Środa 17 czerwca

wpis w: Nowości | 0

Co umiemy zrobić sami?

Cele:

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
  • wzbogacenie zasobu słownictwa o wyrażenie „mieć dziurawe ręce”
  • usprawnianie narządu artykulacyjnego
  • doświadczanie różnorodności form przedmiotów
  • rozwijanie zmysłu dotyku

Co umiemy zrobić sami H. Ożogowska

DZBANUSZEK

Gliniany dzbanuszek,
dwa gliniane kotki –
ulepiłam z żółtej gliny
dla małej Dorotki

Ale ta Dorotka,
ma dziurawe ręce:
już z dzbanuszka siedem skorup,
a może i więcej.

Nie płaczże, Dorotko
twoich oczek szkoda!
Zrobię z gliny drugi dzbanek
i kogutka dodam.
(…)

Rozmowa n/t wysłuchanego fragmentu wiersza.
Co zostało ulepione z gliny dla Dorotki?
Jakiego koloru była glina?
Jak myślisz, kto ulepił te rzeczy z gliny?
Co się stało z dzbanuszkiem? Dlaczego?

Jakie są przedmioty ?

Do tej zabawy przyda się wczorajsze pudełko „dotykowe” ewentualnie chustka do zasłonięcia oczu
Potrzebne przedmioty o różnych cechach, np.: szorstkie (myjka do naczyń, sitko), metolowe (łyżka do zupy, przykrywka do garnka), drewniane (klocki drewniane, drewniane łyżka, nożyk do smarowania) i inne
Zadaniem dziecka jest odgadnąć, nazwać i określić jaki to przedmiot.
Pytania pomocnicze:
Czy ten przedmiot jest miękki czy twardy?
Czy jest wąski, czy szeroki?
Czy jest gładki czy szorstki?

Figurki – zabawa ruchowa

Poruszamy się w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymujemy się w bezruchu i przyjmujemy różne pozy.

Obejrzyj i uważnie wysłuchaj Pani Karoliny

Spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań?

  1. Czym różni się rzeźba od obrazu?
  2. Z czego można wykonać rzeźby?
  3. Jak nazywają się narzędzia, których rzeźbiarz używa do pracy w kamieniu, drewnie?
  4. Jak wykonuje się rzeźbę z metalu?

Zadanie:
Wykonaj rzeźbę z dostępnych Ci w domu materiałów.
Można z masy solnej ulepisz dzbanuszek, lub coś innego