Zdalne nauczanie 2020/2021



Cienie
Dopasuj odpowiednie cienie do liści.

Źródło: pinterest.pl

Listki- rytmy
Pokoloruj według wzoru.

Źródło: lecibocian.pl


Poranna gimnastyka
Potrzebne materiały: woreczek (można nasypać dowolną kaszę do woreczka), krążek/talerzyk plastikowy,
– ćwiczymy plecy: dzieci w siadzie skrzyżnym kładą woreczki na głowie i z rączkami na kolanach starają się, aby woreczki im nie spadły i jednocześnie próbują unieść woreczek wysoko – głową (jak najwyżej potrafią),
ćwiczymy głowę i szyję: dzieci zrzucają woreczek z głowy przed siebie, po czym kładą go ponownie na głowę (ćwiczenie powtórzyć kilka razy),
– ćwiczymy ramiona: jedną ręką dzieci zdejmują z głowy woreczek: * przekładają woreczek z ręki do ręki nad głową, * następnie przekłada woreczek z ręki do ręki przed sobą i za sobą,
– ćwiczymy stopy:dzieci palcami chwytają woreczek i kładą go jedną nogą na krążek, natomiast drugą nogą zabierają woreczek z krążka, * podawanie woreczka stopami po okręgu w jedną i w drugą stronę.
– ćwiczymy oddech: dzieci w staniu wykonują głęboki wdech nosem i wydech ustami z jak najdłuższym wymawianiem głoski „s”.


Przeciwieństwa
Połącz obrazki według przeciwieństw. Powiedz, czym się różnią. Nazwij je.


Pada deszczyk, wieje wiatr
Przypomnijmy sobie piosenkę „Pada deszczyk, wieje wiatr”. Pokazujcie razem za mną.


Zapamiętaj, ułóż
Zapamiętaj kolejność obrazków i ustaw je w takiej samej kolejności.


Przeliczanie
Potrzebne przedmioty: 5 kasztanów, 6 żołędzi  (dowolne liczmany)
Policz ile jest kasztanów?
Pokaż tyle palców, ile jest kasztanów.
Policz ile jest żołędzi?
Pokaż tyle palców, ile jest żołędzi.
Czy kasztanów jest tyle samo, co żołędzi?- ustawiacie żołędzie w parach z kasztanami, wyraźnie o ile więcej jest żołędzi.
Teraz, patrząc na kasztany i żołędzie, otwierają się przed Wami matematycznie wrota. Liczcie, ile Wam wystarczy sił. Odejmujcie, dodawajcie, liczcie wśród samych kasztanów, żołędzi i łączcie je wszystkie.
Przykład: mamy 3 kasztany, dołożę jeden- ile mamy kasztanów?
Mamy 2 kasztany i 4 żołędzie- ile mamy wszystkich przedmiotów?


Samodzielne ubieranie
Ćwiczenie samodzielnego ubierania się, w szczególności skarpetek, zapinania guzików i suwaków oraz przekręcania ubrań. Możecie urządzić pokaz mody, w których dziecko wybiera co chciałoby założyć.


Rzucanie do celu
Rozmieszczamy trzy nieduże miski w pewnej odległości od siebie. Ze wstążki przygotowujemy linię startu, za którą siada lub staje dziecko. Jego zadaniem jest celowanie szyszką lub orzechem, kasztanem, żołędziem do celu. 


Liściowe wzory
Potrzebne materiały: liście, kartki A4, kredki świecowe
Praca plastyczna, dzieci układają na stoliku przed sobą jesienne liście (spodnią stroną do góry). Dotykają i wodzą palcami po unerwieniach liści. Następnie przykrywają je kartką papieru i „leżącą” kredką świecową przeciągają po kartce (mogą do tego wykorzystać kilka kredek) – to ćwiczenie rozwija ekspresje twórczą, doskonaleni motorykę małą.


Jesienne gry i zabawy