Zdalne nauczanie 2020/2021
Poniedziałek 19 X
Zadanie 1.
Muchomor i kropki – praca plastyczna
Potrzebne materiały:
– rolki po papierze toaletowym( 1 lub 2)
– narysowane koła na papierze (1 lub 2)
– biała i czerwona farba albo flamastry i biała pasta do zrobienia kropek
– nożyczki
Dajemy dziecku ko wycięcia koła potem prosimy żeby koło pomalowało na czerwono a rolkę papieru na biało. Po wyschnięciu przecinamy promień koła i zwijamy i sklejamy tak by powstał stożek. Zadaniem dziecka jest zrobić paluszkiem 10 kropek na każdym grzybie. W ten sam sposób dziecko może zrobić inne grzyby używając innych kolorów.

Zadanie 2.
Jeże – praca plastyczna
Potrzebne materiały:
– gruszka( jeśli nie ma gruszki może być jabłko)
– wykałaczki
– 6 ziarenek pieprzu lub ziela angielskiego
– winogrona albo oliwki
Przekrajamy dziecku gruszkę na pół i kładziemy je na talerzu. Zadaniem dziecka jest zrobienie oczek i nosa z kulek. Robiąc igły jeżowi z wykałaczek dziecko stara się liczyć i mówi rodzicom ile ich jeż ma igieł i który ma więcej. Po zrobieniu jeża rodzice dają zadania .
(np. Rodzice mówią: Pierwszy jeż niesie 3 winogrona drugi 5. Zadaniem dziecka jest wbicie na igły winogron według poleceń rodzica. Następnie zadajemy dziecku pytania:, który jeż niesie więcej winogron? Któremu jeżowi jest ciężej ? ile jest razem wszystkich winogron niesionych przez jeże? Itd.)

Zadanie 3.
Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Jeż’’
Pytania do wiersza :
– kogo spotkał jeż?
– co łączy zwierzęta napotkane przez jeża ? ( wszystkie były ptakami )
– ile ptaków spotkał jeż?
– o co spytał wróbel? Co na to odpowiedział jeż?
– o co spytał szczygieł ? Co na to odpowiedział jeż ?
– o co spytała sroka ? Co na to odpowiedział jeż?
Co zrobiła sroka ?
Zadanie 4.
Rysowanie jeża
Zadanie 5.
Malowanie jesieni przy muzyce Antonio Vivaldi – „Jesień”
Potrzebne materiały:
– farby
– kartka
Zadanie 6
Jesienne zagadki
– Co to za pani w złocie, czerwieni, sady maluje, lasy
(jesień)
– Co jesienią z dębu spada? Co ze smakiem dzik zajada?
(żołędzie)
-Bez skrzydeł a jednak lecę, nie mam rąk, a jabłka zrywam.
Nie mam ust a zgaszę świecę, powiedz, jak ja się nazywam?
(wiatr)
– Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy
deszcz rosi, nad głową go nosisz.
(parasol)
– Spadają z drzewa żółte, czerwone. Wiatr je niesie w tę i tamtą stronę.
(liście)
– Choć kolczaste jak jeże, każdy do rąk je bierze.
Odziera z odzienia i w koniki i stworki zamienia.
(kasztany)
– Jakie obuwie, do tego służy, żeby nóg nie moczyć nawet w kałuży.
(kalosze)
– W lesie go spotkasz i dziwisz się srodze: bo on ma kapelusz, ale gdzie? Na nodze!
(grzyb)
– Na jakim drzewie jesienią koraliki się czerwienią?
(jarzębina)
– Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, może być deszcz.
(chmura)
– To miesiąc smutny taki, bo odleciały już ptaki i liść ostatni już opadł. Ten miesiąc zwie się…
(listopad)
– On dziesiąty jest w kolejce, gdzie stoi dwanaście miesięcy.
(październik)
-Co to za miesiąc, który niesie: grzyby i wrzosy liliowe w lesie, w sadach soczyste jabłka czerwone, a także pierwszy szkolny dzwonek?
(wrzesień)
Piątek 16 X
Praca domowa
Adaś i Hania przesłali nam swoją pracę domową. Dziękujemy !
Zadanie 1.
Leśnicy budują las.
Budowanie lasu z klocków, puf , lub innych dostępnych materiałów. Samodzielna zabawa w leśniczego pomagającemu, zwierzętom i roślinom.
Zadanie 2.
Stworzenie przez dziecko przedstawienia o leśniczym i listonoszu.
Zadanie 3.
Poznajemy grzyby.
Obejrzenie filmu edukacyjnego o grzybach.
Zadanie 4.
Słuchanie wiersza Jana Brzechwy ,, Grzyby ‘’
Przykładowe pytania do wiersza:
– o czym był wiersz?
– jakie nawy grzybów usłyszałeś ?
– ile było grzybów ?
– kim był borowik ?
– czy król powinien wywoływać wojny ?
– znajdź inny sposób na rozwiązanie konfliktu dla Króla ?
– co byś poradził królowi albo co byś zrobił gdybyś był królem ?
– kto w wierszu poszedł na wojnę?
– jak się skończył wiersz ?
Zadanie 5.
Grzybobranie – ile grzybów masz w koszyku mój ty mały ogrodniku ?
Potrzebne materiały:
– koszyk
– pudełko
– klocki różnych kolorów
Ustalamy z dziećmi kolory klocków, które są grzybami jadalnymi a które trującymi.
Rozrzucamy po pokoju klocki a zadaniem dziecka jest zebranie tych jadalnych a potem przeliczenie. ile w koszyku ma grzybów jadalnych i których jest więcej . Potem dziecko do koszyka zbiera ,, muchomory ‘’ by nikt ich nie zebrał i się nie zatruł , następnie ćwicząc rzuty dziecko stara się wrzucić wszystkie muchomory do pudełka.
Zadanie 6.
Wspólnie gotujemy – przepisami się dzielimy.
Zadanie polega na wspólnym rodzinnym gotowaniu dania grzybowego.
Na zdjęcia, relacje i przepisy czekamy J
Czwartek 15 X
Zadanie 1 .
Rozmowa z dzieckiem na temat zawodu listonosza.
Zadanie 2.
Napisanie z dzieckiem listu do Babci i dziadka . (Wysłanie znalezionego listka na spacerze, buziaka odciśniętego na kartce, rysunku i naklejenie napisu ułożonego samodzielnie według wzoru napisanego przez rodziców KOCHAM CIĘ BABCIU I KOCHAM CIĘ DZIADKU )
Wspólne naklejanie znaczka pisanie adresu i spacer do skrzynki pocztowej.
Zadanie 3.
Skrzynka pocztowa – praca plastyczna
Potrzebne materiały:
– dwa kartony lub jakieś większe pudełka np. po chusteczkach
– farby czerwone lub flamastry lub inne dostępne materiały w domu
– nożyczki ( do wycięcia otworu na listy i otworu do wyjmowania listów )
Rodzice w dwóch kartonach robią otwory następnie dziecko koloruje dwie skrzynki pocztowe na czerwony kolor lub kreatywnie projektuje i tworzy nowe wzory i kolory na skrzynce pocztowej. Potem rodzic tworzy wzór napisu poczta i drugi z porozrzucanych liter, który dziecko składa i nakleja na obie skrzynki pocztowe
Zadanie 4.
Poczta domowa – roczny projekt zabawy w listonosza do przeprowadzenia w domu
Stworzone skrzynki pocztowe umieszczamy jeden w pokoju dziecka drugi w pokoju rodziców. Zadaniem rodziców i dzieci jest przesyłanie sobie codziennie listów o charakterze motywacyjnym, wspierającym ( kocham cię, jesteś dla mnie ważny, mądry , cieszę się, że posprzątałeś pokój, dzieciom można wytłumaczyć, żeby rysowały . Można ustalić znaki i wywiesić na lodówce. Np. łezka mama problem, potrzebuje rozmowy, duszek – boje się ,smutna minka jestem smutny, znak burzy jestem zły bo krzyczysz na mnie , kółko chcę się przytulić, serduszko kocham was itd.) . Wyjaśniamy dziecku, że codziennie może włożyć list do skrzynki i rodzic będzie też to robił i codziennie dziecko wyjmuje e skrzynki listy dla niego rodzic również . Można ustalić 30 minut każdego wieczoru na czytanie listów, rozmowy dzieckiem i przytulanie.
Zadanie 5.
Polecam film dla rodziców (ewentualnie dla dzieci też) o listonoszu
Środa 14 X
Autumn – Spin that wheel !
Wylosuj i powiedz co to jest. Po polsku i angielsku. Możesz też wylosowany obrazek przesylabizować lub wysłuchać głoski w nagłosie i wygłosie 🙂
JESIENNA PRZYGODA CZY POGODA
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno
- Zapoznawanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz przedstawicielami różnych gatunków drzew
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew oraz wybranych grzybów jadalnych i trujących
- Kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań podczas spacerów w parku i lesie
- Wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia fizyczne
Zadanie 1 .
Jesienny spacer po parku.
– obserwacja przyrody ( opisywanie pogody przez dziecko)
– skakanie przez kałuże ( liczenie i porównywanie wielkości kałuż ).
– zbieranie kasztanów, żołędzi, liści z różnych gatunków drzew, jarzębiny gałązki, kawałka kory .
Zadanie 2.
Porównywanie liczebności jesiennych zbiorów ze spaceru.
– dzielenie przyniesionych ze spaceru skarbów na zbiory oraz porównywanie ich liczebności.
– porównywanie wielkości i wagi zbiorów.( Co cięższe kasztan czy liść ? Co większe żołądź czy kasztan ?)
Zadanie 3.
Jesienne eksperymenty.
Co pływa a co tonie ?
– wrzucanie po kolei do wody jesiennych zbiorów i obserwacja, które utrzymują się na wodzie a które toną?
Zadanie 4.
Kasztanowe i żołędziowe stworzenia
– tworzenie z kasztanów żołędzi wykałaczek i plasteliny wymyślnych stworków. ( można nadesłać zdjęcia
Zadanie 5.
Literki
– Przysłanie na pocztę zdjęć dziecka z trzema różnymi liściami podpisanymi nazwami i odtworzonymi nazwami przez dziecko pod wzorem ( robimy pod klonem napis KLON następnie dajemy mu porozrzucane litery NOLK i dziecko układa według powyższego wzoru )