Pingwiny on – line

Zachęcamy do kontaktu z nami poprzez e-mail:
Pani Hania: h.sobkow@przedszkole344.waw.pl
Pani Magda: m.bulkowska@przedszkole344.waw.pl

Pozdrawiamy i czekamy na wieści od Was !


Piątek 15.05 – „Dzień Rodziny”

Cele:
Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne zabawy i spędzanie czasu;
Rozbudzanie aktywności dzieci;
Utrwalenie pojęć związanych z rodziną oraz poszerzenie zasobu słownictwa.

Międzynarodowy Dzień Rodzin – święto obchodzone 15 maja. Spędź dzisiejszy dzień z rodziną, obejrzyj ulubiony film, pograj w gry i zjedz dobre lody.

A na pamiątkę przygotuj dla Rodziców specjalną laurkę, podpowiedz znajdziecie tu:


Czwartek 14.05 – „Zabawy doskonalące umiejętność wyrażania i nazywania emocji”

Cele:
-dziecko wie, że ma prawo do wyrażania własnych uczuć
-doskonalenie u dzieci umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć
-pogłębianie kontaktu fizycznego i emocjonalnego z rodzicem i rodzeństwem    

Witam Was kochani! Dzisiaj   porozmawiamy o tym jak radzić sobie z naszymi emocjami, uczuciami. Każdy z nas, każdego dnia je przeżywa. Emocje to silne przeżycia uczuciowe np. gniewu, radości, strachu, smutku. Oto kilka ćwiczeń i zabaw :

1. Start rakiety
Dziecko zamienia się w rakietę, która za chwile wystartuje w podróż kosmiczną. Zaczyna od bębnienia palcami w podłogę, najpierw powoli i delikatnie, potem coraz szybciej i głośniej. Następnie bębnienie zamienia się w uderzanie dłonią, klaskanie, tupanie nogami, coraz szybciej i głośniej. Dziecko może też zacząć od cichego brzęczenia, naśladowania szumu rakiety i stopniowo wydawać coraz głośniejsze dźwięki, aż do krzyku i wrzasku. Rakieta startuje, dziecko wyskakuje wyciągając ramiona w górze i krąży po orbicie przez chwilę, po czym spokojnie ląduje. Ta zabawa pomaga przezwyciężyć napięcie i pozwala na „wyładowanie” się.

2. Pojedynek na dłonie
Ta zabawa może być metodą na rozwiązywanie sporów między rodzeństwem, bowiem potrzebna jest dwójka dzieci ,lub rodzic z dzieckiem. Siadają naprzeciwko siebie, wyciągają swoje dłonie i zaczynają się przepychać. Można też spróbować przepychanek samymi kciukami, plecami lub całym ciałem, z ramionami skrzyżowanymi na piersi. Zabawa ta pozwoli na bezpieczny „pojedynek”, który rozładuje napięcie pomiędzy dwoma osobami i nieco zmęczy ich złość.

3. Papierowa wojna
Stare gazety gnieciemy w kulki i obrzucamy się nimi nawzajem na dany sygnał. Zabawę można urozmaicać, np. poprzez rzucanie tylko stopami, tylko na siedząco, tylko lewą ręką. Najważniejsze, by na początku wprowadzić zasadę, że nikomu nie można zrobić krzywdy.

4. Głaskanie jeża
Jedna osoba zwija się w ciasny kłębek, najeża się, jest urażona i wściekła. Dziecko musi teraz pomóc mu otworzyć się, ale nie może próbować go przełamać siłą. Może rozmawiać z jeżem, głaskać go, przekonywać. Po pewnym czasie zamieniamy się rolami i to dziecko jest jeżem. Ta zabawa uczy nawiązywania nieagresywnych kontaktów i spokojnej rozmowy w sytuacji zdenerwowania. Pozwala też na wyobrażenie sobie, co czuje ktoś wściekły i zły i jak można mu wtedy pomóc.

5. Murek
Zabawa w parach. Każde dziecko ma zwiniętą w rulon gazetę. „Uzbrojeni” uczestnicy stoją w takiej odległości od siebie, aby mogli dosięgnąć przeciwnika gazetą, a przed stopami ostawiony zostaje murek łatwy do przewrócenia. Rozpoczyna się „walka”. Przeciwnicy próbują trafić w siebie rulonem z gazety, nie przekraczając murku. Celować można od szyi w dół. Przegrywa ta osoba, która pierwsza przewróci murek. Zabawa na opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji, czyli pomagająca w przezwyciężaniu napięć

6. Balonowa bitwa
Zabawa na opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji. Dziecko maluje wykrzywioną złością twarz na balonie. Przy pomoc tych „wściekłoszy” dzieci stoczą ze sobą walkę – albo jeden na jeden, albo wszyscy na wszystkich. Zabawa na opanowanie i przezwyciężanie złości i agresji.

Język angielski – KLIKNIJ


Środa 13.05 – „Sposoby na emocje”

Cele:
Uczenie się radzenia sobie z własnymi emocjami i właściwego reagowania na przejawy emocji innych.
Poznawanie świata wartości uniwersalnych i budowanie poczucia własnej wartości.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza, kiedy odczuwa złość, strach, wstyd, smutek, radość. Wypełnijcie razem kartę „Moje uczucia” – gdzie wspólnie poszukacie sposobów na radzenie sobie emocjami.

W rysowaniu pomoże Wam filmik „Rysujemy emocje”

Zastanówcie się dlaczego warto się śmiać, a następnie sprawdźcie zwoje odpowiedzi z plakatem.

Matematyczne puzzle – przeznaczone są dla dzieci, które ćwiczą aktualnie dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Puzzle wystarczy pobrać, wydrukować i porozcinać. Powodzenia!


Wtorek 12.05 – „Prawdziwy przyjaciel”

Cele:
-uświadomienie  sobie przez dzieci znaczenia przyjaźni w życiu człowieka
-odkrycie cech dobrego przyjaciela
-słucha uważnie fragmentu opowiadania
-rozwija zainteresowania plastyczne

Witajcie kochani! Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie – Kto może zostać naszym przyjacielem? Jakie powinien mieć cechy? Co to znaczy „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Posłuchajcie  fragmentu utworu  Renaty Piątkowskiej pod takim właśnie tytułem.

Teraz sprawdź jaki powinien być przyjaciel:

Zadanie plastyczne na dziś 🙂

Język angielski – KLIKNIJ


Poniedziałek 11.05 – „Emocje wokół mnie”

Cele:
– rozpoznaje podstawowe emocje i nazywa uczucia;
– rozpoznaje stany emocjonalne na podstawie wyrazu twarzy, mimiki, gestu;
– opowiada o swoich uczuciach i sytuacjach w których je odczuwa;
– prowadzi grę planszową dla całej rodziny;
– podejmuje próby śpiewania.

Witajcie Dzieciaki! Dziś zaczynamy od ważnego tematu emocji. PIOSENKA posłuchajcie i przejdźcie do ćwiczeń.

Teraz pora na Wasza kreatywność. Przyjrzyjcie się zdjęciom „laleczek emocji”. Wybierzcie sobie jedną z nich i wykonajcie w domu. Pamiętajcie, że każda z lalek ma kilka twarzy, z różnymi emocjami, które można zmienić.

Gra planszowa – „Poznajmy się lepiej”
To rozrywka dla całej rodziny. Potrzebujecie kostki, pionków i planszy do gry (jeśli nie macie drukarki, dzieciaki chętnie przerysują grę na kartkę). Usiądźcie wygodnie i postępujcie wg zasad.


Piątek 08.05 – „Gram i tworzę”

Cele:
– Tworzy własne instrumenty z dostępnych materiałów, np. grzechotki z kubeczków, dwóch kamieni, przykrywki, gumki nałożonej na kubeczek itp.
– Uczestniczy w zabawach rozwijających pamięć muzyczną, poznaje symbole muzyczne.
– Potrafi rozpoznać różne rodzaje tempa, natężenie i wysokość dźwięków: wolne, szybkie, bardzo szybkie; głośne, średnie, ciche, nisko, wyżej, wysoko.

Witajcie Dzieciaki! Dziś przed Nami duża dawka muzyki, trochę potańczymy, posłuchamy i pogramy. 1,2,3 zaczynamy od rozgrzewki muzycznej z filmu:

Teraz coś trudniejszego – przygotuj 4 kartki: czerwona, żółta, zielona, niebieska. Połóż je przed ekranem i powtarzaj za nagraniem:

Przed Nami gra dźwiękowa
Instrukcja: w kratownicy umieszczamy trzy dźwięki, w każdej kolumnie. Usłyszymy dźwięk pianina. Po ustawieniu kwadratów (niebieski, różowy, zielony) klikamy zielony trójkąt, po lewej stronie. Usłyszeliśmy trzy dźwięki, zapamiętaj je. Naciśnij żółtą strzałkę. Pojawią się trójkąty z znakiem zapytania, po kliknięciu usłyszysz melodię. Jeżeli jest taka sama, jak ułożyłeś wcześniej kliknij OK, jeśli nie słuchaj dalej. Powodzenia 🙂

Na zakończenie Gama c-dur czyli solmizacja:

Jeśli lubisz muzykować to może stworzysz własną orkiestrę. Oto kilka instrumentów, które łatwo wykonasz sam w domu.


Czwartek 07.05 – „Zabawy z dźwiękiem”

Cele:
-uwrażliwianie na różnorodność dźwięków w otoczeniu
-poznawanie nowych zabaw z wykorzystaniem muzyki i instrumentów muzycznych
-uważnie słucha
-wyrabia poczucie rytmu

Witam Was kochani! Rozwiązanie zadania z naczyniami z wodą -otóż im więcej wody , tym dźwięk  niższy ,im mniej wody tym dźwięk jest wyższy. Myślę ,że  prawidłowo rozwiązaliście zagadkę. Dzisiaj zapraszam na zabawy z dźwiękiem.

Zabawa 1 – „Rozpoznaj  dźwięk”

Przygotujcie przedmioty codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze ,monety, sztućce, gazetę. Można poprosić rodzeństwo ,mamę ,tatę o udział . Po prezentacji przedmiotów rozpoczynamy zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.

Zabawa 2 – „Różnicowanie dźwięków”

Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty :pokrywkę do garnków ,tłuczek itp.
Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki– czy dźwięk niski?

Zabawa 3 – „Lokalizacja dźwięku”

„Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon)

Zabawa 4 – „Rozpoznajemy głos”

Dziecko z zamkniętymi oczami odgaduje, czyj głos słyszy: „Kto mnie woła?” – dziecko nie widzi osób, które je wołają. Można utrudnić zgadywanie i zmieniać barwę i natężenie głosu, np. tata woła córeczkę „cienkim” głosem, itp.

Zabawa 5 –Mówienie szeptem”

Dziecko mówi szeptem przez tubę (rolka po papierze, lub po ręczniku papierowym),druga osoba zgaduje wypowiedziane słowo ,następnie zamiana .

A teraz zapraszam na film ogród doświadczeń – Dźwięk

Język angielski – KLIKNIJ


Środa 06.05 – „Czy można zobaczyć dźwięk”

Cele: – przewiduje wynik doświadczenia, rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe
– doskonali umiejętności wnioskowania i  przewidywania następstw
– potrafi dowieść poprzez własne działanie prawdziwość lub fałsz postawionego pytania badawczego
– poznaje właściwość fal dźwiękowych

Eksperyment 1 „Widzę muzykę”
Przechodzenie drgań można zobaczyć.  Potrzebujesz: pudełko, balon lub folię, gumkę lub sznurek, ziarna (kasz, pieprz) lub cukier. Następnie będziemy uderzać w duży bęben – można go zastąpić garnkiem i chochlą. Mówi się, że powietrze przenosi fale dźwiękowe. To zjawisko pozwala nam chodzić po pokoju i słuchać muzyki z głośników, które stoją daleko.

Eksperyment 2 „Wibracje”
Potrzebujesz: zamykane pudełko, pozytywkę, telefon, coś grającego

Włącz muzykę w urządzeniu, które wybrałeś i chwilę posłuchaj. Teraz schowaj je do pudełka, czy dźwięk się zmienił? Wystarczy dotknąć wieczka pudełka by odczuć delikatne wibracje jakie pochodzą z pozytywki (podobne można poczuć gdy przyłożymy rękę do grającego głośnika).

Możesz wzmocnić lub wyciszyć dźwięk – wzmacniany (głośniejszy) przez metalową lub plastikową obudowę, a wyciszony np., przykryty poduszką.

Eksperyment 3 „Dźwięk a wypełnienie”
Badanie wypełnienia obiektów może odbywać się poprzez uderzanie w nie np. łyżką. Wystarczy raz stuknąć, a niektórzy z nas są nawet w stanie pokazać poziom wypełnienia pojemnika.

Potrzebujesz: dwóch nieprzeźroczystych pojemników z pokrywką. (polecam metalowe puszki). Do wsypania: ryż, groch, woda, ręcznik papierowy, monety.

Na początek napełniamy dwie puszki takim samym materiałem. Czynność wsypywania nie może odbywać się na oczach dzieci (uwaga różnica w napełnieniu na początku musi być znacząca, gdy dzieci zrozumieją zasadę i nauczą się odróżniać wysokość dźwięku po uderzeniu – różnica może być coraz mniejsza). Mówimy dzieciom, że w jednym z tych pojemników jest więcej ryżu, a w drugim mało. Dzieci otrzymują patyczki lub łyżeczki i poprzez stukanie w puszki (bez podnoszenia puszek) mają oszacować, w którym z nich jest bardziej napełniony ryżem (pojemniki mogą leżeć na ręczniku po to aby się nie ruszały, gdy dzieci będą uderzać w pojemniki). Dzieci wypowiadają swoje sądy, a następnie dorosły prezentuje wynik – podnosi wieczko każdej puszki i prezentuje dzieciom. Dzięki tak przygotowanym zagadkom dzieci zaczynają się orientować, że gdy usłyszą wyższy dźwięk (cieńszy) to pojemnik jest pełny, a gdy niższy (grubszy) to puszka jest pusty.


Wtorek 05.05 – „W krainie muzyki”

Cele:
-kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z dźwiękiem
-rozpoznaje i nazywa instrumenty muzyczne
-rozbudzenie zainteresowań muzycznych
-rozpoznaje dźwięk instrumentu muzycznego

Witam Was w krainie muzyki. Przypomnijmy sobie poznane już instrumenty muzyczne.

Instrumenty dzielimy na: instrumenty strunowe,dęte i perkusyjne. Zadanie polega na prawidłowym przyporządkowaniu instrumentu do danej grupy. Powodzenia! GRA

Poznaliście wczoraj z P.Magdą dźwięki różnych instrumentów. A teraz zapraszam Was do zabawy badawczej „Grająca woda”.
Instrukcja: Przygotujcie różne naczynia, szklanki ,kieliszki ,butelkę z wodą, ołówek. Ustawcie w rzędzie szklanki, kieliszki i  wlejcie wodę o różnej pojemności.

A teraz delikatnie uderzamy ołówkiem o brzeg naczynia. Czy szklanki ,kieliszki ,wypełnione różną ilością wody wydają taki sam dźwięk? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje. Czekam na Wasze odpowiedzi. Zagadka będzie rozwiązana w czwartek. Ja zagrałam koncert na swoich naczyniach , a może Wy tez spróbujecie?

Dla chętnych wykreślanka: Instrumenty i muzyczne koło fortuny

Język angielski – KLIKNIJ!


Poniedziałek 04.05 – „H jak harfa”

Cele:
– Poznaje zapis litery „H, h” identyfikuje literę „H, h” z jej zapisem graficznym.
– Dokonuje syntezy i analizy słuchowej – sylabowej i głoskowej, wyróżnia pierwsze głoski.
– Kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.

Witam Was serdecznie po Świętach. Dzisiaj poznamy nową literę „H”- Harfa
1. Zabawa słuchowa „Co to za instrument”. Świetnie – sprawdź czy znasz inne instrumenty. GRA
2. Sylabowa orkiestra – popatrz na ilustracje i podziel wyrazy na sylaby i na głoski.


Drodzy Rodzice – FILM warto obejrzeć przed ćwiczeniami.
ĆWICZENIE 1
ĆWICZENIE 2


4. Dziecko wymienia jak najwięcej słów z poznaną literą (litera H może występować na początku środku, na końcu). Posłuchaj.
5. Dzieci piszą literę w powietrzu, na dywanie, na plecach, na tacy wysypanej kaszą. Teraz możesz przejść do pisania na kartce. W Waszych książkach poszukajcie zadań z „H”.


Czwartek 30.04 – „Polska w Europie”

Cele:
-rozpoznaje symbole Unii Europejskiej
-kształtowanie świadomości Europejskiej
-kształtowanie postaw tolerancji i otwartości wobec innych kultur
-poszerza wiadomości i wzbogaca wiedzę

Dzisiaj zapraszam  Was na wycieczkę po Europie. Przygotowałam kilka zadań.
Czy potrafisz wskazać na niej Polskę i policzyć  z iloma krajami graniczymy?

A teraz połączcie flagi z nazwami państw – GRA

Tak jak Polska ma swoje symbole narodowe,tak, też Unia Europejska ma swoje symbole. Symbolami Unii są: Syriusz ,którego nazwa pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy na niebie (Syriusz jest maskotką Unii Europejskiej),flaga (składa się z 12 gwiazd ułożonych w kole na błękitnym tle) i hymn -Hymnem Unii Europejskiej jest „Oda do radości”

Zapraszam do oglądania filmu, który szczegółowo opowie co to jest Europa i Unia Europejska.

Pokolorujcie proszę sylwetę maskotki unijnej – Syriusza

Język angielski – KLIKNIJ!


Środa 29.04 – „Stroje ludowe”

Cele:
– poznaje charakterystyczne stroje ludowe dla wybranych regionów Polski
– kształtowanie poczucie przynależności regionalnej i narodowej
– powtarza prosty układ taneczny – krakowiak
-rozwiązuje zagadki i łamigłówki z elementami kodowania

Czy wiecie jak wyglądają polskie, ludowe stroje? Zapraszam Was do zapoznanie się z tradycyjnym strojem łowickim, krakowskim i kurpiowskim.

Strój łowicki – zespół Mazowsze w stroju łowickim „Cyt,cyt”

UKŁADANKA i RYMOWANKA, po rozwiązaniu zagadki usłyszysz charakterystyczną melodię dla danego regionu.

Strój kurpiowski

UKŁADANKA i RYMOWANKA

Strój krakowski

UKŁADANKA i RYMOWANKA

Teraz zrób trochę miejsca przed ekranem i spróbuj zatańczyć KRAKOWIAKA


Wtorek 28.04 – „Polska to mój dom”

Cele:
– zna treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie
– rozpoznaje symbole narodowe
– kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
– poszerza wiedzę na dany temat
Zapraszam Was na film  Gniazdo białego orła – Baśnie Polskie, mówiący o tym jak powstało nasze państwo.

Oglądajcie uważnie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Jak nazywali się bracia? Czego szukali wędrując po świece?
Co skłoniło Lecha do zakończenia wędrówki?
Jak nazwano gród, który założył Lech i co było jego znakiem?
Od czego pochodzi nazwa naszego Państwa?

Ułóżcie proszę wyraz Polska z dostępnych materiałów guziki, sznurówki, nakrętki itp. Ja ułożyłam w taki oto sposób:

Ułożony wyraz podziel na sylaby i głoski.

A teraz porozmawiamy o naszych symbolach narodowych. Myślę, że bez trudu wymienicie, że jest to:

flaga  -wskaż proszę właściwą
godło –  układanka dla Was  UKŁADANKA
hymn  Mazurek Dąbrowskiego – quiz do nauki Mazurka Dąbrowskiego 

A teraz czas na energiczną muzykę i wesołą gimnastykę . GIMNASTYKA

Język angielski – KLIKNIJ


Poniedziałek 27.04 – „Poznajmy Polskę”

Cele :
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
Rozpoznawanie symboli narodowych.
Nabywanie poczucia przynależności narodowej
Rozpoznawanie charakterystycznych cech wybranych regionów Polski

Witajcie dzieciaki! Przed nami ważny tydzień, będziemy bardzo dużo mówić o naszym pięknym kraju. Zapraszam Was do obejrzenia filmu.

Polska ma wiele wspaniałych miast. Czy odwiedziliście niektóre z nich? Może mieszkają tam wasi bliscy? Usiądźcie wygodnie i poznajcie kilka ciekawych historii. To zabawa dla całej rodziny, możecie wybrać się razem na wycieczkę.

Ćwiczenie buzi i języka – wybierz dowolne słowo: imię, miasto, zwierzę, roślinę, pojazd. Zapisz nazwę na kartce. Teraz odszukaj poszczególne litery na planszach i wykonuj przypisane im ćwiczenia.


Piątek 24.04 – „Odnawialne źródła energii”

Cele:
– poznaje źródła energii odnawialnej: woda, powietrze, słońce, biomasa;
– poznaje źródła energii nieodnawialne: węgiel, ropa gaz;
– śpiewa piosenkę o ekologii;

Witajcie dzieciaki! Dziś dowiemy się skąd czerpać energię, która codziennie zasila nasze domy.Obejrzyjcie FILM

Zagrajcie w GRĘ, a następnie nauczcie się EKO PIOSENKI.

Sprawdź czy jesteś EKO

Dla chętnych dwie gry – GŁOSKI i SPOSTRZEGAWCZOŚĆ. Spróbujcie w domu zbudować wiatrak z elektrowni wiatrowej 🙂

Koniecznie zajrzyjcie w zakładkę KODOWANIE czeka tam na Was dużo zadań logicznych 🙂


Czwartek 23.04 – „Tworzymy film o Ziemi”

Cele:
-potrafi wypowiedzieć się na dany temat
-rozwija zainteresowania
-doskonali sprawność manualną
-poszerza wiadomości o Ziemi

Dzisiaj proponuję Wam stworzenie własnego filmu o naszej planecie. Instrukcja:
1. Potrzebne będą dwa paski o szerokości 5cm i 10 cm
2. Następnie na szerszym pasku rysujemy i wycinamy kwadrat o szerokości 5cm.
3. Wycinamy kolejny kwadrat o szerokości 7 cm i podklejamy na górze i dole
4. Węższy pasek dzielimy na okienka (klatki)i rysujemy w nich historyjki ,ciekawostki związane z naszą planetą.
5. Można również opisać każdą klatkę na „naszym „filmie.

Życzę powodzenia .Czekam Na Wasze zdjęcia z filmami o Ziemi. A teraz zapraszam na film „Drzewo ,które umiało dawać”. FILM

Język angielski – KLIKNIJ

Sing a song – Wash
Wash your hands – Movie


Z okazji Światowego Dnia Książki Zapraszamy dzieci do obejrzenia Spotkania z autorem książek dla dzieci Panią Małgorzatą Swędrowską, która w zakładce „Czytane znienacka” czyta dzieciom książki


Środa 22.04 – „Światowy DZIEŃ ZIEMI”

Cele:
– zwrócenie uwagi na konieczność ochrony Ziemi przed szkodliwą działalnością ludzi;
– poszerzanie wiedzy uczniów na temat środowiska naturalnego i jego ochrony,
– kształtowanie postawy współodpowiedzialności za stan najbliższego otoczenia,
– kształtowanie wrażliwości dziecka na otaczające je środowisko

Zanieczyszczenie wody – film z Panią Magdą

Sprawdź, czy wiesz jak zadbać o czystość wody GRA
Dokładny opis eksperymentu znajdziecie TU – możecie spróbować w domu.

Obejrzyj film i sprawdź czy potrafisz posegregować te odpady GRA


Wtorek 21.04 – „Ziemia nasza planeta”

Cele:
– Rozwija wrażliwość na piękno przyrody
– Wyrabia poczucie odpowiedzialności za jakość środowiska
– Wzbogaca słownictwo o treści ekologiczno-przyrodniczej
– Dzieli na sylaby

Witam Was serdecznie.
Spróbujcie ułożyć ze mną z rozsypanki sylabowej hasła. To nie było łatwe, ale myślę, że sobie poradziliście.

A teraz zapraszam na quiz ekologiczny. Uwaga zaczynamy! QUIZ
Na koniec gra: Co szkodzi a co pomaga ziemi? GRA

Język angielski – KLIKNIJ


Poniedziałek 20.04 – „Ł jak łąka”

Cele:
Wprowadzenie litery ł, Ł w wyrazach łąka, łapa, Łucja. Wyróżnianie poznanej litery w wyrazach. Usprawnienie analizy i syntezy słuchowej, wyodrębnianie głosek.
Odczytywanie odpowiednio dobranych wyrazów.
Kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.

Litera Ł – film z Panią Magdą

Gdzie słyszysz głoskę „Ł” – GRA

Zanieczyszczona woda – film z Panią Magdą

Gra pamięciowa KLIKNIJ


Piątek 17.04 – „Budujemy farmę”

Cele:
– Potrafi rozpoznać inne figury: owal, półkole, inne czworokąty / wielokąty i wyróżnić je spośród innych figur płaskich
– Nabiera większej świadomości w rozpoznawaniu, nazywaniu i dostrzeganiu brył, np. kuli, walca, sześcianu, prostopadłościanu, stożka
– Tworzy budowle do zabawy z wykorzystaniem mebli, pudeł kartonowych itp. Buduje rozbudowane konstrukcje przestrzenne (budowle, pojazdy) z klocków według własnego pomysłu lub według instrukcji
– Potrafi zaplanować i wykonać konstrukcje przestrzenne zbudowane z różnorodnych materiałów, wykorzystując różne dostępne techniki łączenia (sznurek, taśma klejąca, klamerki itp.)

Witajcie dzieciaki, dziś zrobimy sobie dzień konstruktora. Poszukajcie w domu przedmiotów o różnych kształtach :

Zauważcie, że przedmioty te maja różne kształty: walec jak puszka, sześcian jak kostka , prostopadłościan jak pudełko od herbaty, po butach. Sprawdźcie ile rozpoznacie figur z zdjęcia:

Teraz wybierzcie kilka pudełek, które możecie okleić papierem, ozdobić i podpisać – to będą nasze budynki na farmie: stajnia, chlew, stodoła, kurnik, silos, dom, buda, obora.

Na farmie jest dużo roślin, możecie wykorzystać gotowe, lub zrobić kilka z rolek i papieru. W sadach już niedługo zakwitną jabłonie.

Jeżeli już wasze budynki są gotowe to zaczynamy budować. Pamiętaj aby ogrodzić swoją farmę, żeby zwierzęta były bezpieczne. Po skończonej pracy możesz zaprosić zwierzęta do zabawy. Koniecznie policz ile ich jest, dobry gospodarz pilnuje swoich podopiecznych.

Czekam na zdjęcia waszych farm, na pewno się piękne. Zagadka dla chętnych do odkodowania:


Czwartek 16.04 – „Praca farmera”

Cele:
-nazywa i wskazuje zwierzęta z zagrody wiejskiej oraz ich dzieci,
-koncentruje uwagę na treści wiersza,
-poszerza słownictwo,
-wie na czym polega praca farmera,
-poznaje maszyny rolnicze.

Moi Drodzy, dzisiaj trochę wiadomości o pracy rolnika -farmera .Posłuchajcie wiersza Leona Wiszniewskiego” Wspólna praca”

Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na podwórku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!

A teraz zobaczcie jakie maszyny  pracują na farmie: FILM

Oto maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy.
Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.

Traktor– jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.

Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

Pora na gimnastykę -Uwaga zakręć kołem i zobacz co wypadnie. Miłej zabawy GIMNASTYKA
Memory zwierzęta GRA

Język angielski

Hello! We are on the farm, let’s see what’s going on there SONG

Let’s play Bingo –  rozdajemy dzieciom plansze, na której wybierają sobie kilka obrazków (zacznijcie od 6, później możecie grac cała planszą). Potrzebne będą kapsle, żetony lub kolorowe kółeczka do zakrywania wybranych obrazków.
Sobie lub osobie, którą wyznaczamy do prowadzenia gry, zostawiamy zestaw kart. Prowadzący losuje karty i wypowiada na głos słowa, które się na nich znajdują. Dziecko, które odnajdzie u siebie obrazek odpowiadający słowu zakrywa go nakrętką. Gdy wszystkie wybrane obrazki na planszy zostaną zakryte, krzyczy „Bingo!”, tym samym kończąc grę.

Pewien farmer tak lubił tę grę, że nazwał na jej cześć swojego psa BINGO SONG


Środa 15.04 – „Produkty z farmy”

Cele:
– Poszerza zasób pojęć i nazw dotyczących różnych grup produktów, potraw, przypraw, smaków i zapachów.
– Rozumie korzyści płynące z hodowli zwierząt oraz z uprawy roślin, np. wie, jak powstaje chleb, ser biały.
– Rozpoznaje wybrane zwierzęta występujące w najbliższym i dalszym otoczeniu; zwraca uwagę na charakterystyczne cechy wyglądu, sposób poruszania się, rodzaj pokarmu, wymienia ciekawostki na ich temat

Witajcie dzieciaki, czy wiecie jak ważna jest praca na farmie/ gospodarstwie. W waszym domu jest bardzo dużo produktów, które zostały tam wyprodukowane lub są tam uprawiane. Mam dla Was propozycję na dziś:
1. Poruszaj się trochę z lekcją rytmiki ROZGRZEWKA
2. Obejrzyj film o zwierzętach hodowlanych FILM
3. Zagraj w grę „Jakie produkty dają nam zwierzęta” GRA i GRA2
4. Sprawdź jakie produkty pochodzące z gospodarstwa znajdziesz w swoim domu. Wykorzystaj do tego plansze i wiedzę zdobytą wcześniej. Przygotuj rysunek pokazujący co udało Ci się znaleźć i wyślij do Nas zdjęcie 🙂

Dla ciekawskich „Odpowiedz mi mamo – chleb, mleko, ryż, sok

Kodowanie


Wtorek 14.04 – „F jak farma”

Cele:
– Poznaje zapis litery” F,f,” identyfikuje literę „F,f” z jej zapisem graficznym.
– Dokonuje syntezy i analizy słuchowej- sylabowej i głoskowej, wyróżnia pierwsze głoski.
– Kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.
 – Wzbogaca wiedzę na temat farmy ,rozpoznaje zwierzęta.

Witam Was serdecznie po Świętach. Dzisiaj poznamy nową literę „F”- Farma

1. Zabawa słuchowa „Czyj to głos?”
Dziecko odsłuchuje nagranie i odpowiada na pytanie, skąd mogą pochodzić te dźwięki i jakie zwierzęta słyszy.
2. Dzielenie wybranych nazw zwierząt na sylaby i na głoski.
3. Dziecko wymienia jak najwięcej słów z poznaną literą (litera f może występować na początku środku, na końcu).Brawo ,doskonale! GRA ZWIERZĘTA WIEJSKIE

A teraz przejdziemy do pisania

Dziecko pisze literę w powietrzu, na dywanie, na plecach, na tacy wysypanej mąką, kaszą, ryżem. Teraz możesz przejść do pisania na kartce. Bardzo się starasz, jestem z Ciebie dumna.
4. Zwierzęta w zagrodzie – praca plastyczna. Dziecko może wyciąć szablony zwierząt gospodarskich i przykleić na sztywny karton. Każdy szablon ma nacięcia u dołu oraz wsuwane podstawki. Można ozdobić wg. własnego pomysłu i stworzyć farmę.

Język angielski – KLIKNIJ

Drogie dzieci, dziś przypomnimy sobie zwierzęta mieszkające na farmie. Powtarzajcie za nagraniem, możecie zmieniać głos (mówić bardzo cicho, głośno, jak robot lub staruszka). Spróbujcie wydawać z siebie odgłosy takie jak zwierzęta w piosence. Poproście rodziców, aby razem z Wami zrobili karty do zabawy w kalambury „Życie na farmie”.


« z 2 »

Piątek 10.04 – „Wiosenna bajka wielkanocna”

Cele:
– uważnie słucha i rozumie teksty dostosowane do poziomu i możliwości dziecka
– tworzy ilustracje do przeczytanej bajki, zapamiętuje kolejność zdarzeń i bohaterów tekstu
– samodzielnie prowadzi grę, przestrzega zasad

Witajcie dzieciaki 🙂 Dziś proszę, abyście wysłuchali wielkanocnej bajki i zajączku i kurczaku. Postarajcie się zapamiętać bohaterów i ich przygody. Zadanie dla Was na dziś to stworzenie ilustracji do tekstu. Swoje prace wyślijcie do mnie, a ja umieszczę je w galerii. Powodzenia 🙂

Wiosenna bajka wielkanocna – czyta Pani Magda

Gra dla całej rodziny – Zając z rzutu kostką
Instrukcja: Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz czysta kartka dla każdego z Graczy. Gracze kolejno rzucają kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów. Gotowy rysunek można dodatkowo pokolorować. Na koniec proponujemy urządzić wystawę z prac stworzonych podczas gry.


Czwartek 9.04 – „Wielkanocne babeczki”

Cele:
-rozwija zainteresowanie i umiejętności kulinarne
-zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w kuchni i odmierza produkty
-rozwija zmysły podczas przygotowywania i smakowania przyrządzonych potraw
-doskonali swoją sprawność manualną
-doskonali umiejętność czytania

Poznaliście z P. Magdą tradycje i zwyczaje wielkanocne  i myślę ,że stworzyliście piękne pisanki. Czekamy z niecierpliwością na zdjęcia.

Dzisiaj pieczemy babeczki na Wielkanoc. Będziemy wspólnie przygotowywać ciasto, a więc Kochani do dzieła! Pamiętajcie o bardzo dokładnym umyciu rąk przed przystąpieniem do pracy.

Potrzebne będą następujące składniki:
2 szklanki mąki,2 łyżeczki proszku do pieczenia , 0,5 szkl.cukru,2 łyżeczki cukru waniliowego ,1 jajko 0,5 szklanki oleju ,1 szklanka mleka oraz  ,foremki do babeczek (mogą być metalowe  lub papierowe) ,łyżka do mieszania ,blaszka na muffinki lub do ciasta, taką którą mam ja. Myślę, że te produkty z pomocą Rodzica znajdziecie w kuchni.

  1. Suche składniki mieszamy razem w misce.
    2. Teraz łączymy mokre składniki.
    3. Jajko, olej oraz mleko dodajemy do masy i mieszamy do połączenia. Nie mieszamy zbyt długo, inaczej babeczki nie będą puszyste.
    4. Łyżką  nakładamy ciasto do foremek.  Drogi Rodzicu prośba-babeczki wstawiamy do nagrzanego piekarnika  i pieczemy ok.20-25 minut w temperaturze 180 stopni.

Brawa dla Was ,dziękuję za uwagę i zapraszam do dalszych, kulinarnych spotkań. Przyślijcie proszę zdjęcia , ja też podzielę się swoimi wypiekami.

Uwaga: Podany przepis jest wersją podstawową ,można dodać również owoce,bakalie,orzechy.

Smacznego!

 A na zakończenie piosenka kulinarna: PIOSENKA

Język angielski

Happy Easter! Czy zrobiliście króliczki z rączek, jeżeli tak to przydadzą się Wam podczas śpiewania piosenki. Spróbujcie naśladować Panią Agnieszkę: SONG


Środa 8.04 – „Wielkanocne tradycje i symbole”

Cele:
– poznaje tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi
– doskonali umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku
– dostrzega podobieństwa i różnice na obrazkach przedstawiających różne symbole graficzne
– potrafi zaplanować i wykonać konstrukcje przestrzenne zbudowane z różnorodnych materiałów, wykorzystując różne dostępne techniki łączenia (sznurek, taśma klejąca, klamerki itp.)

Witajcie Kochani! Zbliża się Wielkanoc, czy wiecie jakie tradycje i symbole się z nią wiążą?
Obejrzyjcie film : Symbole Wielkanocne
Teraz obejrzycie go jeszcze raz, ale tym razem odpowiedzcie na pytania: Symbole Quiz
Mam nadzieję, że świetnie Wam poszło! Teraz pora na kilka zadań:

Zapraszamy Was teraz do zabawy. Pisanka wcale nie musi być jednokolorowa, nie musi nawet być jajkiem:) Wykonaj własną pisankę z: klocków, makaronu, guzików, zabawek, itp. Koniecznie wyślij Nam zdjęcie:)

Na koniec piosenka : Wielkanocna piosenka


Wtorek 07.04 – „Właściwości jajka”

Cele:
– bada właściwości jajka
– prowadzi obserwacje
– rozwija zainteresowania
-prowadzi doświadczenia i wyciąga wnioski

Witam Was serdecznie! Jak wygląda Wasza uprawa? U mnie widać już rzeżuchę:

Rzeżucha Pani Hani

Wczoraj z P. Magdą poznaliście literę „J”, „j”, a dzisiaj odkryjemy właściwości jajka. Jajko jak widzicie składa się z białka ,żółtka, skorupki, błon pergaminowych.

Jajka są przede wszystkim źródłem pełnowartościowego białka ,łatwo przyswajalnego przez organizm. To również bogate źródło witamin i składników mineralnych. A teraz zapraszam do eksperymentów, wspólnie odkryjemy właściwości jajka .

EKSPERYMENT 1: Proszę Was o przygotowanie 2 surowych jajek, 2 słoików napełnione w połowie wodą

Do jednego słoika włóżcie ostrożnie jajko-obserwujcie co się dzieje z jajkiem (pływa na powierzchni czy tonie). Do drugiego słoika wsypujemy sól i mieszamy tak długo ,aż się rozpuści. Wkładamy ostrożnie jajko. Bardzo powoli wąskim strumykiem po ściankach słoika ,dolewamy do słonej wody słodką. Co się dzieje z jajkiem? Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi ,przysyłajcie rozwiązania.

EKSPERYMENT 2: Proszę o dwa jajka-1 surowe(można wykorzystać z poprzedniego doświadczenia) i ugotowane. Zakręćcie jajka jednocześnie i  obserwujcie. Jak widzicie jedno się kręci, a jedno zatrzymuje. Wniosek: Jajko gotowane kręci się szybciej i dłużej, ,a surowe  zatrzymuje.

Dziękuję za uwagę i zachęcam do dalszego, bezpiecznego eksperymentowania. NA ZAKOŃCZENIE JAK ZROBIĆ GUMOWE JAJKO?

Język angielski

Hello! Easter is coming (Witajcie zbliża się Wielkanoc)
Listen to a song (Posłuchajcie piosenki) SONG
Play a game (Zagrajcie w grę) EASTER EGG HUNT

Na zakończenie proszę abyście przygotowali Zajączka Wielkanocnego z papieru, przyda Nam się na następnych zajęciach 🙂 EASTER BUNNY


Poniedziałek 06.04 – „J jak jajko”

Cele:
– Poznaje zapis litery „J, j”, identyfikuje literę „J, j” z jej zapisem graficznym.
– Dokonuje syntezy i analizy słuchowej- sylabowej i głoskowej, wyróżnia pierwsze głoski.
– Kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.
Przed rozpoczęciem pracy z literą „J”, posłuchaj i włącz się do śpiewania piosenki : PIOSENKA

Zabawa ruchowa „Połóż jajko” – usiądźcie razem na podłodze, na polecenie rodzica połóż jajko: przed sobą, za sobą, z prawej, lewej strony, pomiędzy nogami, nad głową, na głowie, na prawym ramieniu, na lewej stopie. A teraz zmiana!

Przeczytajcie wierszyk:
„Jedna kura pana Jana,
jajko zniosła dzisiaj z rana
i gdakała: O, mój Janie!
jajko wielkie niesłychanie!”

Odpowiedz na pytania:
Jakie słowa usłyszałeś na głoskę „j”, ile razy wystąpiło słowo jajko? Kto był jej hodowcą? Co zrobiła kura, gdy zniosła jajko?

Ćwiczenia językowe:
– Rodzic dzieli na sylaby a dziecko mówi jaki powstał wyraz: nie- sły- cha – nie, dzi- siaj.
– Dziecko dzieli na sylaby: jaj-ko, Ja-nie, je-dnia, ku-ra.
– Rodzic mówi głoski a dziecko łączy w słowa: g-d-a-k-a-ł-a, r-a-n-o, z-ni-o-s-ł-a.
– Dziecko dzieli na głoski wyraz: kura, Jan, jajko, jedna.

Dzieci piszą literę w powietrzu, na dywanie, na plecach, na tacy wysypanej kaszą. Teraz możesz przejść do pisania na kartce.

Detektyw – zabawa tropiąca, w gazecie podkreśl wszystkie litery: „J, j”. Policz ile ich znalazłeś.
Zagraj w grę : GRA


Piątek 03.04 – Projekt „Zielona uprawa” – Pączki

Cele:
-Uważnie słucha czytanych utworów literackich.
-Nabiera wprawy w wybieraniu najważniejszych informacji, zdarzeń z wysłuchanego tekstu literackiego.
-Wyszukuje wśród innych liter konkretną wskazaną, zaznacza wskazaną literę wśród innych.
-Wyróżnia wzrokowo w tzw. plątaninkach linię wśród innych przecinających się linii.

Praca z tekstem : „Jak Pani Wiosna żartować chciała”. Przeczytaj z dzieckiem tekst, znajdziesz tam pytania pomocnicze, które należny zadać podczas czytania. Porozmawiajcie chwilę o pierwszych oznakach wiosny. Zwróć uwagę na dwuznaczność wyrazów np.: pączki. Znasz inne takie wyrazy?

Czy znasz te kwiaty? Poszukajcie w książkach, albumach lub internecie informacji o wiosennych kwiatach.

Sprawdźcie, co wiecie o wiośnie i jej zwiastunach: QUIZ i MILIONERZY

Zagadki z literami. Rozwiąż zadania, a dowiesz się co przyniesie Nam Pani Wiosna:)


Czwartek 02.04 – Projekt „Zielona uprawa”-  Cebula

Cele:
-rozwija umiejętności związane z poznawaniem świata roślin
-bada właściwości cebuli
-prowadzi obserwacje przyrodnicze
-systematycznie dba o rośliny w domowym ogródku
-doskonali umiejętność liczenia

Rozwiązanie zagadki kwiatowej:

KWIAT NR 1 – TO STOKROTKA
KWIAT NR 2 – TO NIEZAPOMINAJKA
KWIATY NR 3 – TO BRATKI

Czekamy na Wasze pierwsze zdjęcia, rysunki w dziennikach obserwacji. U mnie już wykiełkowała rzeżucha, a u Was? Dzisiaj poznajemy właściwości cebuli.

Instrukcja:
Przygotuj proszę, 2 cebule, deskę do krojenia, nóż plastikowy, ręcznik papierowy, płatki kosmetyczne, szklankę lub plastikowy kubek. Zobaczcie, mam tutaj różne rośliny cebulowe – takie, które wyrastają z cebulki. Jest cebula i czosnek, takie, które wspólnie  posadziliśmy .

zdjęcie

Popatrzcie jedna z nich ma zielone liście, nazywamy je szczypiorkiem. Jest źródłem cennych dla zdrowia witamin i składników mineralnych. Szczypiorek ma zastosowanie w kuchni np. do potraw z jajek, twarożków, sałatek, ziemniaków.

Jedną z nich przetnę na pół… Pierwsza skórka jest bardzo cienka. Zobaczcie sami przykładając ją w stronę okna… Możecie poprosić Rodzica o pomoc w przecięciu cebuli.

Zobaczcie jak wygląda wewnątrz. Cebula posiada warstwy, ostrożnie je wyjmijcie i rozłóżcie, policzcie ile macie warstw. Między każdą warstwą jest cienka, przeźroczysta warstwa. Dotknijcie jej – przykleja się – dzieje się tak za sprawą soku cebuli. Kto się odważy spróbować kawałka cebuli? … jaki jest smak? Sok z cebuli drażni oczy i powoduje łzawienie.

Przygotujcie szklankę (lub plastikowy kubeczek, lekko wilgotny papierowy ręcznik, waciki kosmetyczne) i włóżcie do niej cebulę korzeniami do dołu.

Na koniec gdy szczypiorek wyrośnie i będzie dojrzały (ale nie przejrzały – zieleń liści wchodzi w żółty kolor) wówczas spróbujcie szczypiorku na kromce chleba. Smacznego!

Syrop z cebuli z cukrem jest dobrym sposobem na przeziębienie.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do posłuchania PIOSENKI.

Język angielski

Cele:
– Nazywa i wskazuje kolory w języku angielskim.
– Utrwala wiosenna piosenkę  o kolorowych kwiatach.
– Tworzy własną kompozycję plastyczną – tulipany.

Hello! Let’s talk about colours. Waszym zadaniem jest wysłuchanie znanej już piosenki o kolorowych kwiatach. Poszukacie w swoim pokoju wymienionych w niej kolorów. Czy możecie wskazać wszystkie?
Listen to a song (posłuchajcie piosenki) : SONG
Play a game (zagrajcie w grę) : GAME – obok każdej nazwy koloru znajduje się ikona z głośnikiem, powtórzcie za nagraniem i dopasujcie do odpowiedniej plamy.
KIDS SIMPLE DRAWING – dla lubiących malować 🙂


Środa 1.04 – Projekt „Zielona uprawa” matematyka

Cele: 
– Sprawnie liczy, w zakresie dostępnym dziecku (min. 10).
– Samodzielnie organizuje czynność liczenia: ustawia elementy w rzędzie, w szeregu, przesuwa.
– Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania od manipulowania przedmiotami do działań wykonywanych w pamięci.

Czekając na pierwsze kiełki naszych roślin (sprawdźcie koniecznie co u nich) zajmiemy się matematyką. Zaczniemy od liczenia płatków kwiatów. Przygotujcie kartkę papieru i narysujcie na niej łodygę i środek lub wytnijcie kilka kółek. Wpisujemy w nie cyfry od 6 do 10.

Krok 1. Układamy płatki dookoła środka

Krok 2. Na płatkach umieszczamy proste zadania np. 3+3, 7+1 i umieszczamy je przy właściwej łodydze.

Krok 3. Dziecko samo wymyśla i zapisuje działania na płatku.

Dla chętnych:
-Orientuje się na kartce papieru i stara się prawidłowo wykonywać polecenia związane z przestrzenią na płaszczyźnie.


Wtorek 31.03 – Projekt „Zielona uprawa”

Dziś sadzimy i siejemy z Panią Hanią. Obejrzycie film uważnie. Na końcu czeka na Was zagadka 🙂 FILM

Język angielski

Cele:
– poznanie piosenki i słownictwa dotyczącego ogrodnictwa
– wprowadzenie do tematyki uprawy roślin

Drogie dzieci po zasianiu swoich roślin poćwiczcie trochę język angielski.
1. Wysłuchajcie piosenki o uprawie warzyw – PIOSENKA
2. Zagrajcie w grę memory – MEMO
3. Wysłuchajcie piosenki jeszcze raz, tym razem będzie się ona zatrzymywała, a Wy będziecie musieli wybrać odnowienie słówko – PIOSENKASTOP


Poniedziałek 30.03 – Projekt „Zielona uprawa”

Cele:

Obserwuje wzrost roślin, np. szczypiorku z cebuli, rzeżuchy, fasoli z nasion
Poznaje podstawowe czynniki niezbędne do wzrostu roślin i zwierząt: woda, powietrze, gleba, słońce
Z pomocą osoby dorosłej zakłada hodowlę roślin:
– analizuje, jakie warunki są potrzebne do wzrostu rośliny
– obserwuje wzrost rośliny, np. dokonuje prostego pomiaru jej wysokości
– próbuje dokumentować zmiany we wzroście rośliny

Projekt „Zielona uprawa” – film

Instrukcja na poniedziałek:

  1. Wybierz roślinę. Poszukaj w domu nasion np.: fasola, groch, rzeżucha lub roślin z których możesz je pozyskać: papryka, pomidor, cytryna. Możesz też wziąć gotowe warzywa: cebula, czosnek, marchew, burak. Możecie wybrać kilka roślin.
  2. Przygotuj narzędzia: doniczka, kubeczek, słoik, szklanka (proponuje ozdobić i przygotować tabliczki z podpisem). Potrzebna będzie ziemia, ale jeśli nie masz jej w domu to możesz użyć waty, wacików kosmetycznych lub gazy z apteczki – wtedy przyda się woreczek plastikowy. Łyżka, widelec, patyczek, rękawiczki, worek do przykrycia podłogi.
  3. Dziennik upraw – zeszyt, blok, kilka kartek. Możecie wydrukować gotowy wzór, ale zachęcamy do wykonania dziennika samodzielnie. W dzienniku umieszczamy datę założenia uprawy, nazwę naszych roślin, kiedy wykiełkowały, jak często je podlewamy oraz co udało Nam się zaobserwować, w czasie ich wzrostu. Dziennik ozdabiamy ilustracjami lub zdjęciami.

Pamiętajcie, aby robić zdjęcia i wysłać je do mnie. Na dobry początek piosenka do rozpoczęcia przygody z roślinami 🙂

PIOSENKA

Pozdrawiamy Pani Madzia i Pani Hania


Piątek 27.03 Papierowy Tulipan

Cele:
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– rozwijanie orientacji na płaszczyźnie kartki oraz rozwijanie wyobraźni przestzrennej
– wdrażanie do zachowania estetyki wykonywanej pracy

Poniżej znajduje się link do instrukcji
Jak zrobić tulipana z papieru


Czwartek i piątek 26.03.2020r. – Tulipan

CELE:  Doskonalenie umiejętności słuchania tekstu i wypowiadanie się na temat jego treści
Wprowadzenie litery C,c  

Słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie „(Można poprosić dziecko ,aby uważnie słuchało i postarało się zapamiętać jak najwięcej szczegółów)

O żółtym tulipanie” Maria Różycka

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.
− Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
− To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
− Nie, nie chcę. Nie otworzę – powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
− Puk! Puk! Puk!
− Kto tam?
− To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
− Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
− Tulipanku, wpuść mnie!
− Ktoś ty?
− Promyk słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik.
− O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.
Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
− To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
Wtedy Tulipanek pomyślał:
„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego
Tulipanka za jedną rękę. Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go… I, o dziwo znalazł się wśród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały:
− Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
− Teraz już na pewno będzie wiosna!

Zadanie I
Prowadzenie  rozmowy na temat opowiadania:
Gdzie mieszkał Tulipanek? Kto najpierw odwiedził Tulipana?
Czy Tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk?
Dlaczego nie? Kto przyszed potem do Tulipana?
Czy Tulipan otworzył drzwi słonku? Kto zobaczył Tulipana?
Co powiedziały dzieci?

Zadanie II
Można zaprezentować dziecku kształt tulipana i prowadzić analizę słuchową wyrazu „tulipan” lub Dzielenie  go na sylaby i przeliczanie

Zadanie III.
Oglądanie części rośliny i nazywanie jej: cebulka łodyga, liście, płatki.

Zadanie IV
„C jak cebulka” – prezentacja litery c, C
Można poprosić dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: ce-bul-ka, o zaproponowanie innego gestu, który pozwoli łatwo pokazać podział na sylaby, np. tupanie, dotykanie podłogi jednym palcem ,podskoki.

Zadanie V
Tworzymy model głoskowy wyrazu cebula  -kartoniki niebieskie (spółgłoski)i czerwone (samogłoski).Dziecko  przelicza głoski i układa kartoniki wg.modelu

-dziecko może ułożyć literę C, c  ze sznurka i przejść bez kapci po literze w sposób zgodny z kierunkiem pisania.

Zadanie VI
Narysuj opowiadanie, które wysłuchałęś w formie historyjki obrazkowej, uwzględniając wstęp, rozwinięcie i zakończenie.


Środa 25.03 Zabawy gimnastyczne

Cele:
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
– ćwiczenia wszystkich grup mięśniowych
– zacieśnianie więzi rodzic-dziecko

Zabawa „Wspólne kroki”– dziecko i rodzic w parach; dziecko opiera się stopami na stopach dorosłego i próbuje utrzymać równowagę.

Zabawa „Przepychanka”– para oparta o siebie plecami i zadaniem ich jest wypchanie przeciwnika na przeciwną stronę czyli pchanie się na siebie plecami.

Zabawa „Cukierek”– dziecko zwinięte leży na podłodze, rodzic próbuje rozwinąć zwinięty cukierek, czyli rozprostować dziecko, a te stawia opór.

Zabawa „Skała”- rodzic stoi nieruchomo, a dziecko próbuje go przesunąć.

Zabawa „ Statki” – dziecko leży na plecach na dywaniku, rodzic ciągnie je za nogi

Zabawa „ Zaprzęg” – dziecko leży na brzuchu na podłodze , a rodzic ciągnie je za ręce

Zabawa „ Sięgnij słoneczka”– rodzic trzyma wysoko przedmiot, dziecko ma dosięgnąć we wznosie na palcach lub w podskoku.

Zabawa w „Mostek” -rodzic tworzy most w klęku podpartym ,dziecko wdrapuje się na „most „i prześlizguje pod nim.

Zabawa „Naleśnik” -rodzic zawija dziecko w kocyk (jak naleśnik) i toczymy po podłodze.