WITAMY!


Jesteśmy grupą 3-latków. Nazywamy się Sówki. Do przedszkola chodzimy pierwszy rok.

Uczą nas Pani Ewa, Pani Mariola i Pani Dagmara. Wspiera Nas i pomaga Pani Asia. Posiłki przynosi nam i dba o naszą salę Pani Justyna.


Nasza hodowla

W czwartek rano, na parapecie okna, czekała na nas niespodzianka. Wyrosła fasolka. Codziennie zaglądamy do naszych fasolek. W jednej szklance pękły ziarenka, w innej pojawiły się korzonki, w tej bez wody nic się nie dzieje. Jeszcze w środę nic nie było widać. A następnego dnia "tadam" jest fasolka. I stale rośnie. W piątek pojawiły się nowe malutkie roślinki.


BIG BEN - wieża zegarowa Elizabeth Tower w Londynie

Wspólnie z Paniami zrobiliśmy Big Bena. Trwało to kilka dni, Najpierw malowaliśmy kartony, a potem przez kilka dni naklejaliśmy "okienka". Przed śniadaniem, przed obiadem, po podwieczorku - w każdej wolnej chwili, kto chciał - stawał i przyklejał. Resztę zrobiły nasze Panie. Udała się nam wieża. Na koniec z prostokąta, kwadratu, trójkąta i koła zrobiliśmy swoje małe wieże.

« z 2 »


BAJKA ANGIELSKA - TRZY ŚWINKI

Kolejna bajka angielska, której wysłuchaliśmy, była o Trzech świnkach i wilku. Najpierw sprawdzaliśmy, czy mamy wyobraźnię. Zamienialiśmy się w różne zwierzątka i wędrowaliśmy po sali (działo się to tak szybko, że Pani nie zdążyła zrobić zdjęć). Okazuje się, że wszyscy ją mamy. Byliśmy bardzo ciekawi, do czego nam potrzebne na stole: słoma. patyczki i kamienie. Okazało się, że potrzebne nam to jest, by "odegrać" rolę świnek. Budowaliśmy domki ze słomy, patyczków i kamieni. Potem zamieniliśmy się w wilka i... tak jak dmuchaliśmy, chuchaliśmy, by domek świnki się rozleciał. Domki z patyczków, było trudno zdmuchnąć, ale daliśmy radę ;). Nie udało się (tak jak w bajce) zdmuchnąć domku z kamienia.
Po skończonej zabawie, sprawnie posprzątaliśmy.

« z 2 »


ZABAWY W CZASIE WOLNYM

Codziennie jest taki czas, kiedy możemy się bawić czym chcemy. Coraz częściej bawimy się w małych grupkach.


ZABAWA SPRAWNOŚCIOWA

Kolejne zadanie w ramach testowania pomocy dydaktycznych - Ręce i stopy. Tym razem ćwiczyliśmy koordynację ruchowo - wzrokową. Wszystkim nam było bardzo trudno stanąć na jednej nodze i ręce, dlatego Pani dorysowała drugą dłoń, byśmy mieli gdzie się wesprzeć. Chętnie testujemy nowe pomoce i zabawki.


WIELKA BRYTANIA - bajki angielskie

Od poniedziałku rozmawiamy o jednym z trzech krajów Europy, które są wyspą, o Wielkiej Brytanii. W tym miesiącu będziemy poznawać jeszcze Irlandię i Maltę. Wysłuchaliśmy angielskiej baśni J. Jacobsa "O Jasiu i łodydze fasoli". Potem przeliczaliśmy fasolki, układaliśmy obrazki, a na koniec założyliśmy hodowlę fasoli. Do jednej szklanki nie nalaliśmy wody, sprawdzimy, czy roślina może urosnąć bez wody.  Teraz codziennie zaglądamy jak tam nasza hodowla.

« z 3 »


TESTUJEMY ZABAWKI SPRAWNOŚCIOWE

W wolnej chwili testujemy pomoce do ćwiczenia naszych rączek, przygotowane specjalnie dla nas.


BAL W PRZEDSZKOLU DZISIAJ...

W ostatni piątek karnawału bawiliśmy się na balu.

« z 2 »


DZIEŃ FRANCUSKI

W czwartek wzięliśmy udział w spotkaniu z Panią Geraldine Solski, która opowiadała nam o tradycyjnych świętach we Francji.


FRANCJA

praca plastyczna wykonana etapami, uczyliśmy się współpracy, łączyliśmy poszczególne elementy w całość.

  1. Przygotowanie kartek do naklejania. Zabawa rytmiczna przy muzyce - rytmiczne darcie kartki papieru
  2. Naklejanie wąskich pasków na wyznaczone miejsce - dbanie o estetykę pracy, uzupełnianie czerwonym pastelem
  3. Wykonanie croissant'ów z szarego papieru wymagało gniecenia, zawijania i na koniec kolorowania rogalików, z tego samego papieru powstała bułka paryska
  4. Deska serów - kolorowanie serów pleśniowych i rysowanie dziur w żółtym serze
  5. Naleśniki - rysowanie po okręgu położonym pastelem, tapowanie ostatniego naleśnika czerwoną farbą (dżem)
  6. Winogrona zostały przygotowane z fioletowej krepiny
« z 3 »

KARNAWAŁ ZWIERZĄT

W ramach poznawania muzyki francuskich autorów słuchaliśmy min. utworów "Akwarium", "Słoń" i "Łabędź" Camilla Saint-Saëns. W poniedziałek wraz z naszymi sąsiadami Świerszczykami oglądaliśmy spektakl "Karnawał Zwierząt" z Opery Wrocławskiej. Tak jak zalecał narrator byliśmy bardzo grzeczni. Cichutko i w skupieniu oglądaliśmy przedstawienie. Dowiedzieliśmy się też, że nazwy kroków tanecznych tańca klasycznego pochodzą z języka francuskiego

KARNAWAŁ ZWIERZĄT OPERA WROCŁAWSKA

.


PIRAMIDY Z PAMIĘCI

W czasie zajęć ćwiczyliśmy swoją pamięć odtwórczą. Naszym zadaniem było ułożyć piramidę z kubeczków. Trudność polegała na tym, że jej nie widzieliśmy. Pani ustawiła kolorową piramidkę, a potem ją zasłoniła :). Musielliśmy też pamiętać kolory kubeczków, z których była ustawiona.

« z 2 »


CZYTAJĄCY RODZICE

Powracamy do czwartkowych spotkań z książką. Tym razem ponownie gościliśmy tatę Uli.


SPRAWNE RĘCE

Wolne chwile przed śniadaniem, po podwieczorku i w czasie swobodnej zabawy przeznaczamy na ćwiczenie naszych rączek. W ten sposób przygotowujemy się do nauki pisania. Przekładamy za pomocą łyżeczek, pęset, szczypiec kolorowe pomponiki, piórka itp. Ponadto zaczynamy ćwiczyć prawidłowy chwyt łyżki. Zosia i Jeremi przekonali się, że nie jest to takie trudne. Pani Ewa poprosiła ich, żeby dwoma ostatnimi paluszkami trzymali złożoną chusteczkę, a w pozostałych paluszkach trzymali łyżkę. I od razu przekładanie pomponików poszło im jak z płatka.

« z 2 »


ZABAWY SPRAWNOŚCIOWE

Piątek przed feriami poświęciliśmy na zabawy sprawnościowe. Naszym zadaniem było zawiesić kolorowe piłeczki na rozwieszonej w sali taśmie. Wymagało to naszej uwagi i skupienia, by nie posklejać taśmy i nie pozrzucać wiszących już piłeczek .

« z 2 »


PRZYSZŁA ZIMA BIAŁA ŚNIEGU NASYPAŁA

A jak nasypała i powietrze było czyste (nie było smogu, którego tak bardzo nie lubimy), to wykorzystaliśmy czas na zabawy w ogrodzie


MIJA ROK ZA ROKIEM

W pierwszych dniach stycznia rozmawialiśmy o porach roku, utrwalaliśmy ich nazwy. Nauczyliśmy się piosenki "Karuzela urodzinowa". Tańczyliśmy do piosenki w kole i z chustą animacyjną.

« z 2 »


BAJKA O BOŻYM NARODZENIU

W piątkowy ranek wysłuchaliśmy Bajki o Bożym Narodzeniu ze zbioru Bajki Misia i Margolci. Bajka była o małym ślimaku, który razem z innymi spieszył się na spotkanie z Maleńkim. Czuliśmy się jak w teatrze, Pani Ewa animowała małe białe postaci bajki. Potem sami mogliśmy "wystawić" teatrzyk.

« z 2 »


EUROPEJSKIE OZDOBY BOŻONARODZENIOWE

Przedszkolnym konkursie plastycznym wzięły udział nasze koleżanki z grupy: Ola, Blanka i Natalka. Podczas uroczystego spotkania dziewczynki zostały nagrodzone dyplomami i upominkami. Natalka dostała wyróżnienie w konkursie. BRAWO !


SPOTKANIE Z POLICJANTKAMI I BORSUKIEM - policyjną maskotką

Wraz z grupą sąsiadów Świerszczyków spotkaliśmy się z Paniami policjantkami i policyjną maskotką Borsukiem. Dowiedzieliśmy się jak być bezpiecznym i co robić, w chwili niebezpieczeństwa. Antek miał dużo pytań, być może w przyszłości będzie chciał zostać policjantem. Na razie sprawdził, czy będzie mu do twarzy w policyjnej czapce.

« z 2 »


UCZYMY SIĘ PRACY W PARACH

Na kolorowych dywanikach uczyliśmy się pracować w parach. Było trochę zamieszania, ale udało się.

« z 2 »


POZNAJEMY MATĘ DO KODOWANIA

W pierwszy grudniowy poniedziałek, po południu zapoznaliśmy się z matą do kodowania. Przyjrzeliśmy się co jest na kolorowych kartonikach. Następnego dnia rozpoczęliśmy zabawę. Układaliśmy drogę, którą kotek szedł do myszki. Na koniec do zabawy wykorzystaliśmy kota Wiktora i sprawdziliśmy, czy dojdzie on po strzałkach do myszki.

« z 4 »


CALINECZKA

W listopadzie rozmawialiśmy o Danii - kraju Hansa Christiana Andersena. Wysłuchaliśmy kilku baśni jego autorstwa.
Po wysłuchaniu Calineczki mieliśmy okazję eksperymentować z papierem i wodą. Każdy pokolorował papierowe kwiatki i mógł obserwować jak kwiaty rozwijają się na wodzie.

« z 3 »


KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROCHU

Zabawy sprawnościowe - niesiemy "ziarnka grochu" na tacy dla królowej, oraz zajęcia plastyczne - ozdabianie poduszki dla księżniczki

« z 2 »


CZWARTKOWE CZYTANIE

Kolejni rodzice odwiedzali nas w październikowe i listopadowe czwartki: mama Oleńki, mama Jacka i Janka, mama Oli i mama Blanki


PADA DESZCZ NA DWORZE

Pomimo pięknej jesieni, przyszły dni deszczowe. Wykorzystaliśmy ten czas, by porozmawiać o deszczowej pogodzie, o tym jak należy się ubierać, gdy robi się chłodno i deszczowo. Wykonaliśmy też pracę plastyczną - parasole. Najpierw ustaliliśmy, że rysujemy tylko wtedy, gdy gra muzyka, a gdy muzyka grała na nasze kartki "kapały" krople deszczu "kap, kap, kap"

 


DZIEŃ MISIA

Miś jest wyjątkowym przyjacielem każdego dziecka. Doczekał się swojego święta. 26 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Po wspólnych zabawach z naszymi sąsiadami Świerszczykami i Misiami, w sali "karmiliśmy" misie, a tak naprawdę to w czasie zabawy ćwiczyliśmy sprawność naszych rączek. Na pamiątkę zrobiliśmy sesję zdjęciową w Misiowej Fotobudce

« z 4 »

« z 3 »

ZAJĘCIA Z PANIĄ MARCELINĄ

Przez kilka dni była z nami Pani Marcelinka, uczyła się pracy w przedszkolu. W czasie zajęć z Panią dowiedzieliśmy się min. jak prawidłowo siedzieć przy stoliku, jak nakryć do stolika, jak dbać o higienę rąk i jak być miłym dla innych.



CZYTAJĄCE CZWARTKI

Od października rozpoczęliśmy czwartkowe spotkania z książką, tzn. przychodzą nasi rodzice i czytają nam książeczki.
W pierwszy czwartek przed śniadaniem gościliśmy mamę Rafałka, a po podwieczorku odwiedził nas tata Uli.
Dziękujemy


ZAJĘCIA Z JOGI

.Tak ćwiczymy na zajęciach z Jogi

« z 2 »


KASZTANOWE ZABAWY

Kasztany zawładnęły naszą grupą. Liczyliśmy je, układaliśmy, a na koniec rozsypały się po całym dywanie i trzeba je było posprzątać. Pani Ewa urozmaiciła nam sprzątanie rozciągając nad dywanem sznurek. Trzeba było być ostrożnym, by nie przewrócić się z koszykiem pełnym kasztanów.


CO NAM JESIEŃ W KOSZU NIESIE

Najpierw były zagadki, potem oglądaliśmy jarzębinę, kasztany i żołędzie, a na koniec Pani nam pokazała jak w środku wygląda kasztan i żołądź.


JESTEŚMY SAMODZIELNI

Samodzielnie się ubieramy, zakładamy buty, kapcie. Jesteśmy coraz bardziej samodzielni, jak na przedszkolaki przystało.

« z 2 »

 


JĘZYK ANGIELSKI

We wtorki i czwartki mamy zajęcia z Panią Magdą, bardzo je lubimy. Poprzez zabawę i śpiewanie piosenek uczymy się angielskich słówek.


OSWAJAMY KOLOROWE KUBKI

Kolorowymi kubkami super jest się bawić, a przy okazji uczyć się kodować. 
Zanim rozpoczęliśmy zabawę sprawdziliśmy czy łatwo jest zgnieść dużo kubków, gdy są "kubek w kubek" - trudno jest to zrobić. Łatwiej jest zgnieść pojedynczy kubek. Dlatego Pani bardzo nas prosiła byśmy zawsze starali się szybko zbierać "kubek w kubek", by przez nieuwagę ich nie uszkodzić, gdy będą rozrzucone.Nam się udało! Żaden kubek nie ucierpiał podczas zabawy, a my budowaliśmy piramidki, wieże i inne cuda.


DZIEŃ KROPKI

W piątek 14 września wysłuchaliśmy historii o dziewczynce Vashti z książki Kropka, potem opowiadaliśmy co najlepiej umiemy zrobić. Były też skoki i podskoki oraz trudne ćwiczenia. Na koniec poznaliśmy zasadę "gili gili" - nakładania kleju na kartkę, a w tym przypadku na małe kolorowe kropki, które potem przyklejaliśmy na kartki. Jeszcze musimy nad tą metodą popracować, by utrzymać klej na stole.