Piątek 5 czerwca

wpis w: Nowości | 0

B jak bohater

CELE :

  • budzenie empatycznego spojrzenia na świat
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, wzrokowej
  • rozwijanie myślenia
  • uwrażliwienie na otaczający świat

Obejrzyj historię, a potem odpowiedz na kilka pytań.

  1. O czym była historia ?
  2. Dlaczego pies był zły na ptaka ?
  3. Dlaczego piesek nie chciał się podzielić robakami ?
  4. Dlaczego ptak potrzebował robaków ?
  5. Czy można zabierać komuś rzeczy bez pytania ?
  6. Co powinien zrobić ptak ?
  7. Co zrobił piesek, a jak się odwdzięczył ptak ?
  8. Kto jest bohaterem w tej bajce ?
  9. Czy bohaterem może być tylko jedna osoba / zwierzę?

,,We ‘’oznacza ,,my’’ w takim razie jak myślisz czy ty możesz być bohaterem ?

Narysuj siebie jako bohatera, a potem opowiedz rodzicom jakim bohaterem jesteś i co robisz ?

Śpiewaj i tańcz

Kto jest bohaterem w piosence ?

Ilu jest przedstawionych  bohaterów w piosence ?

Co ważnego robi, każdy z bohaterów ?

Zdrowy i silny

Bohaterzy muszą być zdrowi i silni, a żeby tak było muszą się zdrowo odżywiać zaśpiewaj piosenkę i  pamiętaj bohaterze o zdrowym odżywianiu.

4. Na dużej kartce papieru narysuj literkę B (jak bohater)

Potem z litery B stwórz rzecz, która pomaga super bohaterowi w pomaganiu innym i ratowaniu świata. To może być magiczna tarcza. bąbelki, magiczne okulary albo magiczny worek,  który……

5. Wymieniamy wszystkie owoce i warzywa na literę B (jak bohater). Można też spróbować znaleźć inne owoce i warzywa kryjące się w nazwie bohater.