,

Przebiec chciał na drugą stronę,

By kość kupić u rzeźnika

– Piesku- krzyknął pan policjant-

nie myśl tylko o obiedzie!

ZANIM ZROBISZ KROK NA JEZDNIĘ

POPATRZ, CZY NIĄ COŚ NIE JEDZIE!

JEŚLI ŻYCIE JEST CI MIŁE,

NIE PRZEBIEGAJ JEZDNI SKOSEM!

Pan policjant mu wyjaśnił:

– Tutaj przejścia się zabrania.

KTO CHCE JEZDNIĘ

PRZEJŚĆ BEZPIECZNIE

MUSI DOJŚĆ DO SKRZYŻOWANIA.

Pies na jezdnię wskoczył żwawo-

-Ledwie z życiem uszedł cało.

A dlaczego? A dlatego,

Że nie przyjrzał się sygnałom.!

– Spójrz na sygnał- rzekł policjant-

Nim na drugą przejdziesz stronę.

STÓJ, GDY JEST CZERWONE ŚWIATŁO

PRZECHODŹ, KIEDY JEST ZIELONE!”

Omówienie wiersza z dziećmi rozmowa o zasadach jakich nie przestrzegał jamnik

Zadanie 3

Nauka piosenki PZU Niestraszki – Stach Trach „Wkładaj kask”https://www.youtube.com/watch?v=5RjWHDoMuWE

Zadanie 4

Stworzenie przez dzieci na kartce A4 gry planszowej wykorzystującą wycięte znaki drogowe. Następnie gra w parach z rodzicem .

Zadanie 5

. ,, Światło czerwone- zielone’’- Zabawa ruchowa przy muzyce- Polska Policja – „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba https://www.youtube.com/watch?v=FPG7xrLzwUw Taniec przy muzyce gdy rodzic pokazuje czerwone koło dzieci stają gdy pokazuje zielone dzieci przechodzą powoli po pasach zrobionych z taśmy malarskiej na podłodze.

Piątek 19.02.2021 r. Kolorowy zawrót głowy

CELE :
– rozwój  motoryki małej
–  rozwój mowy, przygotowanie do pisania
– rozwój zmysłów
– rozbudzenie kreatywności
–  pobudzenie pracy neuronów zwierciadlanych odpowiedzialnych za rozwój sfery naśladownictwa
– powtórzenie wiedzy o figurach przestrzennych

Zadanie 1 „Tęczowe słowa”

Potrzebne materiały:
– makaron spaghetti
– barwniki spożywcze ( lub naturalne)
– torebki strunowe
– blok kartek ze słowami i wzorami do odtworzenia przez dzieci

Przygotowujemy dla dziecka zestaw kartek z różnymi słowami do odtworzenia (na pewno imię dziecka, członków rodziny,  nazwisko, adres, magiczne słowa: dziękuję, przepraszam…, mogą być żywioły i inne słowa. Można również narysować różne wzory do odtworzenia potem przez dziecko.
Następnie gotujemy makaron spaghetti. Po ostygnięciu dzielimy go na 5 części i każdą nich pakujemy do torebki z rozrobionym barwnikiem, pozostawiamy na 30 minut, a motem kładziemy na miskę i wręczamy dziecku zadania na kartce do wykonania .
Zadaniem dziecka jest odwzorowanie słów za pomocą makaronu.

Zadanie 2

Kreatywni architekci :

Potrzebne materiały:
– ugotowana ciecierzyca lub dwie puszki ciecierzycy
– wykałaczki
– wzory figur przestrzennych do odwzorowania przez dziecko

Tworzymy dla dziecka modele figur przestrzennych dla dziecka z wykałaczek i ciecierzycy . Zadaniem dziecka jest odtworzenie figur a następnie stworzenie budowli architektonicznej.

Zadanie 3

Działania matematyczne
Celem zadania jest tworzenie zbiorów z ciecierzycy i porównywanie ich za pomocą wykałaczek.
Używamy tych znaków < = >

Zadanie 4Guzikowe zawody

Potrzebne materiały:
– koszule Taty z guzikami
– cierpliwość

Prosimy dziecko, by zapięło guziki w Taty koszulach, a potem policzyło i porównało, która koszula ma więcej guzików.

Jeśli mamy guziki w domu, możemy poprosić dziecko, by posegregowało je według wielkości, ułożyło od największego do najmniejszego. Porównało, których guzików jest najwięcej, a których najmniej.

Możemy również ułożyć dziecko rytm, który dziecko ma dokończyć lub wzór, który ma odtworzyć z pamięci . 


Poniedziałek 19 X

Zadanie 1

Muchomor i kropki – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– rolki po papierze toaletowym( 1 lub 2)

– narysowane koła na papierze (1 lub 2)

– biała i czerwona farba albo flamastry i biała pasta do zrobienia kropek

– nożyczki

Dajemy dziecku ko wycięcia koła potem prosimy żeby koło pomalowało na czerwono a rolkę papieru na biało. Po wyschnięciu przecinamy promień koła i zwijamy i sklejamy tak by powstał stożek. Zadaniem dziecka jest zrobić paluszkiem 10 kropek na każdym grzybie. W ten sam sposób dziecko może zrobić inne grzyby używając innych kolorów.

Zadanie 2.

Jeże – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– gruszka( jeśli nie ma gruszki może być jabłko)

– wykałaczki

– 6 ziarenek pieprzu lub ziela angielskiego

– winogrona albo oliwki

Przekrajamy dziecku gruszkę na pół i kładziemy je na talerzu. Zadaniem dziecka jest zrobienie oczek i nosa z kulek. Robiąc igły jeżowi z wykałaczek dziecko stara się liczyć i mówi rodzicom ile ich jeż ma igieł i który ma więcej. Po zrobieniu jeża rodzice dają zadania .

(np. Rodzice mówią: Pierwszy jeż niesie 3 winogrona drugi 5. Zadaniem dziecka jest wbicie na igły winogron według poleceń rodzica. Następnie zadajemy dziecku pytania:, który jeż niesie więcej winogron? Któremu jeżowi jest ciężej ? ile jest razem wszystkich winogron niesionych przez jeże? Itd.)

Zadanie 3.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Jeż’

Pytania do wiersza :

– kogo spotkał jeż?

– co łączy zwierzęta napotkane przez jeża ? ( wszystkie były ptakami )

– ile ptaków spotkał jeż?

– o co  spytał wróbel? Co na to odpowiedział jeż?

– o co spytał szczygieł ? Co na to odpowiedział jeż ?

– o co spytała sroka ? Co na to odpowiedział jeż?

Co zrobiła sroka ?

Zadanie 4.

Rysowanie jeża

Zadanie 5.

Malowanie jesieni przy muzyce Antonio Vivaldi – „Jesień”

Potrzebne materiały:

–  farby

– kartka

Zadanie 6

Jesienne zagadki

– Co to za pani w złocie, czerwieni, sady maluje, lasy

(jesień)

– Co jesienią z dębu spada? Co ze smakiem dzik zajada?

 (żołędzie)

-Bez skrzydeł a jednak lecę, nie mam rąk, a jabłka zrywam.

 Nie mam ust a zgaszę świecę, powiedz, jak ja się nazywam?

(wiatr)

– Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy

deszcz rosi, nad głową go nosisz.

 (parasol)

– Spadają z drzewa żółte, czerwone. Wiatr je niesie w tę i tamtą stronę.

 (liście)

– Choć kolczaste jak jeże, każdy do rąk je bierze.

Odziera z odzienia i w koniki i stworki zamienia.

(kasztany)

– Jakie obuwie, do tego służy, żeby nóg nie moczyć nawet w kałuży.

(kalosze)

– W lesie go spotkasz i dziwisz się srodze: bo on ma kapelusz, ale gdzie? Na nodze!

(grzyb)

– Na jakim drzewie jesienią koraliki się czerwienią?

(jarzębina)

– Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, może być deszcz.

 (chmura)

– To miesiąc smutny taki, bo odleciały już ptaki i liść ostatni już opadł. Ten miesiąc zwie się…

(listopad)

– On dziesiąty jest w kolejce, gdzie stoi dwanaście miesięcy.

 (październik)

-Co to za miesiąc, który niesie: grzyby i wrzosy liliowe w lesie, w sadach soczyste jabłka czerwone, a także pierwszy szkolny dzwonek?

 (wrzesień)



Piątek 16 X

Praca domowa

Adaś i Hania przesłali nam swoją pracę domową. Dziękujemy !

Zadanie 1.

Leśnicy budują las.

Budowanie lasu z klocków, puf , lub innych dostępnych materiałów. Samodzielna zabawa w leśniczego pomagającemu, zwierzętom i roślinom.

Zadanie 2.

Stworzenie przez dziecko przedstawienia o leśniczym i listonoszu.

Zadanie 3.

Poznajemy grzyby.

Obejrzenie filmu edukacyjnego o grzybach.

Zadanie 4.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Grzyby ‘’

Przykładowe pytania do wiersza:

– o czym był wiersz?

– jakie nawy grzybów usłyszałeś  ?

– ile było grzybów ?

– kim był borowik ?

– czy król powinien wywoływać wojny ?

– znajdź inny sposób na rozwiązanie konfliktu dla Króla ?

– co byś poradził królowi albo co byś zrobił gdybyś był królem ?

– kto w wierszu poszedł na wojnę?

– jak się skończył wiersz ?

Zadanie 5.

Grzybobranie – ile grzybów masz w koszyku mój ty mały ogrodniku ?

Potrzebne materiały:

– koszyk

– pudełko

– klocki różnych kolorów

Ustalamy z dziećmi kolory klocków, które są grzybami jadalnymi a które trującymi.

Rozrzucamy po pokoju klocki a zadaniem dziecka jest zebranie tych jadalnych a potem przeliczenie. ile w  koszyku ma grzybów jadalnych i których jest więcej . Potem dziecko do koszyka zbiera ,, muchomory ‘’ by nikt ich nie zebrał i się nie zatruł , następnie ćwicząc rzuty dziecko stara się wrzucić wszystkie muchomory do pudełka.

Zadanie 6.

Wspólnie gotujemy – przepisami się dzielimy.

Zadanie polega na wspólnym rodzinnym gotowaniu dania grzybowego.

Na zdjęcia, relacje i przepisy czekamy J


Czwartek 15 X

Zadanie 1 .

Rozmowa z dzieckiem na temat  zawodu listonosza.

Zadanie 2.

Napisanie z dzieckiem listu do Babci i dziadka . (Wysłanie znalezionego listka na spacerze,  buziaka odciśniętego na kartce, rysunku i naklejenie napisu ułożonego samodzielnie według wzoru napisanego przez rodziców  KOCHAM CIĘ BABCIU I KOCHAM CIĘ DZIADKU )

Wspólne naklejanie znaczka pisanie adresu i spacer do skrzynki pocztowej.

Zadanie 3.

Skrzynka pocztowa – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– dwa kartony lub jakieś większe pudełka np. po chusteczkach

– farby czerwone lub flamastry lub inne dostępne materiały w domu

– nożyczki ( do wycięcia otworu na listy i otworu do wyjmowania listów )

Rodzice w dwóch kartonach robią otwory następnie dziecko koloruje dwie skrzynki pocztowe na czerwony kolor lub kreatywnie projektuje i tworzy nowe wzory i kolory na skrzynce pocztowej. Potem rodzic tworzy wzór napisu poczta i drugi z porozrzucanych liter, który dziecko składa i nakleja na obie skrzynki pocztowe

Zadanie 4.

Poczta domowa – roczny projekt zabawy w listonosza do przeprowadzenia w domu

Stworzone skrzynki pocztowe umieszczamy jeden w pokoju dziecka drugi w pokoju rodziców. Zadaniem rodziców i dzieci jest przesyłanie sobie codziennie listów o charakterze motywacyjnym, wspierającym  ( kocham cię, jesteś dla mnie ważny, mądry , cieszę się, że posprzątałeś pokój, dzieciom można wytłumaczyć, żeby rysowały . Można ustalić znaki i wywiesić na lodówce. Np. łezka mama problem, potrzebuje rozmowy, duszek – boje się ,smutna minka jestem smutny, znak burzy jestem zły bo krzyczysz na mnie , kółko chcę się przytulić, serduszko kocham was itd.) . Wyjaśniamy dziecku, że codziennie może włożyć list do skrzynki i rodzic będzie też to robił i codziennie dziecko wyjmuje e skrzynki listy dla niego rodzic również . Można ustalić 30 minut każdego wieczoru na czytanie listów, rozmowy  dzieckiem i przytulanie. 

Zadanie 5.

Polecam film dla rodziców (ewentualnie dla dzieci też) o listonoszu


Środa 14 X

Autumn – Spin that wheel !

Wylosuj i powiedz co to jest. Po polsku i angielsku. Możesz też wylosowany obrazek przesylabizować lub wysłuchać głoski w nagłosie i wygłosie 🙂

JESIENNA PRZYGODA  CZY POGODA

  1. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno
  2. Zapoznawanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz przedstawicielami różnych gatunków drzew
  3. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew oraz wybranych grzybów jadalnych i trujących
  4. Kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań podczas spacerów w parku i lesie
  5. Wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia fizyczne

Zadanie 1 .

Jesienny spacer po parku.

– obserwacja  przyrody ( opisywanie pogody przez dziecko)

– skakanie przez kałuże ( liczenie i porównywanie wielkości kałuż ).

– zbieranie kasztanów, żołędzi, liści z różnych gatunków drzew, jarzębiny gałązki, kawałka kory .

Zadanie 2.

Porównywanie liczebności jesiennych zbiorów ze spaceru.

– dzielenie przyniesionych ze spaceru skarbów na zbiory oraz porównywanie ich liczebności.

– porównywanie wielkości i wagi zbiorów.( Co cięższe kasztan czy liść ? Co większe żołądź czy kasztan ?)

Zadanie 3.

Jesienne eksperymenty.

Co pływa a co tonie ?

– wrzucanie po kolei do wody jesiennych zbiorów i obserwacja, które utrzymują się na wodzie a które toną?

Zadanie 4.

Kasztanowe i żołędziowe stworzenia

– tworzenie z kasztanów żołędzi wykałaczek i plasteliny wymyślnych stworków. ( można nadesłać zdjęcia

Zadanie 5.

Literki

– Przysłanie na pocztę zdjęć dziecka z trzema różnymi liściami podpisanymi nazwami i odtworzonymi nazwami  przez dziecko pod wzorem ( robimy pod klonem napis KLON  następnie dajemy mu porozrzucane litery NOLK i dziecko układa według powyższego wzoru )