Kotki on – line

Zapraszam do wspólnej zabawy. Będę codziennie zamieszczać zajęcia dydaktyczne, które będą dostosowane do warunków domowych. W razie jakichkolwiek pytań można się ze mną skontaktować drogą mailową.

a.przybylska@przedszkole344.waw.pl

Pozdrawiam,
Aleksandra Przybylska


Jestem silny jak lew

Nadchodzi weekend, więc aby naszym maluchom nie nudziło się w domu, zapraszam do przypomnienia im naszego wspólnego tańca 🙂 Niech tańczą razem ze mną.

https://www.youtube.com/watch?v=crVBUwKiUfw&feature=youtu.be


Piątek 27 marca 2020r.

W kuchni

Cele:
– Powtarzanie prostych ćwiczeń artykulacyjnych usprawniających aparat mowy: język, wargi, podniebienie miękkie, mięśnie twarzy,
– Podejmowanie prób wykonywania pracy plastycznej – stosowanie techniki stemplowania,
– Rozpoznawanie podstawowych barw, łączenie kolorów.

Potrzebne przedmioty:
przybory kuchenne (np. widelec, tłuczek, trzepaczka, plastikowy wałek, łyżka), farby, talerzyki na farbę, kartki

Zadanie 1
Gimnastyka buzi i języka:
Rodzic zadaje pytania i wykonuje gesty razem z dzieckiem:
– Co robimy przed jedzeniem? – gest mycia rąk,
– Co robimy, gdy jedzenie jest za gorące? – dmuchanie,
– Jak wąchamy potrawę? – wciąganie powietrza przez nos,
– Jak jemy łyżką? – gest prowadzenia łyżki do buzi,
– Co robimy, gdy nam coś smakuje? – oblizywanie warg,
– Jak pijemy? – odgłos połykania: gul, gul, gul z lekko odchyloną głową,
– Jak liżemy lody? – wysuwanie języka,                                   
– Jak wycieramy buzię serwetką po jedzeniu? – gest wycierania ust dłonią.

Zadanie 2
Przybory kuchenne- praca plastyczna

  1. Wybieramy kilka kuchennych przedmiotów. Wspólnie rozpoznajemy, do czego dany przedmiot może służyć. Proponujemy dziecku wykorzystanie kształtów przyborów kuchennych do stworzenia ciekawego obrazka.
  2. Wylewamy na talerzyki różne kolory farb. Dziecko wybiera sobie dowolny przedmiot spośród leżących i macza jego końcówkę w wybranym kolorze farby.
  3. Dziecko odciska przedmioty na kartkach. Wykonują dowolną liczbę odbitek.
    Chętnie zobaczę powstałe pracę. Zachęcam do wysyłania zdjęć na maila 🙂

Czwartek 26 marca 2020r.

W kuchni

Cele:
– Poznanie zawodu kucharza, próby opisania czym zajmuje się osoba wykonująca ten zawód, z jakich przedmiotów korzysta podczas pracy,
– Słuchanie tekstów literackich z uwagą i zrozumieniem,
– Odpowiadanie na pytania związane z wysłuchanym utworem,
– dostrzeganie zależności operacji, że po zabraniu – jest mniej, jakiego przedmiotu brakuje.

Potrzebne materiały: tekst wiersza, kuchenne przedmioty, np. chochla, wałek, nóż, garnek

Zadanie 1:
Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz „W kuchni” Patrycji Siewiera-Kozłowskiej. Poproś, żeby uważnie go wysłuchało. Dla lepszego zrozumienia, warto przygotować przedmioty w nim wymienione i ilustrować ruchem czytany tekst. Następnie zadajemy pytania dotyczące tekstu.

W kuchni

Dzisiaj w kuchni wielki rwetes:
Ciach, ciach – biega nóż po desce,
Kroi marchew i ziemniaki,
Będzie obiad, ale jaki?
Chochla w garnku już coś miesza,
A kucharka ją pospiesza:
„Żwawo, żwawo, chochlo miła,
By się zupka uwarzyła!”.
Na stolnicy zaś pracuje
Wałek, co ciasto wałkuje.
A kucharka z tego ciasta
Kluski zrobi nam i basta!

Pytania dotyczące wiersza:
– Kto pracował w kuchni?
– Co gotowała pani kucharka?
– Co robiła nożem / chochlą / wałkiem?
Zachęcam do zadawania wielu pytań, podążać w rozmowie za rozumowaniem dziecka 🙂

Zadanie 2
Zgadnij, co zniknęło?”
Wybieramy 4 kuchenne przedmioty, np: wałek, chochla, łyżka, tarka (dowolność). Nazywanie przedmiotów i określanie, do czego służą. Dziecko odwraca się i rodzic chowa jeden przedmiot.
Dziecko ponownie odwraca się, odgaduje, co zniknęło, i podaje nazwę. Jeśli zadanie jest dla dziecka za trudne, weźmy 3 przedmioty. Jeśli zadanie jest łatwe możemy zwiększyć liczbę przedmiotów.

Zadanie 3
„Czego potrzebuje do pracy kucharka”

Drodzy Rodzice zaangażujcie dziecko do przygotowania posiłku. Wskazujcie przedmioty potrzebne do jego przygotowania, nazywajcie je razem z dzieckiem, dajcie dziecku konkretne zadania podczas gotowania. Pamiętajcie, że w przedszkolu dzieci podczas posiłków są bardzo samodzielne, niech to pokażą w domach 🙂


Środa 25 marca 2020 r.
Figury geometryczne

Cele:
• Doświadczenie w zabawie i w sytuacjach naturalnych różnych własności przedmiotów, takich jak kształt, kolor,
• Dostrzeganie różnic i podobieństw między figurami,
• Porządkowanie figur według wielkości, koloru, kształtu,
• Tworzenie prostych konstrukcji z figur.

Potrzebne materiały:
wydrukowane lub narysowane figury geometryczne (koła, trójkąty, kwadraty) różnej wielkości (po 3), można wydrukować kolorowe lub pokolorować

Zadanie 1:
Nazywanie figur geometrycznych. Segregowanie ich według kształtu. Zwracamy uwagę, aby przy każdej figurze dziecko wymieniało jej nazwę.
(Można spróbować, aby dziecko zrobiło to samo lub rodzic pokazuje dziecku poszczególne figury, przedszkolak je nazywa i wskazuje gdzie należy odłożyć (trójkąt do trójkątów, itp)

Zadanie 2:
Porównywanie wielkości figur. Rodzic wskazuje 2 figury (np. dwa koła):
Zadaje dziecku pytania:
-która figura (koło/kwadrat/trójkąt) jest większa?
-która figura (koło/kwadrat/trójkąt) jest mniejsza?
(Zwracamy uwagę, aby dziecko wymieniało nazwę figury, np. to koło, ten trójkąt, aby to nie było tylko wskazanie palcem-> ta)

Zadanie 3:
Ustawienie figur w rzędzie od najmniejszej do największej.
Zadajemy pytania:
-Która figura jest największa?
-Która figura jest najmniejsza?

Zadanie 4:
Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica tworzy konstrukcje z figur, np. dom, robota.

Zadanie 5:
Dostrzeganie figur w domu. Dziecko szuka figur (koła, trójkąta, kwadratu) w domu: w zabawkach, meblach itp.