Zdalne nauczanie 2020/2021

07.12.2020 Poniedziałek

Zadanie 1
Drodzy rodzice, przeczytajcie ten wierszyk i powtarzajcie go dzieciom.

Idzie drogą starszy pan,
długą, białą brodę ma.
Wór prezentów ma na plecach,
chyba na nie właśnie czekasz?

-Proszę przeczytać dzieciom zagadkę.
(MIKOŁAJ)
Co to za gość Święty
Co przynosi dzieciom prezenty?

Zadanie 2

 Poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące św. Mikołaja:

-Gdzie Mikołaj kładzie swoje prezenty?
– Czym przyjeżdża do nas Mikołaj?
-W czym przynosi dzieciom prezenty?
-Jakie zwierzęta ciągną pojazd św. Mikołaja?

Zadanie 3

Drodzy rodzice proszę wspólnie z dziećmi  obejrzeć film „HISTORIA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA” https://www.youtube.com/watch?v=D4MgMOScbWo

Zadanie 4

Proszę połączyć w pary renifery.

Zadanie 5

Kolorowanki dla chętnych.
do pobrania


04.12.2020 Piątek

Zadanie 1

Proszę, żeby dzieci uważnie obejrzały film . Drodzy rodzice zadajcie dzieciom pytania do filmu:
1. O której z czterech pór roku był film?
2. Po czym poznajemy, że jest zima?
3. Czy zimą z drzew iglastych spadają igły?

Zadanie 2

Masa aksamitna:
-odżywka do włosów ( nie ma znaczenia jaka – ok. 300ml)
-mąka ziemniaczana (ok. 500 g)
-opcjonalnie: barwniki spożywcze

Do miski przelewamy całą odżywkę, do odżywki dodajemy ok. 10 czubatych łyżek mąki, tak by masa przybrała konsystencję gęstego budyniu, w którym wstawiona łyżka stoi.- jeśli będziemy dodawać barwniki to teraz, jeśli nie to dodajemy tyle mąki, żeby masa nie kleiła nam się do rąk.
Masa jest bardzo miła w dotyku i ładnie pachnie. Można schować ją po zabawie do szczelnego pudełka i bawić się nią innego dnia.

Zadanie 3

Wysłuchajcie bajki o psotnym Elfiku.

Zadanie 4

Praca plastyczna:
Proszę, żeby dzieci spróbowały dorysować drugą połowę bałwanka.
Bałwanki z puzzli najpierw niech dzieci pokolorują, później proszę rodziców o pomoc w wycięciu. Dzieci powinny poradzić sobie z ułożeniem tych puzzli, na koniec proszę dzieci o przyklejenie poprawnie ułożonych puzzli na kartkę.


03.12.2020 Czwartek

Zadanie 1

Przeczytajcie dzieciom fragment wiersza I. Wowk „Zima”. Porozmawiajcie o charakterystycznych zjawiskach dla zimy.

„Zima”
Idzie polem,
Idzie lasem,
Białym śniegiem
Sypnie czasem.
Świat posypie cekinami
Bo to zima,
Biała pani.

Proszę powtarzać z dziećmi ten tekst. Może uda się dzieciom go nauczyć??

Zadanie 2

Proszę pokazać dzieciom  ilustrację o tematyce zimowej:

Drodzy rodzice. Poproście dzieci, żeby wybrały z obrazków poniżej te, które są związane z zimową ilustracją.

Zadanie 3

Zabawa rytmizująca „ Hu , hu , ha „.

Hu , hu , ha 2x (wyklaskiwanie )
Zima  wcale , zima wcale (podskok)
Nie jest zła , nie jest zła (tupanie)

Powtórzcie z dziećmi zabawę. Bardzo lubią ćwiczenia ruchowe.

Zadanie 4

Proszę, żeby dzieci ćwiczyły w domu ten utwór, znają go z przedszkola i lubią śpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=Ocs7MswxKsk

Zadanie 5

Ćwiczenia dla małych rączek.

Co będzie potrzebne:
– miska
-pianka do golenia
-mąka ziemniaczana

Ja zrobiłam bez barwników:

Proszę zrobić domową piankolinę. Jeśli nie ma w domu barwników może być biała- będzie wyglądała jak śnieg. Miłej zabawy! Wstawiam link z instrukcją.
https://www.youtube.com/watch?v=Yi8mazGn_LQ

Zadanie 6

Wykonajcie wspólnie małego ptaszka w karmniku. Miłej zabawy!!!


Język angielski

Drodzy Rodzice. Weźcie dzwoneczek i zaśpiewajcie piosenkę razem z dzieckiem.


02.12.2020 ŚRODA

CO JEDZĄ PTAKI ZIMĄ?

Zadanie 1

Proszę przeczytać dzieciom wiersz. 

„Kasia i kasza” – rozmowa na temat dokarmiania zwierząt na podstawie wiersza.

„Kasia i kasza” 
Wanda Grodzieńska

– Śnieg zasypał pola, lasy,
Ciężkie przyszły na nas czasy!
Kto ogrzeje nas w dni chłodne?

Na ganeczek skoczył ptaszek,
Rozsypaną dziobie kaszę.
-Ćwir, ćwir! Chciałbym wiedzieć, komu
Sypią ziarna z tego domu!

A przez okno Kasia zerka.
Uśmiecha się do wróbelka.
I cichutko go zaprasza:
– Jedz, mój ptaszku! Dobra kasza!

Zadanie 2

Pytania do tekstu:
– Kto w wierszu ma kłopoty ze znalezienia zimą jedzenia?
– Co znalazł ptaszek?
-Gdzie znalazł ziarnka?
  Proszę zwrócić uwagę dzieciom, że pokarm musi być dostosowany do gatunku zwierząt. Ptaków nie można karmić chlebem czy bułką, ponieważ po zjedzeniu takich produktów mogą mieć problemy z brzuszkiem. Najzdrowsze dla ptaków są ziarenka.

Zadanie 3

Obejrzyjcie krótki film o tym, czym karmić ptaki zimą.

Zadanie 4

„ To zje ptaszek” – określanie jakie pokarmy są odpowiednie dla ptaków.

Pokażcie, którymi pokarmami możemy nakarmić ptaki.
-Które z przedstawionych pokarmów nie nadają się dla ptaków?

Zadanie 5

Wykonajcie „rolki z ziarnami” dla ptaków.

Przygotujcie pojemnik z ziarnami, masło orzechowe/sojowe/migdałowe, rolki po papierze toaletowym, patyki po lodach, sznurki.
1.Nasmaruj rolkę masłem
2.Obtocz rolkę w ziarnach, tak żeby nie było widać masła
3. Przez rolkę przewlecz sznurek
Na koniec można zawiesić rolkę za oknem dla ptaków.

Zadanie 6

Zadanie dla chętnych. Odtwórzcie filmik  PRZYGÓD KILKA WRÓBLA ĆWIRKA – ZIMOWE ZUCHY

W razie pytań zapraszam do kontaktu mailowego:
Pani Magda: m.olesinska@przedszkole344.waw.pl

Zapraszam jutro na naszą stronę, pojawią się nowe zadania.
Powodzenia!


20.11.2020 PIĄTEK
DZIEŃ PRAW DZIECKA   

Dzień dobry 🙂 Przed nami ostatni dzień tygodnia. Dziś obchodzimy OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRAW DZIECKA. W związku z tym, przygotowałyśmy ćwiczenia i zabawy związane z tym świętem. Obchodzone jest ono w związku z rocznicą uchwalenia w 1989 roku Konwencji o Prawach Dziecka. Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka 😉

prawa.JPG

„Dzieci nie będą dopiero,
ale są już ludźmi,
tak ludźmi są, a nie lalkami,
można przemówić do ich rozumu,
odpowiedzą nam,
przemówmy do serca, odczują nas.
Dzieci są ludźmi.
W duszy ich są zadatki tych wszystkich
myśli i uczuć, które my posiadamy.”
J.Korczak

Zadanie 1

Drodzy rodzice, obejrzyjcie wspólnie z dziećmi film o prawach dziecka. Porozmawiajcie o prawach dziecka. Czy dzieciom udało się zapamiętać niektóre z nich?

Zadanie 2

Możecie także przeczytać dzieciom wiersz Marcina Brykczyńskiego jeszcze raz.

Prawa Dziecka”

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego 

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. 

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi 

I mam prawo wybierać, z kim się będę bawić. 

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać 

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać. 

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami, 

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami. 

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania, 

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania. 

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa, 

A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa. 

Tak się tu wiersze poukładały w prawa dla dzieci na całym świecie, 

Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

Zadanie 3

Praca plastyczna:

Proszę wyciąć żółte koło z papieru technicznego. Dzieci będą miały za zadanie, pokolorować i narysować oczy, nos oraz usta. Po przyczepieniu spinaczy powstanie słońce. Dzieci mogą ćwiczyć przypinanie i odpinanie spinaczy- Jest to narzędzie dobre do wzmacniania pracy mięśni nadgarstka. Jest to również doskonałe ćwiczenie chwytu pęsetkowego, który jest później przyda się w wielu czynnościach.

słońce.jpg

Zadanie 4

prawa1.jpg
prawa4.jpg

Język angielski

  1. Posłuchajcie piosenki i wskazujcie razem kolory.

2. Show me something….. – zabawa w domu. Prosisz dziecko aby odnalazło kolor i wskazało go palcem. Np. „Show me something blue”. To samo robimy z innymi kolorami.

3. Zagrajcie w grę „Memory”- odnajdzcie pary w tym samym kolorze


CZWARTEK  19.11.2020

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA- zabawa znana dzieciom z przedszkola 🙂

https://youtu.be/x0KaEB_x4iY

Zadanie 1

,,Policjant kto to taki?”– uważne słuchanie wiersza E. Stadmuller ,,Kto to?” Porozmawiajcie z dziećmi o pracy policjanta w nawiązaniu do wiersza. Proszę naprowadzić dzieci na to, że do policjanta można się zwrócić o pomoc.

 Wiesz, kto chodzi w mundurze

i porządku jest stróżem?

Kto jeździ radiowozem?

Kto obronić cię może?

Gdy wypadek się zdarzy,

kiedy ktoś ci zagraża,

gdy wpakujesz się w biedę…

– dziewięć, dziewięć i siedem!

997

Dzwoń – czy we dnie, czy w nocy,

śmiało wzywaj pomocy.

Ład i spokój przywracać to właśnie jego praca.

O kim mowa? Kto zgadnie?

– To policjant! – Dokładnie.

Zadanie 2

Co to za pojazd? Obejrzyjcie krótki filmik o pojazdach i dźwiękach jakie wydają.

Czy udało się dzieciom odgadnąć wszystkie pojazdy?

Zadanie 3

Proszę wyciąć z kolorowego papieru kółka w  kolorze: czerwonym, żółtym i zielonym.

„ Gramy w zielone, żółte czerwone” – zabawa orientacyjno – porządkowa

Dzieci szukają u siebie w pokoju przedmiotów w kolorze, jaki pokazuje rodzic(światło zielone, czerwone, żółte). 

Zadanie 4

Pokoloruj na zielono ramkę obrazka, który informuje, że możesz przejść przez przejście dla pieszych.

ćwiczenie.jpg

Zadanie 5

Proszę pokazać dzieciom obrazki i przeczytać dla utrwalenia jak należy się zachować zanim przejdziemy przez przejście dla pieszych.

praca.JPG

Zadanie 6

Praca plastyczna- samochody z papieru. Do wykonania tej pracy będziecie potrzebować:

-papierowy talerzyk (jeśli nie ma w domu, to można wyciąć z kartki, gazety )

-farby/kredki

-papier kolorowy

-klej

Przetnijcie talerzyk na pół, dzieci proszę o pomalowanie farbą połówki talerzyka, wybranym przez siebie kolorem . Przygotujcie dwa koła koloru czarnego. Okna i światła do samochodu można wyciąć z kolorowego papieru lub namalować farbami/kredkami.

auto2.jpg
auto.JPG

Środa 18.11.2020

Dziś zajmiemy się bardzo ważnym tematem.  Policjant – zawód trudny  i bardzo odpowiedzialny.

Zadanie 1

Obejrzyjcie krótki film o pracy policjanta i odpowiedzcie na kilka pytań:

– Opisz mundur policyjny- w co jest ubrany policjant?
-Jak nazywa się budynek, w którym pracują policjanci?
-Jaki jest numer alarmowy policji? (Na jaki numer należy zadzwonić, gdy potrzebujemy pomocy policji?)

Zadanie 2

Proszę pokazać dzieciom zdjęcia policjantów i porozmawiać o tym, jak wyglądają, w co są ubrani, czym się różnią, co robią i gdzie się znajdują.

policjant.jpeg
policjant2.jpeg
policjant4.jpeg
policjantt.jpeg

Zadanie 3

Otocz pętlą rzeczy potrzebne Panu Policjantowi do pracy.

policjant zadanie1.JPG

Zadanie 4

Piosenki o policjancie. Posłuchajcie piosenek uważnie 🙂

Zadanie 5

Praca plastyczna – rosnące farbyWykonajcie wspólnie lizak policyjny. Farby można wykorzystać także do innych obrazków.
Szablon do wydruku:

lizak p.png

Potrzebne rzeczy:

-Farby plakatowe (barwnik)
-sól
-mąka
-woda
-kartka
-patyczki higieniczne

Link do filmu jak wykonać to zadanie: https://m.youtube.com/watch?v=-yfDLNAaWNk

Tak wyszła praca moim pomocnikom:  

liz.jpeg



lizakk.jpeg

Rosnące farby można dotykać i ugniatać. To świetna zabawa sensoryczna!

Kolorowanka dla chętnych

kolorowanka1.jpg

Wtorek 17.11.2020

Dziś zaczniemy temat znaków drogowych i podstawowych figur geometrycznych. 

Zadanie 1

Na początku, proszę zapoznać dzieci z podanymi figurami geometrycznymi i ich kolorami.

Wspólnie poszukajcie w domu przedmiotów, które są trójkątne, okrągłe, kwadratowe i prostokątne.

Koło

Wypożyczalnia Przyczep, lawet i boxów dachowych Lublin

Trójkąt

Trójkąty kilometrażowe w kolorze żółtym 200x200x200 termoznak Sklep drogowy

Kwadrat

Czerwony kwadrat – malarska prowokacja Torlina | Torla - kamienna wioska

Prostokąt

Filtr do lamp 25x30 cm zielony podstawowy | sprzedaż online na HOLYART

Zadanie 2

Dla utrwalenia proponuję obejrzenie krótkiego filmiku o podstawowych figurach geometrycznych:

Zadanie 3

Teraz, proszę zapoznać dzieci z przedstawionymi znakami drogowymi. Proszę porozmawiać z dziećmi, jaki kształt i kolor ma dany znak komplet znaków.

drogowe1.jpg
drogowe.jpg
drogowe2.jpg
drogowe4.jpg

Zadanie 4

Otocz żółtymi pętlami znaki drogowe o okrągłych kształtach.

Brak opisu.

Zadanie 5

Do wykonania pracy plastycznej, będziecie potrzebować:

-kolorowy papier
-klej
-patyczek do szaszłyków
-taśma

Przygotowany wcześniej papier kolorowy proszę, żeby dzieci porwały  na małe kawałki i wykleiły nim wybrany przez siebie znak drogowy-zamiast kolorowego papieru, możecie użyć kredek, farb, lub plasteliny.
(Zamiast drukowania, znak drogowy można także narysować)

znaki1.PNG
znaki3.PNG
znaki2.PNG

Przedstawiam przykład wykonania  pracy bez drukarki:

znakkin.jpg
znakkinn.jpg

Zadanie online: Koło czy kwadrat?

https://learningapps.org/watch?v=px37muvxt20

Poniedziałek 16.11.2020

przejscie.PNG

Zadanie 1

Proszę obejrzeć film o bezpiecznym przejściu przez ulicę.

Pytania do filmu:

– W którą stronę należy spojrzeć zanim przejdziemy przez ulicę?

– Jakiego koloru światło musi się zapalić, żebyśmy mogli przejść przez ulicę?

– Jakiego koloru światło daje nam znak, żeby się zatrzymać przed przejściem?

Zadanie 2

Proszę wysłuchać uważnie i obejrzeć film o światłach drogowych:

https://m.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA

Zadanie 3

Proszę przeczytać dzieciom wiersz „ Na ulicy” M. Strzałkowskiej :

Na ulicy

Światło czerwone zamyka drogę.
Stoję i czekam, bo iść nie mogę.
Cierpliwie patrzę w oko czerwieni,
bo już za chwilę światło się zmieni.
Kiedy się pali światło zielone,
idę spokojnie na drugą stronę.
To oczywiste, że dzięki światłom
Przejść przez ulicę jest bardzo łatwo.

znak1.PNG

Przykładowe pytania do treści wiersza:

-Czy można przejść przez ulicę, kiedy się pali światło czerwone?
-Czy można przejść przez ulicę, kiedy się pali światło zielone?

Zadanie 5

Praca plastyczna „ sygnalizator świetlny” dla kierowców.

Co będzie potrzebne do wykonania pracy?

Swiatła.jpeg
światła1.jpeg

Jeśli nie ma w domu papieru kolorowego, można pomalować rolkę farbami w kolorze czarnym  lub kredkami.  Z białej kartki wyciąć 3 kółka i pomalować na kolor czerwony, żółty i zielony. Na koniec przykleić.

światła2.jpeg

Zadanie 6

Proszę przeczytać dziecku treść zadania z kolorowanki. Proszę, żeby dzieci spróbowały rozwiązać zadanie i odpowiednio pokolorowały sygnalizator. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania proszę narysować dziecku prostokąt w pionie i dwa koła. Następnie proszę, żeby dziecko pokolorowało według  komunikatów: STÓJ!  IDŹ!

znak3.PNG

Zadanie 7

Zabawa STÓJ, IDŹ: Gdy rodzic pokazuje dziecku koło w kolorze czerwonym, dziecko musi się zatrzymać. Gdy rodzic pokaże dziecku kolor zielony, dziecko może przejść. (Mogą to być koła wycięte z papieru lub przedmioty w danych kolorach, po ustaleniu z dzieckiem, co oznaczają).

Życzymy miłego dnia 🙂

Piątek 30 X

1. Proszę przeczytać dzieciom tekst Małgorzaty Strzałkowiej Dwie kumoszki.

„Dwie kumoszki”
Małgorzata Strzałkowska

Raz pewna kumoszka
Spotkała kumoszkę:
Przystanęły obie,
by pogadać troszkę.

-Już zima za pasem…
Idą ciężkie czasy…
-A czy droga kuma
zrobiła zapasy?

Bo ja owszem, sporo-
to i nieco tego,
tamto oraz siamto,
i ciut owamtego.

-Ja także, złociutka!
Ja także, nie powiem,
przecież idzie zima!
Trzeba dbać o zdrowie!

-A może by kuma
wpadła na placuszki?
Z soczkiem! Takie pyszne,
że lizać paluszki!

-Mam chwileczkę czasu,
więc się chętnie zgodzę.
I ruszyły razem,
śpiewając po drodze:

-Kto robi zapasy,
ten ma smakołyczek!
A kto jest leniwy, będzie miał guziczek!

2. Proszę porozmawiać z dziećmi na temat treści tekstu i zadać następujące pytania:

– Kto się spotkał?
-Co robiły kumoszki?
-Dlaczego robiły zapasy?

3. Praca plastyczna

Własnoręcznie wykonane puzzle:

Jeśli macie Państwo możliwość wydrukowania w domu kolorowanki ze zwierzątkami, które robią zapasy, proponujemy pomalowanie jej w dowolny sposób. Następnie należy rozciąć kartkę na kilka kawałków. Własne puzzle gotowe!

Jeśli nie macie drukarki, stwórzcie własne dzieło o robieniu zimowych zapasów! Potnijcie je i układajcie jak puzzle 🙂

4.Zabawy w domu:

Przesyłam propozycję kilku zabaw w domu z dziećmi:

-Szukanie skarbów
Chowamy jedną lub kilka rzeczy w domu (np. w pokoju dziecka), dziecko musi znaleźć daną rzecz. Ułatwiamy dziecku zadanie, mówimy: idź prosto, skręć w prawo/lewo, do tyłu, stań na paluszkach, wyciągnij rączkę do góry/ w dół.

-Teatr cieni
Gasimy światło, oświetlamy światłem z lampki ścianę i robimy cienie z dłoni. (możemy też wykorzystać zabawki dzieci.

-Kim lub czym jestem?
Rysujemy na karteczkach samoprzylepnych, które naklejamy na czole osoby zgadującej nazwy rzeczy, imiona postaci z bajek, warzyw lub owoców( wcześniej trzeba ustalić z dzieckiem kategorię),następnie opowiadamy o tym jak dana rzecz lub postać wygląda. Zadanie polega na odgadnięciu tego co jest pokazane na kartce, o czym opowiada druga osoba. Później zmiana.

Czwartek 29 X

1. „Dynie” – zabawa paluszkowa, ćwiczenie pamięci.

Proszę przeczytać wiersz i pokazać na palcach poszczególne wersy.

Dynie

Jedna dynia, druga dynia,
trzecia dynia, czwarta dynia.
Siadły razem cztery dynie,
będą dobre gospodynie.

2. „Zgaduj zgadula”- usprawnianie zmysłu dotyku

Proszę do woreczka(czapki, torebki) schować w obecności dziecka: gazety, warzywa, kasztany, liście, orzechy. Dzieci  wkładają rękę do woreczka, wybierają jakiś przedmiot i nie wyjmując go z woreczka, opisują jego kształt, fakturę, kolor itp. Następnie dziecko wyjmuje dany przedmiot i mówi jego nazwę.

3. „ Jak wygląda dynia?” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie budowania wypowiedzi na dany temat.

Proszę pokazać dzieciom zdjęcie dyń( opcjonalnie prawdziwą dynie) i porozmawiać o ich wyglądzie( określenie koloru, kształtu).
Rodzice mogą najpierw sami opisać dynie i naprowadzić dzieci do poprawnych wypowiedzi.
np.  Moja dynia jest jak piłka; Moja dynia jest zimna(ciepła, duża, mała, gładka, szorstka, kolorowa, ma jeden kolor, ma plamki w kształcie…)

4. Praca plastyczna

Filmik od Pani Ani: https://youtu.be/Qnh8QCvxmqI

Proszę przygotować pomarańczowe paseczki(4-5) i zielone listki, następnie skleić według podanego wzoru.

Można też pokolorować dynie, zrobić wydzierankę lub pomalować farbami:

Język angielski

Rodzicu ! Zagraj najpierw sam w grę. Następnie zagrajcie razem z dzieckiem. Omówcie wszystkie kolory, zanim właczycie grę. Należy odnaleźć parę, tego samego koloru i przedmiotu/owocu itp.
Dziecko może powtarzac po Was nazwę koloru
Czerwony – red
Niebieski-blue
Zielony – green
Pomarańczowy – orange
Fioletowy – purple

Dziecko może odwpowiedzieć po polsku, angielsku lub tylko powtórzyć po Tobie…
Powodzenia !
Pani Agnieszka


Środa 28 X

28.10.2020

1. „Dary jesieni”

http://przedszkole344.waw.pl/wp-content/uploads/2020/10/Nowe-nagranie-1.m4a

Dary jesieni
Iwona Salach

Jesień stawia swoje kosze,
-piękne dary dla was niosę.
Z pola, z sadu i ogrodu
nie zabraknie z lasu miodu.

Na jabłoni są jabłuszka,
z gruszy żółto błyszczy gruszka.
Śliwa- śliwki zrzuca w koszyk
na kompoty będzie dosyć!

Trzeba zwozić z pól ziemniaki
brukiew, marchew i buraki.
Mama zrobi marynaty
dla córeczki, synka, taty.

Zimą w kuchni usiądziemy
przy słoikach się zbierzemy
i zapachnie lato u nas
gdy za oknem gna wichura.

2.Pytania do tekstu:
– W czym jesień przyniosła dary?
– Skąd są te dary?
-Jakie dary przyniosła jesień?
-Kto zrobi przetwory?
Proszę zapytać z jakich warzyw i owoców można zrobić przetwory. – Jeśli w domu są jakieś przetwory, bardzo proszę pokazać dzieciom i porozmawiać z czego są zrobione.

3. Proszę odtworzyć dzieciom bajkę o zapasach na zimę.

4. Prace plastyczne:

Co będzie potrzebne:
farby, pędzle, (korek od napoju do robienia stempli- dla chętnych), kartka, liść

Na kartce należy położyć liść. Następnie zamalować kartę wokół liścia. Zdejmujemy liść z kartki i praca gotowa. Można dodać uśmiech i oczy lub ozdobić pracę wedle własnego uznania. Proponujemy, użyć do wykonania pracy odcieni żółtego, pomarańczowego, brązowego, czerwonego oraz ewentualnej zieleni (barwy jesieni, które możemy dostrzec np. na drzewach) W ten sposób powstanie piękny jesienny obraz( jeśli nie macie farb w domu, można wykonać pracę kredkami).

*Jeśli macie Państwo możliwość, proszę wydrukować dzieciom karty pracy i poprosić o dowolne uzupełnienie słoików z przetworami. ( Dzieci mogą również same narysować słoiki z warzywami lub owocami- przetworami)

5. Gry edukacyjne dotyczące przygotowań do zimy.

Memo: https://learningapps.org/watch?v=ptnv80mh220

Jakie owoce znajdują się w słoiku?:https://learningapps.org/view14496259
(Gra polega na przeciągnięciu na siebie odpowiedniego owocu i słoiczka. Gdy dopasujemy dobrze, znikną. Gdy popełnimy błąd, zaznaczą się na czerwono. Należy wtedy nacisnąć na „taśmę” łączącą je. Może być potrzebna drobna pomoc rodziców)

Z czego możemy zrobić przetwory? https://learningapps.org/watch?v=pgvmoyb7n20
(Gra polega na przeciąganiu odpowiednich obrazków na dobrą stronę. Do słoika należy włożyć owoce i warzywa. Na znak X przeciągamy to, z czego nie robimy przetworów. Gdy dopasujemy wszystko należy sprawdzić niebieskim przyciskiem w prawym dolnym rogu).

****** Przesyłamy państwu na maila grupowego dodatkowe materiały do ewentualnego wydrukowania. Będą to kolorowanki, karty pracy i gry. Ich wykonanie nie jest obowiązkowe, rozumiemy, że nie wszyscy z Państwa mają dostęp do drukarki. Są to propozycje dla chętnych. Prosimy o udostępnienie materiałów z maila rodzicom 😉 *********

Pani Ania i Pani Magda

Wtorek 27 X

1. Proszę pokazać dzieciom ilustracje przedstawiające ptaki w locie.

bociany.jpeg bocian.jpeg

„Odlatujące ptaki”- kształtowanie umiejętności poprawnej wypowiedzi, konstruowanie ptaków z klocków.
– Proszę porozmawiać z dziećmi o wyglądzie ptaków w locie, co widzą na ilustracjach? (rozłożone skrzydła, wydłużone ciało)
-Czy ptaki na obrazkach lecą wysoko czy nisko, po czym to poznajemy?
-Proszę pozwolić dzieciom z dowolnych klocków zbudować ptaki z rozłożonymi skrzydłami.( ptaki w locie)
-Proszę podać dzieciom hasło: Wysoko!- ptaki fruwają( w miarę możliwości dzieci poruszają rączkami jak lecące ptaki); Nisko!- ptaki odpoczywają ( dzieci siadają na dywanie)

2. „ Dokąd lecisz, ptaszku?” – ćwiczenie tułowia, zabawa ze skrętem tułowia.  Dzieci stają w lekkim rozkroku, lewa ręka opuszczona wzdłuż tułowia, prawa tworzy daszek przy czole ( w drugim wariancie jest to ręka lewa). Dzieci, nie odrywając nóg od podłoża, skręcają tułów  raz w jedną, raz w drugą stronę, jakby obserwowały odlot ptaków.
3. Proszę uważnie obejrzeć film o wędrówce ptaków na zimę.
https://www.youtube.com/watch?v=dLgZrIJQwc4

4.  Praca plastyczna :
Proszę dowolną techniką wykonać  jednego z omawianych ostatnio ptaków. (można malować farbami, kredkami, może ktoś będzie chciał lepić z plasteliny lub zrobić wydzierankę ?)

Chętnie obejrzymy Wasze prace. Jeśli chcecie możecie je wysłać na nasze maile 🙂


5. Obejrzyjcie Państwo wraz z dziećmi plakat z ptakami, które odlatują do ciepłych krajów i tymi, które zostają z nami na zimę. Porozmawiajcie o nich.

6. Jak zbudowany jest ptak? (Obejrzyjcie Państwo z dziećmi zdjęcie gila. Zwróćcie uwagę na: nogi, tułów, skrzydła, głowę, dziób i ogon. Popatrzcie jak wyglądają skrzydła w locie i gdy ptaszek stoi )

BirdWatching.pl - Galeria - Gil
Gil, W Locie, Gałązki

Życzymy miłego dnia 🙂

Pani Ania i Pani Magda


Spis piosenek i wierszyków Biedronek

Dzień dobry 🙂

Bardzo nam smutno, że nie możemy się z Wami zobaczyć. Poniżej podałyśmy propozycje zadań i zabaw na dziś. Niebawem pojawią się zajęcia na kolejne dni.

Pomyślałyśmy, że można umieścić tu również piosenki i wierszyki, które dzieci znają z przedszkola. Przesyłamy także piosenki i wierszyki, które pojawią się na pasowaniu naszej grupy. Jeśli jest to możliwe, prosimy o przypominanie dzieciom tych utworów oraz ćwiczenie z nimi wierszyków.

  1. Boogie woogie: https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
  2. Marsz, marsz: https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0
  3. Mucha w mucholocie: https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
  4. Głowa, ramiona: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
  5. Wszyscy są, witam was: https://www.youtube.com/watch?v=H-LpA914XRU
  6. Idziemy do zoo: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
  7. Lisek łakomczuszek: https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4
  8. Silny jak lew: https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM
  9. Krokodyla znak: https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU
  10. Kolorowe listki: https://www.youtube.com/watch?v=–P8F6fK2bg
  11. Dwa kasztanki: https://chomikuj.pl/milfordbay/muzyka/Razem+w+przedszkolu+czterolatka/CD1/17+Dwa+kasztanki,2508784852.mp3(audio)?fbclid=IwAR2PTpXLJxrkfb4Cf9XTJkVXBLEPaPj_HKs1pSDGn0DfqU20gSU3hB4k01A
  12. Karuzela: https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8
  13. Kółko graniaste: https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw
  1. Ten gruby (o kciuku) to dziadziuś, a obok babunia,ten duży to tatuś, a obok mamunia. A tu dzidzia mała i już rączka cała. (Kolejno wskazujemy palce na dłoni. Na koniec machamy)
  2. Budujemy ciszę, budujemy ciszę, budujemy z klocków ciszę. Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy, jak w piwnicy tupią myszy,
  3. Drobna kaszka, drobna kaszka. A dla kogo? A dla ptaszka. Drobna kaszka, drobny mak. Wszystkie dzieci robią tak… (Zabawa polega na naśladowaniu ruchów kolegi, koleżanki lub nauczyciela. Na początku uderzamy paluszkami w drugą dłoń, potem machamy skrzydełkami ( na „a dla ptaszka”), następnie postarzamy pierwszy ruch. Gdy skończymy wierszyk pokazujemy jakiś gest, ruch, minę, którą dziecko ma za zadanie powtórzyć. Proszę spróbować także, poprosić dzieci o pokazanie ruchu, który dorosły powtarza).
  4. Baloniku nasz malutki, rośnij, duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach. Przebrał miarę no i trach!

PASOWANIE:

Wierszyk:

My jesteśmy przedszkolaki,
Maluszki kochane.
Zapraszamy wszystkich,
Na nasze pasowanie.

Lecz nie myślcie sobie,
Że to będą cuda.
My sami nie wiemy,
czy to nam się uda.

Piosenki:

  1. Jestem sobie przedszkolaczek: https://www.youtube.com/watch?v=ROWbWhG2MIs (3 zwrotki)
  2. Ręce robią..: https://www.youtube.com/watch?v=bHg15fs-wfw
  3. Pac gruszka: https://www.youtube.com/watch?v=KMfo4NKfwzw
  4. Tu paluszek:https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Pozdrawiamy cieplutko i życzymy dużo zdrówka! Do szybkiego zobaczenia!

Pani Ania i Pani Magda


Poniedziałek 26 X

1.Wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Jesień”:

Proszę przeczytać dziecku wiersz. Porozmawiajcie o tym, że niektóre ptaki odlatują z Polski do ciepłych krajów, ponieważ u nas jest im zimą za zimno. Wymieńcie ich nazwy i wskażcie je na rysunku. Zwróćcie uwagę na wróbla, który na zimę zostaje w naszym kraju.

Jesień

-Patrzcie! Lecą już żurawie
i bociany, i słowiki,
i jaskółki, i kukułki…
Odlatują do Afryki!U nas zimy są za zimne,
tam czekają ciepłe kraje…
Lecz część ptaków mróz ma za nic-
stroszy piórka i zostaje.

Pytania do wiersza:
-Które ptaki odlatują do ciepłych krajów? ( dzieci paluszkiem pokazują zdjęcia ptaszków z wiersza)
Wróbelki zostają z nami cały rok, zima nie jest im straszna.

Bocian

Żuraw

Jaskółka

Kukułka

Słowik

2.  Prawda czy fałsz? – zabawa dydaktyczno-ruchowa.

Proszę przeczytać dzieciom zdania. Jeśli dziecko uważa, że zdanie jest prawdziwe- dzieci podskakują, jeśli fałszywe kucają.

– Bociany zostają na zimę w Polsce.
– Każdy ptak ma skrzydła.
– Wróble zimą fruwają w czapkach.
– Każdy ptak ma 4 nóżki.

3. „Misiowe kłopoty” -fragment wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz.
Misiowe kłopoty

Szukał niedźwiedź przed zimą
Mieszkania po lesie.

Szukał długo…aż wreszcie…
Znalazł ptasią budkę.

Jest!!! Jest wolne mieszkanie!!!
Ale…za malutkie!(…)

-Czego niedźwiedź szukał przed zimą?
-Jakie znalazł mieszkanie?
-Dlaczego nie zamieszkał w ptasiej budce?

4.Puzzle:

Przesyłamy także stworzone przez nas puzzle czteroelementowe z bocianem odlatującym do ciepłych krajów.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/297133-bociany-odlatuj%C4%85-na-zim%C4%99

Drugie puzzle składają się z sześciu elementów i przedstawiają słowika, który jesienią również odlatuje do ciepłych krajów.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/297134-s%C5%82owik-na-ga%C5%82%C4%85zce

5.  Zabawa dla dzieci: (masa sensoryczna)

Piasek księżycowy
składniki:

-8 szklanek mąki pszennej
-2 szklanki oleju

(opcjonalnie jedna laska kredy starta na tarce –do zabarwienia piasku)
Wszystkie składniki mieszamy. Jeśli chcemy uzyskać zapachowy piasek można dodać dowolny zapach do ciasta.

Miłej zabawy ☺


Poniedziałek 19 X

TAJEMNICE I SKARBY JESIENNEGO LASU

  1. „W chowanego z borowikiem” – proszę przeczytać dzieciom wiersz Małgorzaty Platy

W chowanego z borowikiem

Przez zielony las dzieci maszerują,

Pysznych borowików bacznie wypatrują.

Szukają w gęstwinie, w trawie, za drzewem,

A może ukryły się w mchu, za tym krzewem?

Starają się znaleźć choćby jednego

W tej wspólnej zabawie w chowanego.

Brązowy kapelusz znikąd nie wystaje;

Pękaty król grzybów się nie poddaje!

Lecz w końcu rozległy się okrzyki radości,

Bo piękny borowik w koszyku zagościł.

Pytania do wiersza:

  • Gdzie wybrały się dzieci?
  • Z kim bawiły się w lesie w chowanego?
  • Gdzie szukały borowika?
  • „ Dobry i zły”-  proszę pokazać dzieciom zdjęcia grzybków, wskazać borowika i muchomora.  Dzieci wypowiadają się na temat każdego z nich, opisują różnice w ich wyglądzie.  Proszę zwrócić szczególną uwagę na muchomora, można porównać go do światła czerwonego na przejściu dla pieszych, które ostrzega przed niebezpieczeństwem, alarmując: STÓJ! Nie przechodź, teraz jest niebezpiecznie! Proszę wyjaśnić, że kolor czerwony jest kolorem ostrzegawczym. Przyroda też daje nam znaki. Czerwony muchomor ostrzega: „choć jestem ładny, nie jestem jadalny”. Muchomora w lesie można podziwiać za urodę, ale nie można go zbierać.(lepiej go omijać)
  1. Ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenie sprawności manualnej:

Dziecko rysuje po śladzie (dla chętnych: proszę przeciąć obrazek na 4 części i przykleić na kartkę odpowiednio złożony obrazek, na koniec proszę pomalować dowolną techniką)

  1. „Grzybki”- zabawa plastyczno-teczniczna

Co będzie potrzebne:

Korzeń pietruszki(ucięta górna część), ziemniak(połowa), farby, wykałaczka

Dzieci malują połowę ziemniaka na brązowo( borowik) lub na czerwono w białe kropki(muchomor). Rodzice wykałaczką łączą połowę ziemniaka z kawałkiem korzenia pietruszki. Dzieci podają nazwę swojego grzyba i mówią, czy można go zbierać, czy nie.

Piosenka „ My jesteśmy krasnoludki”

Piosenka dla chętnych. Jeśli znajdzie się czas i ochota proponujemy piosenkę „Kolorowe listki”, którą śpiewaliśmy w przedszkolu w ostatnim tygodniu.

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,   kolorowe listki na wietrze szumiały.

      Ref. Szu , szu, szu(machamy rytmicznie rękami w górze), szumiały wesoło

   szu, szu , szu(machamy rytmicznie rękami w górze) wirowały w koło( robimy obrót). / bis

    2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły (udajemy zmęczenie),    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły (skok).

     Ref. Hop, hop, hop (rytmiczne podskoki), tak sobie skakały,

                    hop, hop, hop (rytmiczne podskoki), w koło wirowały(robimy obrót). / bis

         3. Kolorowe listki spadły już na trawę (kładziemy się na podłogę),   kolorowe listki skończyły zabawę.

        Ref. Cicho, sza, listki zasypiają(udajemy zasypianie),

Cicho, sza, oczka zamykają(zamykamy oczka). / bis

—————-

Przesyłamy dziś także kilka propozycji zadań online. Wykonanie ich nie jest obowiązkowe, to dodatkowa propozycja. Jednak warto na nie spojrzeć i spróbować wspólnie w nie zagrać. Gry dotyczą omawianych tematów i są ich uzupełnieniem.  Stworzyłyśmy je za pomocą aplikacji LearnigApps. Życzymy miłej zabawy 🙂


Piątek 16 X

https://youtu.be/23hk_M9ndmc
  1. „Trzy jeże”- rozwijanie pamięci i utrwalanie cyfr
    Proszę przeczytać wyliczankę. Dzieci powtarzają słowa i ilustrują treść odpowiednimi ruchami.

To są małe jeże trzy.                     (dzieci pokazują 3 palce)

Pierwszy jeż twardo śpi.              (głowa przechylona, złożone rączki tulone do policzka)

Drugi jabłka je.                                (koliste ruchy dłonią po brzuchu)

Trzeci schował się, a gdzie?        (rozglądanie się na boki- prawa strona, lewa strona)

  • Co robiły jeże w wyliczance?
  • Ile ich było?
    Czego jeż ma bardzo dużo? (igieł)

Zagadki

NIEDŹWIEDŹ

W gwarze całą zimę śpi
i o słodkim miodzie śni.

WIEWIÓRKA

Ma rude ubranie

I w dziupli mieszkanie,

gromadzi zapasy na zimowe czasy.

JEŻ

Gdy zimowe przyjdą dni,

pod kołderką z liści śpi.

Ostre kolce ma na grzbiecie.

Kto to taki? Czy już wiesz?

Praca plastyczna

Co będzie potrzebne?

-kolorowe liście, farby, kartki

Proszę zebrać kolorowe liście, farbami pomalować liść po jednej stronie i odbić na kartce. (Liście  mogą być malowane różnymi  kolorami, prace będą kolorowe i ciekawe. )


Czwartek 15 X

  1. Basia Orzeszko i sen zimowy
  2. Maciejka Mazan

Tego dnia  Basia Orzeszko przyszła do przedszkola okropnie niezadowolona.

-Nie wyobrażasz sobie , co się stało!- powiedziała do Kiciusia Perskiego, bo jego pierwszego spotkała.-Coś niebywałego!

Ale jeśli myślała, że Kiciuś się zaciekawi, to się pomyliła. Kiciuś był tego dnia jeszcze bardziej senny niż zwykle. Nawet szedł z zamkniętymi oczami. Może dlatego, że wiał wiatr i niespodziewanie zrobiło się tak chłodno, jakby już niedługo miała nadejść zima.

–  Kiciuś! Czy ty mnie słuchasz?- zawołała Basia.

– Słucham, słucham- powiedział Kiciuś i położył się na swoim ulubionym miejscu pod kaloryferem.

Na szczęście do Sali wszedł Misiek Miodek.

– Nie wyobrażasz sobie, co się stało!- powiedziała do niego Basia.- Coś niebywa….. I wtedy Misiek ziewnął. Ziewnął, powiedział „aha,aha” i poszedł sobie!

Coś niebywałego!

Basia, która była niezadowolona już wtedy, gdy przyszła do przedszkola, teraz stała się niezadowolona jak nie wiem co!

Nie tylko Misiek i Kiciuś nie chcieli jej wysłuchać. Wszyscy albo przysypiali, albo patrzyli jak z ciemnych chmur zaczyna kropić deszcz.

– O czym chcecie dziś porozmawiać?- spytała pani.

Nikt nie odpowiedział. Tylko Basia wstała i oznajmiła:

– Ja bym chciała porozmawiać o tym , że nikt dziś ze mną nie chce rozmawiać!

– Bardzo dobrze- pochwaliła ją pani.-Porozmawiajmy o tym co czują inni.

– Pani mnie nie zrozumiała. Ja bym chciała…- zaczęła Basia, ale pani wyjaśniła, że zrozumiała ją doskonale i Basia zaraz się o tym przekona, jeśli wysłucha jej do końca.

– Jak myślisz, dlaczego nie chcą z tobą rozmawiać?- spytała pani.

-Bo nie chcą-mruknęła Basia.

-Nie „nie chcą”, tylko chcą spać- odezwał się Misiek i położył się obok Kiciusia przy kaloryferze.

-Widzisz? Nie wiemy, co czuje druga osoba. Trzeba spróbować wyobrazić sobie jej uczucia.

Nie zawsze ktoś nie chce się z nami bawić, bo nas nie lubi…

– O! To ja! Ja wiem!- poderwała się Trusia Kapuścińska.- Na przykład mamusia zabrała mnie w zimie do zoo i myślałam, że zobaczę niedźwiedzie i że one do mnie pomachają, a ja do nich, ale nic z tego nie wyszło, bo niedźwiedzie spały!

– Bo kiedy przychodzi zima, niedźwiedzie i niektóre inne zwierzęta zapadają w sen zimowy – wyjaśniła pani.- To bardzo długi sen, który trwa przez całą zimę . I choćby nawet te stworzenia chciały nie spać, to nie dadzą rady, bo tak chce natura.

Potem był obiad, a po obiedzie wyszło słońce i wszyscy się obudzili, i zaczęli się ze sobą bawić.

– Jak tam, Basiu?- spytała pani.-Czy jesteś już mniej niezadowolona?

– O wiele mniej- oznajmiła Basia.- Byłam niezadowolona, bo wczoraj tata po pracy położył się i- coś niebywałego!- powiedział, że nie będzie się dziś ze mną bawił w bal księżniczek, bo chce mu się spać. Ale teraz wyobraziłam sobie jego uczucia i już wszystko rozumiem.

Po prostu tatuś jest stworzeniem, które zapada w sen zimowy. A na to nie ma rady. Tak chce natura!

  • Pytania do opowiadania:

– Dlaczego Basia przyszła do przedszkola niezadowolona?
– Komu Basia chciała opowiedzieć o tym, co ją zdenerwowało?
– Dlaczego Kiciuś Perski i Misiek Miodek nie wysłuchali Basi do końca? (zwierzątka czuły się zmęczone i potrzebowały snu)
(proszę kierować rozmową w taki sposób, aby dziecko doszło do wniosku, że koledzy Basi nie wysłuchali jej, ponieważ czuli się zmęczeni i bardzo potrzebowali snu, a nie dlatego, że jej nie lubili czy chcieli ją zranić swoim zachowaniem. Aby nie dochodziło do takich nieporozumień, trzeba mówić o swoich uczuciach.  Na koniec proszę podsumować i zadać pytanie dziecku: Czy według ciebie Basia zrozumiała, że niepotrzebnie się denerwowała?

  • Nazwijcie wspólnie emocje znajdujące się na ilustracji – proszę aby dzieci mimiką twarzy przedstawiły każdą z wymienionych emocji.

Proszę pokazać dziecku ilustrację niedźwiedzia brunatnego i wskazać części ciała misia. Dziecko nazywa części ciała.

           3.To łatwo narysować(fragment wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz) –proszę przygotować kartkę i ołówek, następnie proszę powiedzieć dziecku, żeby rysowało to co słyszy i proszę odczytać fragment wiersza.

To łatwo narysować

Małe kółko jest na górze,

Pod nim drugie, takie duże…

W małym kółku oczka małe,

Pyszczek, uszy….doskonale! (…)

(…) Miś ten łapy ma…i brzuszek…

I puszysty swój kożuszek także ma!


Środa 14 X

Zapraszamy do wspólnego śpiewania piosenek, które dzieci już znają.


Witamy bardzo cieplutko, w ten chłodny JESIENNY dzień, wszystkie dzieci i rodziców.
Przez kilka następnych dni nie spotkamy się w przedszkolu, ale żebyście o nas nie zapomnieli, przesyłamy Wam propozycję jesiennych zabaw domowych. 
Pozdrawiamy Was i mamy nadzieję na szybki powrót do przedszkola.
Zaśpiewajcie wspólnie piosenkę o kasztanach. Spróbujcie wspólnie ilustrować ruchem tekst piosenki, według wskazówek.

Szumią drzewa (szu, szu, szu) (x3)-rytmicznie machamy rączkami w górze.
Wnet kasztanki spadną tu, spadną tu- opadamy na podłogę.
Słychać w koło tap, tap, tap (x3) -stukamy rytmicznie rączkami w kolanka.
Kasztanowy sypie grad, sypie grad- przesuwamy rączkami góra dół, machając paluszkami.
Teraz leżą tu i tam, tu i tam, tu i tam- wskazujemy dłonią w różne strony.
Ja je wszystkie zbiorę sam, zbiorę sam- schylamy się, udajemy, że zbieramy kasztanki.
Dwa kasztanki, rączki dwie, rączki dwie, rączki dwie- pokazujemy dwie rączki.
Na kasztankach zagrać chcę, zagrać chcę- klaszczemy w dłonie.
Jesienny masażyk- dziecko siada do rodzica pleckami.
Leci listek, leci przez świat [przesuwamy po pleckach dziecka palcem]
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. [lekko naciskamy  w jednym miejscu]
Leci drugi, leci trzeci, [szybko, z wyczuciem głaszczemy obiema dłońmi plecki dziecka]
Biegną zbierać listki dzieci. [opukujemy plecki dziecka palcami]
No, a potem wszystkie liście [głaszczemy dziecko po plecach]
Układają w piękne kiście. [wykonujemy gest zgarniania garścią na pleckach]

Praca plastyczna:
Jeśli macie w domu kasztany, spróbujcie stworzyć kasztankową gąsiennicę. Kasztanki połączcie ze sobą plasteliną. 

Jeśli nie macie kasztanów w domu, spróbujcie namalować na kartce kasztankową gąsiennicę, według własnego pomysłu.


W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego:
Pani Ania: a.moroz@przedszkole344.waw.pl
Pani Magda: m.olesinska@przedszkole344.waw.pl


Pani Ania i Pani Magda