Króliczki on – line

Zapraszamy do wspólnej zabawy na odległość
Poniżej będziemy zamieszczać materiały do wspólnej zabawy.
Zachęcamy do kontaktu z nami poprzez e-mail:
Pani Ewa: e.piatkowska@przedszkole344.waw.pl
Pani Dagmara: d.stanikowskabrzezniak@przedszkole344.waw.pl

Pozdrawiamy i czekamy na wieści od Was


Piątek 27.03.2020 r.

Marcowe zagadki

Cele
– poszerzenie zasobu słownictwa;
– ćwiczenie koncentracji uwagi;
– doskonalenie umiejętności przeliczania.

Drodzy Rodzice,
Proponujemy Wam w dniu dzisiejszym zagadki
Klikając na poniższy obrazek przeniesiecie się w krainę zagadek. Warto 😉

  1. Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.  Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
  2. Kiedy błyska, gdy ulewa, wicher wieje, łamie drzewa. Znak, że idzie duża, groźna, straszna… (burza).
  3. Sypał z nieba, z chmurki nocą całą, wszystko wokół pobielało. (śnieg)
  4. Choć go nie widać, znać, że siłę ma. Łamie w gniewie drzewa, chmury niebem gna. (wiatr)
  5. Gdy go długo nie ma wszyscy narzekają. A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)
  6. Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała? Płynie po niebie, znasz ją  i wiesz, ze gdy jest ciemna, będzie z niej padał deszcz. (chmura)

Szczypta liczenia

Potrzebne materiały:
kartka, kredka najlepiej niebieska, wycięte z białe go papieru chmurki

Rysujecie Państwo na kartce papieru krople wody, różnej wielkości (ilość zależy od Państwa, proponujemy do 10, ale może być ich i więcej), zadaniem Waszego dziecka będzie:

– przeliczyć Krople
– wskazywać tyle kropli ile powiecie
– zakrywać chmurkami wskazany rodzaj kropli (np. nakryj małe chmurki, nakryj trzy duże chmurki)

Na koniec dzieci mogą te krople pokolorować i wycięte chmurki  

Dla chętnych w zakładce Kodowanie są zadnia dotyczące pogody Koduj z nami cz.3 – od min 3:05

Na koniec troszkę zabawy przy muzyce (tego jeszcze nie tańczyliśmy 😉 )

Potrzebne będą:
– jajka po Kinedrniespodziankach (wystarczy po jednym w ręku) wypełnione ryżem, kaszą…
– jeden niebieski worek, może być apaszka, niebieski materiał albo kartka papieru niebieskiego.
– pałeczki, patyczki, a nawet dwie łyżki 😉

Muzykącik

Link do muzyki

Życzymy miłego dnia


Czwartek 26.03.2020 r.
Kalendarz pogody

Cele:
– rozwijanie sprawności manualnej
– kształtowanie umiejętnej obserwacji otaczającego świata
– ćwiczenie systematyczności

Drogi rodzicu, proszę przeczytaj dziecku poniższy wiersz

Marcowe kaprysy.

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,
ja ślady zimy zostawię wszędzie.
Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

Kończy się Marzec, już zaraz będzie kapryśny Kwiecień. Zapraszam do wykonania Kalendarza pogody, na którym będziecie zaznaczać jaka jest pogoda
Przydatne będą:
– Karton, tektura (do usztywnienia)
– kartki (jedna kolorowa do wykonania garnka)
– przykrywka garnka
– kredki,
– nożyczki, klej, pineska lub szpilka

Opis wykonania:
Za pomocą przykrywki i kredki narysuj koło. Wytnij je pamiętając o tym, że trzymając nożyczki kciuk zawsze jest na górze (patrzy w górę 😉 ),
Wytnij też kształt garnka (najlepiej z kolorowego papieru, ale niekoniecznie – przecież samodzielnie możesz ozdobić garnek).
Przyłóż garnek do narysowanego koła tak by był tylko trochę schowany w garnek i przyklej. Pamiętasz zasadę gili gili ? (dla niewtajemniczonych: klej w sztyfcie stoi na blacie (jedna ręka trzyma klej), kartkę do przyklejenia pocieramy po niedużo wysuniętym kleju – gili gili)
Na kole naklej wycięte symbole pogody (możesz też sam/sama je narysować)
Na samym środku przypinamy (za pomocą pineski) strzałkę wyciętą z papieru. Będzie ona wskazywać aktualną za oknem pogodę.
Tak przygotowany garnek warto umieścić na tablicy korkowej ew. przykleić na kartonie z pudła złożonym w trójkąt

Obserwuj pogodę za oknem i zaznaczaj jej zmiany na kalendarzu

Po pobrania
szablon garnka
wzory symboli pogody

Życzę miłego dnia
Ewa Piątkowska


Środa 25.03.2020 r.
Marcowa pogoda

Cele:
– budzenie zainteresowania otaczającą przyrodą
– rozwijanie mowy czynnej
– ćwiczenie uważnego słuchania

Drodzy Rodzice,
Proszę przeczytajcie dziecku poniższy tekst i potem zadajcie kilka pytań.

„Była słoneczna pogoda. Słońce w całej pełni świeciło, topiąc resztki śniegu i lodu. Zaczęły pojawiać się białe, pierzaste chmurki. Było ich coraz więcej. Powoli zasłaniały słońce. Dzień nie był już taki słoneczny jak wcześniej. Wiejący wiatr przeganiał białe chmurki, a na ich miejsce pojawiały się ciemne, deszczowe chmury. Było ich coraz więcej. Zaczął padać deszcz”.

Sprawdzamy pytaniami:
– Jaka pogoda była na początku?
– Co było na niebie?
– Co zaczęło się pojawiać?
– Co zrobił wiatr?
– Jak skończyła się historia?

Tą samą opowieść dziecko, może ilustrować sylwetami słońca, deszczu, chmurek jasnych i ciemnych, Wiatr naśladujemy szumiąc szszsz.. lub lekko dmuchając.

Jaka jest pogoda za oknem ?
Potrzebne materiały:
Kartka, kredki
i do dzieła
Narysuj pogodę za oknem.

Wiatr przegania chmurki
Potrzebne materiały:
Chmurki wycięte z papieru, lub kawałki waty
Przygotowane chmurki kładziemy na stole, blacie (gładkiej powierzchni) i zmieniając się w wiatr staramy się przedmuchać je w inne miejsce. Inna opcje przedmuchiwania w parach.

Rysowanie po śladzie
W załączniku znajduje się rysunek do wydrukowania. Można też delikatnie narysować ołówkiem kształt Chmurki, deszczu (długie kreski) i kałuży. Zadaniem dziecka jest narysować kredką po śladzie
>RYSUJ PO ŚLADZIE<

Pada deszczyk
Pada deszczyk, pada deszczyk,
wieje, wieje wiatr,
Pada deszczyk, pada deszczyk,
wieje, wieje wiatr.
Błyskawica, grzmot,
Błyskawica, grzmot,
A słoneczko do nas śmieje się.
Błyskawica, grzmot,
Błyskawica, grzmot,
A na niebie kolorowa tęcza.

Dzieci tą zabawę znają, mam nadzieję, że dobrze ją pamiętają

>link do utworu Tzadik Katamar<

Życzę miłego dnia
Ewa Piątkowska