Zdalne nauczanie 2020/2021

Poniedziałek 19 X

Zadanie 1.

Muchomor i kropki – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– rolki po papierze toaletowym( 1 lub 2)

– narysowane koła na papierze (1 lub 2)

– biała i czerwona farba albo flamastry i biała pasta do zrobienia kropek

– nożyczki

Dajemy dziecku ko wycięcia koła potem prosimy żeby koło pomalowało na czerwono a rolkę papieru na biało. Po wyschnięciu przecinamy promień koła i zwijamy i sklejamy tak by powstał stożek. Zadaniem dziecka jest zrobić paluszkiem 10 kropek na każdym grzybie. W ten sam sposób dziecko może zrobić inne grzyby używając innych kolorów.

Zadanie 2.

Jeże – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– gruszka( jeśli nie ma gruszki może być jabłko)

– wykałaczki

– 6 ziarenek pieprzu lub ziela angielskiego

– winogrona albo oliwki

Przekrajamy dziecku gruszkę na pół i kładziemy je na talerzu. Zadaniem dziecka jest zrobienie oczek i nosa z kulek. Robiąc igły jeżowi z wykałaczek dziecko stara się liczyć i mówi rodzicom ile ich jeż ma igieł i który ma więcej. Po zrobieniu jeża rodzice dają zadania .

(np. Rodzice mówią: Pierwszy jeż niesie 3 winogrona drugi 5. Zadaniem dziecka jest wbicie na igły winogron według poleceń rodzica. Następnie zadajemy dziecku pytania:, który jeż niesie więcej winogron? Któremu jeżowi jest ciężej ? ile jest razem wszystkich winogron niesionych przez jeże? Itd.)

Zadanie 3.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Jeż’

Pytania do wiersza :

– kogo spotkał jeż?

– co łączy zwierzęta napotkane przez jeża ? ( wszystkie były ptakami )

– ile ptaków spotkał jeż?

– o co  spytał wróbel? Co na to odpowiedział jeż?

– o co spytał szczygieł ? Co na to odpowiedział jeż ?

– o co spytała sroka ? Co na to odpowiedział jeż?

Co zrobiła sroka ?

Zadanie 4.

Rysowanie jeża

Zadanie 5.

Malowanie jesieni przy muzyce Antonio Vivaldi – „Jesień”

Potrzebne materiały:

–  farby

– kartka

Zadanie 6

Jesienne zagadki

– Co to za pani w złocie, czerwieni, sady maluje, lasy

(jesień)

– Co jesienią z dębu spada? Co ze smakiem dzik zajada?

 (żołędzie)

-Bez skrzydeł a jednak lecę, nie mam rąk, a jabłka zrywam.

 Nie mam ust a zgaszę świecę, powiedz, jak ja się nazywam?

(wiatr)

– Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy

deszcz rosi, nad głową go nosisz.

 (parasol)

– Spadają z drzewa żółte, czerwone. Wiatr je niesie w tę i tamtą stronę.

 (liście)

– Choć kolczaste jak jeże, każdy do rąk je bierze.

Odziera z odzienia i w koniki i stworki zamienia.

(kasztany)

– Jakie obuwie, do tego służy, żeby nóg nie moczyć nawet w kałuży.

(kalosze)

– W lesie go spotkasz i dziwisz się srodze: bo on ma kapelusz, ale gdzie? Na nodze!

(grzyb)

– Na jakim drzewie jesienią koraliki się czerwienią?

(jarzębina)

– Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, może być deszcz.

 (chmura)

– To miesiąc smutny taki, bo odleciały już ptaki i liść ostatni już opadł. Ten miesiąc zwie się…

(listopad)

– On dziesiąty jest w kolejce, gdzie stoi dwanaście miesięcy.

 (październik)

-Co to za miesiąc, który niesie: grzyby i wrzosy liliowe w lesie, w sadach soczyste jabłka czerwone, a także pierwszy szkolny dzwonek?

 (wrzesień)



Piątek 16 X

Praca domowa

Adaś i Hania przesłali nam swoją pracę domową. Dziękujemy !

Zadanie 1.

Leśnicy budują las.

Budowanie lasu z klocków, puf , lub innych dostępnych materiałów. Samodzielna zabawa w leśniczego pomagającemu, zwierzętom i roślinom.

Zadanie 2.

Stworzenie przez dziecko przedstawienia o leśniczym i listonoszu.

Zadanie 3.

Poznajemy grzyby.

Obejrzenie filmu edukacyjnego o grzybach.

Zadanie 4.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Grzyby ‘’

Przykładowe pytania do wiersza:

– o czym był wiersz?

– jakie nawy grzybów usłyszałeś  ?

– ile było grzybów ?

– kim był borowik ?

– czy król powinien wywoływać wojny ?

– znajdź inny sposób na rozwiązanie konfliktu dla Króla ?

– co byś poradził królowi albo co byś zrobił gdybyś był królem ?

– kto w wierszu poszedł na wojnę?

– jak się skończył wiersz ?

Zadanie 5.

Grzybobranie – ile grzybów masz w koszyku mój ty mały ogrodniku ?

Potrzebne materiały:

– koszyk

– pudełko

– klocki różnych kolorów

Ustalamy z dziećmi kolory klocków, które są grzybami jadalnymi a które trującymi.

Rozrzucamy po pokoju klocki a zadaniem dziecka jest zebranie tych jadalnych a potem przeliczenie. ile w  koszyku ma grzybów jadalnych i których jest więcej . Potem dziecko do koszyka zbiera ,, muchomory ‘’ by nikt ich nie zebrał i się nie zatruł , następnie ćwicząc rzuty dziecko stara się wrzucić wszystkie muchomory do pudełka.

Zadanie 6.

Wspólnie gotujemy – przepisami się dzielimy.

Zadanie polega na wspólnym rodzinnym gotowaniu dania grzybowego.

Na zdjęcia, relacje i przepisy czekamy J


Czwartek 15 X

Zadanie 1 .

Rozmowa z dzieckiem na temat  zawodu listonosza.

Zadanie 2.

Napisanie z dzieckiem listu do Babci i dziadka . (Wysłanie znalezionego listka na spacerze,  buziaka odciśniętego na kartce, rysunku i naklejenie napisu ułożonego samodzielnie według wzoru napisanego przez rodziców  KOCHAM CIĘ BABCIU I KOCHAM CIĘ DZIADKU )

Wspólne naklejanie znaczka pisanie adresu i spacer do skrzynki pocztowej.

Zadanie 3.

Skrzynka pocztowa – praca plastyczna

Potrzebne materiały:

– dwa kartony lub jakieś większe pudełka np. po chusteczkach

– farby czerwone lub flamastry lub inne dostępne materiały w domu

– nożyczki ( do wycięcia otworu na listy i otworu do wyjmowania listów )

Rodzice w dwóch kartonach robią otwory następnie dziecko koloruje dwie skrzynki pocztowe na czerwony kolor lub kreatywnie projektuje i tworzy nowe wzory i kolory na skrzynce pocztowej. Potem rodzic tworzy wzór napisu poczta i drugi z porozrzucanych liter, który dziecko składa i nakleja na obie skrzynki pocztowe

Zadanie 4.

Poczta domowa – roczny projekt zabawy w listonosza do przeprowadzenia w domu

Stworzone skrzynki pocztowe umieszczamy jeden w pokoju dziecka drugi w pokoju rodziców. Zadaniem rodziców i dzieci jest przesyłanie sobie codziennie listów o charakterze motywacyjnym, wspierającym  ( kocham cię, jesteś dla mnie ważny, mądry , cieszę się, że posprzątałeś pokój, dzieciom można wytłumaczyć, żeby rysowały . Można ustalić znaki i wywiesić na lodówce. Np. łezka mama problem, potrzebuje rozmowy, duszek – boje się ,smutna minka jestem smutny, znak burzy jestem zły bo krzyczysz na mnie , kółko chcę się przytulić, serduszko kocham was itd.) . Wyjaśniamy dziecku, że codziennie może włożyć list do skrzynki i rodzic będzie też to robił i codziennie dziecko wyjmuje e skrzynki listy dla niego rodzic również . Można ustalić 30 minut każdego wieczoru na czytanie listów, rozmowy  dzieckiem i przytulanie. 

Zadanie 5.

Polecam film dla rodziców (ewentualnie dla dzieci też) o listonoszu


Środa 14 X

Autumn – Spin that wheel !

Wylosuj i powiedz co to jest. Po polsku i angielsku. Możesz też wylosowany obrazek przesylabizować lub wysłuchać głoski w nagłosie i wygłosie 🙂

JESIENNA PRZYGODA  CZY POGODA

  1. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno
  2. Zapoznawanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz przedstawicielami różnych gatunków drzew
  3. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew oraz wybranych grzybów jadalnych i trujących
  4. Kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań podczas spacerów w parku i lesie
  5. Wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia fizyczne

Zadanie 1 .

Jesienny spacer po parku.

– obserwacja  przyrody ( opisywanie pogody przez dziecko)

– skakanie przez kałuże ( liczenie i porównywanie wielkości kałuż ).

– zbieranie kasztanów, żołędzi, liści z różnych gatunków drzew, jarzębiny gałązki, kawałka kory .

Zadanie 2.

Porównywanie liczebności jesiennych zbiorów ze spaceru.

– dzielenie przyniesionych ze spaceru skarbów na zbiory oraz porównywanie ich liczebności.

– porównywanie wielkości i wagi zbiorów.( Co cięższe kasztan czy liść ? Co większe żołądź czy kasztan ?)

Zadanie 3.

Jesienne eksperymenty.

Co pływa a co tonie ?

– wrzucanie po kolei do wody jesiennych zbiorów i obserwacja, które utrzymują się na wodzie a które toną?

Zadanie 4.

Kasztanowe i żołędziowe stworzenia

– tworzenie z kasztanów żołędzi wykałaczek i plasteliny wymyślnych stworków. ( można nadesłać zdjęcia

Zadanie 5.

Literki

– Przysłanie na pocztę zdjęć dziecka z trzema różnymi liściami podpisanymi nazwami i odtworzonymi nazwami  przez dziecko pod wzorem ( robimy pod klonem napis KLON  następnie dajemy mu porozrzucane litery NOLK i dziecko układa według powyższego wzoru )