WITAMY!

"Jestem sobie Świerszczyk mały,
co gra na skrzypeczkach.
Mam kapelusz, duże buty,
spodnie na szeleczkach!
Jedna ręka, druga ręka,
wszystko mam zielone!
Jedna noga, druga noga,
zielony ogonek !"

DZIEŃ PIZZY

Grupa I "Świerszczyki, wiedzą już co nieco o Włoszech. Dziś utrwaliliśmy zdobyta wiedzę, skupiając się na najprzyjemniejszej rzeczy, która kojarzy się z Włochami - na pizzy! Przedszkolaki opowiedziały jaka jest ich ulubiona pizza, jakie składniki mogą się na niej znaleźć. Dzieci zaprojektowały wymarzoną pizzę na papierze, następnie byliśmy w ogrodzie spróbować prawdziwej bazylii, która rośnie w przedszkolnym ogrodzie. Na sam koniec maluchy samodzielnie przygotowały to najwspanialsze danie na świecie ;).

« z 2 »


URODZINY HANI I ADASIA

Dziś obchodziliśmy magiczny dzień. Dzień zabawek Piknik Rodzinny a przede wszystkim URODZINY HANI I ADASIA ! Naszym kochanym bliźniakom życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego 🙂

« z 2 »


WYCIECZKA DO WYMYSŁÓW POD LASEM 

Przedszkolaki ze wszystkich oddziałów wzięły udział w całodniowej wycieczce do Wymysłów pod Lasem. Dzieci poznały kilka regionalnych tańców i pieśni, samodzielnie wykonały ozdoby metodą decoupage a także mogły zobaczyć różnego rodzaju zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego.

Podróż Świerszczyków zakończyła się niespodziewaną przygodą - popsuty autokar i przesiadka do nowego. To dopiero było coś ! Dzieci były bardzo dzielne i już nie mogą doczekać się kolejnego wyjazdu ! 🙂

« z 7 »


POZNAJEMY HISZPANIĘ 

Świerszczyki  poznały kolejny europejski kraj - Hiszpanię. Wiedzą jak wygląda flaga Hiszpanii a także wiedzą co to jest corrida i czym zajmuję się torreador. Świerszczyki samodzielnie wykonały pracę plastyczną, byczka Ferrnando za pomocą stempelków i farby .

« z 2 »

 


CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM 

Po raz kolejny odwiedziła nas Pani Alicja mama Jacka. Dziękujemy za interesujące opowiadanie 🙂


FLAGA UNII

Świerszczyki wiedzą co to jest Unia oraz jak wygląda jej flaga. Z okazji rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej, samodzielnie wykonały ją przy pomocy farb.

« z 2 »

 


URODZINY IZY I KAMILI

Niedawno obchodziliśmy urodziny Izy 🙂

 

Oraz urodziny Kamilki! Obu Jubilatkom, życzymy wszystkiego najlepszego !

 


POZNAJEMY BELGIĘ RAZEM Z RODZICAMI MELI

Kolejnym Państwem, do którego się udaliśmy była Belgia. Tata Meli jest Belgiem, więc wspólnie z mamą Meli Panią Eweliną opowiedzieli nam trochę o tym pięknym kraju. Oprócz prezentacji i zabawy tanecznej, mieliśmy okazję spróbować prawdziwej belgijskiej czekolady. Dziękujemy ! 🙂

« z 2 »

 


BAZIE

Wraz ze zbliżającą się wiosną, obserwujemy zmieniającą się przyrodę. Zauważyliśmy pierwsze bazie. Bazie posłużyły nam do zajęć matemtycznych, do nauki przeliczania oraz rozwiązywania zadań z treścią.

 

 


WITAMY WIOSNĘ

 


TAŃCE Z SZARFAMI

Jesteśmy bardzo roztańczonymi przedszkolakami, ale sam taniec to nie wszystko. Uczymy się tańczyć z szarfami, co wcale nie jest proste !


URODZINY MATEUSZKA

Niedawno obchodziliśmy urodziny Mateusza, który jest już dużym przedszkolakiem, ponieważ skończył aż 4 lata ! Wszystkiego najlepszego Mati 🙂


KODOWANIE NA DYWANIE - KOLORY

Dziś utrwalaliśmy kolory i przeliczanie. Rzucaliśmy dwoma kostkami, jedna kostka mówiła nam ile kubeczków potrzebujemy a druga kostka określała warunek, czyli kolor kubka. Następnie odnajdywaliśmy przedmioty w sali w konkretnym kolorze i układaliśmy je na macie.

« z 4 »


W MARCU JAK W GARNCU

Ale co to jest ten garnec, garniec? Już wszystko wiemy. 🙂 Omówiliśmy pogodę, która jest w marcu, potrafimy rozpoznać symbole pogodowe a także wzbogaciliśmy swoje słownictwo o takie pojęcia jak grad, szron, mżawka. Wspólnie wrzuciliśmy wszystko do wielkiego garnca i przygotowaliśmy wiosenną pogodę. Tego dnia za oknem świeciło słońce, wiał wiatr, były chmury jasne i ciemne, padął deszcz a także grad i pioruny ! Lepiej byc nie mogło 🙂

« z 2 »


18 MARCA-EUROPEJSKI DZIEŃ MÓZGU

Tydzień temu obchodziliśmy Europejski Dzień Mózgu. Wiemy, że mózg to bardzo ważny narząd w naszym ciele, który odpowiada za wszystkie funkcje życiowe oraz dlaczego należy go gimnastykować jak każdą inną część ciała.

Dowiedzieliśmy się, o co chodzi w zasadzie"bodziec -reakcja". Sami również spróbowaliśmy puścić i odebrać bodziec, bawiąc się w zabawę "Iskierka" .



Na koniec pogimnastykowaliśmy trochę swój mózg, układając obrazek pocięty na 4 części.
« z 2 »

 


"JA- MIESZKANIEC EUROPY"

W marcu poznajemy Wielką Brytanię. Wiemy, jak nazywa się stolica Wielkiej Brytanii oraz kto jest głową państwa. Dziś poznaliśmy tradycyjna brytyjską bajkę "Jaś i magiczna fasola", napisaną przez Josepha Jacobsa. Sami postanowiliśmy sprawdzić, czy faktycznie fasola jest magiczna i posadziliśmy ją w naszym mini ogródku na parapecie.

« z 3 »


ŚRODOWE SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

Niedawno gościliśmy po raz kolejny u siebie mamę Zosi, Panią Ingę, dziękujemy 🙂  Zapraszamy Wszystkich rodziców do wzięcia udziału w akcji czytelniczej "Cała Polska Czyta Dzieciom".


JA- MIESZKANIEC EUROPY. FRNCJA

Nasze przedszkolaki tak jak ich starsi koledzy realizują projekt "Ja-mieszkaniec Europy". W tym miesiącu poznajemy Francję. Świerszczyki wiedzą, że stolicą Francji jest Paryż, potrafią rozpoznać flagę Francji oraz wiedzą jak wygląda Wieża Eiffla. Najwięcej kontrowersji zrobiła informacja, że Francuzi jedzą ślimaki i żaby- ale było śmiechu 😉


KARNAWAŁOWE FRYZURY

Przygotowania do karnawału zaczęliśmy od odpowiedniej fryzury. Poznaliśmy urządzenia służące do stylizacji włosów, następnie wspólnymi siłami stworzyliśmy karnawałowe fryzury.

« z 2 »


KARNAWAŁ ZWIERZĄT

Pozostając w temacie karnawału, razem z Sówkami obejrzeliśmy "Karnawał Zwierząt" Camille Saint Saens . Jest to spektakl baletowy, w którym przedstawionych jest 14 miniatur na 11 instrumentów, w humorystyczny sposób przedstawiający różne zwierzęta.


PRZYGOTOWANIA DO KARNAWAŁU

Podczas zajęć dzieci poznały, czym jest karnawał i w jaki sposób należy się do niego przygotować. Następnie każde z nich otrzymało symbol, który musiało odnaleźć w sali przedszkolnej.

« z 2 »


WALENTYNKI

Walentynki spędziliśmy w miłosnej atmosferze. Dzieci miały za zadanie dopasować zakochane pary z bajek Disneya. Każde dziecko otrzymało serce z odpowiednią liczbą kropek, następnie musiało odnaleźć kolegę lub koleżankę z takim samym serduszkiem.

« z 2 »


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PIZZY

W piątek 8 lutego obchodziliśmy dzień Pizzy . Tego dnia wspólnie układaliśmy wielką pizzę na chuście animacyjnej, utrwalając kolory a następnie samodzielnie przyrządziliśmy pizzę na papierze. Na podwieczorek jedliśmy już prawdziwą pizzę, przyszykowaną przez Pana Bartka i Panie Edytki 🙂

« z 3 »


CZERWONY KAPTUREK I FIGURY GEOMETRYCZNE

W styczniu omawiamy kolejny europejski kraj - Niemcy. Zaczęliśmy od niemieckich bajek Braci Grimm "Czerwony Kapturek". Omówiliśmy wspólnie bajkę, ustaliliśmy że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi a także oddalać się od rodziców. Niedawno obchodziliśmy Dzień Babci, więc wspólnie zbudowaliśmy dla babci dom z trójkąta i kwadratu. W ten sposób omówiliśmy cechy charakterystyczne tych figur i potrafimy je rozpoznać wśród innych.

« z 2 »


"NIEBO"

Świerszczyki wyruszyły w podróż do Austrii, gdzie poznały utwory V. A. Mozarta oraz J. Straussa. Następnie wykonały pracę plastyczną "niebo" metodą D. Dziamskiej- edukacja przez ruch.


KALENDARZ POGODY

Dzieci obserwowały pogodę za oknem. Następnie stworzyły pracę plastyczną "wiatrem malowane"


ZABAWY NA ŚNIEGU

KONCERT

Piękny koncert zagrał dla nas tata Mili. Dowiedzieliśmy się gdzie powstały pierwsze skrzypce, wysłuchaliśmy także "Ody do Radości" oraz kilku utworów Bacha i Mozarta. Dziękujemy


URODZINY MELI


SPOTKANIE Z POLICJANTKĄ I POLICYJNYM BORSUKIEM

Niedawno gościliśmy nietypowego gościa . Razem z panią policjantką przyszedł do nas policjant borsuk, który opowiedział dzieciom o pracy policjanta, przypomniał numery alarmowe oraz wspólnie omówiliśmy jak należy poruszać się w ruchu drogowym jako pieszy

« z 2 »


MAMO, TATO TAŃCZMY RAZEM

Niedawno odbyło się kolejne spotkanie z rodzicami z cyklu "Mamo, tato..", tym razem tańczyliśmy wspólnie z Sówkami


CZYTAJĄCE ŚRODY

Kolejnym rodzicem, który odwiedził nas na środowe czytanie był tata Zuzi. Dziękujemy


ROZDANIE NAGRÓD "EUROPEJSKA OZDOBA BOŻONARODZENIOWA"

Nasze dzieci wzięły udział w konkursie plastycznym. Wszystkim Świerszczykom serdecznie gratulujemy

 


CZYTAJĄCE ŚRODY

Niedawno odwiedziła nas mama Jacka 🙂 .

 


KODOWANIE - GRA PLANSZOWA

Świerszczyki regularnie kodują na macie. Tym razem stworzyliśmy własną grę planszową. Podzieliliśmy się na dwie drużyny: dziewczynki vs. chłopcy. Każda drużyna po kolei rzucała kostką, przesuwając się tyle pól do przodu ile oczek wypadło na kostce. Kiedy pionek stanął na żółtym kwadracie - należało podskoczyć 3 razy, na czerwonym polu klaskaliśmy a na niebieskim podskakiwaliśmy. Graliśmy dwa razy, więc ku radości obu drużyn był remis 🙂

« z 4 »


UBIERAMY CHOINKĘ

Święta Bożego Narodzenia za pasem, więc już dziś postanowiliśmy ubrać choinkę.

« z 3 »


POZNAJEMY FINLANDIĘ

Wszystkie dzieci wiedzą, że 6 grudnia imieniny obchodzą Mikołaje, w tym Ten najważniejszy - Święty Mikołaj. Z tej okazji dowiedzieliśmy się gdzie zamieszkuje Mikołaj, jak wygląda flaga Finlandii oraz samodzielnie wykonaliśmy takie flagi, które mamy nadzieję spodobają się Świętemu Mikołajowi 🙂


CZYTAJĄCE ŚRODY

Kolejnym czytającym rodzicem jest Pani Ewelina, mama Meli. Bardzo dziękujemy ! 🙂


SPACER NA SKRZYŻOWANIE

Dalej  pozostajemy w temacie bezpieczeństwa. Dziś poszliśmy na spacer na skrzyżowanie. Przypomnieliśmy sobie znaki drogowe, które dotyczą pieszych oraz to w jaki sposób należy przechodzić przez ulicę.

« z 2 »


CZYTAJĄCE ŚRODY

W minioną środę odwiedziła nas mama Józka, która przeczytała dzieciom "Remanent" Wandy Chotomskiej. Dziękujemy ! 🙂


BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE

Świerszczyki poznały podstawowe zasady ruchu drogowego oraz nauczyły się w jaki sposób należy przechodzić przez jezdnię

« z 2 »


CZYTAJĄCE ŚRODY

Tym razem mieliśmy przyjemność gościć na czytaniu Mamę Mateusza. 🙂

 


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

26 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Każdy Świerszczyk przyniósł ze sobą swojego ulubionego pluszaka, który towarzyszył mu przez cały dzień. Pluszowe Misie uczyły dzieci orientacji w przestrzeni a także pomagały im przy różnego rodzaju grach i zabawach ruchowych.

« z 3 »

INSTRUMENTALIZACJE MUZYCZNE METODĄ BATTI STRAUSS

Jak każdy Świerszczyk, my także bardzo lubimy muzykę. Dużo tańczymy, śpiewamy a od niedawna gramy także na instrumentach. Dziś poznaliśmy utwór "Melodia dla Zuzi" duetu Marek i Wacek. Jest to przepiękny utwór, w którym instrumenty "rozmawiają ze sobą". Podzieliliśmy się na dwie grupy, pierwsza grupa grała na marakasach a druga na klawesach. Powstał przepiękny muzyczny dialog, przepleciony uroczym dźwiękiem trójkąta.

 

Utwór "Dla Zuzi" w oryginale


KLUCZ DO UCZENIA SIĘ 

W naszej placówce pracujemy z dziećmi wieloma metodami. Jedna z kluczowych metod jest Klucz Do Uczenia się według Galiny Doyla. Przy okazji Dnia Pluszowego Misia, Świerszczyki poznały bajkę "O Złotowłosej i 3 misiach". Najpierw wysłuchały treści opowiadania, następnie dzieci odpowiedziały na pytania do tekstu a na koniec wspólnie ułożyliśmy kolejność wydarzeń za pomocą ilustracji. Każdej ilustracji nadaliśmy tytuł, co wcale nie było takie proste. Kolejne zadanie polegało na porównywaniu różnych przedmiotów. Ćwiczyliśmy pojęcia "mały, średni, duży", układaliśmy przedmioty od najmniejszego do największego i odwrotnie. Na koniec zmierzyliśmy sami siebie a także Panią Mariankę

« z 2 »


BAŚNIE ANDERSENA

Poznaliśmy kolejną baśń Andersena, "Małą syrenkę". Wspólnie omówiliśmy co takiego możemy znaleźć w morskiej toni. Następnie podzieliliśmy się na grupy i w małych zespołach pokolorowaliśmy za pomocą farb nasze wyobrażenie o podmorskich głębinach.

« z 3 »

 

 


BAŚNIE ANDERSENA

W listopadzie zgodnie z planem rocznym omawiamy Danię. Zaczęliśmy od przyjemnych rzeczy a mianowicie od poznania bajek Hansa Christiana Andersena. Ta wspaniała klasyka jest nam dobrze znana. Świerszczyki wysłuchały bajki "O księżniczce na ziarnku grochu". Wspólnie omówiliśmy całą historię, dzieci odpowiadały na pytania do usłyszanego tekstu a także układały historyjkę obrazkową, z zachowaniem ciągłości przyczynowo skutkowej (wstęp, rozwinięcie, zakończenie). Najwięcej frajdy sprawiło przygotowywanie posłania dla księżniczki. Zadanie polegało na przyniesieniu ziarenka grochu na poduszce między pachołkami, tak aby ziarenko nie spadło. Następnie wspólnie budowaliśmy posłanie z wielu poduszek, które próbowaliśmy przeliczyć w aspekcie porządkowym i kardynalnym.

« z 3 »

 


PLANETARIUM

Świerszczyki wzięły udział w zajęciach w mobilnym planetarium. Dowiedziały się ile mamy planet w układzie słonecznych, dlaczego nazywamy się dziećmi gwiazd oraz czemu słońce jest tak ważne dla naszej planety.

« z 2 »


KODUJEMY- FLAGA POLSKI

 Cały czas jesteśmy w temacie Święta Niepodległości, ale nie zapominamy także o kodowaniu. Dziś układaliśmy flagę Polski z białych i czerwonych kwadratów. Musieliśmy oszacować gdzie jest połowa naszej flagi, przypomnieć sobie który kolor jest na górze a który na dole. Podzieliliśmy się także na drzwi drużyny, białą i czerwoną. Kolor drużyny, który był w górze informował nas, która drużyna wykonuje dane polecenie

« z 4 »

 

 

 


FLAGA POLSKI

 Świerszczyki wiedzą, że w piątek obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości i dlaczego ten dzień jest tak ważny dla Polski. Z tej okazji , dzieci samodzielnie przygotowały flagi Polski. Wydzieranka to bardzo trudna technika plastyczna

« z 2 »

 

 

 


MALUJEMY, BAZGRZEMY, IMPROWIZUJEMY
« z 2 »

 

 


KLASYFIKUJEMY, PRZELICZAMY, PORÓWNUJEMY

Uczymy się klasyfikować i przeliczać. Segregowaliśmy buty do trzech osobnych zbiorów, pod kątem ich koloru.
" Na oko " szacowaliśmy, który zbiór ma najwięcej elementów. Następnie zdjęliśmy swoje buty, zadanie polegało na szybkim sparowaniu swoich butów i założeniu ich na stopy. Kto pierwszy ten lepszy. Ostatnie zadanie, polegało na ułożeniu dwóch rzędów butów, przeliczeniu ich i stwierdzeniu, czyj rząd jest dłuższy. Dziewczynek czy chłopców 🙂

« z 2 »

 

 

 


PRACA PLASTYCZNA - WIEWIÓRKI


 
 


CZYTAJĄCE ŚRODY


 
 


TOR PRZESZKÓD

Już niedługo nasi starsi koledzy wezmą udział w Mokotowskiej Przedszkolnej Olimpiadzie Sportowej Przedszkolaków. My mamy jeszcze 3 lata aby dobrze się przygotować, więc już dziś rozpoczęliśmy zabawy ruchowe, połączone z elementami gimnastyki a także sensoryki. Do pokonania był tor przeszkód: spacer po klockach sensorycznych, ślizg na brzuchu na ławce gimnastycznej, pokonanie drabinki a także spacer po równoważni.

« z 4 »

 


CZYTAJĄCE ŚRODY

W kolejna środę odwiedził nas Tata Mili, który przeczytał dzieciom przygody Kici Koci.

 

 


ZAJĘCIA Z ZAKRESU PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ

.Dziś przeprowadziliśmy gimnastykę buzi i języka. Zaczęliśmy od rozgrzania naszych buzi.

 

Następnie przy pomocy lusterek obserwowaliśmy nasze buzie i język, czy prawidłowo wykonują  ćwiczenia.

« z 2 »

 

Kolejne zadanie  polegało na dmuchaniu na piórko, które powinno polecieć jak najdalej.

 

Kolejna zabawa polegała na dmuchaniu przez słomkę na papierową kuleczkę oraz  na zassaniu kuleczki i podniesieniu jej do góry.

« z 2 »

 

Zabawy skończyliśmy na piciu przez słomkę oraz na robieniu bąbelków.

 


KODOWANIE - POZNAJEMY MATĘ

Jakiś czas temu rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Zaczęliśmy od plastikowych kubeczków. Teraz przyszedł czas na matę i klocki.
Pierwsze zadanie polegało na ułożeniu ilustracji, uwzględniając warunek, którym był kolor klocka. (Klasyfikowanie obrazków pod kątem ich koloru.)
W drugiej części liczyła się spostrzegawczość. Kolejno odszukiwaliśmy wszystkie statki, marchewki oraz inne przedmioty z każdego koloru. Komu udało się zebrać więcej ilustracji, ten wygrywał.

« z 2 »

 


RUCH ROZWIJAJĄCY METODĄ WERONIKI SHERBORNE

Dziś odbyły się pierwsze zajęcia z cyklu "Mamo, tato..". Tym razem były to zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Rodzice wraz z dziećmi wykonali serię ćwiczeń połączonych z elementami z zakresu integracji sensorycznej. Zajęcia były krótkie, albo bardzo intensywne. Mimo, że było nas mało, to i tak było warto. Zapraszamy Wszystkich Rodziców do udziału w kolejnych spotkaniach .

« z 4 »


JESIENNE DARY

.Wyklejaliśmy papierem kolorowym  kontury poznanych wcześniej warzyw i owoców. Praca była żmudna i wymagała od nas sporo cierpliwości i precyzji

« z 2 »

 Następnie wszystkie produkty umieściliśmy w koszu Pani Jesieni.

« z 3 »

 

Na sam koniec, wspólnie przymocowaliśmy kosz na tablicy w szatni, aby każdy mógł podziwiać nasze dzieło !

 

 


WARZYWNE SMAKI

Dziś rozmawialiśmy o warzywach. Opisywaliśmy ich kształty, kolor i zapach. Wzbogacaliśmy swoje słownictwo o takie pojęcia jak: ciężki, podłużny, okrągły, lekki itp.


Następnie wszystkie warzywa zniknęły w magicznym worku. Nasze zadanie polegało na odgadnięciu co to za warzywo, tylko za pomocą dotyku.

« z 2 »

Po skończonej zabawie poszliśmy do łazienki umyć warzywa i przygotować je do jedzenia.


Pani pokroiła i zaczęła się trudniejsza część zabawy. Za pomocą zmysłu smaku, odgadywaliśmy co właśnie jemy. Wszyscy odpowiedzieli bezbłędnie.

Na koniec zjedliśmy to co zostało, nawet cebula się nie uchowała ! 🙂

« z 2 »


SADZIMY TULIPANY

Nie każdy lubi prace w ogrodzie, więc było to zadanie dla chętnych. Sadziliśmy tulipany.Wiemy, że cebulek nie obiera się ze skórki i że wkłada się je ogonkiem do góry. Czekamy na wiosnę !

« z 2 »

 


DZIĘKI SAMODZIELNOŚCI POKONAM TRUDNOŚCI

Od września realizujemy program autorski placówki  "Dzięki samodzielności pokonam trudności". Staramy się jak najwięcej robić sami. Ubieramy się i rozbieramy, korzystamy z toalety, samodzielnie nakładamy sobie kanapki oraz odnosimy talerze po skończonym posiłku a także wyznaczeni dyżurni rozdają dzieciom sztućce.

« z 2 »


UTRWALAMY KOLORY

Dziś utrwalaliśmy kolory, podczas zabawy chustą animacyjną. Tworzyliśmy zbiory przedmiotów o określonej cesze (w tym przypadku kolorze), przeliczaliśmy których przedmiotów w danym kolorze jest najwięcej a także ćwiczyliśmy nasz refleks, szybko stając na określonym kolorze chusty.

« z 3 »


CZYTAJĄCE ŚRODY

Kolejnym gościem, Który odwiedził nas podczas środowego czytanie była Pani Alicja, mam Jacka, która przeczytała nam opowiadanie o Kici Koci.


JESIENNE LIŚCIE - MALUJEMY

Dziś pomogliśmy trochę jesieni pomalować liście. Powstały piękne kompozycje

« z 3 »


TEATRZYK "MĄDRE CYFERKI"

Dziś  odbył się pierwszy teatrzyk "Mądre cyferki". Słuchaliśmy i oglądaliśmy uważnie, zapamiętaliśmy, że numer alarmowy to 112

« z 2 »


POZNAJEMY KODOWANIE

Dziś Świerszczyki rozpoczęły swoją wielką przygodę z kodowaniem off line. Zaczęliśmy od zabawy z kubeczkami. Należało przypasować kubeczek do konkretnej obręczy, warunkiem był ten sam kolor. Następnie budowaliśmy wieże z kubeczków a także poćwiczyliśmy trochę swoją zręczność, nosząc kubeczki na obręczach.

.

« z 3 »

 


CZYTAJĄCE ŚRODY

Niedawno odwiedziła nas mama Izy, która przeczytała dzieciom wybrane wspólnie z Izą opowiadanie.

 


CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM - CZYTAJĄCE ŚRODY

Drodzy Rodzice! Ruszyła akcja czytelnicza "Czytające środy". W każdą środę o godzinie 15:15 zapraszamy do naszej sali, aby wspólnie poczytać książeczki i opowiadania. Wszystkich zainteresowanych prosimy o wpisywanie się na listę, która wywieszona jest na tablicy przy naszej sali.

 


RAZ, DWA, TRZY ! LICZYSZ TY! - ZAJĘCIA MATEMATYCZNE

Dziś Świerszczyki doskonaliły umiejętność liczenia. Zaczęliśmy od prostej gry. Rzuć kością, przelicz oczka, klaśnij/tupnij/podskocz tyle razy ile oczek na kostce.

 

 

Następne zadanie polegało na przyczepieniu tylu oczek na pusty szablon, ile oczek było na wzorze powyżej. Przeliczaliśmy oczka na zasadzie 1:1 (jeden do jednego)

 

 

Zabawa ruchowa "Rób to co kropka". Każda kropka to było inne zadanie. 1- stoimy na baczność, 2-siedzimy, 3-leżymy. Mogliśmy szybko liczyć, albo  zapamiętywać układ graficzny oczek na kostce. Liczył się refleks, szybkość liczenia oraz prawidło wykonane zadanie. To było trudne, trzeba było się skupić i patrzeć uważnie

 

 

Na sam koniec, samodzielnie przyklejaliśmy tyle oczek, ile mamy lat. Okazało się, że wszyscy jesteśmy w tym samym wieku, co znaczy że Wszyscy wykonali zadanie prawidłowo 🙂

 


SZUKAMY OWADÓW - ZAJĘCIA BADAWCZE

Braliśmy udział w zajęciach dotyczących owadów. Wiemy jak wygląda świerszcz, biedronka, pająk, mucha oraz ważka. Przedszkolaki wiedzą, że o przyrodę trzeba dbać i ją obserwować a nie niszczyć. Wyruszyliśmy z lupami szukać owadów. Szukaliśmy dwa dni. W naszych skrzyniach pełnych upraw, (w międzyczasie podjedliśmy trochę pomidorków), na trawie, na placyku a także na chodniku.

« z 4 »

 

 


ZAJĘCIA Z CERAMIKI

Rozpoczęliśmy co poniedziałkowe zajęcia z ceramiki z Panią Agatą.

 


SPACER Z PANIĄ DYREKTOR

Uczymy się spacerować w parach. Wcale nie było to takie trudne 🙂

 


RYTMIKA

Zajęcia umuzykalniające z Panią Jolą będą odbywać się w każdą środę i piątek.


NASZE ZASADY

Jesteśmy już przedszkolakami, więc nas także obowiązują zasady, których staramy się przestrzegać. Jeszcze zdarza nam się zapomnieć o niektórych z nich, ale w każdej chwili możemy do naszego kodeksu podejść i sobie przypomnieć 🙂


PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU
« z 2 »

 


 

granatowy846