Tygrysy on-line

Kochani czas na wspólną zabawę. Codziennie znajdziecie tu zajęcia dydaktyczne. Gdyby pojawiły się jakieś pytania zapraszamy do kontaktu z Nami drogą mailową:

Wasze Nauczycielki

Ania i Małgosia

Piątek 27.03.2020r
Praca plastyczna ,,Moja Gąsienica,,

Cele:

  • doskonalenie motoryki małej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • poznawanie różnych technik plastycznych
  • utrwalanie słownictwa w języku angielskim

Dziś proponujemy prace plastyczną z wykorzystaniem nakrętek po napojach. Będziemy wykonywać własne kolorowe gąsienice praca ta ma kilka wariantów.

Wariant 1.

Potrzebne będą : klej lub plastelina, nakrętki, marker, kartka papieru

Na kartce papieru mocujemy kolorowe nakrętki przy pomocy plasteliny lub kleju tak aby powstała nam gąsienica. Dorysowujemy nogi, oczy oraz czułki gąsienicy przy pomocy markera.

Wariant 2.

Wchodzimy na stronę poniżej i kolorujemy gąsienice według własnego pomysłu. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/gasienica?colore=online

Wariant 3.

Gdy nie macie wszystkich materiałów z wariantu 1. Po prostu narysujcie gąsienice najpiękniej jak potraficie używając do tego kredek, flamastrów lub ołówka.

Zapraszamy na język angielski 🙂

Drodzy Rodzice, kochane Tygryski z tym filmem edukacyjnym nauczymy się razem czegoś więcej o owadach i to po angielsku. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej ciekawostek o tych małych stworzonkach.

Kids vocabulary – Bugs – Learn English for kids – English educational video

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs

Poniżej tłumaczenie na język polski:

Look at this!
Popatrz na to!
A butterfly is sitting on a flower. BUTTERFLY
Motyl siedzi na kwiatku.
Bees love honey. BEE
Pszczoła kocha miód.
The wings of a dragonfly have a net-like pattern. DRAGONFLY
Skrzydła ważki mają wzór podobny do sieci.
A ladybug has a beautiful pattern on its back. LADYBUG
Biedronka ma piękny wzór na swoim grzbiecie.
A firefly is lighting up. FIREFLY
Świetlik (Robaczki świętojańskie) świecą.
A mosquito likes blood. Be careful of mosquito bites! MOSQUITO
Komar lubi krew. Uważaj na ugryzienia komara
A fly is caught in a web. FLY
Mucha jest złapana w pajęczynę.
A spider makes a great big web. SPIDER
Pająk robi wielką pajęczynę.
The front legs of a mantis have sharp spines. MANTIS
Przednie nogi modliszki mają ostre kolce.
A cricket is chirping. CRICKET
Świerszcz cyka.
A grasshopper jumps very well. GRASSHOPPER
Pasikonik doskonale skacze.
A dung beetle is very strong. DUNG BEETLE
Chrząszcz jest bardzo silny.
Ants are marching. ANT
Mrówki maszerują.
A beetle has a hard body. BEETLE
Żuk ma twarde ciało.
Oh, my God! It’s a cockroach! COCKROACH
O rany! To jest karaluch!
I hate cockroaches! Go away, please!
Nie znoszę karaluchów. Odejdź, proszę!

Miłej zabawy z owadami Kochani !

Czwartek 26.03.2020 r.
Cykl rozwojowy motyla

Cele:

  • Kształtowanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego
  • Poznanie cyklu rozwojowego motyla opartego na zjawisku przemiany – metamorfozy
  • Wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia poznanego środowiska przyrodniczego.

Nawiązując do Bajki o gąsienicy zachęcamy dzieci do zapoznania się z cyklem rozwojowym motyla. Możecie to zrobić korzystając z poniższego filmów lub książek przyrodniczych jakie macie w domu.

Do obejrzenia :

Zachęcamy dzieci wraz z rodzicami by spróbowały same dowolną techniką wykonać własny cykl rozwojowy motyla.

Czas na trochę więcej owadów po angielsku

Drodzy rodzice spróbujcie razem z dziećmi powtarzać słówka z tym filmem to naprawdę fajna zabawa: Learn Bugs Vocabulary https://www.youtube.com/watch?v=DViQ0ZhNGig

  • butterfly – motyl
  • ladybug – biedronka
  • spider – pająk
  • ant – mrówka
  • caterpillar – gąsienica
  • bee – pszczoła
  • grasshopper – pasikonik
  • snail – ślimak
  • beetle – żuk
  • mosquito – komar
  • cicada – świerszcz
  • worm – dżdżownica
  • dragonfly – ważka
  • fly – mucha
  • cockroach – karaluch
  • praying mantis – modliszka

Którego owada lubicie najbardziej? A którego najmniej?

Środa 25.03.2020 r.
Słuchanie oraz wypowiadanie się do tekstu

Cele:

  • słuchanie bajki oraz wypowiadanie się na temat jej treści
  • doskonalenie kompetencji językowych
  • formułowanie wypowiedzi pełnymi zdaniami
  • wzbogacanie słownika dziecka o nowe pojęcia związane z przyrodą

Zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnego zapoznania się z fragmentem bajki o brzydkiej gąsienicy autorstwa Agnieszki Galicy.

Drogi Rodzicu po przeczytaniu bajki możesz zadać dziecku następujące pytania:

  • Co robiła gąsienica?
  • Jak się czuła gąsienica gdy słyszała komentarze pod swoim adresem?
  • Co stało się z gąsienicą kiedy nastał dzień?
  • W co zamieniała się gąsienica?
  • Jak się mogła czuć gąsienica gdy zamieniła się w motyla?

Kochani starajcie się aby wasze odpowiedzi były formułowane pełnymi zadaniami.

Fragment Bajki o brzydkiej gąsienicy A. Galica

Po wierzbowej gałązce maszerowała powoli – raz i dwa, raz i dwa – włochata gąsienica. Przyfrunęła na gałązkę biedronka:

Ale potworny potwór! – zawołała przestraszona i odleciała.

Gąsienicy zrobiło się troszeczkę przykro, ale maszerowała dalej po gałązce – raz i dwa, raz i dwa. Przyleciała pszczoła. Obejrzała gąsienicę od nosa aż do ogona.

– No tak – bzyknęła – piękna to nie jesteś, ale potwór? Przesada.

A gąsienica powolutku maszerowała raz i dwa, raz i dwa, przesuwała się po gałązce. Po chwili na wierzbie wylądowała ważka podobna do małego helikoptera.

„Och, co za dziwne stworzenie” – pomyślała i zapytała:

– Jak się nazywasz, włochaty robaku?

Gąsienica z przerażenia zatrzymała się i postanowiła udawać, że jest gałązką. Po chwili do przerażonej gąsienicy podszedł ślimak, wydawało mu się, że to kawałek dziwnej gałązki i o mało co jej nie zadeptał wielką nogą.

– Co tu robisz? – spytał zdziwiony.

– Czekam – szepnęła gąsienica.

– Na co czekasz? – zaciekawił się ślimak.

– Czekam, żeby pofrunąć daleko.

– Pofrunąć! – ślimak zaczął się śmiać tak, że o mało nie zgubił muszelki – Ty chcesz pofrunąć? W tym grubym futrze? Bez skrzydeł? Możesz najwyżej spaść na ziemię, a wtedy znajdzie cię wrona i zje! – i ślimak śmiejąc się powędrował dalej. Zrobił się wieczór, gąsienica trzęsła się z zimna i ze strachu, przytulona do gałązki. Potem przyszła noc.

A nad ranem…

Czy wiesz, co biedronka, pszczoła, ważka i ślimak zobaczyli rano, gdy się obudzili?

Po gąsienicy nie było śladu, a na gałązce wierzby trzepotał się piękny kolorowy motyl. Prostował skrzydełka i szykował się do lotu.

Butterfly Song

Zapraszamy Tygryski do nauki piosenki w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=VQtmNSe2X2g


Tekst piosenki jest bardzo łatwy i przyjemny :

Butterfly, butterfly, ladybug

Spider, spider, ant

POWODZENIA !